Gå til innhold

Skikkelig god salat til lasagne?


Fakse

Anbefalte innlegg

På lørdag skal jeg feire min bursdag, og en kompis har tilbudt seg å lage lasagne til alle sammen. Skal servere den med hjemmebakt hvitløksloff og en god salat er planen. Men akkurat nå er jeg utrolig lite oppfinnsom når det gjelder salat. Blir liksom litt lite spenstig med salat, tomat, agurk og mais (jeg liker ikke paprika).

Hjelp meg jenter, er det noen her med bedre fantasi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk cherrytomater istedet for vanlige tomater, reddiker i skiver, ananas, avocado, fersk spinat og rød løk er veldig godt. Ellers kan du jo bare ta en titt i grønnsaksdisken og se om du finner noe spennende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte tomat- og rødløksalat til lasagne, av og til bygget ut med noen salatblader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Cherrytomater, sorte oliven og rødløk er helt herlig i en salat som skal serveres til lasagne. Finsnittet vårløk, agurk og rossosalat vil til sammen danne en skikkelig deilig salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad i å bruke litt frukt i salat til slike retter som lasagne.

En salat som kansje høres litt merkelig ut, men som er veldig god er:

Rucolasalat

Stenfrie druer

Røde epler

Pærer

Agurk

med litt sitron og pepper over

Den blir veldig frisk og god :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Til lasagne og pasta generelt, vil jeg anbefale en salat mange salatyper oppi (ruccola, crispisalat, bladsalat +++), basilikumblader, cherrytomater og rødløk. Det er veldig lettvindt, godt og dekorativt om du bare grovriver salatladene. Sett gjerne oliven og fetaost ved siden av. Og husk masse god olje!

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
Jeg er veldig glad i å bruke litt frukt i salat til slike retter som lasagne.

En salat som kansje høres litt merkelig ut, men som er veldig god er:

Rucolasalat

Stenfrie druer

Røde epler

Pærer

Agurk

med litt sitron og pepper over

Den blir veldig frisk og god :)

Dette er en salat som er deilig til kylling, men til en lasagne synes jeg den blir litt for tam. Den er frisk og rik på smak men lasagne er en varm krydret rett med smak av tomat og basilikum, da trengs det en salat som gjenspeiler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en salat som er deilig til kylling, men til en lasagne synes jeg den blir litt for tam. Den er frisk og rik på smak men lasagne er en varm krydret rett med smak av tomat og basilikum, da trengs det en salat som gjenspeiler dette.

Smak og behag - jeg syntes det smaker godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tomat salsa (til to personer)

1 eske cherry tomater delt i fire på langs

hakket persille

saft og skall fra en lime

1 fedd presset hvitløk

litt hakket rød chili uten frø

ca 4-5 ss olivenolje

Bland alt og smak til med salt og pepper.

Syns denne salsaen er nydelig i lag med rukkulasalat.

Den er litt spicy, og passer til godt krydret mat, som lazagne og mossaka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne laget jeg til bandet til sambo engang de kom på lasagne mellom øving og konsert.

Ruccula

isberg

cherry tomat

mais

paprika

rødløk

dressing

Hakk et par fedd hvitløk, ha det i en skål sammen med en god olivenolje og la det få trekke litt, så helte jeg i litt balsamico og skviset en lime, og litt salt og pepper. Dette helte jeg over salaten en time før servering.

Smakte himmelsk til lasagne med hvitløksbaguetter.

(må jo bare legge til at et av bandmedlemmene er kokk og salaten min er nå fast følge til lasagne og pastaretter i restauranten han jobber :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Salaten bør være enkel, og for all del: styr unna isbergsalat og kinakål !

Jeg vil anbefale ruccolasalat med halve cherrytomater og basilikum. Drypp en dressing av olivenolje, balsamicoeddik, salt og pepper over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 19 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Vet at tråden er gammel, men jeg trenger også tips til salat jeg skal ha til lasagne ☺️

Anonymkode: aadb0...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker litt enkel salat til sånn type mat. Salat, rukkula, rødløk, og eventuelt mais, cherrytomater, fetaost og  avokado. 

Anonymkode: 459b5...969

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg liker litt enkel salat til sånn type mat. Salat, rukkula, rødløk, og eventuelt mais, cherrytomater, fetaost og  avokado. 

Anonymkode: 459b5...969

Enig i at enkel salat er best til lasagne, men for meg betyr det en miks av ulike grønne og røde salatblader, og en vinaigrette av olivenolje, balsamico og sitron - ingenting mer.

Anonymkode: ad48a...a1f

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig i at enkel salat er best til lasagne, men for meg betyr det en miks av ulike grønne og røde salatblader, og en vinaigrette av olivenolje, balsamico og sitron - ingenting mer.

Anonymkode: ad48a...a1f

Enig! Grønn salat, men jeg liker sennepsvinaigrette best. Fetaost og mais funker ikke for meg iallfall. 

Anonymkode: 98566...9b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...