Gå til innhold

Skravletråd juli - august 2013


Miss I.W.

Anbefalte innlegg

Ja, www.happymum.no! Har ikke handlet derfra selv, men syns det så ut som de hadde fine ting! Langt mellom de fine gravideklærne syns jeg!

Sist bodde jeg i en sort mamma"dressbukse" fra HM på jobb, og en mamma-skinnyjeans fra HM hele siste del av svangerskapet. De funket helt fint. Nå blir det heldigvis varmere på slutten (fødte i januar sist), så jeg håper å kunne bruke mer skjørt og tights nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt et par mammabukser på HM, mest av praktiske årsaker siden jeg foretrekker å gå i kjoler og skjørt. Mine vanlige bukser har jeg gitt opp for lengst å få på meg. ;) Jeg har ikke brukt mammabuksene enda siden de er litt for store til magen enda. Hmm ja jeg syns det er vanskelig å finne fine gravidklær, syns det er så mye stygt og kjedelig... :sjenert: Så langt kan jeg fortsatte bruke mine vanlige kjoler, veldig fornøyd med det!

Når det gjelder formen såhar vel kvalmen for det meste gitt seg, dukker fortsatt opp innimellom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammaklær ja...jeg har gitt opp.

Det største jeg har funnet i butikken er str 46. Og når jeg bruker 46-48 til vanlig, så utgår det :sukk:

Har ikke kunnet bruke mine vanlige jeans på lenge, skikkelig oppblåst og vond mage. Mistenker at hormonbehandlingen har hatt en finger med i spillet der ja.

Men, tights har jeg funnet, og strømpebukser, også fant jeg noen jeanstights på XLNT. Heldigvis er det sommerbaby, så det blir skjørt og kjoler på meg. Passer meg utmerket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit cypress! :goodbye:

Jeg har noen jeans og gensere/kjoler fra H&M fra sist gang, men trenger dem ikke enda. Liker egentlig best bukser som går under magen, men har bare et par av dem. Det store magestykket var behagelig bare midt i svangerskapet, ikke med liten eller veldig stor mage.

Må vel handle litt denne gangen også, veldig viktig å føle seg litt fresh når man ellers føler seg som en hval.

Jeg er i god form, bare litt kvalm utpå dagen. Går bra om jeg bare styrer unna alt som er ekkelt, og tenker på freshe, ikke-ekle ting. ;)

I går lå jeg og kjente skikkelig på magen. Har lest at fosteret fortsatt skal være nede i bekkenet i uke 11 som jeg er i, men mitt er virkelig høyt oppå magen, og kjennes mye større ut enn jeg hadde forventet. Begynte å lure på om jeg kan være "mer gravid" enn jeg trodde? Eller er det bare individuelt hvordan man bærer barnet kanskje. Eller at det skled oppover når jeg lå på ryggen. Kanten på livmora kjennes godt opp mot navlen faktisk.

Kjenner dere som er 10-12 uker fosteret godt når dere klemmer på magen?

Skal på tidlig UL på fredag, blir spennende å se hva de tror om hvilken uke jeg er i. Rakk jo å ha mensen bare en gang før spiren satt igjen. :sjenert:

Vi er bestemte på at vi går for abort om de skulle avdekke Downs eller lignende. Synes det er over middels krevende med frisk unge, og klarer bare ikke gå i gang med noe vi vet vil kreve enormt mye av oss resten av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går noe bedre med meg nå :) Var ganske så bra hele forrige uke, men i går var jeg veldig dårlig igjen. Og i dag virker det som jeg skal ha en god dag. Er 17 uker på vei i morgen så nå syns jeg det er på tide at kvalmen holder seg borte.

Merker at buksene begynner å bli stramme rundt magen, så må nok gå til innkjøp av et par mammabukser snart.

