Gå til innhold

Blitt lurt


Gjest Uønsket far.

Anbefalte innlegg

Gjest Uønsket far.

Jeg skal bli far uten at jeg har ønsker om dette. Vi hadde avtale om ikke noen barn, ja vi snakket faktisk om det. Det er ei ung kvinne på min egen alder (ca. 21) som jeg har datet og kost litt med i noen mnd.

Jeg er under utdanning, hun er i jobb så for hennes del passer det godt slik jeg har forstått henne da hun er lei hele jobben.

Jeg ble fortalt om denne nettsiden av en venninne. Hun synes jeg burde skrive min historie her og høre hva dere synes.

Vi har vært to om dette og jeg synes jeg skal ha like mye å si om barnet skal beholdes. Men jeg har forstått at det er kvinnen som bestemmer alt her. Dette er ikke riktig, jeg mener det er helt forkastelig at det er slik det er i dag.

Når det er slik, hvordan kan jeg da komme unna dette farskapet?

Ikke forholde seg til kvinnen, barnet og barnebidrag? Ja jeg vet at NAV kan kreve inn bidrag etter at farskap er fastsatt ovs. De kan få meg for retten om jeg ikke vil ta DNA test om det virkelig er jeg som er far til barnet.

Det hele virker så forferdelig urettferdig.

Jeg lurer da også på om kvinnen her har lurt meg og ville blir gravid. Hun andre venninnen (kun venn) min har også noen tanker om dette. Når de begge vet jeg kommer til å tjene bra om jeg får jobb når utdannelsen er ferdig om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært voksen nok til å pule, så er du voksen nok til å ta ansvar.

Nei, det er ingen måte å komme seg unna det økonomiske og juridiske ansvaret. På den andre siden kan ingen tvinge deg til å oppføre deg som et anstendig menneske, men du hadde ikke fått noen som helst støtte av meg hvis du var min sønn.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du blitt lurt?

Når det er slik, hvordan kan jeg da komme unna dette farskapet?

Det kan du ikke, økonomisk. Du kan selvfølgelig være en drittsekk og en dårlig far, det er et valg du må ta.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finurlig

Ikke enda en tråd om dette??

Er så lei av dette maset. Bruk kondom eller la være å ha sex, så enkelt er det faktisk.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste du ikke at hun kunne bli gravid da dere hadde sex?

Anonym poster: 182b01f53c65c71a98bcffc1a6124f2f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for en hjerteløs satan du er.

Du greide helt fint å ha sex, og ho hadde ikke lyst på barn ho heller,men så skjedde ulykken og ho er imot abort. Nå skal du drite i både henne ut og deres fremtidige barn,som du ikke vil ha noe å gjøre med kun fordi ho ikke vil ta abort.

Abort er det siste alternative, ikke en prevensjon! Dere menn må slutte å se på det som en prevensjon!^Å ta bort er ikke det samme som å ta på seg en kondom!

Men hva er hennes planer som mor? ho syns det er greit at ho er gravid fordi ho er lei av jobben? er ho klar over at ho kommer til å trenge å jobbe dritmye etter å ha blitt mor og før det,spesielt i og med at typen løper med halen mellom beina?

Ta ansvar for dine handlinger.

Dere snakket om å ikke ha barn,men snakket dere om abort? for det er to forskjellige ting her.

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Btw,hvordan ble du lurt? stakk ho hull i kondomene? jukset ho med p-pillen?

Du sa selv at ho ikke ønsket barn. Laget ho en plan for å lure deg til sengs for at du skal få baby med henne? eh..

Anonym poster: 8d636b0ad8f4696456923927034d3394

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars deg. All min medfølelse, det burde gå an å legitimt fraskrive seg et farskap juridisk. Desverre går ikke dette enda, men en klem til dem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uønsket far.

Som jeg skrev innledningsvis hadde vi en avtale om at det ikke skulle bli barn.

Når det er blitt slik at hun er gravid går det ann og ta abort. Det er ikke noe uvanlig i dag.

Ja jeg har skyld i det selv. En er selv skyld i det meste en fortar seg i livet. men en har også muligheter til å rette opp feil eller ting som ikke gikk som en hadde tenkt. Dette vet alle er mulig. Men innen dette går det ikke ann om kvinnen ikke vil.

