Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Yngstemann her har blitt ekstremt facinert av toalettet.
Særlig etter at HrMinya har vært på do, da løper han kjapt inn mens doen skyller ned, stiller seg opp på to med forpotene på kanten og kikker nedi som for å sjekke at alt er som det skal være. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngstemann her har blitt ekstremt facinert av toalettet.

Særlig etter at HrMinya har vært på do, da løper han kjapt inn mens doen skyller ned, stiller seg opp på to med forpotene på kanten og kikker nedi som for å sjekke at alt er som det skal være. :fnise:

Guri jeg glemte hvilken tråd jeg leste og trodde du mente yngstegutten (som i baby).... :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min mjauer hver gang jeg nyser. Har ikke noe å si om det er "jukse-nys" eller "ekte-nys". Kommer et høyt mjau etter hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Carressa

Hunden til noen i familien pleide å sette seg ned og stirre på besøket når han mente de hadde vært på besøk for lenge. Funket ikke det så tok han besøket forsiktig i hånda og fulgte dem til utgangsdøra. Dersom de fortsatt ikke gjorde som han forlangte så fulgte han eieren til soverommet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

crogs er ulovlig å ha på når jeg er på kjøkkenet har min hund bestemt, så hun kiler og småbiter meg til jeg tar dem av, så bærer hun dem inn under stuebordet der alt av hennes leker er. Det hjelper ikke å hente dem, da blir det bare ny runde. 

Hun er rasende på et speil i gangen, (fordi hun ser seg selv der) 

Om morgenen når hun skjønner at jeg er våken, piper hun fordi jeg skal snu meg i senga og ta henne under dyna for å kose, hvis jeg ikke gjør det går hun opp på puta og legger seg på hodet mitt sånn at jeg reagerer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, så morsom tråd :D

Katten her gjør mye rart. Hver gang han skal ut så må han sitte lenge i døråpning og lukte på luften, før han går sakte og dramatisk ut, mens han samtidig stirrer på meg.

Har også denne forkjærligheten for pappesker og presser seg nedi de, uansett størrrelse. I går lå han med hodet i en helt unaturlig vinkel som ikke akkurat så behagelig ut :P

Om morgenen og kvelden når vi skal på badet for å pusse tenner, forter han seg inn foran oss. Så legger han seg i vasken og later som han sover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår også utrolig sleip å skal ha sympati av andre så godt det lar seg gjøre :P

Når både jeg og mannen min er hjemme, så later han som at han er redd for mannen min og skal da ha sympati og kos av meg hele tiden. Men når jeg ikke er hjemme, ja da kan dere gjette hvem som koser med mannen min, følger etter han overalt. Da er alt bare fryd og gammen :)

Når vi får besøk så møter han de i døra og mjauer og klager. Ser så trist ut som en katt kan få blitt og skal ha de til å løfte han opp og kose hele tiden. Hvis de setter han ned, setter han i gang med samme klagesangen og stirrer intenst på besøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skrev jeg i den andre tråden om kjæledyr :) 

Mine tre er et kapittel for seg selv av og til..... Verste er  yngstekatten. 

Han har spist ladere for iallefall 5000kr. Mac-lader og iphone-lader er favoritten. Dog ble mannen min passe forbanna da han skulle stusse skjegget og katten hadde tygd i fillebiter laderen til skjeggtrimmeren! Problemet løste seg delvis ved hjelp av tigerbalsam... smører med jevne mellomrom tigerbalsam på ladere som ligger fremme (det tar han gjerne en 3-4 forsøk der han renner rundt på gulvet og gnur munnen nedi teppet før det går opp for han at dette kanskje ikke var så lurt. Ikke den smarteste pusen i gata). 

Han bruker også å bade med meg. Hver gang jeg skal opp trappa så roper jeg på han og spør om vi skal bade. Katten løper forbi meg og inn på badet. Ligger helst oppå brystkassen min. Mest velduftende katten i gata. 

Jeg bruker dagslinser, og setter på meg nye hver morgen før jeg står opp. Katten ligger klin inntil meg og venter på at jeg plukker ut linsa sånn at han kan drikke opp linsevæsken. Hver eneste morgen. 

Eldstekatten er mor til yngstemann. Hun er supersær. Hun har to favorittmennesker i hele verden: eldstejenta i huset og bikkja på 50kg. Hver gang hun kommer inn etter natta så er det rett bort til hunden for å kose og legge seg inntil henne. Eldstejenta er den eneste som får klappe henne. Hvis vi andre prøver så legger hun seg flat på gulvet og åler seg unna. Eneste gangene vi andre får kose med henne er når vi lager mat på kjøkkenet og hun er i smiskemodus. Da er hun så rent kjælen. Kommer til å bli et sorgens kapittel når eldstejenta flytter hjemmefra for å studere. 

Dessuten har gammelkatten en greie med mannen min hver kveld......hun gjemmer seg unna når han skal ta kattene ut for kvelden. Vi har et ganske stort hus, så gjemmeplassene er mange. Han prøver alle triks i boka for å lokke henne frem. F.eks så bruker han å gå rundt hele huset og kvesse kjøttkniven (hun bruker alltid å komme løpende på kjøkkenet når hun hører den lyden under middagslaging, for da vet hun det kan muligens vanke en godbit). Ser helt noldus ut med en stor mann som går rundt i huset og kvesser en svær kniv! Bra vi har lite innsyn fra naboer. Straks han gir opp med å finne henne og enten går å legger seg eller stikker ut en siste tur med bikkja så kommer katten frem og går mot ytterdøra sånn at jeg kan slippe henne ut. 

Og sånn går nå dagene i Skruf sitt hjem :fnise:

Endret 3 timer siden av skruf

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne: 

Og ja, hunden vår...

