Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Tror heller ikke at en slik direkte sammenligning kan brukes her. Disse på tv har i tillegg sin "overbevisning" i bunnen av forholdene sine. Regner med at det ligger litt ryggrad i den, hva den nå består i. Noen som husker hvilken "retning" de tilhører? Jeg glemmer slikt så fort jeg hører det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk. Hjelp til de tydeligvis ubehjelpelige (les: meg) setter jeg alltid pris på, hihi.... :fnise:

Fikk sett de siste episodene på tv`n nå og jeg ble glad på deres vegne for at de alle fem ble godkjent til de fire boligene sine. Blir spennende å følge dem videre. :jepp:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det bringer visst lykke med femkløver har jeg hørt... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hvorfor flyttet de egentlig? Jeg har bare sett de første episodene, og så så jeg litt i dag og plutselig bodde de i hvert sitt hus?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fikk "øvrigheta" m.m. etter seg og måtte splittes opp eller rømme,

slik at de fremdeles kunne få være sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det er med sexlivet. Han må orke å ha sex hver dag kanskje da, siden damene bare har han til sengs hver fjerde dag ? Og de andre damene krever vel testing av kjønnssykdommer når han finner seg en ny kone, siden de alle har sex med han. Uff, det må være rart.

Lurer på om de spør mannen sin om hvem han syntes er best i senga, strammere og hvem som gir den beste blow job'en.

Anonym poster: deafe5213f083ea72a8cb71c99e66ade

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør nok ikke det skjønner du. De har fire normalt lukkede forhold (hver for seg) i så måte, og deler ikke på slike opplysninger seg i mellom. ;)

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det er med sexlivet. Han må orke å ha sex hver dag kanskje da, siden damene bare har han til sengs hver fjerde dag ? Og de andre damene krever vel testing av kjønnssykdommer når han finner seg en ny kone, siden de alle har sex med han. Uff, det må være rart.

Lurer på om de spør mannen sin om hvem han syntes er best i senga, strammere og hvem som gir den beste blow job'en.

Anonym poster: deafe5213f083ea72a8cb71c99e66ade

Se første episode av Big love så får du en idé.

Anonym poster: b460f23bb878861de733841c67761153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet før: dette er propaganda, de viser et glansbilde, unntaket.

Og det er veldig mye de ikke viser. For eksempel hva som skjer med "mannsoverskuddet"

Hva skjer med mannsoverskuddet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det finnes linker til "noe" som opplyser, så del gjerne med oss, AB #87. :)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

De fikk "øvrigheta" m.m. etter seg og måtte splittes opp eller rømme,

slik at de fremdeles kunne få være sammen.

Hæ ? Hvordan kunne øvrigheten hindre dem i å være sammen?

Takk for oppdatering hvertfall! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ ? Hvordan kunne øvrigheten hindre dem i å være sammen?

Takk for oppdatering hvertfall! :-)

Det var vel ulovlig i Utah, regner jeg med?

Jeg syns også dette programmet er helt sjukt. På mange måter. Det er jo fantastisk å se på, hvordan de takler hverdagene med så mange unger, fire forskjellige hus, én mann og ellers masse kaos. Og att på til venter de flere barn! Ser for meg det stresset som faller på den mannen.... men tipper det må være rimelig tungt for kvinnene også. Polygami er en mye mer utbredt form i dyre- og menneskelivet, enn hva monogami er, men her i Norge er det jo monogami som gjelder, så det er jo ganske fjernt fra vår hverdag.

I mange episoder har jeg lagt merke til at det ofte sliter mest på barna. Det er vanskelig for noen av barna å vokse opp med så mange søsken, og å ikke få den alenetiden med foreldrene sine like ofte som andre barn har. Det kan jo hende det ikke er sånn, programmet viser vel bare korte snutter fra livet deres. Men det er kjipt om barna vokser opp og er "ensom" i sitt eget hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva skjer med mannsoverskuddet?

Det lurer jeg og på...

Jeg regner med at det ikke fødes fire ganger så mange kvinner som menn i disse sektene, så da er regnestykket ganske enkelt, er det ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke gjort noe som helst ulovlig. Kody er bare gift med Meri lovlig. De andre ekteskapene er åndelige.

Den saken ble forresten droppet av myndighetene.

Hvorfor kunne de ikke flytte tilbake til det store huset og heller bygge på en del til Robin? Så hadde barna sluppet flyttingen.

Anonym poster: b460f23bb878861de733841c67761153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...