Gå til innhold

For oss som håper på et frieri snart


Jolene

Anbefalte innlegg

Synes det er så koselig å lese om alle forhåpningene, historiene og hvordan dere skriver. Er så hyggelig lesning rett og slett!:rodmer:

For egen del, giftet jeg meg for litt over en uke siden. Hele dagen var perfekt, måten bryllupet var på (ambassade i utlandet) passet oss som par, antrekket, talene og stemningen var magisk. Unner dere alle å få oppleve den følelsen. Elsker om mulig mannen min mer nå enn før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bruker115236
På 9.7.2017 den 3.52, Jolene skrev:

Synes det er så koselig å lese om alle forhåpningene, historiene og hvordan dere skriver. Er så hyggelig lesning rett og slett!:rodmer:

For egen del, giftet jeg meg for litt over en uke siden. Hele dagen var perfekt, måten bryllupet var på (ambassade i utlandet) passet oss som par, antrekket, talene og stemningen var magisk. Unner dere alle å få oppleve den følelsen. Elsker om mulig mannen min mer nå enn før.

Gratulerer Jolene❤😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Gratulerer Jolene❤😄

Tusen hjertelig takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi har vært sammen i 6 år, og er godt voksne begge to. Eg ønsker å gifte meg, men han vil ikke. Hva gjør man da 😕 Føler liksom jeg har tapt, han vil ikke forplikte seg, men vi bor jo sammen, så noe forpliktelse har vi jo fått til. Han har vært gift før, så det er vel kanskje mye av grunnen til at han ikke vil nå.

Hans argument er at han kan ikke vite hvordan det er om 5 år, og at det er ikke sikkert vi er sammen da.  Men vi har det fint nå, så vi får heller kose oss med det! 

Jeg mener jo det er helt på trynet! Men så elsker jeg han jo, så jeg lar det liksom skure å gå 🙄

Få barn sammen, gifte seg og skape et hjem sammen var veldig viktig for meg. Men viser seg at jeg med stor sannsynlighet ikke vil få noen av delene. Jeg bor hos han og jeg elsker han. I tillegg har jeg et barn fra før. Det burde jo være nok 😞 Likevel føler jeg at så mye mangler. Jeg fikk det ikke til liksom. Slik som alle rundt meg. Det får meg til å føle meg så mislykka.

Anonymkode: 06961...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok ett frieri før jul her 😊

26 år oh samboere, gifter oss neste år...ja vi har planlagt bryllup før forlovelse:fnise:

Anonymkode: d778f...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/7/2017 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 6 år, og er godt voksne begge to. Eg ønsker å gifte meg, men han vil ikke. Hva gjør man da 😕 Føler liksom jeg har tapt, han vil ikke forplikte seg, men vi bor jo sammen, så noe forpliktelse har vi jo fått til. Han har vært gift før, så det er vel kanskje mye av grunnen til at han ikke vil nå.

Hans argument er at han kan ikke vite hvordan det er om 5 år, og at det er ikke sikkert vi er sammen da.  Men vi har det fint nå, så vi får heller kose oss med det! 

Jeg mener jo det er helt på trynet! Men så elsker jeg han jo, så jeg lar det liksom skure å gå 🙄

Få barn sammen, gifte seg og skape et hjem sammen var veldig viktig for meg. Men viser seg at jeg med stor sannsynlighet ikke vil få noen av delene. Jeg bor hos han og jeg elsker han. I tillegg har jeg et barn fra før. Det burde jo være nok 😞 Likevel føler jeg at så mye mangler. Jeg fikk det ikke til liksom. Slik som alle rundt meg. Det får meg til å føle meg så mislykka.

Anonymkode: 06961...950

Jeg ville forlatt en mann som ikke ser for seg at vi skal bli gamle sammen. Dersom det er noen å bli gammel sammen jeg ønsker meg vil jeg ikke være med noen som etter 5 år ikke vil forplikte seg. For da ville jeg tenkt hva er det som gjør at han sier at vi kanskje ikke er sammen om 5 år? En ting er at man ikke gifter seg, men han her vil ikke være med deg for alltid en gang. 

Anonymkode: 536e3...295

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn i tråden her, jeg.

