Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2013


Aramee

Anbefalte innlegg

Gratulere med tvillinger i magen, tulipaner! Regner med du skal på flere UL siden du venter tvillinger!

I forrige svangerskap fikk jeg beskjed om jente i uke 18, og ei jente fikk jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, jeg er kjempe glad for at jeg venter 2 små troll :D Håper bare at de så riktig på UL, at jeg får 2 jenter, perfekt... men får jeg 2 gutter så blir jeg jo glad for det også, jeg må vel bare omstille meg... :D jeg har jo selvsagt sagt til min mor at på UL så de 2 jenter, og når mor vet det, så vet alle det.... så folk har begynt å strikke vogntepper i rosa og julekjoler i rødt... Så.........

Har dere begynt med innkjøp av klær osv? Hva har dere kjøpt og hvor mye av hvert kjøper dere?


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være magisk å kunne få bære fram tvillinger!

Skjønte du at det var 2 der inne eller ble du skikkelig overrasket på UL?

Jeg har allerede så stor mage og hadde ikke blitt forundra om det var 2 der..Men vi får se. Jeg er jo 2.gangs gravid og det sies at magen vokser fortere da.

Mannen har overtalt meg til å vite kjønnet på UL så da blir det ingen "overraskelse" under fødselen. Men, men..Det er greit å være enige synes jeg. Og er det en jente inni der så får vi jo handla inn litt rosa ;) Har ellers ikke handlet inn noenting. Vi har jo mye nøytralt fra L som baby kan arve. Men jeg skal kjøpe en del ull ettersom denne lille tuppen kommer midt på kalde vinteren.

Dette med hvor mye klær og sånn man må kjøpe er litt individuelt. Men sånn generelt så blir jo ikke disse små spedbarna møkkete, med mindre de er skikkelig gulpeunger eller bleia lekker.. Så de trenger liksom ikke tusenvis av skift i løpet av en dag.. Også får man ofte masse klær i gaver og sånn også, så anbefaler å ikke gå amokk i butikkene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Zia! Gratulerer med gutt i magen :) Hva har du fra før? Hvordan er formen? :)

Tusen takk :)

Vi har en gutt fra før - han er ca 16 måneder nå.

Formen har vært dårlig de første 13 ukene, men nå er den fin, bortsett fra en kjip strekk i magen - var den som sykmeldte meg forrige gang også, så håper det ikke blir like ille denne gangen...

Du får jo to virkelig tette barn da? Spennende :) Var det planlagt? Vår var iallfall planlagt - begynte å prøve da han var ca 9 måneder og tanta var tilbake :)

Nei, skal ikke til noen før UL. Kan sikkert ringe legekontoret å høre.. :)

Gratulere med gutt i magen, Zia :)

Takk :nigo:

Hei! Jeg får vel melde meg inn her jeg også da.... jeg venter tvillinger 25. november, men regner med at de kommer noe før tiden....De er toegget, og vi krysser fingre og tær for at det er en av hver :D

Jeg har vært noen ganger på UL, men det har alltid vært så vanskelig å se, sist var jeg på UL i uke 16 og da TRODDE han at den ene var gutt, men sa at jeg ikke skulle kjøpe noe blått.... helt enda...

Grattis med tvillinger - så gøy!

Vi fikk først vite at det med all sannsynlighet er jente med forrige, men slo oss ikke til ro med det, og tok en privat UL hos en erfaren jordmor. Der var det ingen tvil - det var en gutt :)

Generelt er det ikke så lett å bomme på gutter - har de "utstyr" så har de det liksom ;) Mens om man får vite at det er jente, så KAN det i teorien være en gutt, men at utstyret var bortgjemt på UL. Så altså mindre feilmargain om du får vite gutt, enn om du får vite jente :)

