Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

1 time siden, EvaLena skrev:

Har disse folkene jobb ved siden av denne TV-serien egentlig?

Har bare sett litt av episodene, men ennå ikke fått med meg at noen skal/er/eller har vært på jobb.

Slik jeg har forstått det, så jobber i alle fall Janelle som eiendomsmegler. Veit ikke om det er fulltid. Leste at ho jobber i samme firma som ho eiendomsmegleren som var mye med i serien i forbindelse med at husene ble bygd. Flere av barna virker å ha eller å ha hatt deltidsjobber, samt at de barna som har sluttet på college, jobber i stedet. Tror Maddie har jobba på Starbucks, og Mykelti i en slags jernvareforretning. Jeg veit ikke med de andre voksne. Robyn har jo smykkebedriften, men er vel begrensa hvor lønnsom den er. 

---

Angående episoden i siste uke, så har jeg blanda følelser. Håper de kan gå videre fra denne catfish-greia, nå som det er oppklart. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt Meri si: "So I was talking to this guy online". Begynner å bli for for mye. Samtidig sitter jeg igjen med flere spørsmål. Hvordan kunne dette få utvikle seg, uten at de andre i familien merket noe? Det var jo i alle fall veldig tydelig for oss seere at noe var galt med Meri gjennom hele forrige sesong. Man kan jo spørre seg  selv om hvor mye de egentlig har med hverandre å gjøre, når TV-kameraene er slått av. Hadde en person i min familie trukket seg tilbake, isolert seg og virket så deppa, hadde jeg virkelig blitt alvorlig bekymra, og forsøkt å finne ut hva som var i veien.

Jeg har tidligere synst at Meri har vært kravstor og sutrete. Etter denne episoden synes jeg bare synd på henne. Jeg tror ho ville hatt godt av å begynne å jobbe igjen eller eventuelt gjort ferdig psykologiutdanninga si. Bygd opp igjen selvtilliten, og ikke bare sitte alene i et altfor stort hus, uten noe å gjøre. 

Anonymkode: 95194...99f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...
På 18. september 2016 den 22.25, mjauritz skrev:

Hva har skjedd mellom Meri og Mariah??

Mariah er sint på grunn av catfish-skandalen. Hun mener at hun advarte Meri lenge før hele greia ble avslørt.

Noen som har sett de nyeste episodene? 

Anonymkode: a62e3...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mariah er sint på grunn av catfish-skandalen. Hun mener at hun advarte Meri lenge før hele greia ble avslørt.

Noen som har sett de nyeste episodene? 

Anonymkode: a62e3...b37

Jeg har sett siste episode, den handlet mye om Meri og Mariah og deres forhold. Storfamilien er reist på ferie for å bla bli bedre kjent med forloveden til Mykelti. Som vanlig griner Meri mye i denne episoden også. Jeg tror seriøst jeg ikke har sett en eneste episode om denne familien som hun ikke grått i. Den dama er en enorm dramaqueen - alt handler jo egentlig om henne må vite.. 

Spoiler

Spoiler

Mariah er kommet ut av skapet og har fortalt familien at hun er lesbisk. De andre mammaene takler det veldig fint og er støttende, men Meri takler det ikke noe bra. Hun forklarer det med at det er vanskelig siden hun og Mariah har et dårlig forhold og hun ikke ante at datteren var lesbisk så det er en stort sjokk. Så hele episoden handler i grunn mest om hvor vanskelig det er for Meri at datteren er lesbisk.. Seriøst :glare:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudameg hun Meri minner meg så om moren min. Og det er en grunn til at jeg har kuttet kontakten med henne :ler: 

Alt vris over til å dreie seg om henne. Når andre kommer med en nyhet eller forteller noe om seg selv så skal det så dreie seg om hvordan dette påvirker henne osv. Så ufattelig slitsomt

