Gå til innhold

Rapportere brukere på sukker


Knirke

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri rapportert noen på sukker, eller følt noe behov for det. Har vært av-og-på medlem i ca et år, og får stort sett positive tilbakemeldinger på min profil. Helt til jeg fikk følgende melding forleden:

hvordan er formen?

..og 3 minutter etterpå, fra samme person:

og vennligst IKKE svar - leste den arrogante og klysete profilene din som oser av selvgodhet. hva faen er det du tror du er og se hvordan du krever alt mulig.

ÆSJ! sånne jenter vil oslo IKKE ha. du er bare kvalm og kynisk (muligens behandla dårlig av menn, men det er ingen unskyldning)

Jeg svarte med spørsmål om hvorfor han gidder å skrive til meg, hvorpå han sier han er lei kyniske og krevende jenter på byn, og derfor vil "si ifra til noen det gjelder"... Jeg bad ham bruke energien sin på å prøve å sjarmere andre, mer underdannige jenter.

Ble helt satt ut, jeg.. Er dette akseptabel oppførsel på et nettdatested?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svampebob1

Jeg har aldri rapportert noen på sukker, eller følt noe behov for det. Har vært av-og-på medlem i ca et år, og får stort sett positive tilbakemeldinger på min profil. Helt til jeg fikk følgende melding forleden:

hvordan er formen?

..og 3 minutter etterpå, fra samme person:

og vennligst IKKE svar - leste den arrogante og klysete profilene din som oser av selvgodhet. hva faen er det du tror du er og se hvordan du krever alt mulig.

ÆSJ! sånne jenter vil oslo IKKE ha. du er bare kvalm og kynisk (muligens behandla dårlig av menn, men det er ingen unskyldning)

Jeg svarte med spørsmål om hvorfor han gidder å skrive til meg, hvorpå han sier han er lei kyniske og krevende jenter på byn, og derfor vil "si ifra til noen det gjelder"... Jeg bad ham bruke energien sin på å prøve å sjarmere andre, mer underdannige jenter.

Ble helt satt ut, jeg.. Er dette akseptabel oppførsel på et nettdatested?

Er vel typisk heller tror jeg.

Etter det jeg har hørt fra venninner og andre jeg har vært i kontakt med på sukker OG jeg har møtt slike frustrerte mennesker IRL på sukkerfest o.l.

Det er vanskelig for veldig mange gutter å få svar på slike nettsteder. Til tross for at Sukker selv påstår det er nærmest likt fordelt kjønnsmessig der, så mistenker jeg at sannheten er en helt annen.

Er mange stakkarer der som sitter og er ensomme og som ikke får dekket behov og får utløp for det de føler. Dette utvikler seg videre til frustrasjon for så til bitterhet, kvinnehat og null respekt for kvinner.

Hvordan tror du voldtektsmenn og massemordere blir til?

Sier ikke at dette er det som avler alle slike, men sikker noen av de sammen med andre uheldige omstendigheter.

Det beste du KAN gjøre er å rapportere. Da får de føle konsekvensen av dårlig oppførsel. Noe mer får man dessverre ikke gjort for de, med mindre du vil leke hobbypsykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått noe slike meldinger selv. Men hadde jeg fått det ville jeg ikke svart på det i det hele tatt. Tror nok ikke jeg hadde giddet å rapportere det. På en måte synes jeg synd på den fyren. Han er jo den som taper. Han får ikke dame, mens du har valgmuligheter. Frekkhetene han lirer av seg til deg er egentlig en kompliment. Han synes du er flott, men uoppnåelig uansett.

Anonym poster: d7326febf179c61a1fe3fa34dc367c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, Knirke. Jeg har rapportert èn bruker inne på sukker for mindre enn det der.

Anonym poster: b913a9c46f81cff87c7c161a3d5852ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han synes du er flott, men uoppnåelig uansett.

Anonym poster: d7326febf179c61a1fe3fa34dc367c77

Jeg har vært der selv at jeg har blitt jævla frustrert over den føkkings nettdatingen. Ikke det at jeg ikke hadde klart å få meg dame om jeg var desperat nok, men hele greiene er stein umulig å forholde seg til. Ihvertfall hvis man er seriøs på å finne seg ei bra dame.

Uansett, jeg tok meg aldri i å skrive dritt til jentene, for uansett hvor frustrert, sint og hva slags bilde jeg dannet meg så synes jeg ikke noe om å gå til angrep på folk slik. Og alt i alt visste jeg at det var hele opplegget og ikke hvert enkeltindivids skyld.

Flott og uoppnåelig var ikke akkurat det jeg tenkte når jeg sendte ut melding etter melding uten å få svar. Jeg ble tvert om mer sint og negativt stilt for hver melding jeg ikke fikk svar på. Følte meg liten og ubetydelig. At folk var kjipe og at normal høflighet ikke eksisterte lenger. Virkelig en ond sirkel som man må bryte og så må man slutte å ta de greiene der så alvorlig.

