Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Skulle ønske jeg kunne ligge litt lengre i senga om morgenen, men her er det bare å komme seg opp kl 6.30 - 7 for å få Lillesnupp i barnehagen. Og nå som kjære heller ikke er hjemme så er det liksom ikke noe valg. Men kom meg opp 6.30, dusjet, fikk opp Lillesnupp og vi var vel i barnehagen til 9. Etterpå dro jeg hjem en kjapp tur, ordnet meg og tok bussen inn til Oslo og jordmor. 

Jordmortimen gikk bra. Blodtrykket er bra, vekta er bra, jeg trenger litt jerntilskudd og c-vitamintilskudd og jeg hadde litt sukker i urinen. :babyjente: har det bra i magen. Har begynt å feste hodet og det er nok derfor jeg kjenner stikking og nedpress. :babyjente: er nå ca 2700gram og litt over gjennomsnittet slik som sist. Jordmor tipper at hun kommer til å være rundt 3600gram i uke 40, men hun var ikke helt sikker på at jeg kom til å gå så lenge. Hun trodde at det var modning på gang ettersom jeg har så mye ligamentsmerter, mensmurringer og at jeg får vondt med en gang jeg beveger meg. Men man vet jo aldri. Plutselig kan man jo gå over også. Skal tilbake igjen om to uker.

Da jeg dro hjemmefra i dag regnet det bøtter og da jeg kom tilbake hadde det sluddet så mye at det lå på veien. Bart og snøfritt da jeg dro og da jeg kom hjem var det 6-7cm med kjempevåt snø :grine: Så jeg krysser bare fingrene for at det regner bort i løpet av natta igjen, for i morgen skal jeg storhandle mat + at jeg må på verkstedet med bilen igjen. Og da har jeg ikke lyst til å skli som Bambi på isen. Skled til da jeg var en kjapp tur bort til postkassa i sted og det var nok til å få vondt i bekkenet igjen :sukk: 

Nå er jeg snart ferdig med babyjakken jeg har heklet. Mangler bare knapper og en kant rundt :hjerte: Så skal jeg få begynt på bukse etterpå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at jordmortimen gikk bra! Godt blodtrykk er jo et godt utgangspunkt for innspurten :) Krysser også fingrene for at snøen forsvinner, jeg kjenner følelsen! I dag ble det plutselig skøytebane da jeg var ute og kjørte (regn på minusgrader-asfalt), og det er bare pyton. Men snart er det vår!! :nigo: Flink du er som hekler! Lyst til å legge ut bilde kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lille_frosk skrev:

Så bra at jordmortimen gikk bra! Godt blodtrykk er jo et godt utgangspunkt for innspurten :) Krysser også fingrene for at snøen forsvinner, jeg kjenner følelsen! I dag ble det plutselig skøytebane da jeg var ute og kjørte (regn på minusgrader-asfalt), og det er bare pyton. Men snart er det vår!! :nigo: Flink du er som hekler! Lyst til å legge ut bilde kanskje?

Ja, heldigvis er det snart vår :) All snøen var heldigvis regnet bort til i dag tidlig :hoppe: Skal se om jeg får til å legge ut bilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg faktisk sovet godt. Måtte bare på do en gang i løpet av natta og våknet ikke ordentlig igjen før klokka var 6 :nigo: 

Etter levering i barnehage, som forresten har gått helt strålende de siste par dagene, fikk jeg handlet inn mat for en uke. Mens jeg gikk der og plukket ting tenkte jeg på at jeg faktisk bare måtte nyte stillheten og det å kunne gå der alene. Begynner å gå opp for meg nå at det ikke er lenge igjen til :babyjente: kommer. Kan jo egentlig skje når som helst :overrasket: 

Etter handlingen kom jeg meg på verkstedet med bilen, men selvfølgelig så hadde jo varsellampen som har vært der siden vi hentet bilen på verkstedet forrige uke slått seg av når verkstedmannen skulle sjekke :ler: Men han byttet de delene som skulle få det til å funke igjen, så nå håper jeg ting er i orden. 

