Gå til innhold

Kvinner velger menn etter satus


Gjest brutal mann

Anbefalte innlegg

Det er en ting jeg synes er lidt merkelig....

Da jeg var yngre eide jeg ingen ting, og hadde ikke specielt god råd.

Nå eier jeg et uforskammet dyrt hus, jeg har en veldig stor fritidseiendom, bil og har tjent veldig mange penger de sidste årene, samt at jeg har mange penger i banken. Jeg har også i perioder hatt en relativt høy status.

Hvorfor opplever jeg da ikke at det er flere kvinner som er interessert i meg nå, end da jeg ikke hadde alle disse tingene?

Er det noen jeg kan klage til? For dette er vel naturstridig?

Endret av Giacomo_P
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en ting jeg synes er lidt merkelig....

Da jeg var yngre eide jeg ingen ting, og hadde ikke specielt god råd.

Nå eier jeg et uforskammet dyrt hus, jeg har en veldig stor fritidseiendom, bil og har tjent veldig mange penger de sidste årene, samt at jeg har mange penger i banken. Jeg har også i perioder hatt en relativt høy status.

Hvorfor opplever jeg da ikke at det er flere kvinner som er interessert i meg nå, end da jeg ikke hadde alle disse tingene?

Er det noen jeg kan klage til? For dette er vel naturstridig?

Måske fordi du nu er ældre?

Anonym poster: b9c01f644638c2580e33e9778924efcf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står klippet i Dagbladet i litt motsetning til andre artiker (riktignok fra 'det store utland').

Enhver tese trenger en mottese og Daily Mail hadde i forrige uke en jeg synes er interessant.

Her en dag var det noen som viste meg den, og jeg kom til å tenke på den igjen nå.

Kanskje vi ikke er norske alle vi som er unntakene fra regelen ?

Eller er det så enkelt som at vi klarer oss selv, vi har status og dermed kan tillate oss å kunne velge etter andre faktorer enn status og penger ?

Edit: TrykLeif

Jeg tror at det er så enkelt at jo høyere såkalt "status" man har selv, desto mindre betyr partnerens såkalte status.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg synes er lidt merkelig....

Da jeg var yngre eide jeg ingen ting, og hadde ikke specielt god råd.

Nå eier jeg et uforskammet dyrt hus, jeg har en veldig stor fritidseiendom, bil og har tjent veldig mange penger de sidste årene, samt at jeg har mange penger i banken. Jeg har også i perioder hatt en relativt høy status.

Hvorfor opplever jeg da ikke at det er flere kvinner som er interessert i meg nå, end da jeg ikke hadde alle disse tingene?

Er det noen jeg kan klage til? For dette er vel naturstridig?

Ring kommunen! Send brev til kongen! Skriv brennende artikler til seriøse publikasjoner som vg og se og hør! Dette må frem i lyset! ;)

Forresten tror jeg det er noe sant her. Jeg har nemlig god økonomi og ble sjekket opp av en kvinne sist jeg var på byen. :opplyser: Nå er jeg kvinne selv, men det er vel bare detaljer?

Anonym poster: f3e2dd994380902db5ecbb5875b2874d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg tror at det er så enkelt at jo høyere såkalt "status" man har selv, desto mindre betyr partnerens såkalte status.

Den får du + for Steinar.

Ja, jeg tror du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måske fordi du nu er ældre?

Anonym poster: b9c01f644638c2580e33e9778924efcf

Ja, sånn er det å bli gammal vettu :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg også inn i klubben for kvinner som gjør dette feil. Jeg har både høyere lønn og høyere utdannelse enn min samboer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LostCase

Har jeg lest feil artikkel? Det sto da at penger og sosial status IKKE er øverst på lista over hva kvinner ser etter, eller?

Noen vil alltid være golddiggere, og de vil gå på en smell igjen og igjen og igjen. De vil aldri finne ekte kjærlighet og tror at de kan bli lykkelige av penger. Det er menn som er dumme og lar seg lure av disse kvinnene. De ser en vakker dame som plutselig viser interesse og tenker ikke at det er pga. pengene hans at hun er interessert.

Ingen blir lykkelig av penger, men mange tror det. De damene som kun går etter menn med penger og sosial status tror vel at det vil gjøre dem lykkelige. At menn ikke gjennomskuer dem er meg et under!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den får du + for Steinar.

Ja, jeg tror du har helt rett.

Men om det er noe fornuftig med en "skjev" status imellom partene er en annen sak.

Blir det for stor forskjell så er det ikke fornuftig, vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter går etter status, gutter går etter utseendet. End of story!

