Gå til innhold

Kvinner velger menn etter satus


Gjest brutal mann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

Jeg blir mer og mer overbevist om at jeg egentlig skulle vært født gutt. Jeg gjør jo ingenting riktig!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert riktig at man gjør det beste valget man kan ta, spesielt for "voksne" kvinner. Likevell tror jeg det et mange untak. Alle de som treffer sin partner i ung alder, får barn, leilighet osv osv sammen... der tror jeg valget er i utgangspuktet kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert riktig at man gjør det beste valget man kan ta, spesielt for "voksne" kvinner. Likevell tror jeg det et mange untak. Alle de som treffer sin partner i ung alder, får barn, leilighet osv osv sammen... der tror jeg valget er i utgangspuktet kjærlighet.

Eventuelt forelskelse og dårlig vett ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette nok en "stakkars oss" debatt der man skal rettferdiggjøre for seg selv at man ikke får seg noe fordi det er vitenskapelig bevist?

Virker som bitre mennesker elsker å dra frem sånne debatter, og ja det er nok en viss sannhet i det, men samtidig er folk forskjellige også.

Nå er det vel ingen vits i å debattere dette for her er det selvmedlidenheten som rår, og siden noen har forsket på dette så er det jo nok et bevis på at dere aldri vil få dere noe eller få dere en partner.

Skulle jeg trodd på sånn forskning så hadde jeg aldri fått meg noen partner, men utrolig nok så har jeg det og den jeg har valgt har ikke høy status eller masse penger.

Det kan jo sikkert være en medgjørende faktor at en mann har status og penger, men samtidig tror at mange greier å se forbi dette og at det er flere faktorer som spiller inn.

Ikke er alle et stereotypisk bilde av sitt kjønn heller, og da vil det jo være andre ting som spiller inn også.Ja, verden er nok ikke så enkel at man kan dele folk inn i grupper der alle er helt like og ønsker akkurat det samme.

Anonym poster: 770f79555e2036e56b2d7e581a92b1bd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fant ikke en mer givende tittel. Men som kjent så er menn sin økonomi og sosiale status avgjørende når kvinner velger seg partner.

Dagbladet viser her til forskning som bekrefter dette:

http://www.dagbladet...helse/24169805/

Kan kvinner vennligst slutte å tro at de ikke er produkt av biologien?

Dette er en artikkel fra kvinneguiden, ikke produsert av dagbladet: http://www.klikk.no/...ticle796304.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir mer og mer overbevist om at jeg egentlig skulle vært født gutt. Jeg gjør jo ingenting riktig!

Jeg tror jeg må transformeres jeg også. I begge de to siste forholdene jeg har vært i så har jeg hatt bedre inntekt og "status" (hva nå det måtte være) enn han jeg har vært sammen med. Tabbe, tydeligvis.

Og så jeg som trodde det var OK så lenge det var OK for begge to...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen var jo veldig biologi-fokusert. Men det er vel ei vanleg generalisering at kvinner vil ha menn med status og menn vil ha pene kvinner, så det er vel ikkje noko nytt akkurat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmemannen bør ikke ha mye penger

- Har sett hvordan det forandrer mennesker, sier Therese Johaug.

http://www.kjendis.no/2011/08/03/kjendis/therese_johaug/kjereste/17539461/

Hmmmm... Lurer på hvordan bitre menn forklarer den? :klo:

Anonym poster: 8ced23789ed09e46de3e6cf93be6e9a4

La meg gjette:da er vel hun unntaket som bekrefter regelen.Noe annet er ikke mulig er det vel? :)

Anonym poster: 770f79555e2036e56b2d7e581a92b1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, fant ikke en mer givende tittel. Men som kjent så er menn sin økonomi og sosiale status avgjørende når kvinner velger seg partner.

Dagbladet viser her til forskning som bekrefter dette:

http://www.dagbladet...helse/24169805/

Kan kvinner vennligst slutte å tro at de ikke er produkt av biologien?