Ellers har jeg heklet ferdig jakken, vasket litt klær, hentet Lillesnupp i barnehagen og laget middag. Orker ikke mye om dagen, men i morgen må jeg se om jeg kanskje får gått meg en liten tur. 

Kjære kom hjem før Lillesnupp skulle legge seg i kveld, og det var veldig deilig at han tok kveldsstellet :) Så nå skal ikke han ut på noen lange utflukter på en lang stund, så da er jeg ikke så "redd" for om :babyjente: plutselig finner ut at hun skal komme. 

Her er et bilde av jakka jeg har heklet :) 

image.thumb.jpeg.1709c4be0558f061bc096d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå nydelig liten jakke, så flink du er! Deilig farge rett og slett :) Ja, nå er det rett rundt hjørnet, så strengt tatt bør du nyte det mens det varer ja! Men det er jo ikke alltid det vi er flinkest til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

Sååå nydelig liten jakke, så flink du er! Deilig farge rett og slett :) Ja, nå er det rett rundt hjørnet, så strengt tatt bør du nyte det mens det varer ja! Men det er jo ikke alltid det vi er flinkest til!

Takk :) Ble faktisk ganske fornøyd ettersom det er første jakken jeg har heklet. Er godt i gang med buksen også nå, men den blir heklet med litt annet mønster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt begynte jeg virkelig å lure på om det var fødsel på gang. Våknet først klokka 1.30 og måtte på do, så måtte jeg på do igjen klokka 4. Og da jeg reiste meg opp fra senga og skulle gå bort til do bare rant det :sjenert: Hadde heldigvis et håndkle liggende ved senga. Ble stående og lure på om det var fostervann eller urin, men tror det bare var urin. Opplevde det samme en gang da jeg gikk gravid med Lillesnupp også rundt denne tiden. Helt sært. Men i tillegg hadde jeg sykt vondt i ryggen og magevondt i løpet av natta, og det var det som gjorde at jeg begynte å lure på om noe var på gang. Men ting roet seg og nå er jeg bare generelt sliten og dårlig form. Er best å sitte i ro, for kroppen krangler når jeg beveger meg. Men fikk levert Lillesnupp i barnehagen ettersom kjære plutselig fikk en telefon fra jobben kl 7 og måtte på et møte kl 8. 

Tipper på at det for det meste blir sofasliting i dag, men noen småting må jeg få gjort unna. Men det er vel bare å høre på hva kroppen vil og ikke vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ta en telefon til føden da? Det kan jo være begynnende fostervannsavgang! Greit med en sjekk tenker jeg, siden du føler deg i laber form ellers også :kose: Det er jobben deres, så bedre med en telefon ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Diddles skrev:

Du skal ikke ta en telefon til føden da? Det kan jo være begynnende fostervannsavgang! Greit med en sjekk tenker jeg, siden du føler deg i laber form ellers også :kose: Det er jobben deres, så bedre med en telefon ekstra..

Jeg glemte hele episoden i løpet av dagen. Formen kom seg, så jeg fikk både støvsugd, ryddet og syklet 30 min i dag :) Ikke hatt noe mer vondt, men det er helt tydelig at kroppen driver å forbereder seg på noe i alle fall. Men når det store skjer er det store spørsmålet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på facebook hvor du var i helgen, jeg kjente jeg ble veldig glad på dine vegne og tenkte at det var så veldig fortjent. Glad dere hadde en fin helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å ta det med ro så sykler du :hoho: Jaja, ut skal hun jo snart likevel!! Sprekingen!! Håper du får en fin dag :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarianneE skrev:

Så på facebook hvor du var i helgen, jeg kjente jeg ble veldig glad på dine vegne og tenkte at det var så veldig fortjent. Glad dere hadde en fin helg! 

Åh....det var helt fantastisk :) 

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Du er så sprek altså! Sykkelgærning! 