Når det gjelder klær, så er min erfaring også som det sies over - du trenger veldig lite, og de vokser veldig fort ut av hver str frem til ca 1 år. Kunne fint bruke samme klær mange dager uten å vaske,med mindre det kom en skikkelig gulp da, men det var ikke så ofte for vår del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ara, on 27 Jun 2013 - 19:57, said: Må være magisk å kunne få bære fram tvillinger! Skjønte du at det var 2 der inne eller ble du skikkelig overrasket på UL? Jeg har allerede så stor mage og hadde ikke blitt forundra om det var 2 der..Men vi får se. Jeg er jo 2.gangs gravid og det sies at magen vokser fortere da. Mannen har overtalt meg til å vite kjønnet på UL så da blir det ingen "overraskelse" under fødselen. Men, men..Det er greit å være enige synes jeg. Og er det en jente inni der så får vi jo handla inn litt rosa Har ellers ikke handlet inn noenting. Vi har jo mye nøytralt fra L som baby kan arve. Men jeg skal kjøpe en del ull ettersom denne lille tuppen kommer midt på kalde vinteren. Dette med hvor mye klær og sånn man må kjøpe er litt individuelt. Men sånn generelt så blir jo ikke disse små spedbarna møkkete, med mindre de er skikkelig gulpeunger eller bleia lekker.. Så de trenger liksom ikke tusenvis av skift i løpet av en dag.. Også får man ofte masse klær i gaver og sånn også, så anbefaler å ikke gå amokk i butikkene Jeg skjønte ingenting jeg, jeg var på UL i uke 7 fordi jeg mistet alle symptomene mine, 7+3 var det vel... full panikk! og da fikk jeg beskjed om at alt var som det skulle, jeg hørte hjerteslaget til bebisen og fikk med meg ett fint ark hvor det stor " normal utvikling av graviditet, 1 barn" I uke 12 dro jeg igjen til jordmor for veiing og UL, jeg veide mindre enn hva jeg gjorde FØR jeg ble gravid... så at jeg tenkte at jeg ventet tvillinger? aldri i verden? Fikk se de på skjermen, eller så vidt jeg kunne se de fordi jeg gråt så mye, jeg gråt av redsel, panikk, sjokk, alt bare kom på engang... hehe.... mannen min fikk kjæft fordi han hadde kjørt meg på tjukka med 2 stk, og det hadde noe for F## jeg aldri bedt om! Det gikk en knapp uke, så roet alt seg, jeg, mannen, tanker, følelser, alt kom liksom på plass,...vi begynte like etter å snakke om navn...handle inn litt tøy osv... det var en kjempe emosjonell berg og dalbane, og jeg er fremdeles kjempe redd, men det ordner seg vel til slutt, jeg regner med at jeg får masse hjelp! Så nå gleder jeg meg bare til å se de små barna mine.... Jeg kunne ikke vært mer takknemlig,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ara, on 27 Jun 2013 - 19:57, said: Må være magisk å kunne få bære fram tvillinger! Skjønte du at det var 2 der inne eller ble du skikkelig overrasket på UL? Jeg har allerede så stor mage og hadde ikke blitt forundra om det var 2 der..Men vi får se. Jeg er jo 2.gangs gravid og det sies at magen vokser fortere da. Mannen har overtalt meg til å vite kjønnet på UL så da blir det ingen "overraskelse" under fødselen. Men, men..Det er greit å være enige synes jeg. Og er det en jente inni der så får vi jo handla inn litt rosa Har ellers ikke handlet inn noenting. Vi har jo mye nøytralt fra L som baby kan arve. Men jeg skal kjøpe en del ull ettersom denne lille tuppen kommer midt på kalde vinteren. Dette med hvor mye klær og sånn man må kjøpe er litt individuelt. Men sånn generelt så blir jo ikke disse små spedbarna møkkete, med mindre de er skikkelig gulpeunger eller bleia lekker.. Så de trenger liksom ikke tusenvis av skift i løpet av en dag.. Også får man ofte masse klær i gaver og sånn også, så anbefaler å ikke gå amokk i butikkene Jeg skjønte ingenting jeg, jeg var på UL i uke 7 fordi jeg mistet alle symptomene mine, 7+3 var det vel... full panikk! og da fikk jeg beskjed om at alt var som det skulle, jeg hørte hjerteslaget til bebisen og fikk med meg ett fint ark hvor det stor " normal utvikling av graviditet, 1 barn" I uke 12 dro jeg igjen til jordmor for veiing og UL, jeg veide mindre enn hva jeg gjorde FØR jeg ble gravid... så at jeg tenkte at jeg ventet tvillinger? aldri i verden? Fikk se de på skjermen, eller så vidt jeg kunne se de fordi jeg gråt så mye, jeg gråt av redsel, panikk, sjokk, alt bare kom på engang... hehe.... mannen min fikk kjæft fordi han hadde kjørt meg på tjukka med 2 stk, og det hadde noe for F## jeg aldri bedt om! Det gikk en knapp uke, så roet alt seg, jeg, mannen, tanker, følelser, alt kom liksom på plass,...vi begynte like etter å snakke om navn...handle inn litt tøy osv... det var en kjempe emosjonell berg og dalbane, og jeg er fremdeles kjempe redd, men det ordner seg vel til slutt, jeg regner med at jeg får masse hjelp! Så nå gleder jeg meg bare til å se de små barna mine.... Jeg kunne ikke vært mer takknemlig,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så herlig! Og ikke minst skummelt ja. :fnise: Litt av et sjokk når man får beskjed om 1 barn også er det plutselig 2! Det kommer til å gå kjempebra og du har sikkert mange som kan hjelpe til litt. Det kommer bare til å bli en liten innkjøringsfase også blir du nok en kløpper, fin tvillingmamma :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med UL imorgen,Ara! Husker at du har i morgen,fordi jeg skal på UL dagen etter deg!