Ja ok, og menn velger kvinner etter utseende, ikke personlighet.

hva er poenget ditt?

forøvrig tror jeg personlig at jeg heller vil ha en "fattig"mann, ikke en lutfattig snylter på AAP fra Nav, men en med helt ordinær jobb, de fremstår som mer jordnære og ekte enn menn som bruker masse penger på dyre ting. Like barn leker best, jeg har selv en helt vanlig ordinær jobb og ønsker ikke å bli en golddigger som finner seg en riking...

men for deg er jeg vel bare (enda et)unntak av regelen.... :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner det er viktigare å fokusere på kvifor det i så fall er slik. Kvifor er det einaste (iflg artikkelen) kvinner har å tilby, utsjånaden sin? Medan menn har fleire områder å spele på?

Det er då ikkje urettferdig for menn, det er urettferdig for kvinner! Mindre pene menn kan gjera seg attraktiv ved å ha ein god utdanning/jobb, intelligens osv, medan mindre pene kvinner har null sjangs... Dét stemmer vel ikkje heilt med kvinnehatarane her inne si verkelegheitsoppfatning ;) Men menn har det i så fall lettare enn kvinner ;)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg meiner det er viktigare å fokusere på kvifor det i så fall er slik. Kvifor er det einaste (iflg artikkelen) kvinner har å tilby, utsjånaden sin? Medan menn har fleire områder å spele på?

Det er då ikkje urettferdig for menn, det er urettferdig for kvinner! Mindre pene menn kan gjera seg attraktiv ved å ha ein god utdanning/jobb, intelligens osv, medan mindre pene kvinner har null sjangs... Dét stemmer vel ikkje heilt med kvinnehatarane her inne si verkelegheitsoppfatning ;) Men menn har det i så fall lettare enn kvinner ;)

Oops. Der ble noen plutselig en forklaring skyldig.

Ikke bare det men buurn! Noen gikk i sin egen felle. ;)

Anonym poster: 8ced23789ed09e46de3e6cf93be6e9a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg meiner det er viktigare å fokusere på kvifor det i så fall er slik. Kvifor er det einaste (iflg artikkelen) kvinner har å tilby, utsjånaden sin? Medan menn har fleire områder å spele på?

Det er då ikkje urettferdig for menn, det er urettferdig for kvinner! Mindre pene menn kan gjera seg attraktiv ved å ha ein god utdanning/jobb, intelligens osv, medan mindre pene kvinner har null sjangs... Dét stemmer vel ikkje heilt med kvinnehatarane her inne si verkelegheitsoppfatning ;) Men menn har det i så fall lettare enn kvinner ;)

Er nok ikke mye å gjøre med manglende intelligens da men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det er veldig mange unntak frå den regelen, gitt...

Ja, men det virker ikke som det er noe de bitre har lyst til å innrømme.Alle kvinner ønsker jo det samme, og det er jo kun derfor at de ikke har sjangs.Har jo ingenting med dem å gjøre.Neida :)

Anonym poster: 770f79555e2036e56b2d7e581a92b1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille-pus

Melder meg på i selskapet av komplett mislykkede, feilaktige kvinner.

Skulle vært født som gutt ja.... nok en feil fra naurens side..... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på i selskapet av komplett mislykkede, feilaktige kvinner.

Skulle vært født som gutt ja.... nok en feil fra naurens side..... :sukk:

Ja, er nok det.

Vi et avvik fra naturen sin side, mens de er så utrolig perfekte på alle måter..... jadda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nå står klippet i Dagbladet i litt motsetning til andre artiker (riktignok fra 'det store utland').

Enhver tese trenger en mottese og Daily Mail hadde i forrige uke en jeg synes er interessant.

Her en dag var det noen som viste meg den, og jeg kom til å tenke på den igjen nå.

Kanskje vi ikke er norske alle vi som er unntakene fra regelen ?

Eller er det så enkelt som at vi klarer oss selv, vi har status og dermed kan tillate oss å kunne velge etter andre faktorer enn status og penger ?

Edit: TrykLeif

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...