Gå til innhold

Life is far too important a thing ever to talk seriously about


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Neida, dette er neste helg :P Her planlegger man frihelger lang tid i forveien :laugh:

I kveld skal jeg på jobb, og jeg jobbet i går kveld, så ingen frihelg. Men jeg har vært på Oversatte dager fredag og lørdag, deilig med litt faglig input uten jobbing :nigo: Også har jeg meldt meg på kurs i arabisk. Hjelp! Jeg prøver å finne ut om jeg skal studere igjen neste år, og arabisk står på lista mi over mulige studier. Først prøve å finne ut om det er mulig å lære, så bestemme seg for hva som skal stå øverst på søknaden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Elissima

Spennende med arabisk-kurs, hvor skal du ta det? Jeg tok arabisk på folkeuniversitetet i Oslo for noen år siden. Men lærte ikke stort desverre.. Syns læreren burde fokusert mer på basic ting som man trenger å vite, typ "hva heter du, hvor bor du" etc men læreren drev bare og styra med alfabetet. Fordelen er at jeg skjønner ganske mye arabisk, hvis jeg f.eks går på Grønland og noen snakker dritt om meg hehe.

Ellers da, skjer det noe gøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på folkeuniversitetet jeg tar kurs, ja. Jeg er litt motsatt av deg, jeg da. Hvis jeg bare ville lære å si hei, og hvordan går det, så kunne jeg helt fint klare å lære meg det selv ;) Jeg kan jo allerede en del ord og uttrykk, men jeg vil ha en mer grunnleggende forståelse av språket som gjør at jeg lettere kan lære mer senere. Og for å se om jeg har forutsetninger for å studere det videre, siden jeg har litt lyst til å starte og studere igjen til høsten.

Ellers er hunden i dag 13 år. Verdens vakreste, søteste og mest fantastiske hund begynner å bli gammel. Ikke så lett å tenke på akkurat den siste delen, men tanken på alle de gode årene vi har hatt hjelper på!

post-66140-0-06978300-1363119465_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Så nydelig vofs! Hva slags rase er det? Minner litt om sånn japansk spisshund som jeg har lyst på, bortsett fra at din var mørk i pelsen :) Ser veldig snill ut! Jeg har SÅ lyst på hund. Egentlig bli sånn gal kattedame på heltid med masse hunder og katter langt inni Maridalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en svensk lapphund. Sta, egenrådig, bestemt ... og verdens beste ;)

Jeg har også veldig lyst på hund, dessverre bor jeg i en bitteliten leid leilighet midt i byen, men en dag ... ;)

Nå skal jeg snart på date med en ny sukkerfyr. Virker veldig hyggelig på nett, men som vanlig bittelittegranne skeptisk til utseende :P But I don't know, I shall give him the benefit of the doubt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

LYKKE til! Visste du at vi er mer kritisk til utseendet til en vi har møtt via nettdating enn via en annen setting? Det er visst derfor det er så vanskelig å bli forelsket. Håper daten din blir bra :) Husk oppdatering!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke overraska. Men det er jo ikke så merkelig, for man starter jo ikke med den kjemien som gjør at man liker noen man møter IRL! Jeg sliter også med at jeg kun møter fyren 1-1, ikke i sosiale settinger med andre mennesker, fordi jeg ofte faller litt for måten de oppfører seg ovenfor andre. Hvis det gir noen som helst mening?

Jaja, vi får se. Skal gi en oppdatering på hvordan det gikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en gang en nja etter gårsdagens date. Jeg kan ikke for mitt bare liv se for meg en fremtid med fyren, selvom jeg synes han var hyggelig. Og sist jeg ble forelsket så jeg liksom den muligheten med en gang jeg møtte ham. Det er mulig jeg er sær, men foreløpig har det for meg aldri funket å prøve og presse ting til å funke :vetikke:

Jaja, vi får se hva som skjer. Og hva er det forresten med at folk på sukker lyver på høyden :klo:

Fyren er jo definitivt ikke høyere enn meg, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke valgte høyhælte sko (eller kanskje det er det jeg burde når folk påstår at de er ca 10 cm høyere enn meg :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en gang en nja etter gårsdagens date. Jeg kan ikke for mitt bare liv se for meg en fremtid med fyren, selvom jeg synes han var hyggelig. Og sist jeg ble forelsket så jeg liksom den muligheten med en gang jeg møtte ham. Det er mulig jeg er sær, men foreløpig har det for meg aldri funket å prøve og presse ting til å funke :vetikke:

Jaja, vi får se hva som skjer. Og hva er det forresten med at folk på sukker lyver på høyden :klo:

Fyren er jo definitivt ikke høyere enn meg, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke valgte høyhælte sko (eller kanskje det er det jeg burde når folk påstår at de er ca 10 cm høyere enn meg :fnise: )

Vel, da vet du i alle fall helt sikkert at de lyver på høyden! ;) Irriterende det der med høyden altså, men jeg kan på en måte skjønne det også. Jeg luker automatisk vekk folk som ikke er over en viss høyde på Sukker, og de tenker sikkert at folk er bare overfladiske og det betyr ingenting hvis det virkelig er kjemi. Mulig jeg går glipp av noen fantastiske mennesker ved å luke ut etter høyden på nettdatingsider, men jeg tviler sterkt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Så teit å lyve på høyden! Overfladisk eller ikke, hvis man skriver at det er viktig så er det jo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke engang skrevet at det er spesielt viktig, men jeg innrømmer gjerne at jeg mister en del respekt for folk som trenger å lyve på noe så banalt som høyden. Det er jo dessuten en av de tingene man oppdager først når man møtes :P

