Gå til innhold

Skravletråd september/oktober


Sola^

Anbefalte innlegg

Koselig med jente, Sola!

Jeg synes det er så mye fine klær til jenter, også er det jo ofte sånn at jenter kan gå i litt gutteklær, men ikke motsatt.

Jeg gikk igjennom babyklærne til datteren min igår ( hun er nå 17 måneder og bruker str 80), og jeg ser at jeg er veeeldig glad i rosa og blonder :fnise: over halvparten fungerer ikke til gutt! Men da har jeg i det minste litt å handle inn til gutten kommer, har allerede alt det andre ( kjøpte bl.a. To sprinkelsenger til storesøster ble født, sånn at den ene kunne stå hos min mor :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg kunne godt tenke meg meir nøytrale klær, men det er nok dårlig business i butikkene for der er det meste rosa, blått, eller med detaljer/blonder/figur som dikterer om det er jente eller gutteplagg. Unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Svigermor vil at vår gutt skal arve rosa babyklær fra hennes datter, nei takk ;)

Syns og at det er lite nøytrale klær i butikkene, men samtidig så er det jo noe. Også spørs det jo litt hva man mener med nøytrale farger, noen syns jo at f.eks gult er en jentefarge mens jeg syns at gult er nøytralt.

Hvordan går det med dere nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet krangler, men ellers har jeg lite plager! Ingen vann i kroppen, eller halsbrann.... Eneste jeg savner for tiden er så sove godt en hel natt, uten å måtte stå opp :fnise:
Hvordan går det med deg Yesterday?
Har folk kommet langt med innkjøp osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går greit her.

Har fått unna det meste, men det gjenstår litt tapetsering og gulvlegging på barnerommet. Ungen skal sove på vårt rom dei fyrste månedene uansett, men er kjekt å få på plass rommet så det kan brukes som gjesterom før barnet tar det i bruk. Kommode til stelleplass må monteres, også venter me på stellematte i posten.

Har arva masse utstyr så har fått mykje på plass utan å måtte handle alt sjølv.

Alt av klær, sengetøy, og dyner må vaskes. Også må me få henta bilstol hos eit vennepar og finne ut om me må handle isofixbase eller ei.

Mangler kanskje litt klær i minste størrelsene (trur eg handler i str 56 som minste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stadig verre bekkenplager - har bede om henvisning til fysio men det størst jo om eg får time før termin...

Har kjent litt halsbrann, men eg søv heldigvis godt ennå. likevel er eg så tung og sliten i kroppen, føler meg høggravid og vel så det. Og er berre 29 veker ennå! Langt tyngre å gå gravid denne gang.

Av forberedelsar har me gjort absolutt nada, men me har jo alt utstyr og sånt frå før. Alt treng berre ein vask. Og N må få ny seng, sånn at babyen kan overta babysenga ho ennå brukar.

Har ikkje tatt fram strikketøy ennå eingong eg. :( Finn liksom ikkje inspirasjon. Nokon som vil dele sine prosjekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også det meste fra før, men har skaffet oss masse gutteklær, for alt vi hadde var rosa.

Venter dere gutt eller jente, Frida? Jeg synes nemlig det er vanskelig å finne fine strikkeprosjekter til gutter... Men har strikket myk start-bukse, og så fort jeg er ferdig med å strikke Osloanorakken til storesøster så skal jeg strikke en cardigan jeg fant på Ravelry :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra. Jeg er 27 + 1, og i mye bedre form enn sist. Har et kranglete bekken og er veldig sliten, men fortsatt i 100 % jobb og mestrer hverdagen til en viss grad. Blir imidlertid fantastisk med ferie om halvannen uke!

Jeg har funnet alle klærne til storebror og sortert det som lillebror kan bruke og ikke (med tanke på at de blir født på to ulike årstider). Ellers har vi ikke gjort noe som helst.. Må vel snart begynne å lage en liste over hva vi trenger..

Har dere funnet navn ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter dere gutt eller jente, Frida? Jeg synes nemlig det er vanskelig å finne fine strikkeprosjekter til gutter... Men har strikket myk start-bukse, og så fort jeg er ferdig med å strikke Osloanorakken til storesøster så skal jeg strikke en cardigan jeg fant på Ravelry :)

Me veit ikkje kva kjønn me får denne gang, det er nok derfor eg ikkje finn inspirasjon... Har massevis av nøytrale plagg og teppe, fordi me har sikra oss både når me venta nr 1 og 2, men no kunne eg jo valgt litt sterkare fargar om eg hadde visst!

Var innom garnbutikken etter heklenåler i går, og då fann eg eitt nøste i nydelig lavendel alpakka. Så no blir det i allefall nye sokkar på minstebabyen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lite skravling her, jenter! Korleis står det til? Ingen som har født ennå vel?

Eg er 38+1 i dag, og endelig i permisjon. Er overhodet ikkje klart for baby her ennå, men no har eg i alle fall både funne fram og vaska litt av det babyen treng den første tida. Senga er ikkje klar (den søv nemlig to-åringen i ennå), så neste prosjekt er å skru sammen ny seng til henne ( den står flatpakka i gangen). Blir kjekt å lage til nytt babyklede på rommet vårt :) Skal handle litt nye sengekle, for N og babyen kjem til å bruke samme dynestørrelse i vinter (me brukar 100*140 frå nyfødt)

Ang strikkeprosjekt har eg i det minste henla ett par sokkar, og held på med et teppe. Det blir 'verdens enkleste teppe' frå myk start ( lurer på om det er samme som mor Signe?) i kvitt garn. Rillestrikk all the way! Det blir ikkje et _fint_ teppe, men pga dårlig tid blir det dette, som forhåpentligvis blir ferdig før fødselen...

Har et anna fint teppe på ønskelista, mulig eg spør mamma eller svigermor om å få dette i julegåve ;)

Var på ul på fredag (standard med vektestimering 3 veker før termin her i distriktet). Babyen er frisk og fin, og eg har mykje fostervatn, som sist. (Det fossa!) Til tross for stor mage vart babyen estimert til gjennomsnittlige 3500gram, noko eg reknar med er litt lite. (Jentene mine var begge ca 4kg 8 og 11 dagar over termin.)

Og det ser ut til at me skal få ein gut! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikkje så mykje her. Begynte i permisjon sist veke. Har ikkje pakka fødebagen, men det er vel snart på tide. Er i veke 38 nå. Har ikkje heilt tru på at det begynner enda. Mangler litt før snuppa kjem som å skru saman senga og gjere ferdig stellebordet. Bruker ein kommode som stellebord, men må legge ei litt større plate på toppen da kommoden er litt for grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...