Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Føyer meg inn i rekken av håpefulle her... Vi har vært sammen i ca. 5,5 år, bodd sammen i 5 av dem og har et barn sammen på ca. 4. Kjenner at det stikker litt hver gang jeg får vite at vennepar forlover seg, og til sommeren skal ett av dem attpåtil gifte seg. Føler at samboeren min ikke kan være like glad i meg som mannen i de parene som frir til samboeren sin er. Ja, litt dumt å tenke sånn, men klarer ikke å la være. :sukk:

Anonym poster: e8743b29415f55f2f5abea593cb577c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føyer meg inn i rekken av håpefulle her... Vi har vært sammen i ca. 5,5 år, bodd sammen i 5 av dem og har et barn sammen på ca. 4. Kjenner at det stikker litt hver gang jeg får vite at vennepar forlover seg, og til sommeren skal ett av dem attpåtil gifte seg. Føler at samboeren min ikke kan være like glad i meg som mannen i de parene som frir til samboeren sin er. Ja, litt dumt å tenke sånn, men klarer ikke å la være. :sukk:

Anonym poster: e8743b29415f55f2f5abea593cb577c6

Som jeg fikk beskjed om her inne.. Gi direkte beskjed om at du vil bli fridd til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg fikk beskjed om her inne.. Gi direkte beskjed om at du vil bli fridd til!

Det har jeg gjort - opptil flere ganger. ;)

Anonym poster: e8743b29415f55f2f5abea593cb577c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort - opptil flere ganger. ;)

Anonym poster: e8743b29415f55f2f5abea593cb577c6

Hehe. ok. Hva sier han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hinta frem et par måneder nå at jeg synes han skal fri, og i går gjorde han det, på årsdagen vår :rodmer:

Ikke gå rundt grøten jenter, stå på krava :fnise:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hinta frem et par måneder nå at jeg synes han skal fri, og i går gjorde han det, på årsdagen vår :rodmer:

Ikke gå rundt grøten jenter, stå på krava :fnise:

:strix: GRATULERER :strix:

(men har hinta masse selv, men han sier at jeg skjønner alt når det skjer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix: GRATULERER :strix:

(men har hinta masse selv, men han sier at jeg skjønner alt når det skjer)

Tusen takk! :D

Det blir vel, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg inn i rekken av håpefulle her... Vi har vært sammen i ca. 5,5 år, bodd sammen i 5 av dem og har et barn sammen på ca. 4. Kjenner at det stikker litt hver gang jeg får vite at vennepar forlover seg, og til sommeren skal ett av dem attpåtil gifte seg. Føler at samboeren min ikke kan være like glad i meg som mannen i de parene som frir til samboeren sin er. Ja, litt dumt å tenke sånn, men klarer ikke å la være. :sukk:

Anonym poster: e8743b29415f55f2f5abea593cb577c6

Da er nok ikke du den rette. Han holder ut med deg fordi dere har en unge sammen.

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok ikke du den rette. Han holder ut med deg fordi dere har en unge sammen.

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

Unødvendig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. ok. Hva sier han da?

Han er ikke negativ til tanken, men det er aldri noe som skjer. Tror han mener at vi må ha bedre økonomi, i tillegg til at han er skeptisk til "oppmerksomheten" en bryllupsdag medfører. Selv om jeg har sagt at jeg ønsker meg et lite (borgerlig) bryllup, med bare de aller nærmeste - og gjerne i utlandet. Vi får se om det blir noe til slutt. ;)

Da er nok ikke du den rette. Han holder ut med deg fordi dere har en unge sammen.

