Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Det er tydelig at det er spa som er tingen for å fremskynde fødsel hos deg altså! :fnise: Men det høres helt herlig, og veldig fortjent ut! Jeg hadde ikke sagt nei til en tur på spa selv må jeg innrømme ... Sukk. Jeg må si jeg er imponert av at du klatrer opp på sykkelen når formen er sånn som den er, men så lenge det ikke gjør at du får mer kynnere eller vondter er det vel sikkert bare godt å øke blodsirkulasjonen litt :) Jeg synes i alle fall det gjør underverker - vi er jo litt mer kropp enn bare mage også, og resten trenger å røre litt på seg! Håper dagen blir fin, til tross for laber form!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, lille_frosk skrev:

Det er tydelig at det er spa som er tingen for å fremskynde fødsel hos deg altså! :fnise: Men det høres helt herlig, og veldig fortjent ut! Jeg hadde ikke sagt nei til en tur på spa selv må jeg innrømme ... Sukk. Jeg må si jeg er imponert av at du klatrer opp på sykkelen når formen er sånn som den er, men så lenge det ikke gjør at du får mer kynnere eller vondter er det vel sikkert bare godt å øke blodsirkulasjonen litt :) Jeg synes i alle fall det gjør underverker - vi er jo litt mer kropp enn bare mage også, og resten trenger å røre litt på seg! Håper dagen blir fin, til tross for laber form!

:ler: du vet....disse barna merker når mor og far skal ha litt alenetid og bare slappe av. DET skal de ikke ha noe av :ler: Neida, i dag har jeg har mer trua på at det faktisk blir spa denne gangen. Formen er litt bedre enn i går og det er deilig. 

Det å sykle har ikke fremprovosert noen kynnere eller vondter, og da tenker jeg som deg at det sikkert bare er bra for å øke blodsirkulasjonen og få brent noen få kalorier i alle fall. Jeg får mer vondt i kroppen av å bare sitte i ro hele dagen. 

 

 

Endte med at jeg fant gjesteseng på babyrommet i natt også. Det er noe magisk med den senga. Jeg hadde ligget og vridd og vent på meg en stund i vår seng, men da jeg la meg i gjestesenga sovnet jeg med en gang og sov til kjære sto opp. Så det spørs om det blir til at vi sover på hvert vårt rom fremover selv om jeg ikke vil. Vil jo helst sove sammen med kjære, men jeg må nesten prioritere søvn og det er kjære enig i. Han vil vel heller ha en blid og nogenlunde opplagt kone enn sur og gretten :ler: 

I dag er Lillesnupp hjemme ettersom barnehagen er stengt. Og hun storkoser seg. "Ikke barnehage i dag nei mamma?". Hun blir nok sliten av barnehagen og har godt av å ha fri. Akkurat nå sitter hun i stolen med pysj, smokk og dyne og ser på Frost. Hun fant Frost på Netflix i går. Blir litt skremt av hvordan hun finner ting selv :overrasket: Jeg begynner å bli gammel og henger ikke helt med lengre :ler: 

Er perfekt dag å være inne i. Vi som bor her på Østlandst merker faktisk godt til dette uværet. Masse tåke og det har begynt å blåse godt. Da er det deilig å bare være inne og pusle med ting :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart med det, noen ganger skal det ikke mer til enn et rombytte, så sover man som en stein! Og jeg er helt enig med deg, søvn må prioriteres! Jeg synes også det er skikkelig mye mer koselig med innedager når været er litt ruskete ute, da kan man jo bare nyyte muligheten til å være varm og tørr og ha det koselig. Håper du får en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære var tidlig oppe i dag og fikk bilen min på verksted. Etter at naboen kjørte inn i den trenger den en omlakkering og verkstedet fikser speilene i samme slengen. Etter at vi kjøpte bilen i fjor, har speilene/"karmen" rundt speilene fått store sprekker. Og ettersom jeg ikke har vært borti noe, så er det mest sannsynlig en feilproduksjon og vi får det dekket av garantien/reklamasjonssak. Men....det som var litt vittig er at leiebilen jeg har fått er akkurat samme type som min egen bil :ler: Perfekt egentlig :nigo: 

Helgen gikk som alltid fort. Lørdag var vi en kjapp tur i sentrum her bare for å se. Men det var jaggu meg stille. Det var kaldt og det blåste, men samtidig så er jo dette et sted som er veldig populært om sommeren og ikke vinteren. Så vi dro ganske så raskt hjem igjen. 

