Gå til innhold

Er dette mulig?


Imax

Anbefalte innlegg

Sjekk denne siden.

Ikke spesielt hyggelig måte å presentere verken kvinner eller bilsport. De burde skamme seg! Driver og utarbeider sammen med noen andre kvinner en tekst som jeg har tenkt til å sende dem, slik at disse folkene skjønner at dette ikke er akseptabelt i Norge i dag. Og så sier vi at muslimer er kvinnefientlige? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikka - synes du virkelig at de bildene som ligger der har noe med bilsport å gjøre? Jeg synes det degraderer kvinner og sporten i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke - men er det noen som tvinger kvinnene til å gjøre det da? De gjør det jo frivillig, så jeg synes ikke det degraderer noen jeg. Det er jo bare for å få litt ekstra oppmerksomhet sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser heller ikke problemet... Men for å utligne kan de jo søke etter årets gatebil hunk også, ellerno :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein grunn til at ein framleis markerer 8. mars... Når kvinner vert presentert på den måten, og i samband med eit bilsportarrangement, vert eg lei meg. Kor ofte ser me menn på den måten? Kva for kvinnesyn er det som kjem til uttrykk gjennom ein slik konkurranse?

Sjølvsagt er det kvinnene som melder seg på, men trur de det er kvinner i bilsportmiljøet som har kome på at dei skulle arrangere den?

Imax - du kan godt helse litt sint frå meg i den teksten din! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første blir jeg provosert over at kvinner fremstilles (og er med på å fremstilles) slik i år 2004!

Fy f.....

For det andre reagerer jeg på teksten:

"Du bør være over 18 år....."

:o

Ikke noe krav å være over 18 år?

Fy f.... x 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke - men er det noen som tvinger kvinnene til å gjøre det da? De gjør det jo frivillig' date=' så jeg synes ikke det degraderer noen jeg. Det er jo bare for å få litt ekstra oppmerksomhet sikkert.[/quote']

Greit nok at man velger det selv, men synes det blir helt feil hvis det er slik ei jente må presentere seg selv slik for å få litt ekstra oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Jeg synes det er tragisk at man må ha jenter i minibikinier for å trekke seere til bilsportutstillinger, messer og show. Og det gjelder uansett om jenter gjør dette frivillig eller ei.

Det er en grunn til at det i Norge ikke er lov til å ha reklame med jenter på bilpanseret, hvilket man ser overalt i andre land, eks Tyskland, Sør-Amerika osv. Der selges ikke en enenste ting for menn uten å ha en lettkledd dame i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk dette svaret på min henvendelse til Gatebil. Ganske intetsigende egentlig:

Hei hei!

Ser vi har litt forskjellig syn på dette, og vi mener på ingen måte at vi

utnytter kvinner.

Vi får mange henvendelser fra jenter som har lyst til å bli "Gatebil-babe",

og vi syntes dette er ganske uskyldig og harmløst.

Respekterer dine meninger, men vi kommer nok ikke til å forandre

vår profil.

Hilsen

Bjørn for Gatebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...

Syns ikke at det gjør noe!

Det er ingen som tvinger de til å gjøre det!

Vil jentene vise seg fram slik så be my guest!

Aner jeg litt Ottar-tendenser her.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Jenter må da få lov til å gjøre hva de vil med sin kropp, ingen som tvinger en til dette. Kvinner er flotte å se på og menn er ganske enkle til tider. Biler og damer er høyt på listen. De faller pladask om de ser en flott rumpe eller pupp. So what!

Lyser ottar lang vei det her... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg ville faktisk driste meg så langt som til å si at det er menn som utnyttes. (nå så jeg ikke linken, men referer mer generelt til bikini-damer på bil-panser)

Menn generelt liker å se damer i bikini - det betyr ikke at vi nedvurderer kvinner.

Kvinnen har sikkert fått klekkelig betalt for å ligge en dag på et panser iført bikini - hva er problemet.

Men koblingen av bil-salg/reklame og lettkledd kvinnekropp er ganske suspekt. Det er åpenbart at bilselgerne skjønner at hjernen til menn kolbes delvis ut i nærvær av en lettkledd kvinne og derfor skamløst utnytter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...