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

Tja, kan godt hende en annen dame er den rette for ham, det vet man jo aldri. ;) Men han er ikke sammen med meg bare fordi vi har et barn sammen. :nigo:

Anonym poster: e8743b29415f55f2f5abea593cb577c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke negativ til tanken, men det er aldri noe som skjer. Tror han mener at vi må ha bedre økonomi, i tillegg til at han er skeptisk til "oppmerksomheten" en bryllupsdag medfører. Selv om jeg har sagt at jeg ønsker meg et lite (borgerlig) bryllup, med bare de aller nærmeste - og gjerne i utlandet. Vi får se om det blir noe til slutt. ;)

Anonym poster: e8743b29415f55f2f5abea593cb577c6

Jeg skjønner hva du mener. Det største problemet for samboeren er all oppmerksomheten og tanken på å holde tale :P

Han liker ikke smalltalk heller stakkars :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hinta frem et par måneder nå at jeg synes han skal fri, og i går gjorde han det, på årsdagen vår :rodmer:

Ikke gå rundt grøten jenter, stå på krava :fnise:

Grattis :D

Vi satt å så på ringer i går, han ville vite hvilken stil jeg likte :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :D

Vi satt å så på ringer i går, han ville vite hvilken stil jeg likte :biggrin:

Ooooh! Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er nok ikke du den rette. Han holder ut med deg fordi dere har en unge sammen.

Anonym poster: b156495ca98958179ccc62f5f6c29212

Vennligst forlat denne tråden. Denne tråden skal være koselig og ikke full av negativitet! :opplyser::kjefte:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh! Spennende!

JA :D Men vi har sett på ringer før også da.. uten at det ble noe frieri.. så tørr ikke håpe på for mye helt enda. Men føler det er et litt bedre tidspunkt nå, etter at jeg har møtt hele familien hans og blitt "godkjent" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært kjærester i 3 år og samboere i 1 år, har 1 barn sammen og planlegger husbygging til neste år. Jeg er så gifteklar! Sitter ofte på dataen og ser gjennom div dekorasjoner og inspirasjon til mitt fremtidige bryllup. Meeeeeen, denne mannen syns et giftemål er aaaalt for for forpliktende. :vetikke: Vet egentlig ikke heller om det blir å skje i det hele tatt. Men, jeg vil heller være ugift med han enn gift uten han. :P Hjelper vell lite å presse på han og, så han vet nå hvor jeg står veldig klart og jeg ønsker at det kan skje innen 5 års tid. Prøver jo å ikke forvente at det skal skje, men det er vanskelig.

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

Han er forresten imot ekteskap.

Anonym poster: 7d33fc37bbac1499fa9732f1fb6042d7

Han jeg gifter meg med om få måneder la aldri skjul på at ekteskap for ham ikke var aktuelt. Han så ikke poenget, han liker ikke oppmerksomheten, han syns det er veldig forpliktende (selv om vi også har barn sammen), og hadde alle mulige argumenter for at ekteskap aldri ville bli aktuelt. Så klar var han på det, at jeg - etter vi fikk barn sammen - skiftet etternavn til det samme som vårt felles barn og ham.

Så plutselig, det året vi hadde vært sammen i 5 år, så fridde han allikevel! Når vi gifter oss, har vi vært sammen i 7 år ;)

Så, selv den mest ihuga ekteskaps"nekteren" kan komme på bedre tanker med tid og stunder ;)

Anonym poster: 755e0767bf12430d7240bc802cd5c3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min kjære fridde da han skjønte at for meg var det ikke viktig med hverken tale eller brudevals, det hadde holdt ham tilbake i flere år.

Anonym poster: edec51c8606adfeeb0b7b4bfdeece4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke en dritt her heller :fnise:. Jeg fikk beskjed om at jeg kan bare planlegge så mye jeg vil, men noe mer blir det ikke enda :vetikke: Pytt sann! Får vel bare smøre meg med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter og venter og lengter og lengter, gitt opp hintingen og har heller sagt at " nå kan du snart fri!" ;) vi har straks vært sammen i 5 år. så jeg håper 2013 er året han frir :)

Anonym poster: f1edb7725686a515b51609dd9da38cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg venter og venter og lengter og lengter, gitt opp hintingen og har heller sagt at " nå kan du snart fri!" ;) vi har straks vært sammen i 5 år. så jeg håper 2013 er året han frir :)

Anonym poster: f1edb7725686a515b51609dd9da38cc2

Jeg har begynt med omvent taktikk.. har sluttet å mase og håper på det er det som er trikset :P Kan se ut som det funker, i og med at han begynte å vise meg ringer her om dagen, for å finne ut hvilken stil jeg likte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...