I går kom svigermor og hennes samboer for å være litt sammen med Lillesnupp før hun skal dit til helgen. De dro sammen med kjære ned til barnehagen til Lillesnupp, slik at de vet hvor den er i tilfelle de må hente henne der når fødselen begynner. Da de var i barnehagen, dro jeg til en venninne og kom meg hjem akkurat i tide til Lillesnupp skulle sove. Var godt å komme seg litt bort og gjøre noe annet. Lillesnupp og kjære hadde også veldig godt av å ha litt tid sammen, for Lillesnupp har vært veldig mammadalt i det siste. 

Ellers er formen ikke den aller beste i dag. Men ikke mye jeg får gjort med det bortsett fra å slappe av. Lurer på om det blir en liten høneblund snart, for nå er jeg selvfølgelig kjempetrøtt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg veldig nysgjerrig på hvor dere bor? Jeg bor også i et sånt område egentlig, men jeg synes stort sett det er fullt med folk uansett jeg :fnise:

Så lurt å forberede barnevaktene på hvor barnehagen ligger og sånt, det er jo greit å slippe å guide de over telefon akkurat når fødselen er i full gang! :ler: Håper formen er bedre i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1.2.2016 at 20.09, lille_frosk skrev:

Nå blir jeg veldig nysgjerrig på hvor dere bor? Jeg bor også i et sånt område egentlig, men jeg synes stort sett det er fullt med folk uansett jeg :fnise:

Så lurt å forberede barnevaktene på hvor barnehagen ligger og sånt, det er jo greit å slippe å guide de over telefon akkurat når fødselen er i full gang! :ler: Håper formen er bedre i morgen!!

:ler: Ja, jeg tror det var greit at de vet hvor barnehagen er før fødselen setter i gang.

Formen i går var bedre enn dagen før. Fikk gått meg en lang tur, noe som førte til et bekken som var stiv og støl, men det er ikke så nøye, for det er ikke direkte vondt :) 

11 timer siden, MarianneE skrev:

 :hallo: 

Formen bedre idag?

Formen i dag ja.....har faktisk ikke hatt tid til å kjenne etter. Det har gått i ett siden jeg sto opp, så jeg har vel egentlig nettopp satt meg ned :ler:  Men det kjennes greit ut :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har dagen gått i ett. Sto tidlig opp med Lillesnupp og fikk henne i barnehagen slik at hun kunne spise frokost der. Det går så mye bedre med leveringen når hun kommer tidlig og kan spise der enn når vi kommer sent. Da jeg hadde levert henne stakk jeg til Rimi og hentet en pakke fra Zalando. Deretter bars det hjem for å spise litt frokost før jeg dro til kjøpesenteret og endelig fikk kjøpt gardiner på KID. Har ventet på at det skulle bli salg på gardiner der, for jeg synes det er litt drøyt å betale 1200kr for gardiner bare til stuen. Men nå var det igjen 50% på alle gardiner, så da fikk jeg tak i akkurat de jeg ville ha til 600kr :nigo: Så dro jeg videre til plantasjen og fikk kjøpt en Fredslilje til stua + Eføy til kjøkkenvinduet + roser til stuebordet og kjøkkenbordet. 

Vel hjemme igjen måtte jeg atter en gang strø utenfor her vi bor :sukk: Jeg har ikke tenkt til å skli og ramle, og i dag var det superglatt igjen. 