Hele greiene endte opp med at jeg måtte ha tid for å komme over nettdatingen på likedan som jeg trengte tid for å komme over forrige dame jeg var sammen med.

Jeg tror ikke dere skjønner hvor vanskelig disse greiene kan være for en del av oss gutta.

Anonym poster: 3a05f6dada96d089402ce5e7416068f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Ninni-

Haha, for en type. Han hadde mao sendt deg melding før han leste profilen din? Synes hele greia høres veldig merkelig ut. Kanskje et nettdating-troll :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dame og har selv vært uheldig og litt sint på nettdatingen. Måten jeg reagerte på var å deaktivere profilen min, jeg har aldri skrevet stygge mail til folk fordi jeg tapte på datingfronten. Sånt syns jeg er bare tull, enten man er mann eller dame.

Anonym poster: b913a9c46f81cff87c7c161a3d5852ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, for en type. Han hadde mao sendt deg melding før han leste profilen din? Synes hele greia høres veldig merkelig ut. Kanskje et nettdating-troll :fnise:

Ja, jeg hadde litt lyst til å poengtere ovenfor han at han tydligvis kun hadde sett på bildene før han sendte den første meldingen... Hvem av oss er den kyniske og overfladiske, liksom? :eeeh:

Jeg har forresten sendt en god del førstemeldinger som jeg ikke har fått svar på. -Jaja, da er jeg ikke interessant for den personen, tenker jeg da. Alle kan ikke passe sammen med alle. Jeg vil heller at de holder kjeft enn at de svarer meg kun for å være høflig (og dermed gir meg falske forhåpninger)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det det var bare utrolig kvalmt. For en taper. Personlig tror jeg det sitter en forsmådd, ensom mann et steds som ikke får napp hos noen, samtidig som han tror det er alle andre og ikke ham selv det er noe galt med. Klassisk for personer som har et selvbilde som overhodet ikke stemmer med virkeligheten. Og med den attituden der kommer han - surprise, surprise - ikke særlig lenger.

Bare å rapportere - for en drittsekk. Ikke rart fyren er singel!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en mann med psykiske problemer. Jeg tenker på at han først søker kontakt, for deretter 3 minutter etterpå å slynge ut frekkheter og markere at han ikke ønsker kontakt.

Sannsynligvis har noen andre rapportert han allerede. Og om han ikke blir rapportert, så vil han jo uansett avsløre ganske fort at han ikke er helt balansert i toppen.

Anonym poster: d7326febf179c61a1fe3fa34dc367c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Det det var bare utrolig kvalmt. For en taper. Personlig tror jeg det sitter en forsmådd, ensom mann et steds som ikke får napp hos noen, samtidig som han tror det er alle andre og ikke ham selv det er noe galt med. Klassisk for personer som har et selvbilde som overhodet ikke stemmer med virkeligheten. Og med den attituden der kommer han - surprise, surprise - ikke særlig lenger.

Bare å rapportere - for en drittsekk. Ikke rart fyren er singel!

Vel.. Slike holdninger gjør det faktisk ikke bedre. Tvert om.

Noe galt må det være med samfunnet når det tillater at folk havner så skjevt ut. Slikt har også ringvirkninger. Det ville ha vært i alles interesse om slike kunne ha fått hjelp i stedet for at vi evt. Skulle ha latt det utvikle seg til å bli enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Slike holdninger gjør det faktisk ikke bedre. Tvert om.

Noe galt må det være med samfunnet når det tillater at folk havner så skjevt ut. Slikt har også ringvirkninger. Det ville ha vært i alles interesse om slike kunne ha fått hjelp i stedet for at vi evt. Skulle ha latt det utvikle seg til å bli enda verre.

Men det betyr ikke at man skal premiere drittsekkoppførsel ved å 'la det skure', eller hva man nå sier. Når noen foretar seg brudd på det som anses som normativt legitim kodeks, så er den eneste måten å få dem til å forstå at de nå har gjort noe galt, å sanksjonere. Det er også en måte å gjøre vedkommende oppmerksom på at det han nå gjorde ikke var ålreit, og at dersom han gjør noe tilsvarende mot andre vil han heller ikke da få en positiv reaksjon, og det totale resultatet vil for all tid bli negativt for hans del. Ønsker man å omgås andre mennesker må man følge de sosiale reglene - vet han av ulike grunner ikke om disse, vel, så får han heller ikke forsøkt å følge dem.

