Gå til innhold

Teite ting dyret ditt gjør


Minya

Anbefalte innlegg

Katten min nekter plent og drikke vann om ikke skålen er DIGER, da setter hun seg ned med andakt og bruker poten til og drikke med, aldri hodet ned i skolen.

Og om det står et vannglass på bordet så greier hun ikke å la være og stikke poten nedi......forstå den som kan:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj.. Hvorfor lukker du ikke døren til badet for å unngå bæsj i dusjen?? Eller har du kattedoen i dusjen?

Kattedoen er på badet! Letteste stedet å ha den pga hunden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min nekter plent og drikke vann om ikke skålen er DIGER, da setter hun seg ned med andakt og bruker poten til og drikke med, aldri hodet ned i skolen.

Og om det står et vannglass på bordet så greier hun ikke å la være og stikke poten nedi......forstå den som kan:)

Om vannskåla er for liten kan det være at pus synes det blir ubehagelig å presse værhårene i kanten av skåla for å drikke. Prøv med en større skål ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedoen er på badet! Letteste stedet å ha den pga hunden :P

Ahh, da forstår jeg. Blir kanskje litt dumt å lukke døren til badet også da ja.. ;)

Lurer på hva som er greia med hunder og kattebæsj. Har en i huset her også som eeelsker det :-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vannskåla er for liten kan det være at pus synes det blir ubehagelig å presse værhårene i kanten av skåla for å drikke. Prøv med en større skål ;)

Som sagt så har hun en diger skål på størrelse med en lav bakebolle , fremdeles drikker hun med poten. Og vanlig vannglass er mer attraktivt, da også med poten. Hihi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, da forstår jeg. Blir kanskje litt dumt å lukke døren til badet også da ja.. ;)

Lurer på hva som er greia med hunder og kattebæsj. Har en i huset her også som eeelsker det :-O

Hehe , ja, da blir det litt problemer! Men det som er rart er at han tisser på kassa, men bæsjen, den må tydeligvis i dusjen :P

Ja.. det er så ekkelt! Fatter ikke hva som er så deilig med det der, det må jo være den ekleste bæsjen som finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hund blir heeeelt vill når han kommer hjem hvis vi har vært på besøk hos noen andre. Springer rundt og rundt :P Han har også en tendens til å legge seg OPPÅ katten når han vil leke og katten spiser! Han er en raring hele han...

Anonym poster: a70438f0028ca7f3bf0bfbcddd523b6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår liker å ligge i plastposer. Og har skikkelig plastpose-dilla. Han kan ligge lenge i en handlepose fra Bunnpris og dure og dure og kose seg. Men det beste han vet er å bli bært rundt i handleposen.

Hahaha nå lo jeg godt :ler2: Katter er noen rare dyr.. :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min elsker esker. Hver eneste pappeske han kan finne av alle slag, skal han inn i. Om det så er en bitteliten eske, så trøkker han ansiktet sitt eller rompa si oppi i det minste.

En annen katt vi hadde tidligere (døde for noen år siden :( ) tok alltid hustelefonen når det ringte. Han løp med en gang det ringte, fordi han ville komme før "matmor"; så smokket han av røret med poten så hørte man bare "Hallo? Hallooo?!" i den andre enden av røret :laugh: Så ble han sittende der og male og mjaue, og hvis vi nærmet oss røret så ble han dritsur og klorte, hahah :fnise:

:catmilk:

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min elsker esker. Hver eneste pappeske han kan finne av alle slag, skal han inn i. Om det så er en bitteliten eske, så trøkker han ansiktet sitt eller rompa si oppi i det minste.

En annen katt vi hadde tidligere (døde for noen år siden :( ) tok alltid hustelefonen når det ringte. Han løp med en gang det ringte, fordi han ville komme før "matmor"; så smokket han av røret med poten så hørte man bare "Hallo? Hallooo?!" i den andre enden av røret :laugh: Så ble han sittende der og male og mjaue, og hvis vi nærmet oss røret så ble han dritsur og klorte, hahah :fnise:

Jep. Pappesker og vesker er stor stas. Ser bare bittelitt dumt ut når en voksen katt prøver og sette seg oppi en håndveske... Hihiiii!