Altså jeg får ikke rett opp min egen feil. Dette er ganske frustrerende og fører til at jeg får avsmak på hele systemet, og ordningen rundt dette med graviditet når det ikke er ønsket fra mannens side.

Jeg har ikke utført noe straffbart Hvorfor kan en ikke rette opp etterpå?

Akkurat dette strider mot mine rettsprinsipper. Vi skal visst nok leve i et demokrati men tviler heretter på dette. Jeg ser på dette som har hendt meg som utpressing og ødeleggende, Jeg har ikke motivasjon til å bidra til fellesskapet senere. Jeg skal trolig bli en som lurer unna og snylter på alt som er mulig.

Det at kvinnen har veto i spørsmålet er helt forkastelig. Jeg vurderer dette når jeg skal stemme ved neste valg (om jeg gidder i dette håpløse systemet vi lever i).

Hvis hun ikke sier noe, dvs ikke oppgir farskapet blir ikke noe registert på meg. jeg agr fostått at ingen kan tvinge en kvinne til og oppgi dette. Hun kan selvfølgelig finne på og oppgi senere om hun finner det passende.

Dette er altså det enste håpet jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager mann, men her har du crappa på leggen. Jeg kan tenke meg at det er utrolig surt at du nå skal bli far enda du absolutt ikke vil det.

Men nå skal du høre.. Det hjelper ikke å ha aldri så mange avtaler med en dame om at det ikke skal bli barn. Om du virkelig ikke vil at det skal bli barn, så må du sette foten ned og si "JEG trenger en forsikring, og da blir det prevansjon".

Ikke legg mulighet til å bestemme hvordan livet ditt blir i andres hender, ta forholdsregler og pass på å gjøre alt for at det skal bli slik du vil.

TA ANSVAR for deg og ditt liv.

Og nå kommer det et barn til verden som, enten du vil eller ikke, er ditt.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du vært voksen nok til å pule, så er du voksen nok til å ta ansvar.

Nei, det er ingen måte å komme seg unna det økonomiske og juridiske ansvaret. På den andre siden kan ingen tvinge deg til å oppføre deg som et anstendig menneske, men du hadde ikke fått noen som helst støtte av meg hvis du var min sønn.

Anonym poster: 25a759da5de1d7bc19ceaca5d1779146

Så du er imot abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager mann, men her har du crappa på leggen. Jeg kan tenke meg at det er utrolig surt at du nå skal bli far enda du absolutt ikke vil det.

Men nå skal du høre.. Det hjelper ikke å ha aldri så mange avtaler med en dame om at det ikke skal bli barn. Om du virkelig ikke vil at det skal bli barn, så må du sette foten ned og si "JEG trenger en forsikring, og da blir det prevansjon".

Ikke legg mulighet til å bestemme hvordan livet ditt blir i andres hender, ta forholdsregler og pass på å gjøre alt for at det skal bli slik du vil.

TA ANSVAR for deg og ditt liv.

Og nå kommer det et barn til verden som, enten du vil eller ikke, er ditt.

Så du er imot abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enda en tråd om dette??

Er så lei av dette maset. Bruk kondom eller la være å ha sex, så enkelt er det faktisk.

Så du er imot abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan har du blitt lurt?

Det kan du ikke, økonomisk. Du kan selvfølgelig være en drittsekk og en dårlig far, det er et valg du må ta.

Så du er imot abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er imot abort?

Nei, men jeg er imot å tvinge folk til abort.

Mannen kunne ha forsøkt å beskytte seg, abort er ikke prevansjon. Ikke i mine øyne.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som de aller fleste kvinner mener at menn må ta ansvar og bruke kondom dersom de ikke ønsker å blir fedre, samtidig som kvinner mener at kvinner skal ha rett til å ta abort etter eget forgodtbefinnende, - hvorfor kvinner, - ikke rettferdighet og det flotte likestilte i stedet? At en kvinne og en mann sammen må søke om abort? Kvinner misliker likhet ser det ut som =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg er imot å tvinge folk til abort.

Mannen kunne ha forsøkt å beskytte seg, abort er ikke prevansjon. Ikke i mine øyne.

Så du er for forskjellsbehandling? At en mann må bruke kondom, men det behøver ikke en kvinne ta ansvar for, har jeg forstått deg rett nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...