Da jeg kom inn fikk jeg ryddet, støvsugd og pyntet opp med blommor og plante :hjerte: Og da jeg var ferdig med shine huset var klokka inne for å lage middag. Så ja...det har gått i ett kjør. Men NÅ er det sofasliting :jepp: 

Og i dag er jeg høygravid :hoppe: (Tickeren min er ikke helt riktig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppendeglad: for høygravide deg - og hallo for et tempo på deg:daane: Håper du ligger godt planta på sofaen nå og nyter synet av de nye gardinene (som forhåpentligvis mannen din har hengt opp - ikke du :fnise: ) :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Diddles skrev:

:hoppendeglad: for høygravide deg - og hallo for et tempo på deg:daane: Håper du ligger godt planta på sofaen nå og nyter synet av de nye gardinene (som forhåpentligvis mannen din har hengt opp - ikke du :fnise: ) :klemmer: 

At mannen min har hengt opp gardiner?!? :skratte: Nei, det gjorde jeg også innimellom alt det andre i dag. Her er det jeg som gjør nesten alt av husarbeid, mens han tar seg av bilene :ler: Så takke seg til at jeg er i såpass god form, hvis ikke ville det vel sett ut som en grisebinge her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Diddles skrev:

Det ante meg :dry: Haha, det hadde jeg ALDRI fått lov til!! 

Hjelper ikke stort å si at vi skal dele på husarbeidet, for hvis det skal være etter min standard så skal det blant annet støvsuges minst en gang i uke og badet skal vaskes minst en gang i uka. Han fikk ansvaret for å vaske dusjkabinettet nå som magen min er blitt så stor, men han vasker det jo ikke. Så hvor mange ganger skal jeg si i fra? Bruker like mye energi på det som å faktisk bare vaske selv :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være irriterende! Jeg er vel heldig der som har en mann som ser hva som må gjøres av husarbeid selv - og bidrar deretter..litt bortskjemt der! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også veldig bortskjemt med en mann som ser og gjør husarbeid, men jeg har levd i mange år med en som virkelig ikke gjorde det - så jeg kjenner meg veldig igjen. Det er så slitsomt å være masekjerring også, enklere å bare fikse og ordne selv! Men Aprilis, du må passe på deg selv og ikke drive deg for hardt også da! Får du mye kynnere av husarbeid? Det er ikke det greieste å drive med her i huset i alle fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg er også veldig bortskjemt med en mann som ser og gjør husarbeid, men jeg har levd i mange år med en som virkelig ikke gjorde det - så jeg kjenner meg veldig igjen. Det er så slitsomt å være masekjerring også, enklere å bare fikse og ordne selv! Men Aprilis, du må passe på deg selv og ikke drive deg for hardt også da! Får du mye kynnere av husarbeid? Det er ikke det greieste å drive med her i huset i alle fall! 

Jeg gjør bare det jeg orker og gidder. Får heldigvis ikke så mye kynnere av husarbeid. Kroppen min er slik at den er med så lenge jeg holder på, men jeg kan få meg en smell når jeg slapper av. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk være :sol: Kjære er hjemme med hjemmekontor i dag og da han skulle ha et telefonmøte var det bare for meg å kle på meg godt med klær og komme seg ut. Fikk kastet en haug med papp og papir og gått meg en tur etterpå. Skikkelig vårstemning ute med sol på skyfri himmel og bar asfalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Aprilis skrev:

For et fantastisk være :sol: Kjære er hjemme med hjemmekontor i dag og da han skulle ha et telefonmøte var det bare for meg å kle på meg godt med klær og komme seg ut. Fikk kastet en haug med papp og papir og gått meg en tur etterpå. Skikkelig vårstemning ute med sol på skyfri himmel og bar asfalt. 