Jeg er også litt uenig med deg her, fordi det at noen oppfører seg som et rasshøl trenger ikke å ha noe som helst med samfunnet som helhet å gjøre. Det kan være personlige 'grunner' til det, fyren kan være høy eller dritings, han kan være på jakt etter en måte å få ut frustrasjon på (og da er jo internett en fin ting), eller han kan ha innsett ut i fra profilen til Knirke at han etter all sannsynlighet ikke hadde sjangs, og at han derfor ble frustrert og fant ut at han som 'straff' skulle forsøke å trykke henne ned via et (mislykket) forsøk på latterliggjøring, fremfor å gå i seg selv og spørre om det egentlig gjør noe at de kanskje ikke passer sammen, evt. om det er noe han kunne ha gjort for å gjøre seg mer attraktiv ovenfor henne dersom han likte henne, eller om det å reagere på en slik måte kom til føre noe godt med seg eller ikke, og om det strengt tatt var nødvendig. Jeg tror man skal passe seg litt for å stakkarsliggjøre alle som faller utenfor det normale - det er ikke alle weirdos som har psykiske problemer eller har hatt en grusom oppvekst, noen er bare generelt fæle som personer, enkelte skjønner ikke sosiale normer og andre vil heller ikke 'spille det sosiale spillet'. Det er også ikke alle som kan korrigeres, noen fatter rett og slett ikke hva 'folkeskikk' innebærer, uansett hvordan og hvor mange ganger du forsøker å forklare at det er enkelte ting man rett og slett ikke sier eller gjør i nærheten av andre mennesker. Uansett har man ingen unnskyldning for å oppføre seg sånn mot et annet menneske som det denne fyren gjorde. Det er uakseptabelt, og det bør komme en sanksjon slik at han kan forstå at den slags oppførsel er uønsket og vil få en konsekvens for ham dersom den fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Svampebob1

Men det betyr ikke at man skal premiere drittsekkoppførsel ved å 'la det skure', eller hva man nå sier. Når noen foretar seg brudd på det som anses som normativt legitim kodeks, så er den eneste måten å få dem til å forstå at de nå har gjort noe galt, å sanksjonere. Det er også en måte å gjøre vedkommende oppmerksom på at det han nå gjorde ikke var ålreit, og at dersom han gjør noe tilsvarende mot andre vil han heller ikke da få en positiv reaksjon, og det totale resultatet vil for all tid bli negativt for hans del. Ønsker man å omgås andre mennesker må man følge de sosiale reglene - vet han av ulike grunner ikke om disse, vel, så får han heller ikke forsøkt å følge dem.

Jeg er også litt uenig med deg her, fordi det at noen oppfører seg som et rasshøl trenger ikke å ha noe som helst med samfunnet som helhet å gjøre. Det kan være personlige 'grunner' til det, fyren kan være høy eller dritings, han kan være på jakt etter en måte å få ut frustrasjon på (og da er jo internett en fin ting), eller han kan ha innsett ut i fra profilen til Knirke at han etter all sannsynlighet ikke hadde sjangs, og at han derfor ble frustrert og fant ut at han som 'straff' skulle forsøke å trykke henne ned via et (mislykket) forsøk på latterliggjøring, fremfor å gå i seg selv og spørre om det egentlig gjør noe at de kanskje ikke passer sammen, evt. om det er noe han kunne ha gjort for å gjøre seg mer attraktiv ovenfor henne dersom han likte henne, eller om det å reagere på en slik måte kom til føre noe godt med seg eller ikke, og om det strengt tatt var nødvendig. Jeg tror man skal passe seg litt for å stakkarsliggjøre alle som faller utenfor det normale - det er ikke alle weirdos som har psykiske problemer eller har hatt en grusom oppvekst, noen er bare generelt fæle som personer, enkelte skjønner ikke sosiale normer og andre vil heller ikke 'spille det sosiale spillet'. Det er også ikke alle som kan korrigeres, noen fatter rett og slett ikke hva 'folkeskikk' innebærer, uansett hvordan og hvor mange ganger du forsøker å forklare at det er enkelte ting man rett og slett ikke sier eller gjør i nærheten av andre mennesker. Uansett har man ingen unnskyldning for å oppføre seg sånn mot et annet menneske som det denne fyren gjorde. Det er uakseptabelt, og det bør komme en sanksjon slik at han kan forstå at den slags oppførsel er uønsket og vil få en konsekvens for ham dersom den fortsetter.

Nei, det finnes ikke noe fasitsvar på noe her i livet.

Jeg tror det jeg er mest enig med deg her må være det at uansett hvor ille man har det, så unnskylder ikke det dårlig oppførsel.

Men jeg har og erfart jenter som vet å behandle og sette slike på plass på en pen måte, med forståelse. Jeg tror man har mer igjen for å behandle folk med respekt, så langt det går, selv om de oppfører seg dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det finnes ikke noe fasitsvar på noe her i livet.

Jeg tror det jeg er mest enig med deg her må være det at uansett hvor ille man har det, så unnskylder ikke det dårlig oppførsel.