Vi har vært sammen i 3 år, så nå begynner ekteskapsønskene for alvor å snike seg inn. Vi har pratet mye om bryllup og vet at vi vil gifte oss med hverandre, vi har pratet om hvor, hvordan og hvem som skal inviteres, i tillegg til at det har kommet en del hint fra familiene våres også. Krysser fingrene for at det kommer et lite, stort spørsmål innen ett år.

:strix:

Anonymkode: ebe8e...73b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i over tre år og venter barn, vi blir samboere snart. Praktiske og fornuftige meg kunne tenkt meg å gifte meg av juridiske grunner, og romantiske meg hadde blitt veldig glad om han fridde og vi giftet oss. Selvfølgelig kan jeg også fri selv, men kjæresten er litt tradisjonell der og jeg oppfatter ikke at han ønsker giftemål her og nå. Opplever mannen som litt både og når det gjelder ekteskap. På ene siden har han sagt ting som tyder på at det bør jeg ikke forvente med det første, på den annen side så har han flere ganger sagt ting som tyder på at han ser for seg at det er aktuelt etterhvert. Han har vært gift tidligere og det gikk skeis, og jeg føler litt på at det er jeg som må ta støyten for hans dårligere erfaringer ved at han ikke gifter seg med meg.

Min praktiske og fornuftige side innser at det nok er best å vente og se hvordan samboerskap og småbarnstilværelse blir før vi velger å gifte oss. Men altså innerst inn så hadde jeg blitt veldig glad og lykkelig om han ville gifte seg med meg. 

Anonymkode: 9651a...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er så mange koselige innlegg i denne tråden! Jeg synes det høres stort nok ut å både flytte sammen og få barn sammen, ville "spart" ekteskap til senere, ja! Også er det jo ganske dyrt å få barn også, så kanskje greit å vente med tanke på det også (hvis dere skulle hatt stor bryllupsfest, altså, kan jo gjøres helt nydelig uten å være stort og kostbart også). 

Vi er veldig like som dere, Anonym bruker to innlegg opp :P Også vært sammen ca tre år, nesten fire år siden vi møttes. Vi prater også stadig om bryllupet vårt og om hvordan vi vil ha det. En gang i framtida. Jeg vil at det skal bli neste sommer. Jeg er SÅ klar for å sette i gang planlegginga på ordentlig nå, og gleder meg til å kalle ham mannen min:rodmer: Men vi tar det i hans tempo - akkurat på dette punktet er han den mest fornuftige av oss. 

I det siste har jeg egentlig tenkt på at han kanskje frir snart. Alt passer endelig. Jeg flytter snart hjem igjen etter jeg har jobba 6 måneder i en annen landsdel, og nå får jeg fast jobb i byen vi begge vil bo i. Det er dyrt med avstandsforhold (to bosteder, to biler og masse reiser), så vi får en helt annen økonomisk situasjon når vi endelig bor sammen igjen. Vi får rett og slett råd til å spare, råd til å planlegge bryllup!! Men mens jeg er supergira, er han, som vanlig, helt rolig. Her om dagen sa han at han synes vi skal sette oss ned og prate om framtidsplanene våre om en måneds tid (når vi har kommet ordentlig i orden igjen etter min flytting). Han har snakket om tidligere at han vil fri ordentlig, så jeg tror dessverre at han synes vi bør vente et år til eller noe. For enda så lite romantisk han kan være på sin søte måte, så tror jeg ikke denne praten er noe frieri. Jeg er likevel ganske spent på hva han har på hjertet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på et frieri. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke vil ha barn før jeg er gift, det forstår han og han virker å være enig med meg på dette plan! Men han maser om barn nå.. så hvem vet hva som lurer bak😍 vi er begge i slutten av 20 årene.

Anonymkode: e58d6...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange koselige kommentarer i denne tråden ❤️ 

Selv er jeg 21 og har denne uken vært sammen med min kjære i to år. Vi har prøvd samboerlivet, men nå jobber han i en annen landsdel mens jeg studerer er annet sted. for tiden er vi på utkikk etter vår første leilighet og planlegger mye for fremtiden. Vi har pratet mye om å gifte oss og forlovelse, og jeg har prøvd hardt å vise han hvilken smak jeg har når det kommer til ring (det har vist seg at han virkelig ikke har sett på det før, da han viste meg verdens enkleste ring:P). Da vi er unge og ikke har vært sammen lenge har vi lagt det på is, men vi drømmer og planlegger om fremtiden. Har lest mange tråder om frieri hvor folk har forlovet seg etter å ha vært sammen i et par måneder eller 1 år, noe jeg synes virker helt absurd. Men det kan også være den veldig tradisjonelle delen av meg som tenker her. Hva mener dere er vanlig tid å forlove seg? 

