Gå til innhold

Fikk vite om damas seksuelle fortid og vurderer om jeg skal avslutte ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jaha så baksnakking er heeeelt greit? Og om hun hadde en annen seksuell fortid enn den han forventa er jo hans egen feil. Er jo ikke sånn at han har giddet å spørre henne om det.

Som sagt syntes jeg ikke det er greit å rakke ned på hvordan noen lever sitt seksualliv, men jeg kan skjønne at han syntes det er trist dersom hun har fremstilt seg med et annet seksualliv enn det hun faktisk har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Det var jeg som brukte ordet ekkel og ser ut til å ha provosert.

Jeg omformulerte meg fra "de er ekle" til "det er ekkelt".

Jeg ser etter en partner og sjelevenn for livet når jeg går inn i forhold. Dersom dama har ligget rundt med mange tenker jeg at hun ikke har de kvalitetene jeg ser etter. Da regner jeg sjangsene for brudd og utroskap som ganske stor. Vil hun bare gi opp de personlighetstrekkene for meg eller noen andre? Kanskje... Men i mitt regnestykke lite trolig.

Så er det en dimensjon til ved dette som mangler i tråden. Mange jeg ser som lever slik fremstår som ulykkelig bak fasaden og har tegn på lite selvrespekt.

Mange av mine venner som hadde det fett da de drev på har fått en emosjonell "backdraft" i ettertid. Der følelsen av selvrespekt får seg et slag. Dette gjelder spesiellt jenter. Og da har noen av dem havnet i en ond sirkel av anger og fortsette med det samme fordi de uansett føler de har ødelagt noe i seg selv.

det er jo ikke et personlighetstrekk og det er bare bullshit at folk som har hatt mange ons har større sjans for å være utro. Men klart du har lov å ønske det du vil, men det er ikke opp til deg å bestemme at det er ekkelt og all slags drit. Du er sikkert ikke perfekt du heller
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt fair at man ønsker en partner som har samme syn som en selv på fortid og tidligere seksualpartnere, men noe som ville veid enda tyngre, er faktisk hvordan ett menneske gjør seg kjent med den andre på...

Det å grave rundt hos felles venner for å finne ut om den aktuelle har ligget med flere en en liker, viser ett personlighetstrekk som f.eks ikke ville passet meg, og det i seg selv ville vært en dealbreaker (samtidig som jeg hadde kuttet ut den vennen/de vennene som gladelig snakket med min potensielle om min seksuelle fortid, da dette ikke henger på greip en plass i min verden).

En person som ser på andre som er annerledes, som mindre verd og som ikke orker å SE på folk som er annerledes, har også personlighetstrekk som ikke ville passet mine preferanser. Derfor ville det helt klart vært rett å avslutte forsøket på forhold, for begges del.

Hvor interessert er du egentlig i selve personen, så lenge du bryr deg mer om hva vennene dine synes om vedkommende?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke et personlighetstrekk og det er bare bullshit at folk som har hatt mange ons har større sjans for å være utro. Men klart du har lov å ønske det du vil, men det er ikke opp til deg å bestemme at det er ekkelt og all slags drit. Du er sikkert ikke perfekt du heller

Vet man egentlig at det ikke er noen korrelasjon mellom antall partnere og utroskap? Har det egentlig blitt forsket på det? Hadde vært interessant å se.

Men jo, det er flere enn trådstarter som kjenner folk som har hatt veldig mange partnere (Lant mer enn de fleste) som generelt har slitt. Jeg kjenner også noen kvinner som har slitt psykisk og med selvrespekt. Om dette har kommet før eller etter et utsvevende seksualliv skal jeg ikke uttale meg om, men jeg er temmelig sikker på at et liv bestående av ons og på den måten forsøk på å skaffe seg kjærlighet og respekt har vært en negativ feedback sirkel for den det gjelder. Det har jeg faktisk blitt fortalt, også av den det gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan i alle dager vet kompisen din hvor mange hun har ligget med? Det kan fort være som meg som fikk rykte på meg som 14-åring fordi mine venninner var litt seksuelt utforskende, men i virkeligheten var ukyssa til jeg var godt over 16...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun er frisk, er det vel ikke relevant hvor mange hun har hatt sex med tidligere?

Dette er hva norske kvinner faktisk tror.

Anonym poster: 8d2f5455fa22d0bec50245a32be7a2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Vet man egentlig at det ikke er noen korrelasjon mellom antall partnere og utroskap? Har det egentlig blitt forsket på det? Hadde vært interessant å se.