Så ja, eller nei, det var jo hyggelig, men jeg tror ikke det blir noe mer. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Har han tatt noe kontakt med deg da? Det er vanskelig det med dating. Jeg tror det beste er at det bare skjer, men man må være aktiv. Som i fjor sommer hadde jeg mye på g fordi jeg var veldig sosial. Kunne dratt på date hver dag om jeg ville. Kunne du dratt på sukker-fest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sendte meg en melding på facebook i dag, og virker veldig på og sikker på at dette er fantastisk. Mens jeg sitter her og tenker at han var en hyggelig fyr som sikkert kunne vært en interessant venn, men vi er totalt forskjellige både på interessenivå og hva som er viktig i livet til at det kunne funka :P Vil bare la det gå, men føler også at det er ganske slemt gjort :sukk:

Har ikke så mye å gi akkurat nå, men hadde en veldig god kaffedate med min skuespiller kompis/interesse her en dag. Ønsker at ting skal være så enkelt, at jeg skal føle interesse uten å måtte tvinge det frem, ha det hyggelig og bare leve! Det er så gull med han, for han får meg til å slappe av og ikke tenke at det er en date, sammenlignet med alle disse sukkerdate greiene. Ikke at vi har vært lenge nok på samme sted i livet eller verden til å få det til å funke, men det er liksom helt greit.

Blæh.

On a happier note, jeg har søkt boliglån. Og jeg har spurt mine foreldre om hjelp til den siste lille summen jeg trenger til egenandel så jeg slipper å bruke BSUen min. Det satt utrolig langt inne, men det gikk.

Så nå er det på tide å få lånesøknadene i orden, og begynne å kikke på leiligheter over påske. Skulle gjerne ha startet denne uka her, men jeg jobber dessverre når det er visning på de som er interessante. Uansett deilig å vite at jeg er i gang, at noe skjer, at jeg forhåpentligvis snart kommer meg inn på boligmarkedet og slipper å betale 6500 kroner i leie hver måned og i tillegg må spare mange tusen kroner i egenkapital. Puh, det var godt å få ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elissima

Så flink du er til å spare. Og grattis med at du skal på boligmarkedet! Er jo mye bedre å ha en egen leilighet å betale ned på, enn å betale husleie. Håper du finner noe bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, hjemme fra 13-timersdag. Tok meg like godt et glass rødvin med en gang jeg, for nå tar jeg nemlig påskeferie :nigo:

I morgen skal jeg til en kollega å drikke litt øl der, blir veldig hyggelig å faktisk samles en gjeng utenfor jobb. Og så på søndag reiser jeg til Danmark med tante og onkel. Blir veldig hyggelig å se de igjen, og ikke minst tilbringe litt "kvalitetstid" sammen med dem. Altfor lenge siden sist. Og ikke minst skal det bli deilig å komme seg ut av byen og gjøre noe helt annet en uke. Vet ikke hva planen er, gå rolige turer, drikke mye vin, spise god mat, og generelt slappe av, tror jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da har jeg kommet meg tilbake fra påskeferie. Tror kanskje jeg valgte feil land til å feire påsken i :P I Danmark har det nemlig vært surt og snødd, mens turen jeg gikk i Oslo i dag tyder på at jeg har gått glipp av noen riktig så fine dager her. Jaja, jeg fikk med meg 1,5 timer i sola i dag da, med nærmere 9 km gange. Var veldig deilig ute :)

I morgen er det tilbake på jobb, så reiser jeg på jobb på Geilo på onsdag, og tar så en tur hjem til helga. Og dermed er denne uka borte også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida går fort ja!

Jeg skal til Danmark i mai, satser på vi får litt bedre vær enn dere hadde i påsken da, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye spennende som skjer når man er på tur med sin tante og onkel i 50-60-årene ;)

Fikk meg en tur til legoland da, der har jeg aldri vært før :P

Nå er jeg ferdig med noen intensive dager på jobb, 15-16 timer på jobb om dagen er jeg ikke så veldig glad i, spesielt ikke når det er tunge dager. Men jeg kom gjennom det, og siden jeg kommer til å trenge pengene i juni, så er det liksom helt greit ;)

I helga er jeg hos foreldrene mine, i går red jeg yndlingshesten min som har stått borte på fòr over lengre tid. Kjempedeilig å se og ri henne igjen, hun er like fantastisk som før, dessverre skal hun selges. Hadde jeg hatt tid, penger og stallplass så skulle jeg ha tatt henne selv :P

I dag har jeg vært på tur med hunden i en time. Møtte på to løse Schäfere på tur i tillegg, så da fikk jeg opp adrenalinnivået også. Deilig vær ute nå, kjenner at det begynner å nærme seg vår :nigo:

Ellers fikk jeg en fyllemelding på facebook av min ... vet ikke helt hva han er, kamerat? på fredag. Svarte litt senere, men har ikke fått noe mer svar. Så nå begynner jeg å lure på om den var sendt til feil person :P Jeg må jo innrømme at jeg er bittelitt interessert, men ....

Gutter er noe herk, jeg er så over hele greia :fnise:

Og sånn går nå dagene. Skal muligens på en ridetur til i dag, men må først sjekke om den hesten jeg skal ri i dag fortsatt er halt. Hun har på uforklarlig vis begynt å halte, uten at noen av oss klarer å finne noen årsak til det. Har blitt litt bedre, men ikke helt bra. Kanskje jeg må ri yndlingshesten min på kurs om to helger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...