Ellers gleder jeg meg veldig til jeg skal på ordinær ultralyd i neste uke 14.2 :) På grunn av mange sykehusinnleggelser hittil i svangerskapet har jeg allerede fått sett babyen tre ganger på ultralyd, og det var veldig gøy. I neste uke får også samboeren min se den, så tror det blir artig for han også. Håper kjønnet vises godt for jeg er veldig nysgjerrig på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke så verst her. Jeg har jo sluppet kvalmen, og den verste trøttheten har gitt seg. Bekkenet har derimot å slå seg vrang og jeg har nesten helt sluttet å gå i trapper. Frykter at jeg må finne frem krykkene snart... Og magen? Den er like stor som når jeg var 6 mnd på veg med storebroren, hehe. Jeg har pakket bort nesten alle de vanlige klærne mine. Sist foretrakk jeg de mammabuksene med lavt liv, men denne gangen har jeg kun brukt de med høyt liv.

Skal på UL neste uke på kontroll og er spent på å se om alt er vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må smøre meg med tålmodighet til uke 18 og ordinær UL for å få vite kjønn.

Etter en heller uforutsett hendelse på jobb i helgen, så har jeg nå, etter samtale med sjefen min og legen min, fått gradert sykemelding, jeg skal ikke jobbe helg mer.

Jeg har måtte løpe trapper og etasjer med brannvesenet i helgen, det var ikke helt heldig for å si det slik.

Brannmannen som var med meg mente jeg måtte trene, men skiftet fort mening når jeg informerte om at jeg har bekkenløsning, derfor sliter jeg med å holde følge :roll: Men jobben ble gjort, der og da hadde jeg ikke så mye valg.

Men det har straffet seg de siste dagene, for å si det slik. *au*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, Nique! Hørtes ikke noe godt ut! Kunne ikke brannmamnnen bært deg ned da eller..? Er ikke det jobben hans? :fnise:

***

UL 1 mars her. Håper vi får sett kjønn da :) Selv tipper jeg på gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tidlig ul i morgen, så kjønn er en stund til vi får vite. Men vi har bare gutter i familien, så jeg tipper på en til. Svigermor maser daglig om den lille jenta som skal bli født, går det an å være så fjern? Heldigvis er lillegutt for liten til å forstå hva hun snakker om. Hun var kjempeskuffet da det viste seg at småen var en gutt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med UL i morgen Stinelin!

Vi skal på ordinær UL i slutten av mnd. Tenkte ikke å spørre etter kjønn, litt spennende å ikke vite også :)

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, melder meg inn her! :) Er i midten av 20-årene, termin 19. juli. Skal på ordinær ultralyd 18. februar. Tipper på jente, siden jeg har slitt mer med svangerskapskvalme denne gangen, sammenlignet med forrige gang jeg var gravid. Var også på UL i uke 13, og gynekologen syntes hun så lite som minnet om en guttefant, men ville ikke love noenting... :ler:

Har slitt endel med kvalme, gått ned endel og besvimt et par ganger, men er betraktelig bedre nå. Fikk en beklagelse fra fastlegen min nå i ettertid om at jeg burde ha blitt innlagt da jeg var på det verste, men det er heldigvis ikke aktuelt nå lengre. (Bank i bordet!) Magen poppet tidlig, og har noen kynnere daglig, men de er ikke vonde. Har kjent noen bevegelser den siste uken :)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen , finkel! Godt formen er bedre. Har syntes sikkelig synd på deg!

Jeg har vært en uke i sol og varme, og det har vært bare så deilig. Borte bra, hjemme best, stemte ikke helt denne gangen! ;) Jeg er i MYE bedre form nå og gleder meg over å føle meg normal igjen. Har ikke fått opp aktivitetsnivået etter den dvalen av kvalme og trøttet jeg har vært i, men det gleder meg at vi går mot vår og jeg håper på noen gode måneder før jeg blir tung og svær.

Morro å se så mye aktivitet her! :tommelsmil:

Legen min sa for øvrig til meg at i uke 14 tar morkaka helt over og HCG-nivåene synker drastisk, og det er ofte da kvalmen gir seg helt. Så det er håp om snarlig bedring, CathrineMic.. ;)

Hvordan er det med magene deres da. Sånn på utsiden mener jeg :lol: Jeg kjøpte meg ny mammabukse i helga etter et kafebesøk som startet med hårstrikk i linningen, og endte med fullstendig åpen bukse :ler: Jeg viser det ganske godt nå.. :sjenert: Håper jeg ikke får like giga mage som sist.. :roll: For den bruker jo å bli så mye mindre andre gang..