:catmilk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har to små hunder, og nå som det er mørkt ute skal hundene mine ha på seg refleksvest. Når jeg tar på den eldste refleksvesten setter han seg ned på rumpa og begynner å sleike seg på potene på bakbeina... Han kan gjøre dette 100 ganger i løpet av en tur på 60 min... De gangene han ikke har på seg vest gjør han ikke det... kjemperart..

Anonym poster: 24021d1970a214d55946492fab00bb76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten vår liker å ligge i plastposer. Og har skikkelig plastpose-dilla. Han kan ligge lenge i en handlepose fra Bunnpris og dure og dure og kose seg. Men det beste han vet er å bli bært rundt i handleposen.

Jeg trodde pus var den eneste som hadde lagt elsk på plastposer (han sier ikke nei til papirposer heller), men han liker akkurat det du skriver her! :ler:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to små hunder, og nå som det er mørkt ute skal hundene mine ha på seg refleksvest. Når jeg tar på den eldste refleksvesten setter han seg ned på rumpa og begynner å sleike seg på potene på bakbeina... Han kan gjøre dette 100 ganger i løpet av en tur på 60 min... De gangene han ikke har på seg vest gjør han ikke det... kjemperart..

Anonym poster: 24021d1970a214d55946492fab00bb76

Når hundene sleiker seg på potene kan det være et tegn på at de er stresset. Sleiking av poter er en av metodene de bruker for å roe seg selv ned. Kanskje han blir super stressa av refleksvesten?

Kanskje gå over til å feste et sånn lys i selen/ halsbåndet heller?

Anonym poster: 87b208f9f8773d3d9f671a9a4fb3722d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunden min drar av meg sokken om han ikke får oppmerksomhet for så å fly rundt i stua med den. Om jeg ikke vier han noe oppmerksomhet av det, finner han noe han VET er farlig å bite på/svelge for da vet han at han får oppmerksomhet, og om han da ikke finner noe så biter han meg hardt i beinet uten forvarsel. Husker jeg klarte å stenge han opp i et hjørne når han hadde fått tak i et silketau, og da ble han så stresset at han svelget hele greia som det skulle vært spaghetti... Om når han er løs med andre hunder på tur henter han alltid en pinne som han nonchelant legger foran den andre og later som ingenting, men om den andre hunden rører pinnen så blir det bråk. Blir aldri klok på det dyret. Den mest rampete, uoppdagrne og utspekulerte 7 årige hunden jeg har vært borti, men jeg er glad i han selvom, moro med egenrådige dyr med litt "glimt i øyet" selv om det kan bli et irritasjonsmoment for eier innemellom, men man kan vel ikke annet enn å le :)

Anonym poster: 79b13c4819929528cfa467557bf3e70d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene hunden min har begynt å angripe tv'n når den vg helg reklamen er. Den med den kattepusen. Rart i grunn da hun er livredd katter irl...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus gjør mye rart. Av dumme ting hun gjør er vel for eksempel å alltid skulle inn i plastposer og plastpakker..for eksempel en halvtom pakke med doruller, den presser hun seg inn i så hun ser helt most ut inni plasten der >< Er alltid så redd for at hun skal kveles så prøver å ikke ha tomme poser fremme..:P

Noe annet dumt er å jakte på halen sin, spesielt liker hun å klatre opp på høye ting, en dør feks, og sitte der og leke med halen. Noe som er dumt siden hun trenger den til å balansere og gjerne faller når hun fanger den..sukk.

Hun vil også alltid inn i dusjen etter at jeg har dusjet, og det virker ikke som at hun gjør noe der, hun bare sitter i vannrestene og ser i veggen og blir våt i rumpa. Stenger jeg dusjkabinettet etter å ha dusjet sitter hun lenge utenfor og stirrer inn der...

Det med vannglass og poten gjør pus også, men jeg leste et sted at det er instikt for katter å teste/sjekke alle nye vannkilder. Man må passe på litt om man skal drikke noe i mitt hus, så pus ikke kommer og undersøker...hehe.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...