Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Da har vi bodd her i nyhuset en stund. Trives veldig godt her og enda bedre blir det nå som vi får møblene fra ikea og sofa, stol og sofabord fra a-møbler neste uke. DA blir det orden 😊 

lillesnupp begynte i ny bhg forrige uke og det har gått over all forventning....frem til i går. Da var hun kjempelei seg etter soving og gråt på en måte jeg aldri har hørt før da jeg hentet henne. Var ikke noe moro å levere i dag heller. Kastet matpakken og kosen sin veggimellom og gråt sine bitre tårer da jeg gikk. Men jeg vet jo at det går seg til etterhvert. Bare vondt mens det står på.

ellers er jeg fortsatt 50% sykmeldt og det funker glimrende. Da har jeg nok energi til jobb og lillesnupp. Litt for lite til kjære og meg selv, men nå har kjære vært syk en uke i tillegg og håper jeg får litt mer energi til han når han er oppe og hopper igjen også :ler: 

magen og baby vokser i rekordfart. Var til jordmor på mandag og alt sto bra til. Noe av det mest positive med å gå til privat jordmor er at jeg kan få UL hver gang jeg er der. Spennende å se hvordan babyen utvikler seg fra måned til måned 😀

nå skal jeg komme meg i dusjen , ordne meg og komme meg på jobb. Jobber sent i dag pga et møte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dagene bare flyr avgårde. Nå er det jo faktisk ikke lenge igjen til advent. Kjenner jeg gleder meg veldig til både advent og jul i år. Sikkert for at lillesnupp nå har blitt så stor at hun skjønner mye og kan være med på mye, og at vi stortrives sånn her i det nye huset og plassen vi har flyttet til. 

VI har fått inn alt av møbler bortsett fra spisebordet. Det kommer om et par uker. Og når det er i hus...DA har vi alt på plass :)  Der vi bodde før hadde vi bare mørke møbler. Nå har vi bare lyse møbler og det er veldig deilig. 

Var til legen på onsdag, og han forlenget sykmeldingen min ut året. Regner med at jeg ikke kommer tilbake 100% i jobb før permisjonen. 50% jobb er fortsatt helt perfekt. Er ganske så kaputt og trøtt når lillesnupp er i seng, men jeg sover i alle fall godt om natta da. 

Kjenner og ser at det skjer mye med kroppen for tiden. Magen er stram og hard og jeg får fort vondt hvis bevegelsene blir fort raske, men jeg kan jo ikke bare sette meg på rompa og bli der heller selv om jeg er gravid.

I dag er kjære en tur på jobben. Han måtte inn til den gamle leiligheten med nøkler til de som skal vaske før overtakelsen i morgen, og da fant han ut at han like greit kunne dra på jobb og få gjort litt mens de vasker. Blir veldig deilig å få unna overtakelsen i morgen og få inn pengene for leiligheten. Har blitt mye penger for nye ting til huset, men så lenge vi har råd til det så har vi unnet oss det med god samvittighet. Nå er det bare noen småting som står igjen, så kan vi gå inn i adventstiden og julen med senkede skuldre :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første lek i snøen denne vinteren unnagjort ❤️ Tok oss bare 45min å komme oss ut...en lite frøken her hjemme som ombestemmer seg 8 ganger før hun endelig klarer å ta et valg om hva hun egentlig vil :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, deg kjenner jeg ikke igjen fra forrige runde og jeg var en ivrig KG-er med førstemann som ble født juni 2013. Så rart. Gravid på ny her også, men bare 14 uker. Kom et bryllup i veien som forskjøv litt på søskenplanene :)

Jeg skal til jordmor på helsestasjonen nå i uke 16, men ble så misunnelig på privat og ultralydapparat. Det hadde jo passset mitt kontrollbehov ypperlig :ler: . Koster det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, deg kjenner jeg ikke igjen fra forrige runde og jeg var en ivrig KG-er med førstemann som ble født juni 2013. Så rart. Gravid på ny her også, men bare 14 uker. Kom et bryllup i veien som forskjøv litt på søskenplanene :)