Formen ble vesentlig bedre etter uke 14 her, så hos meg stemmer det! Har gått å ventet på 3.tri og følelsen av å være "vanlig" igjen!

Jeg var også GIGA sist. Folk nektet å tro det var bare en baby inni der. :fnise: Men så var hun nesten 5 kg når hun kom også. Jeg gikk gravid på vinteren sist, og håper at jeg greier å holde meg mer i aktivitet denne gangen. Bekkenløsning og blankis var ingen god kombinasjon!

Magen er større enn sist, men veksten har stagnert litt. Syntes magen kom i full fart rett etter jul, og gruet for at den skulle vokse i samme tempo. Mammabuksene har jeg tatt i bruk forlengst! Har noen vanlige bukser jeg kan bruke enda, nå når kvalmen og den trege, vonde magen har blitt bedre.

Før til sommern da. Da går jeg nok for telt!

Redd det blir det her også! Men bedre enn uteliggerjakka (som kjære kaldte den), som jeg vagget rundt vinteren for tre år siden! :skratte:

Mammaklær ja...jeg har gitt opp.

Det største jeg har funnet i butikken er str 46. Og når jeg bruker 46-48 til vanlig, så utgår det :sukk:

Jeg er litt større over baken enn deg, men fant meg ei kjempefin jeans hos Mamalicious! Den har lavt liv med høyt stikk og masse strech. ELSKER DEN! Føler meg nesten finere i den enn noen av den andre buksene mine!

http://mamalicious.no/mama-licious/jeans/DIONNEREGULARJEANS/13068385,no_NO,pd.html?dwvar_13068385_colorPattern=13068385_DENIM&forceScope=

Jeg har også et par korte sommerbukser, bl.a. fra Zizzi med tykk vaffelstrikk i livet som blir gode å ha til sommeren. Men det blir jo lettere med kjoler da.

Har du lyst å investere i mammaklær (kanskje spes. hvis du planlegger flere barn) kan du jo prøve amerikanske nettbutikker. De har bedre utvalg, men det blir jo litt ekstra med toll osv.

Toppene hos Mamalicious er sånn akkurat. Somregel blir de for trange over puppene, og de kommer jo til å bli enda større, :sexy: så det er godt ha litt å gå på der! Ellers er det noe fint der.

Jeg må ha mammatopper. Siden jeg er stor fra før trenger jeg den ekstra plassen de gir til magen. Går jeg bare for en større str. blir det ofte litt teltete. Og det siste jeg vil er jo å bare se feitere ut enn vanlig! ;) Har i tillegg mange lange singletter fra Gina Trikot som går godt over magen, og som kan kombineres med mine vanlige jakker/cardiganer.

Sist foretrakk jeg de mammabuksene med lavt liv, men denne gangen har jeg kun brukt de med høyt liv.

Synes det er godt med den "støtten" de med høyt liv gir, jeg.

Missunner deg ikke BL, Synne-Marie! Du slet sist å du? Skal du begynne med fysiotrening snart?

Her kjenner jeg ikke noe enda, men siden jeg slet så lenge etterpå sist, synes jeg at jeg kan slippe å få det så ille denne gangen! :pls: Har nok med bekkenlåsning nå, men den fikser kiropraktoren enn så lenge.

Jeg må smøre meg med tålmodighet til uke 18 og ordinær UL for å få vite kjønn.

Etter en heller uforutsett hendelse på jobb i helgen, så har jeg nå, etter samtale med sjefen min og legen min, fått gradert sykemelding, jeg skal ikke jobbe helg mer.

Jeg har måtte løpe trapper og etasjer med brannvesenet i helgen, det var ikke helt heldig for å si det slik.

Brannmannen som var med meg mente jeg måtte trene, men skiftet fort mening når jeg informerte om at jeg har bekkenløsning, derfor sliter jeg med å holde følge :roll: Men jobben ble gjort, der og da hadde jeg ikke så mye valg.