Takk for det, men....det går ikke akkurat fort med den syklingen altså :ler: 

2 timer siden, Diddles skrev:

Istedet for å ta det med ro så sykler du :hoho: Jaja, ut skal hun jo snart likevel!! Sprekingen!! Håper du får en fin dag :klemmer: 

Ja, du vet....jeg er en rastløs person og er nok like opptatt/mer opptatt av denne vekta enn det du er :sjenert: Så når jeg ikke må, så får jeg meg ikke til å bare sitte i ro. Men det spørs om jeg bare må være hjemme i dag, for kjære kommer hjem fra jobben igjen nå med store magesmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillesnupp er levert i barnehagen og jeg hadde planer om å gå meg en tur i sneglefart etter jeg hadde spist litt. Må innom frisøren og bestille time til Lillesnupp. Men kjære er på vei hjem fra jobb nå med ille magesmerter, så da spørs det om jeg bør være hjemme i tilfelle det er noe alvorlig/ han trenger meg.

Men er nok av ting å gjøre her hjemme også. Har et fjell med klær som skal brettes, må få lagt på nytt sengetøy til Lillesnupp atter en gang (hun har begynt å tisse gjennom bleia om natta. Drikker mye om ettermiddagen) å så må jeg jo år ferdig buksa til babyen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MarianneE skrev:

Hmm... vurdert å slappe av litt? 

Slapper av mellom slagene, men jeg kan ikke bare legge meg ned når det er mye som må gjøres. Når mannen plutselig blir syk, så kan man ikke bare sette seg ned heller. Da havner det aller meste på meg ;) Men så lenge formen ikke blir verre, så er det jo ikke noe å klage over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Aprilis skrev:

Slapper av mellom slagene, men jeg kan ikke bare legge meg ned når det er mye som må gjøres. Når mannen plutselig blir syk, så kan man ikke bare sette seg ned heller. Da havner det aller meste på meg ;) Men så lenge formen ikke blir verre, så er det jo ikke noe å klage over :) 

Ja... så lenge det funker for deg. 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært noen rare dager i det siste. I dag er jeg 36 uker på vei og Lillesnupp kom til da jeg var 36 + 0 på vei med henne, så det har vært mange tanker og følelser de siste dagene. Har nok vært spent på om :babyjente: skulle komme før eller etter denne dagen, og spesielt ettersom kroppen har vært så annerledes også. De to siste dagene har jeg hatt en del mensmurringer, ryggvondt, magen har faktisk begynt å synke (noe den aldri gjorde med Lillesnupp) og jeg får mer og mer vann i kroppen. Ikke veldig mye vann, men såpass at når jeg skulle ta på meg skoene i dag, så måtte jeg ta av meg de tykke sokkene for det var ikke plass :fnise: 

I går fikk jeg plutselig vondt i bekkenet igjen også, men jeg finner ikke ut hva det kom av. Hadde bare plutselig vondt da jeg reiste meg opp. Var for det meste i ro i går også, bortsett fra en kjapp tur på posten og levering og henting i barnehagen. 

 

I dag har vi også bare tatt det med ro. Fikk sovet ganske så godt i natt og våknet kl 7.30. Men det var en smule for tidlig å stå opp når de andre to fortsatt sov og jeg bare kunne ligge å slumre i senga :fnise: Men vi kom oss opp klokka 9, spiste frokost og gikk i kjellerstua og så Frost. Lillesnupp har fått helt dilla på Frostfilmen, så det er stor stas når vi kan se den på projektoren i helgene. Men hun blir sååå lei seg når filmen er ferdig. Da er det store tårer og man skulle tro at hele verden raste sammen :fnise: "Elsaaa! Mere Elsaaa!! :grine: " 

Da Lillesnupp hadde formiddagsluren sin, tok jeg meg en blund på øyet jeg også. Det var deilig det. God oppladning for å gå ut i det fine været etterpå. Fikk luftet oss ute en times tid før vi gikk inn i varmen igjen. KJære driver og lager pizza til oss, mens jeg og Lillesnupp bare slækkern i sofaen. Helg er deilig :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Diddles skrev:

Deilig å høre at du også kan ta det med ro :ler: Kos deg!! 

Jeg kan å ta det med ro og slappe av, men er bare ikke såå glad I det 😉 Hvis jeg er for mye I ro/sitter for mye I ro en dag så får jeg vondt i kroppen; ryggen verker og vondt i beina. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...