Jeg mener at uansett hvor forelsket man er, så må man ha vært sammen en stund, opplevd mye og prøvd mye sammen før man kan ta en slik avgjørelse. Synes det virker helt vilt å bli forlovet med en man ikke har prøvd å vokse sammen med. 

Anonymkode: b9156...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg føler meg som en utakknemlig drittunge. Jeg fikk en nydelig enkel ring i går, og når jeg åpnet pakken trudde jeg først det var en forlovelsesring. Men det var ikke det. Vi har vært sammen 2 år og har nylig kjøpt leilighet sammen. Vi har snakket om å gifte oss og få barn snart, jeg er 34 og tiden renner snart ut.

ble glad for den fine ringen, men ser da ikke for meg at jeg snart vil få forlovelsesring og frieri:(

Anonymkode: c260f...be8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 6.5.2013 den 22.31, ZebraTiger skrev:

Vi har vært sammen i tre år, jeg er 21 og han er 24. Syns kanskje det er litt tidlig, men på en annen side, har vi jo hund og bil og egen leilighet, så hvorfor ikke? Har sååå lyst til å planlegge! Lufter tanken i hist og pist, men får ikke en supergira tilbakemelding tilbake, mer sånn "Vi skal ikke gifte oss, vi skal inngå partnerskap :opplyser: ".

 

I fritiden liker jeg å søke på "Suprise proposal" på youtube og le/gråte. Dette kan jeg gjøre i flere timer. Bygger opp forventningene skikkelig til det blir min tur.

 

En dag... :Nikke:

Har ikke vært på KG siden sikkert rundt denne tiden, altså 2013 en gang, men kan nå meddele at vi er lykkelig gift, 4 år til sommeren. Ikke noe storslagent frieri eller bryllup. Men allikevel helt perfekt :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, ZebraTiger skrev:

Har ikke vært på KG siden sikkert rundt denne tiden, altså 2013 en gang, men kan nå meddele at vi er lykkelig gift, 4 år til sommeren. Ikke noe storslagent frieri eller bryllup. Men allikevel helt perfekt :D

Åh, så glad dette gjorde meg!

Anonymkode: b5c7d...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZebraTiger skrev:

Har ikke vært på KG siden sikkert rundt denne tiden, altså 2013 en gang, men kan nå meddele at vi er lykkelig gift, 4 år til sommeren. Ikke noe storslagent frieri eller bryllup. Men allikevel helt perfekt :D

Så hyggelig å høre:hjerte: Gøy når noen kommer tilbake til tråden for å oppdatere hvordan det gikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rundt og håper ☺️❤️ Vi har ikke vært sammen så lenge, men har to jevngamle barn og han har sagt på eget initiativ at han allerede har bestemt seg for at vi skal vare livet ut. I tillegg har en greie for å ta forholdet et steg videre på «merkedager» som omhandler oss, så har litt forventninger til neste merkedag. Krysser fingrene i hvert fall! :-) 

Anonymkode: 09149...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går rundt og håper ☺️❤️ Vi har ikke vært sammen så lenge, men har to jevngamle barn og han har sagt på eget initiativ at han allerede har bestemt seg for at vi skal vare livet ut. I tillegg har en greie for å ta forholdet et steg videre på «merkedager» som omhandler oss, så har litt forventninger til neste merkedag. Krysser fingrene i hvert fall! :-) 

Anonymkode: 09149...cbc

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare stress det ned,da får han nok fortere lyst å fri også.ta først tak i de utfordringene som dere har nå.

Anonymkode: 6d966...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare stress det ned,da får han nok fortere lyst å fri også.ta først tak i de utfordringene som dere har nå.

Anonymkode: 6d966...e25

Ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Neimen! Jammen blir det rette ektefolk av oss også! Han hadde tenkt på det en god stund, og fridde på fredag. Det var mer romantisk enn jeg noen gang har drømt om, og helt perfekt. Gleder meg til å tilbringe resten av livet sammen:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...