Håper du oppdaterer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig på ultralyd. Alt sto bra til med den lille. Er nøyaktig 18+0 i dag og har termin 8.desember :) En herlig advents/førjulsgave :hjerte:

H*n nektet å vise kjønnet. Lå med beina i kryss først og etterpå satte h*n seg like så godt med rompa godt planta ned mot blæra mi, så ble klin umulig å se "der nede" :fnise:

Lykke til på UL i morgen Muskat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt var bare bra :)Det er jo det viktigste! Jasså så h*n ville ikke vise kjønnet sitt :P Litt sjenert kanskje? Kommer dere til å bestille privat UL for å vite kjønnet? Eller beholde spenningen? :) Du ville vel i utgangspunktet ikke vite kjønnet? ;)

Er kjempe spent på imorgen! Kommer nok til å sove dårlig i natt ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi tar 3D ultralyd ettersom vi gjorde det med storebror, men får se. Det er så dyrt og vi får jo tidsnok se lillegullet! Og jeg vil jo gjerne at det skal være en hemmelighet fram til fødselen :)

Skal dere vite kjønnet eller?

Jeg sov ganske dårlig i natt selv. Våknet flere ganger og hååpet det snart var morgen slik at jeg kunne stå opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa! Vi skal vite kjønnet:) Men kjønnet er egentlig ikke så viktig i det store og hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! At barnet er friskt er det aller viktigste! Å få vite kjønnet er mer en bonus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en ekstra UL sist bare for å få vite kjønn - er jo fryktelig spennende da, og praktisk ikke minst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en ekstra UL sist bare for å få vite kjønn - er jo fryktelig spennende da, og praktisk ikke minst.

Hvor tok dere den ekstra ultralyden? Privat eller kan man be om å få en til på sykehuset? Kostet det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har vi vært på UL! Alt så fint ut, men hun fikk ikke tatt noe bilde av fotstillingen, så skal tilbake om 2 uker! Hadde vi bodd langt unna, hadde vi ikke trengt å komme, men siden va bor så nært kunne vi ta oss en tur!

Kjønnet er foreløbig ukjent, først sa hun jente, så trodde hun kanskje en gutt! Så hun ville ikke si no. Kanskje vi får vite det ved neste UL. Fikk ny termin. 9.desember :) Vi gleder oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært på UL! Alt så fint ut, men hun fikk ikke tatt noe bilde av fotstillingen, så skal tilbake om 2 uker! Hadde vi bodd langt unna, hadde vi ikke trengt å komme, men siden va bor så nært kunne vi ta oss en tur!

Kjønnet er foreløbig ukjent, først sa hun jente, så trodde hun kanskje en gutt! Så hun ville ikke si no. Kanskje vi får vite det ved neste UL. Fikk ny termin. 9.desember :) Vi gleder oss!

Godt å høre at alt sto bra til med lille baby!

Blir spennende å se hvem som føder først av oss da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt sto bra til med lille baby!

Blir spennende å se hvem som føder først av oss da ;)

Hihi! Ja :) må vel forandre litt på Tickeren min nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...