Men det har straffet seg de siste dagene, for å si det slik. *au*

Kan svangerskapspenger være noe da? Jeg har det og får bedre utbetalt enn om jeg skulle ha vært sykmeldt. Slipper i tillegg å levere sykmeldinger hele tiden og ha oppfølging av nav.

http://www.nav.no/Arbeid/Oppfølging+av+sykmeldte/Svangerskapspenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere handlet hos Happymum.no, og vet hvordan størrelsene er? Etter målene ligger jeg mellom S og M, og jeg trenger kjole til bryllup. Typisk at jeg safer og ender opp med litt for stor kjole, veldig irriterende. Men enda verre om den blir for liten!

Hva tenker dere om størrelsene?

Var forresten på tidlig UL i går, og så en liten marsboer som sprellet og vinket til oss. :) Var for tidlig å se på nakkefolden, så vi skal tilbake om to uker. Var slik sist også, skjønner ikke hvorfor de kaller oss inn to uker for tidlig hver gang.

Endret av Stinelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan svangerskapspenger være noe da? Jeg har det og får bedre utbetalt enn om jeg skulle ha vært sykmeldt. Slipper i tillegg å levere sykmeldinger hele tiden og ha oppfølging av nav.

http://www.nav.no/Ar...ngerskapspenger

Jeg tror legen min tenker har planer om å få til noe med det, for hun har sendt med ett skjema til min arbeidsgiver, noe ang problemer med tilrettelegging osv, som skal fylles ut av dem.

Litt rart i morges, følte meg "mindre gravid" om jeg kan si det slik, magen føltes mindre faktisk.

Kanskje jeg rett og slett ikke er så oppblåst lengre. :ler: Blir godt med kontroll hos JM neste uke.

Noen andre som har opplevd dager hvor dere føler dere mindre gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra, Nique! :tommelsmil: Her er tilrettelegging umulig, så da er sv.sk.penger eneste alternativ.

Jeg føler meg mindre oppblåst, spesielt om morgenen da. Tror det har mye med at fordøyelsen min fungerer bedre nå. Men samtidig merker jeg oftere magen. Synes det kan være ubehagelig å ligge på ryggen, blir litt uggen/svimmel av det, og så kan jeg kjenne den hvis jeg bøyer jeg mye og raskt ned.

Hadde besøk av niesa på 6 i helga og hun kunne ikke annet enn på se på magen min og fnise! :hjerte: Når jeg gikk med snuppa var hun 3-4 og jeg husker jeg fikk beskjed om å holde meg over fatet sånn at jeg ikke sølte varm suppe på babyen i magen! :legrine:

Snuppa vet at jeg har en baby i magen, men vi har ikke snakket så mye om hva som skjer når babyen kommer ut. ;) Greit at hun vet hvorfor jeg ikke kan gjøre alt som før, men det er lenge til hun blir storesøster, så det venter vi litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg merker magen mer og mer, liker ikke å bøye meg da det kjennes ubehagelig. Samtidig syns jeg det strammer hele veien fra underliv til bryster, rar følelse, har vært sånn noen uker allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg merker magen mer og mer, liker ikke å bøye meg da det kjennes ubehagelig. Samtidig syns jeg det strammer hele veien fra underliv til bryster, rar følelse, har vært sånn noen uker allerede.

Det gjør plutselig jeg også! Merket at det var ekkelt å skulle bøye seg helt ned for å ta på sko. Var liksom noe i veien :ler: Livmora mi er nå på høyde med navlen, så det er kanskje ikke så rart det begynner å blokkere litt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart i morges, følte meg "mindre gravid" om jeg kan si det slik, magen føltes mindre faktisk.

Kanskje jeg rett og slett ikke er så oppblåst lengre. :ler: Blir godt med kontroll hos JM neste uke.

Noen andre som har opplevd dager hvor dere føler dere mindre gravide?

Jeg har det veldig sånn om dagen.. :sjenert: Jeg er i veldig god form, kjenner ikke noe særlig fra magen lenger og er mye mindre oppblåst, så magen har liksom stagnert litt. Blir litt bekymret.. :sukk: Og jeg har ikke kontroll før UL 1 mars. Som jeg nå trolig må flytte litt for at mannen skal få være med. Har nesten litt lyst til å be om å få komme til legen for å sjekke hjertelyden.. Jeg følte at jeg kjente så mye for en uke siden. Men det skal sies at jeg har vært alene hjemme med mini og da rekker man ikke kjenne så mye etter heller.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...