Gå til innhold

Din neste fjelltur


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva blir det neste fjellet du skal gå på?

Jeg har lyst til å gå i Rondane. Kanskje det blir i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg typen til å legge ut på de mest ambisiøse fjellturene, men når sommeren kommer skal jeg ta med samboeren min opp på det høyeste fjellet på hjemstedet mitt. Han har vært på stedet mange ganger før, men det har aldri vært tid og / eller vær for fjelltur.

Så planen er å gå opp litt sent på kvelden og se på midnattsola som speiler seg i storhavet. Det er det vakreste synet jeg kan tenke meg, også sååå romantisk da :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forske ut den vestlige delen av Trollheimen, har ikke vært der ennå. Drar dit med "turvenninna" mi, hver sommer planlegger vi en skikkelig fjelltur.

Så har jeg og min kjære planer om å få til en tur til Jotunheimen også. Håper på bra vær, regner med det blir teltliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg vet ikke om det blir noe av ennå, men jeg har veldig lyst til å dra på moskussafari!

Det er en drøm jeg har hatt en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg og mannen brukar å gå opp på det høgaste fjellet i heimkommunen min når me er der. Det er ikkje meir enn omtrent 500 m., men det er svært bratt, så ein får saktens kjørt seg. Sidan me skal heim i påskeferien, vert vel det neste fjellet enten det eller eit på hans heimstad (kjem an på kor me reiser først).

Men av større prosjekt, lurte me på å ta ein fottur på hardangervidda til sommaren. Har ikkje råd til dyr ferie, og likar å gå i fjellet, så det kan bli fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal opp på nærmeste topp til helga, hvis været holder seg.

Den er ikke mer enn 6-700 moh, men utfordrende nok hvis man tar korteste vei.

I likhet med flere her vurderer jeg og sambo fottur i fjellet i sommerferien, høres fristende ut å gå fra hytte til hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Skal gå Besseggen i juni og sykle rallarvegen til høsten :D

Gleder meg allerede. Har gått Besseggen for mange år siden, men skal gå den engang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til Spiterstulen i juni - Svelnosbrehesten og Styggehøe.

Så muligens en tur til store Austabottind i begynnelsen av juli.

Grande finale blir Chamonix i slutten av juli med en bestigning av Mont Blanc ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Seleena
sykle rallarvegen

Hei du! Kor finn eg info om Rallarvegen? Eg har ei venninne som har så lyst å ha meg med på det der, men eg anar egentleg ikkje kva det er... heilt.... Kor lenge syklar me? Kor er dette? Er det over ein dag eller over fleire dagar? Må man ha skikkelig sykkel eller er dette som ein "kosetur"?

Som du ser, så er eg lite informert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hei du! Kor finn eg info om Rallarvegen? Eg har ei venninne som har så lyst å ha meg med på det der, men eg anar egentleg ikkje kva det er... heilt.... Kor lenge syklar me? Kor er dette? Er det over ein dag eller over fleire dagar? Må man ha skikkelig sykkel eller er dette som ein "kosetur"?

Rallarvegen går langs Bergensbanen! Du brukar alt frå eit par dagar til ei veke, avhengig av form og føreforhold... Les meir her. Eg har ikkje sykla der sjølv, men det skal vere ein flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle gjerne syklet Rallarvegen, men tenker vi må utsette det til neste år.

Muligens blir det tur til Gaustatoppen og vi har veldig lyst til å ta Krossobanen opp til "porten" til Hardangervidda og gå et stykke.

:: gledeseg :: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...