Hun er verdens mest makelige hund! Blir bare verre med årene. Minner meg litt om oksen Ferdinand som helst vil sitte under et tre og lukte på blomstene.. Hun trekker aldri i båndet når vi går på tur. Derimot så kan hun av og til dra baklengs hvis hun ikke gidder å gå på tur mere. Da vil hun hjem. Vi har ei fast skogsløype som vi bruker å gå, den har en lang variant på nesten 8km, men man kan og ta til høyre i et kryss og da blir turen ca 4km. En gang så regnet det, og hunden var tydeligvis misfornøyd med å gå tur. Da vi kom dit stien deler seg så la hun seg først ned. Deretter så begynte hun å dra baklengs, mens jeg dro forover. Endte opp med at hun klarte å smette ut av halsbåndet (hun er som sagt 50kg og supersterk..), så jeg sto igjen med lenken og halsbåndet i hånden. Bikkja stirret surt på meg før hun rett og slett LØP hele veien hjem! Hadde ikke noe annet valg enn å tusle hjemover, og da jeg kom hjem så lå bikkja på trappa. Var et annet par som sto å binåvet det hele, de holdt på å le på seg brokk..

Dessuten elsker hun å skremme yngstekatten. Bikkja har fast sovested i gangen, og hver gang katten skal passere henne så later hun som hun sover. Katten blir nervøs og ligger i mange minutter for å være helt sikker på at bikkja sover. Når katten da endelig drister seg forbi så setter bikkja i et bjeff sånn at katten får lettere hjertestans og hopper en meter i lufta før den piler forbi. Hver eneste gang. Kan nesten se at bikkja smiler etter vellykket skremming.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har to peldotter. Katter. Det mest irriterende jeg vet er når de spyr på steder det er vanskelig å gjøre rent, som å teppet i stuen eller på en sofapute, yak..:sprettoy: Det har hendt at jeg har trasket ut for å tisse i mørket mens jeg ligger og sover, og tråkket rett i en spyklatt.. Utrolig ekkelt, og irriterende.. Det er også irriterende at alt sengetøy, tepper og klær blir fulle av små sammenfiltrede hårdotter. Mest irriterende er det med håndklærne. Nydusjet og fresh tørker jeg meg med et rent håndkle og får kroppen full av kattehår..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tøydokka skrev:

Jeg har to peldotter. Katter. Det mest irriterende jeg vet er når de spyr på steder det er vanskelig å gjøre rent, som å teppet i stuen eller på en sofapute, yak..:sprettoy: Det har hendt at jeg har trasket ut for å tisse i mørket mens jeg ligger og sover, og tråkket rett i en spyklatt.. Utrolig ekkelt, og irriterende.. Det er også irriterende at alt sengetøy, tepper og klær blir fulle av små sammenfiltrede hårdotter. Mest irriterende er det med håndklærne. Nydusjet og fresh tørker jeg meg med et rent håndkle og får kroppen full av kattehår..

Mye av det problemet blir borte om du har tørketrommel.
Guder hvor jeg savner tørketrommel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg redd opp sengen hans, det er helt strøkent, man kan sprette en krone på teppet, så perfekt er det. Så kommer han da, ååå så trøtt, skal lalle sove. Joda, da begynner gravingen. Graver med forbeina slik at teppet blir en stor og klumpete ball, går er par runder rundt og legger seg ned. Hvordan i all verden kan det være behagelig?? Hunder er rare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av hundene mine legger mye arbeid i å grave seg ut under gjerdet. Problemet er bare det at han ikke aner hva han skal gjøre når han endelig befinner seg på utsiden, så da går han til porten og bjeffer høyt for å bli sluppet inn i hagen igjen. Raring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa vår gjør mye rart til tider!

- Løper frem og tilbake i rommet i en bestemt løype, for å så stoppe i hver ende og stirre i gulvet i noen sekunder. Så løper hun til andre enden og gjør det samme. Dette kan hun gjøre i timesvis hvis ingen stopper henne 😂

- Tispa vår er lettskremt, så hvis tv-en er på, må hun alltid ligge under en dyne eller et pledd. Ligger hun under med hodet ut blir hun vettskremt... 

- Er vannskåla tom, setter hun labben oppi og kaster den rundt i rommet. Fin beskjed om at vi må fylle på!

- Lager vi mat og hun er på kjøkkenet, setter hun seg gjerne i nærheten for å passe på om det faller noen godsaker på gulvet - som alle andre hunder. Men, i det jeg steker/koker/tar noe ut av ovnen begynner hun å slikke i lufta konstant for å "smake" - haha! Ser utrolig dumt ut. 

- Hun tisser på kommando 🤗

- Krafser på oss hvis vi ser på TV eller sitter med dataen... Da stiller hun seg over det og krafser. Ignoerer vi henne, lukker hun pcn, og finner alltid en måte å få slått av tv-en...

Anonymkode: 42012...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mine dyr. Min bestefars i sin tid.

Røsslig schæferhann HENTET ei lita kattefrøken når han ville sove. Hentet som i bar henne i ryggtak inn i senga si. Gikk hun, våknet han og hentet henne tilbake. ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kattene var ikke helt enige i morges...

Slapp de inn da jeg sto opp i 6.30-tida, og yngstekatten løp inn til tenåringen som fortsatt lå og sov, hoppet oppi senga og la seg til rette oppå hodeputa hennes. Gamlekatta (som forøverig er mor til yngstekatten) hadde også lyst å legge seg attmed tenåringen, så hun sto i fotenden av senga og stirret surt på sønnen som hadde kommet henne i forkjøpet.

Det endte opp med at kattene brakte sammen oppå magen til tenåringen og 1stk muggen tenåring som ble vekket 30min før klokka ringte :fnise:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...