Gå til innhold

En mann fire koner- at ikke han blir fullstendig utslitt av å leve slik?


Gjest Sanne__

Anbefalte innlegg

Gjest Sanne__

Kan dere forstå at med polygami eller hva det heter for noe at ikke Kody blir fullstendig utslitt som må farte rundt til alle sine fire koner skjøtte barn og hjem.

Og at ikke konene blir sjalu er for meg en gåte..

Tror dere de holder ut for pengenes skyld+ for de må jo utvilsom innkassere en del på dette realityshowet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes da polyamorøse par som er sammen uten at de er på reality tv.

Om de trives slik, ser jeg ikke noe problem med det.

Anonym poster: 53b3d49c36576d6f2f11243ce663924c

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se annet for meg enn at det er slitsomt, spesielt når konene bor et stykke fra hverandre. Men, om de trives med det må de bare kose seg og gjøre det de vil. De gjør ingen andre noe vondt, jobber og betaler for seg og barna, og ser ut til å ta godt vare på de.

Ser heller ikke helt for meg at de i utgangspunktet har så mye penger(ja, de har mer enn ett vanlig par, men så er de en del flere i familien). Kanskje kommer det etterhvert noe ut av showet, men de meste der går vel til produksjon

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Konene blir jo av og til sjalu, det er de jo veldig åpne om.

Ikke tror jeg det er økonomiske grunner til at de holder ut heller, det er nok heller religiøse grunner for det. De er hellig overbevist om at deres livsstil er den rette.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de tjener endel på realityshowet.

Men det er sånn de lever, de vil ha kaos og masse unger og hyling og skriking.

Og de er jo slitne, men de vil ha det sånn. De er sjalu og, de har de innrømt.

Anonym poster: d19451d48e9185fd0326d81425807d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ekstase

Livsstilen deres er ikke noe for meg i hvert fall, men de virker jo veldig overbevisst om at dette er den riktige måten å leve på. Det må jo være veldig rart å dele på mannen sin på den måten, for å ikke snakke om for barna å dele på pappaen sin.

Det er rart å se hvor ulike konene hans er, synes spesielt hun som kom inn sist, Robyn er litt mer ulik de andre. Kanskje noe med alderen å gjøre. Det virker som de tre andre har litt mer respekt for hverandre, mens Robyn avbryter de andre en del, for eksempel.

Blir spennende å se om Robyn kommer til å være surugatmor for Meri og Kody i neste sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også fulgt litt med på denne storfamilen. Jeg er 100% sikker på at dette ikke hadde passet for meg (av veldig mange grunner), men om det passer for dem så er det helt i orden for meg. Det må være plass til å gjøre ting anderledes enn den obligatoriske A-4-måten syns jeg.

Kody må være en mann med mye energi, det er helt klart. Så vidt jeg så nå sist, hadde de kjøpt seg tomter ved siden av hverandre og skulle bygge sammen...eller hver for seg/sammen. Da blir det sikkert bedre for ungene som kan leke og vokse opp sammensveiset. Han selv sparer tid også.

Akkurat dette fenomenet med å selge innsyn til sin famile på godt og vondt, liker jeg ikke i utgangspunktet, men det blir nødt til å være noe godt som kommer ut av det, ellers hadde de vel neppe giddet. Penger og berømmelse er kanskje en side av saken, men den andre kan jo også være å opplyse verden om at flerkoneri ikke er så mystisk som mange tror. Rene fakta på bordet altså.

Jeg tror faktisk på dem. Kody virker som en kjernekar som vil hele sin digre familie det aller beste i verden, han gjør så godt han bare klarer og han lever slik som han har lært fra sin familie igjen. Uvanlig og fremmed for oss kanskje, men helt normalt der han/de kommer fra. Jeg følger sporadisk med fra sidelinjen. :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Hoppetaujenta. Før jeg så dette programmet trodde jeg at flerkoneri kun var barnebruder som var innestengt. Anbefaler HBO serien Big Love for de som vil se mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker å se på de, de virker så fantastiske hele gjengen. Elsker det som er annerledes og de virker så glade både ungene og de voksne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at det programmet er helt sykt! Syk mann, syke kvinner!!

Det burde ikke vært lov, blir bare kvalm av å se på det.

Anonym poster: add64d758395092ce087ad9627cdebb9

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg at du ikke burde se mere på det. ;)

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edit: Kody og alle konene bortsett fra Janelle er selv vokst opp i familer med flere koner.

Det stemmer ikke. Kody vokste opp i vanlig familie og han konverterte i slutten av tenårene.

Foreldrene konvertete senere, og Kody's fars kone nr. 2 er mammaen til Jenelle!

Forøvrig får de myye kritikk i USA fordi de har mottat sosialstønad, gjeldslette og andre stønader...

Sett siste sesong som gikk der borte før jul, og inntrykket mitt av de blir stadig dårligere.

Virket såå mye mer sympatiske i første sesong. Litt samme utviklig som John & Kate.

Jenelle er favoritten, men liker også Christine :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....har de kanskje sin egen side på nett et sted? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangsspunktet ingen fordommer men jeg synes Jody virket helt gal i blikket der han styrtet med skjorten i armene mellom de ulike hjem.

Så nesten ut som han skulle få hjerteinfarkt..

Tenker umiddelbart , det må jo gå ut over helsen på sikt?

Eller er det sånn at han får mer igjen enn det han ofrer av stress?

Ja jeg gjør meg mine tanker...alle kan jo ha høyfrekvente perioder men stand by hadde definitivt min make tatt sin død av..

Jeg prøver å sette meg inn i andre menneskers overbevisning og de har en misunnelsesverdig dynamikk seg imellom

Anonym poster: 7115aab0f64be725aa26774e594bcc48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorfor Meri trenger like stort hus som Janelle og Christine som har seks barn. Latterlig å spille offer slik som hun gjør, hun har ett barn som snart flytter ut. Hva skal hun med fem soverom?

Ganske enig med deg her, skjønner ikke hva hun skal med svært hus.

Helt greit å ha et par ekstra soverom, det er tross alt mange i familien, og noen ganger blir det sikkert overnatting her og dermed event. Familie som kommer, osv.

Jeg har kunnet forsvart 3, kanskje 4 soverom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...