Jenter og gutter gjør det, ja.

Men det blir litt mer komplisert når vi snakker om kvinner og menn.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter og gutter gjør det, ja.

Men det blir litt mer komplisert når vi snakker om kvinner og menn.

Det er sjelden jeg er enig med deg, men her får du både pluss og :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Men om det er noe fornuftig med en "skjev" status imellom partene er en annen sak.

Blir det for stor forskjell så er det ikke fornuftig, vil jeg påstå.

Det er en helt annen sak.

Og der vet jeg hvor du står, - så den diskusjonen trenger vi ikke ta her :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Jeg melder meg også inn i klubben for de som havnet på feil hylle. Hva skal man gjøre når man som kvinne kun blir interessert i de med lavere status enn seg seg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Ja, får nok melde meg denne klubben jeg også.Noe sier meg at denne klubben egentlig har ganske mange medlemmer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det kan være lurt å ta ting som står i Dagbladet og lignende aviser med en ørliten klype salt. Skal man bruke forskning som kilde bør det vises til selve forskningsprosjektet, ikke til et bearbeidet medie-element.

Det er jo ikke så mange år siden det var flere store medieoppslag om at solarium øker faren for hudkreft med 55 % - når man tok selve studiet nærmere i øyensyn var det imidlertid veldig vanskelig å finne ut hvor denne prosenten kom fra, da det var snakk om 187 av 106 379 kvinner i utvalget som utviklet hudkreft, altså en prosentandel på ca. 0,18 %. I artikkelen hadde man imidlertid kun oppgitt den relative forskjellen mellom de to gruppene kvinnene var delt inn i (norske og svenske), og det var svært vage formuleringer i undersøkelsen når det gjaldt å kategorisere hva som var "mye/ofte solarium", "mindre/sjeldnere solarium", "lite solarium" osv.

Hvis man skal ta denne undersøkelsen på alvor, må jeg nok regne meg som en avviker - kanskje jeg også skal melde meg inn i jeg-skulle-egentlig-vært-mann-klubben :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

:Nikke:

Skulle vi slå oss sammen vi som havnet på feil hylle ? - jeg ser for meg mange fantastisk morsomme og interessante diskusjoner, meningsutvekslinger og hyggesamlinger ledsaget av høy vinglassføring og sjokolade.

Jeg ser også for meg at en slik samling flotte kvinner ved nær sagt 'manns mot' vil være rene magneten på enkelte :nigo:, - og det rene terrorregimet for andre :ninja:

Jeg likte godt idèen i alle fall :)

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter går etter status, gutter går etter utseendet. End of story!

Riktig!

Ser ikke hvordan det ene er "værre" enn det andre. Dersom folk "har lov" å velge vekk en partner pga en negativ egenskap, så spiller det veldig liten rolle om den egenskapen er sosial status, penger på konto, "manglende kjemi" som det så fint heter, generelt utsende, eller liten penis / små pupper.

Det at gutter er mer utsende fiksert og at jenter er mer stauts fiksert har vært vellkjent lenge og det er opplagt at det er sånn utifra et biologisk og evolusjonspsykologisk perspektiv.

Selvsagt lever vi i et samfunn der ting har endret seg drastisk de siste 100 årene og det finnes mange unntak der folk er anderledes. Alikevell vil det ta lang tid før samfunnets (likestillingens) utvikling kan "vaske vekk" de forsjellene og trendene som er å finne hos gutter og jenter, grunnet vår bilogiske forsjell som vi ikke kommer utenom uansett hva som er vedtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De damene som kun går etter menn med penger og sosial status tror vel at det vil gjøre dem lykkelige. At menn ikke gjennomskuer dem er meg et under!

Joda, de gjennomskuer det nok, men for dem er det ikke viktig, så lenge hun er heit nok så kan hun være den største golddiggeren med en søppelpersonlighet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Det er en ting jeg synes er lidt merkelig....

Da jeg var yngre eide jeg ingen ting, og hadde ikke specielt god råd.

Nå eier jeg et uforskammet dyrt hus, jeg har en veldig stor fritidseiendom, bil og har tjent veldig mange penger de sidste årene, samt at jeg har mange penger i banken. Jeg har også i perioder hatt en relativt høy status.

Hvorfor opplever jeg da ikke at det er flere kvinner som er interessert i meg nå, end da jeg ikke hadde alle disse tingene?

Er det noen jeg kan klage til? For dette er vel naturstridig?

Pst!

Hvem topper lista over "nevn en bruker du liker"?.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...