Her og, det har vært helt fantastisk!! Dessverre tenkte jeg at det var lurere å vaske hus enn å benytte været utendørs, men fikk i alle fall en liten tur med sol i ansiktet. Skulle jo egentlig bare satt meg ut med en kopp te og nytt solen hele dagen istedenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye ligamentsmerter og ryggvondt i natt :sukk: Og ligamentsmertene har ikke gitt seg helt enda, de kommer og går.  I tillegg er jeg kvalm. Så får prøve å bare ta det med ro i dag. Eneste planen er å dra en kjapp tur på butikken for å kjøpe mel og melk så jeg kan lage fastelavnsboller til i kveld :) Ja, så må jeg få strødd enda litt mer utenfor her vi bor. Da vi hadde hentet bilen fra verkstedet i går og skulle parkere, så var det så sykt glatt at bilen bare skled sidelengs (liten oppoverbakke der jeg har parkeringsplass). Det hadde vært utrolig komisk om jeg hadde sklidd inn i naboen sin bil når jeg nettopp hadde hentet bilen da verkstedet etter at den hadde blitt fikset på etter at naboen hadde sklidd inn i min :ler: 

Og i morgen er det spa og hotellopphold med kjære :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Vi kom oss på spa. Og det har vært helt fantastisk.

Utrolig deilig å få en hel helg med barnefri og bare meg og kjære før babyen kommer. Da vi kom til hotellet i går var det bare for meg å ta en dusj å så komme meg på gravidspa. Fikk massasje i 75min....fantastisk :hjerte: Etter spa var det bare sløving og litt soving på hotellrommet før vi spiste 3-retters på kvelden. Litt vanskelig å spise alt ettersom det er så trangt i magen. Babyen ligger så sinnsykt høyt oppe, at det er vanskelig å både sitte, få i seg mat og ha på seg jeans for tiden. Men er man på restaurant så er man på restaurant, da skal det spises :ler: Men det var utrolig deilig å komme seg opp på hotellrommet og få av seg absolutt alt av klær og slippe magen fri :ler: 

Sov ikke så godt i natt heller, men begynner å bli vant til det. Men kjære fikk i alle fall sovet godt og lenge, og det betyr like mye for meg ettersom han er på jobb hver dag og er sliten. Sto opp og spiste en lang hotellfrokost mens vi satt og nøt utsikten over havet, regnet og de store bølgene :hjerte: Kjære hadde massasje på formiddagen i dag, og da han var ferdig satte vi snuten hjemover til svigermor for å hente Lillesnupp. Lillesnupp var ikke såå gira på å være med oss hjem , for hun hadde jo hatt det helt supert sammen med svigermor :ler: Men vi fikk henne med oss hjem til slutt.

Kjære var bare hjemme en times tid før han dro videre til Hafjell. Der skal han være sammen med jobben frem til tirsdag. 

I morgen skal jeg til jordmor igjen. Er så spent denne gangen, for nå er det ikke mer enn 5 uker igjen til termin og formen min er veldig opp og ned. I går og i dag har jeg hatt mye ligamentsmerter, litt menssmerter og ryggvondt. Babyen ligger fortsatt veldig høyt og sparker meg noe sykt vondt i ribbeina. Men samtidig så tror jeg at hun har festet seg, for jeg kjenner nedpress og stikkinger "der nede". Så det blir spennende å høre hva jordmor sier og spennende med UL igjen. 

Her har det regnet hele helgen og all isen utenfor her er heldigvis borte :hoppe: Da slipper jeg å være bekymret for at vi skal skli og ramle i tillegg til å være redd for å skli inn i andre biler når vi skal parkere. Er meldt skikkelig møkkavære i morgen også, men det gjør ikke noe så lenge det er regn og ikke snø :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh, det høres helt nydelig ut! Jeg ELSKER å være på spa! Det står øverst på listen over favorittaktiviteter :fnise: Det å rusle rundt i morgenkåpe, knaske frukt og drikke vann med mynteblader, slappe av med et blad, bli hentet inn til massasje ... Herregud. Jeg skulle ønske jeg hadde råd til en spatur nå ... I dag ... :fnise:

Spennende med jordmortime i morgen!! Tenk at det bare er fem uker til termin da! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...