Gå til innhold

*Gullkorn fra barnemunn*


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da sønnen min var 2 år utbrøt han begeistret at melka var kald fordi den hadde vært i skyskraperen! (bare til orientering, så oppbevarer vi vanligvis den i kjøleskapet...)

Nå er han snart 4, og har jo skjønt at det er forskjell på gutter og jenter, og menn og damer. Rundt middagsbordet prøvde vi derfor å få han til å si noen tydelige forskjeller på mann/dame (vi hintet til pupper/ikke pupper), men han skjønte overhodet ikke hva vi pratet om. Til slutt sa jeg da: hva har jeg som ikke pappa har? Hår, ropte guttungen begeistret over endelig å skjønne hva han trodde vi pratet om 😊 Tror nesten jeg datt av stolen av latter, for han hadde jo rett 😁

Anonymkode: 2f144...ca2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sønnen min var 2 år utbrøt han begeistret at melka var kald fordi den hadde vært i skyskraperen! (bare til orientering, så oppbevarer vi vanligvis den i kjøleskapet...)

Nå er han snart 4, og har jo skjønt at det er forskjell på gutter og jenter, og menn og damer. Rundt middagsbordet prøvde vi derfor å få han til å si noen tydelige forskjeller på mann/dame (vi hintet til pupper/ikke pupper), men han skjønte overhodet ikke hva vi pratet om. Til slutt sa jeg da: hva har jeg som ikke pappa har? Hår, ropte guttungen begeistret over endelig å skjønne hva han trodde vi pratet om 😊 Tror nesten jeg datt av stolen av latter, for han hadde jo rett 😁

Anonymkode: 2f144...ca2

:skratte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt i barnehagen:

"Hei du lille dama!" (Ja, jeg er liten)

"Du har voksentenner her" *peker på fortennene sine*  (Ja, jeg har store fortenner)

"Er du mann eller dame?" (til ujålete dame)

"Hva skal babyen din hete?" (til mann med stor mage)

Anonymkode: fd02e...e97

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet til en venninne sier til meg: "haha, du har stor mage"

Venninnen min: "du må ikke si sånt, hun har baby i magen sin"

Barnet: "haha, du har baby i magen"

Anonymkode: 41112...e8d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like etter at han hadde oppdaget at damer har kjønnshår:

Han: Damer har ikke skjegg i ansiktet sitt!

Jeg: Nei, det har vi ikke...

Han: Men dere har skjegg på rumpa da! 

Anonymkode: 74f25...69a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste gutten vår satt på do, han var vel ca 5-6 år. Han kikker ned på tissen sin og sier, jeg har liten tiss, men pappa sin den er stor den! Hehe.

Anonymkode: 21881...fc8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente 4 år har lekebesøk. De blir litt uenige, så hun bestemmer seg for å marsjere fornærmet opp i 2.etasje. Midtveis stopper hun opp, ser ned på vennen sin og sier "du får lov til å bli med opp og se på at jeg tenker, før jeg blir glad igjen!" 

Anonymkode: aaad0...194

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lo godt her en dag, da sønnen min på 2,5 kom hjem og fortalte at de hadde hørt på musikk i barnehagen. Jeg spurte hvem som sang. Han svarte: "Det var to gutter, de heter Marcus og Kaninus."

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hvorfor har du ødelagt tiss? (Har gutter) Mamma , hvorfor har du rumpa foran? 

Anonymkode: cc89a...cf3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantebarnet vårt var på besøk, en gutt på 4 år. Da mannen min var på do kom gutten inn og ble stående og stirre på onkelens utstyr før han utbrøt: Sånn der har pappan min også, bare at den er litt større!

Det har både min mann, hans bror og gutten selv (som nå er voksen) fått høre et par ganger, ja :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente på skolen legger stein i lommene på meg (jeg er assistent) og spør meg; har du en tung dag på jobb?

Anonymkode: c914c...07c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag når jeg hentet barnet mitt i barnehagen kom ett annet barn bort til meg.

Barn: "har du baby i magen"

Jeg: "Ja"

Barn: "Kom den inn gjennom munnen eller tissen?"

Anonymkode: 41112...e8d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, September 14, 2016 at 10.44, AnonymBruker skrev:

Mamma hvorfor har du ødelagt tiss? (Har gutter) Mamma , hvorfor har du rumpa foran? 

Anonymkode: cc89a...cf3

Bwahahahahahahahahahahahaha den ga meg liv ass.

Anonymkode: c9dd4...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Thursday, September 15, 2016 at 21.21, Spiteful skrev:

Tb til da min 3 år gamle lillesøster brått sa "Pappa sin tiss danser"

Hahahaha morsomt! Sto pappa og vifta den foran henne eller?

Anonymkode: c9dd4...5dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn som da var 5 år stryker hånda nedover leggen min og sier: "Mamma, gjorde det ikke fryktelig vondt å få alle disse flisene?"

:fnise:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var en tur på polet for å kjøpe en flaske vin. Sønnen min på 2 år peker på flaskene og sier "jeg tørst" Jeg sier at "dette er for voksne, vi skal kjøpe tørst til deg etterpå" 

Da vi kommer til kassen (hvor det forøvrig var fullt av folk) setter jeg vinflaska på båndet og min sønn utroper "Mamma tørst!" 

 

Det hender også at når vi dusjer eller skifter bleie så tar han på tissen sin og sier "mamma se" og er veldig opptatt av den. da har jeg bare sagt " jaja det er din tissemann" og latt som ingenting. Så da vi sto i kø i matbutikken, så roper han plutselig igjen "Miiiin tissemann, miiiiin" og tar seg til skrittet. Det kunne sikkert mistolkes. Hadde lyst å bare synke ned i bakken! 

Anonymkode: c6e5f...74f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då eldstejenta mi var ca 3 år fekk ho augebetennelse. Eg sa at ho måtte ha medisin på auget. Ho sperrar augene opp og spør veldig overraska : skal eg ha rosin på auget? 

 

Anonymkode: e2cfb...5e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...