Men jo, det er flere enn trådstarter som kjenner folk som har hatt veldig mange partnere (Lant mer enn de fleste) som generelt har slitt. Jeg kjenner også noen kvinner som har slitt psykisk og med selvrespekt. Om dette har kommet før eller etter et utsvevende seksualliv skal jeg ikke uttale meg om, men jeg er temmelig sikker på at et liv bestående av ons og på den måten forsøk på å skaffe seg kjærlighet og respekt har vært en negativ feedback sirkel for den det gjelder. Det har jeg faktisk blitt fortalt, også av den det gjelder.

jeg syns det er rart at ikke også du reagerer på at han spør vennene hennes og at de baksnakker henne og legger ut om hennes sexliv som hun sikkert har betrodd i all fortrolighet til de som de ikke hadde noe med å fortelle videre...

Og om det nå er sånn at hun mangler selvrespekt så fortjener hun sympati. Ikke avsky

Endret av BettyBoop
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hadd meg rundt i fortida, da jeg var singel, men har alikevel aldri hatt problemer med å holde meg til en mann når jeg har en mann. Hvorfor skulle det være et problem?

Er man singel, tar man kun hensyn til seg selv.

Er man i et forhold, tar man hensyn til begge to.

For enkelte av oss ( ganske mange, når jeg ser på venner og bekjente ) er det faktisk ikke verre enn som så.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er rart at ikke også du reagerer på at han spør vennene hennes og at de baksnakker henne og legger ut om hennes sexliv som hun sikkert har betrodd i all fortrolighet til de som de ikke hadde noe med å fortelle videre...

Og om det nå er sånn at hun mangler selvrespekt så fortjener hun sympati. Ikke avsky

Som jeg har skrevet mange ganger nå så er jeg ikke for at man rakker ned på andres seksualliv, nei. Og det innebærer også sladder og ryktespredning, så hun bør jo åpenbart revurdere vennene sine når de sprer noe som blir sagt under fortrolighet. Han burde jo selvsagt også ta det opp med henne direkte og ikke bruke andre som kilder. Men jeg tror nok at det er svært mange som hadde blitt nysgjerrige om venner fortalte noe om partneren som ikke talte til dennes fordel, selv om det ikke er PK å innrømme det. Sannhetsgehalten i det er selvsagt forskjellig, men om mange personer som ikke har noen tilknytning til hverandre hadde fortalt akkurat det samme om jenta jeg er sammen med, så hadde jeg jo fått en mistanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller ikke satt pris på om ei jente hadde en lang "merittliste". Det trekker ganske mye ned. Det handler rett og slett om preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Man kan lære mye om en person ved å betrakte dennes historie, spesielt når det gjelder mellommenneskelige forhold. Det betyr ikke at man ikke skal gi folk en ny sjangse, men det er likevel temmelig naivt å automatisk anta at en person som har ny ons hver helg plutselig ønsker å slutte med det uten videre.

What??? ONS er jo noe man driver med fordi man er singel! Har aldri hørt om noen som forelsker seg, går inn i et forhold og så har "problemer" med det å slutte å ha ONS??

Man er singel, man ønsker sex & nærhet, hvor er forbrytelsen? Selvfølgelig bør man velge partner med samme verdisyn, men i et etablert forhold så er det drøyt å ta andres utsagn om seksuell fortid som en årsak til å dumpe noen. For da har det plutselig blitt til noe som overskygger ALT annet. Og DET er rimelig sært...

Anonym poster: 9209869eb46fbf27b5ab9691e2bf8e60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svevde også rundt i den villfarelsen flere her hevder at jo flere sexpartnere - jo større sannsynlighet for utroskap. Så jeg endte opp med en svigermors drøm uten nevneverdig erfaring fra andre jenter. Gjett hvem som var utro? Utro over lengre tid og uten antydning til å vise skam eller anger... jo det var han det. Det er jo også noe med at stille vann har dypest grunn...

Jeg har aldri i mitt liv vært utro, og har ganske skarpe meninger om folk som er det. Men som singel så gjør jeg som jeg vil!

Anonym poster: a60ad347912db5cdcaa9ad76e8fca88c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Man kan lære mye om en person ved å betrakte dennes historie, spesielt når det gjelder mellommenneskelige forhold. Det betyr ikke at man ikke skal gi folk en ny sjangse, men det er likevel temmelig naivt å automatisk anta at en person som har ny ons hver helg plutselig ønsker å slutte med det uten videre.