Nå skal det jo sies at denne catfish greia blir dratt opp hele tiden fordi teamet rundt drar det igang, stiller spørsmål om det og klipper filmingen osv, men likevel så kan de jo ta et eget ansvar også og ikke hele tiden ville prate om det eller iallefall ikke høres så sutrende ut selv flere år senere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte serien veldig godt i begynnelsen, men tror ikke det var bra for dem å flytte til Nevada. Syntes mye av poenget med programmet er vekk - hvordan det er å leve som en religiøs, polygam familie. Nå er det bare drama og intriger på hver kant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles problemer med å finne ut når det går på TLC. Noen som vet? Den nyeste sesongen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13. januar 2017 den 21.32, Wenda skrev:

Gudameg hun Meri minner meg så om moren min. Og det er en grunn til at jeg har kuttet kontakten med henne :ler: 

Alt vris over til å dreie seg om henne. Når andre kommer med en nyhet eller forteller noe om seg selv så skal det så dreie seg om hvordan dette påvirker henne osv. Så ufattelig slitsomt

Nå skal det jo sies at denne catfish greia blir dratt opp hele tiden fordi teamet rundt drar det igang, stiller spørsmål om det og klipper filmingen osv, men likevel så kan de jo ta et eget ansvar også og ikke hele tiden ville prate om det eller iallefall ikke høres så sutrende ut selv flere år senere

Enig! Jeg skjønner ikke hvordan familien holder ut med henne, for å være ærlig. Én ting er å ta så stor plass i en "vanlig" familie, men i en så stor familie så er det jo umulig å skulle kreve så mye oppmerksomhet og sympati. 

Blir gal av blant annet:

- Hver gang hun prøver å snakke om/med Mariah så drar hun alltid fokuset over på seg selv og hvor vanskelig det er for henne. 

- Hver gang hun er lei seg eller vil diskutere noe viktig med Kody så drar hun alltid med seg Robyn i forsvar. Stakkars Robyn prøver vel så vidt jeg kan se bare å holde familien samlet, men det ender jo med at hun da blir nødt til å overtale Kody til å gå med på Meris rare premisser. 

- Når noe skjer med noen andre i familien, som at Mariah kommer ut av skapet så er det selvsagt Meri det er synd på, og alle krefter (dvs. Robyn og Kody) må iverksettes for å gjøre henne glad igjen. 

Anonymkode: a62e3...b37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så reklame for ny-sesongen i dag....men de sa ikke når den kom. Irriterende, for jeg vil se!  :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

I kommende sesong står Mariah frem som lesbisk...  De er litt lengre fremme i Usa.

 

Endret av Nordvesta
Innlegg endret pga. spoiler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Berre eg som føler at Mykelti vil gifte seg berre fordi Madison skal gifte seg? x]

Er forresten dritlei av Mery som gråter og heile "catfish"-greia. D:

Endret av Amantheia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det startet på tlc igjen?  Hvis ikke: ikke si noe om ting vi ikke har sett ennå vær så snill. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Har det startet på tlc igjen?  Hvis ikke: ikke si noe om ting vi ikke har sett ennå vær så snill. :) 

Ja, går på onsdager klokka 21. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Det går så ujevnt at jeg går glipp av det.  
---------------------------------------------------------------
...men nå er jeg oppdatert. Rare greier det med å bli kjent med dem over tid.
Jeg liker ikke Kody lengre. Janelle er og blir ei ok dame. Resten har mistet ansikt. :( 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Føler også at Mykelti bare vil gifte seg fordi hun ønsker den samme oppmerksomheten Madison får. Syntes typen til Mykelti virker litt creepy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen til Mykelti virker skikkelig creepy, ja! Og utrolig usjarmerende - "Kody kan jo bare ta opp lån for å betale for det svære bryllupet som Mykelti ikke ønsker seg men som forloveden vil ha": Jada. 

Anonymkode: 0828f...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mykelti virker så mye mer umoden enn Maddie. Hun burde virkelig vente. Jeg er glad for at foreldrene ser det og prøver å påvirke dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen til Mykleti tror jeg gjør mye av dette for å komme på TV. Tror han vil bruke dette for å komme seg opp og frem på en eller annen måte

Han virker ekstremt umoden, som desperat prøver å være en av de voksne. Kjenner typen. Har et par slike i min egen familie 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...