Men jeg har og erfart jenter som vet å behandle og sette slike på plass på en pen måte, med forståelse. Jeg tror man har mer igjen for å behandle folk med respekt, så langt det går, selv om de oppfører seg dårlig.

Det er jeg på mange måter enig i, men jeg mener også at voksne mennesker er noe annet enn barn og ungdom, og at i et scenario som er tilfellet her, med de tingene som ble skrevet fra denne mannen til en vidt ukjent person, er å gå langt over hva som er 'bare litt utenfor normalen', og som således kunne vært 'unnskyldt' evt. tatt på en mildere måte. Måten dette ble skrevet på og de tingene som ble skrevet, samt det faktum at den første meldingen ble sendt etter å ha sett på bildene hennes (ørlitt overfladisk type, kanskje), mens idét fyren leser profilen hennes, så setter han altså i gang med en slik motbydelig melding, sannsynligvis fordi han fant ut ganske raskt at han ikke var det denne flotte damen så etter - kan hende det har skjedd en god del ganger uten at mannen har forstått at det kanskje er han som må gjøre noe med seg selv for å bli attraktiv, i stedet for å bli forbanna fordi kvinner faktisk har - hold deg fast - forventninger til en eventuell partner de også :sjokkert: :sjokkert:

Jeg holder nå uansett fast ved at denne brukeren bør rapporteres - ufin oppførsel bør få en konsekvens, og det er godt mulig at han har gjort noe lignende mot andre også, og noen kan faktisk bli ganske lei seg av å få slike ekle meldinger; han hadde hatt meget godt av en liten irettesettelse. Sånn kan man ikke oppføre seg mot andre, rett og slett.

Nå er det til info ikke meg de har trengt å sette på plass ;-)

Ikke? Er du heeeeeelt sikker? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du rapporterer med kopi av hva han har skrevet, så er det uansett opp til Sukker å vurdere om det er grunn til utestenging?

Anonym poster: 1a3979207d2a45e200755ab6d0944a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strixvaria har absolutt et poeng! Man kan ikke bare la "løse kanoner" gå rundt i samfunnet og gjøre hva de vil, mens resten unnskylder oppførselen deres.

Han antar jo også automatisk at jeg har blitt såret av menn, og sier at det ikke er noen unnskyldning for å behandle andre dårlig. Det er jo ganske åpenbart at det er han som har blitt såret av jenter på by'n, og han bruker det jo selv som unnskyldning for å ramme et tilfeldig offer (dvs meg i dette tilfellet). Snakk om dobbeltmoral!

Hvis du rapporterer med kopi av hva han har skrevet, så er det uansett opp til Sukker å vurdere om det er grunn til utestenging?

Anonym poster: 1a3979207d2a45e200755ab6d0944a79

Jeg har trykket "rapporter" knappen, men det har ikke skjedd noe foreløpig... Vet ikke hva praksisen er. Ledelsen har vel tilgang til å se hva som har blitt skrevet mellom oss så de kan vurdere selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel typisk heller tror jeg.

Etter det jeg har hørt fra venninner og andre jeg har vært i kontakt med på sukker OG jeg har møtt slike frustrerte mennesker IRL på sukkerfest o.l.

Det er vanskelig for veldig mange gutter å få svar på slike nettsteder. Til tross for at Sukker selv påstår det er nærmest likt fordelt kjønnsmessig der, så mistenker jeg at sannheten er en helt annen.

Er mange stakkarer der som sitter og er ensomme og som ikke får dekket behov og får utløp for det de føler. Dette utvikler seg videre til frustrasjon for så til bitterhet, kvinnehat og null respekt for kvinner.

Hvordan tror du voldtektsmenn og massemordere blir til?

Sier ikke at dette er det som avler alle slike, men sikker noen av de sammen med andre uheldige omstendigheter.

Det beste du KAN gjøre er å rapportere. Da får de føle konsekvensen av dårlig oppførsel. Noe mer får man dessverre ikke gjort for de, med mindre du vil leke hobbypsykolog.

Jeg blir ikke massemorder jeg, selv om jeg blir avvist :sjokkert: De har nok et grunnleggende hat fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svampebob1

Jeg blir ikke massemorder jeg, selv om jeg blir avvist :sjokkert: De har nok et grunnleggende hat fra før av.

Nettopp. Det som skiller slike fra "oss andre" er moral, respekt osv. Hvorfor tror du jeg maser om slikt til folk som ønsker å ta hevn etc? Hevn fører aldri til noe annet enn mer skjit.

De har nok et grunnleggende hat fra før av.

Jeg tror ikke de trenger å ha det.. Det kan være så lite som at de ikke har fått god nok oppdragelse i forhold til respekt eller rett og galt. Manglende oppdragelse vil jeg si. Eller det kan være som du sier ;-).

Du finner nok ikke et fasitsvar på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...