Ehhh.... Hallo? Fordi personen 'plutselig' er i et forhold...

Anonym poster: a60ad347912db5cdcaa9ad76e8fca88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What??? ONS er jo noe man driver med fordi man er singel! Har aldri hørt om noen som forelsker seg, går inn i et forhold og så har "problemer" med det å slutte å ha ONS??

Man er singel, man ønsker sex & nærhet, hvor er forbrytelsen? Selvfølgelig bør man velge partner med samme verdisyn, men i et etablert forhold så er det drøyt å ta andres utsagn om seksuell fortid som en årsak til å dumpe noen. For da har det plutselig blitt til noe som overskygger ALT annet. Og DET er rimelig sært...

Anonym poster: 9209869eb46fbf27b5ab9691e2bf8e60

Nei, du har kanskje ikke hørt om det, men det har jeg. Også fra de det gjelder, og det gikk på at de likevel ikke følte noen grad av selvrespekt og at rastløsheten ikke dempet seg selv om de var i et forhold. Jeg påstår ikke at det gjelder alle som har ons, men at et utsvevende sexliv kanskje ikke er det mest optimale når man har problemer fremstår etterhvert ganske tydelig. En stadig søken etter aksept gjennom ons har ikke akkurat bidratt til et bedre liv for de jeg vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Som jeg har skrevet mange ganger nå så er jeg ikke for at man rakker ned på andres seksualliv, nei. Og det innebærer også sladder og ryktespredning, så hun bør jo åpenbart revurdere vennene sine når de sprer noe som blir sagt under fortrolighet. Han burde jo selvsagt også ta det opp med henne direkte og ikke bruke andre som kilder. Men jeg tror nok at det er svært mange som hadde blitt nysgjerrige om venner fortalte noe om partneren som ikke talte til dennes fordel, selv om det ikke er PK å innrømme det. Sannhetsgehalten i det er selvsagt forskjellig, men om mange personer som ikke har noen tilknytning til hverandre hadde fortalt akkurat det samme om jenta jeg er sammen med, så hadde jeg jo fått en mistanke.

men hvor sjukt er det å gå å spørre vennene hennes om det da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det burde ikke være relevant

Livsstil og moral er relevant for mange, avhengig av hvilken grad de praktiserer visse prinsipper.

Anonym poster: 8d2f5455fa22d0bec50245a32be7a2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Livsstil og moral er relevant for mange, avhengig av hvilken grad de praktiserer visse prinsipper.

Anonym poster: 8d2f5455fa22d0bec50245a32be7a2e8

hvem er du til å bestemme hva som er god moral og ikke? Dine moralske verdier er liksom så mye bedre enn andres? Dessuten hvor høy moral har ts når han slarver bak ryggen på dama si hæ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har kanskje ikke hørt om det, men det har jeg. Også fra de det gjelder, og det gikk på at de likevel ikke følte noen grad av selvrespekt og at rastløsheten ikke dempet seg selv om de var i et forhold. Jeg påstår ikke at det gjelder alle som har ons, men at et utsvevende sexliv kanskje ikke er det mest optimale når man har problemer fremstår etterhvert ganske tydelig. En stadig søken etter aksept gjennom ons har ikke akkurat bidratt til et bedre liv for de jeg vet om.

Jeg kan være enig i at mange ONS ikke er lurt dersom man har problemer i forhold til selvfølelse og slikt, men det betyr jo ikke at alle som har hyppige ONS HAR slike problemer, mener du virkelig det?

Jeg har hatt ONS bare to ganger i hele mitt liv, men slik jeg forstår det så er det veldig utbredt, og da er det nok maaaange med "problemer" der ute.

Jeg tror at det for mange er sex & nærhet og øyeblikkets tiltrekning. Og jeg ser ikke problemet med det.

Anonym poster: 9209869eb46fbf27b5ab9691e2bf8e60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Dette er hva norske kvinner faktisk tror.

Anonym poster: 8d2f5455fa22d0bec50245a32be7a2e8

Det er jo ikke det, hvorfor er dette med antal partnere så spesilet, er man singel og vil ha sex, har man 2 valg, fuck buddy eller ONS, har man ONS blir det jo automatisk en del forskjellige partnere, men det har fremdeles mindre sexuelle omganger enn de som er i et forhold!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...