Jeg skal til jordmor på helsestasjonen nå i uke 16, men ble så misunnelig på privat og ultralydapparat. Det hadde jo passset mitt kontrollbehov ypperlig :ler: . Koster det mye?

så koselig å se nye her 😊

var ganske så ivrig her på KG sist graviditet jeg også, men denne gangen strekker ikke tiden til :ler:

jordmorklinikken hvor jeg går, koster det i underkant av 800kr gangen. Da varer hver gang en time, ultralyd hvis man ønsker det, de tar alle prøver man trenger og en jordmor som er genuint interessert i DEG. I tillegg kan man ringe, sende Mail eller sms og man får svar ganske kjapt nesten uansett når på døgnet man kontakter dem 😊 virkelig verdt pengene! 

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt. Bor ikke i Oslo lenger så usikker om de har dette tilbudet her dessverre (bor i en mindre by). Hvor ofte går du til jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt. Bor ikke i Oslo lenger så usikker om de har dette tilbudet her dessverre (bor i en mindre by). Hvor ofte går du til jordmor?

Nå går jeg en gang i måneden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Håper alt står bra til med deg og dine. 

Advent allerede til søndag. Synes det akkurat var sommeren jeg. Får vel ut og handle inn lys i siste liten i år og. :ler:

Ha en fin helg,  :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Håper alt står bra til med deg og dine. 

Advent allerede til søndag. Synes det akkurat var sommeren jeg. Får vel ut og handle inn lys i siste liten i år og. :ler:

Ha en fin helg,  :klem: 

her står alt til med alle sammen 😊 tiden går nesten litt for fort synes jeg. Rekker ikke helt å henge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en superfin helg til tross for litt mer vondter enn vanlig. Nå er det mye som skjer med kroppen. Magen vokser i rekordfart, babyen er veldig, veldig aktiv og jeg får fort vondt i ryggen og en del ligamentsmerter. I dag lå jeg på gulvet sammen med lillesnupp da jeg plutselig fikk vondt, og det var så vondt at jeg ble kvalm og fikk blodtrykksfall :ohmy:  og det er så vondt at det eneste som hjelper er å krølle seg så mye som mulig sammen og rulle seg over på kne og ta det derfra. Lillesnupp er veldig søt da: "mamma? Går det bra mamma? Staaakar...mamma har vondt" ...å så prøver hun så godt det lar seg gjøre å trøste meg 💜 

i går ble adventstiden innviet her i borettslaget; treet ble tent og det ble servert gratis pølser, grøt, pepperkaker, gløgg og saft i tillegg til at nissen kom med godteri til barna. Kjempekoselig. Og det er så koselig at det er på lekeplassen som ligger rett utenfor gjerde og hekken vår. Så er superfornøyd med plassen vi har flyttet til altså 😊

i dag har vi vært hjemme hos svigermor hvor jeg fikk slappet helt av med hekling da lillesnupp sov duppen sin. vi har fått servert lammestek til middag og vi avsluttet dagen med å dra på juletretenning hvor vi gikk rundt treet og sang julesanger, besøk av nissen, pølsespising og lek i gymsalen. En lykkelig, sliten og trøtt lillesnupp som la seg i kveld. Jeg spurte lillesnupp på vei hjem om hun var sliten..."nei, jeg er ikke sliten mamma. Jeg er veldig, veldig trøtt jeg OG sliten" :fnise: hun får da sagt det for tiden ❤️

I morgen er det jobb igjen. Gruer meg litt, for jeg skal jobbe hel dag i morgen og tirsdag. Kommer til å være supersliten, men jeg får slappe av torsdag og fredag. Nå er det sofa/godstol en stund før jeg skal finne senga. Skal alt for tidlig opp i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?!? Har jeg ikke skrevet her inne siden søndag? Hvor er det disse dagene blir av egentlig? 

Denne uka jobbet jeg hele mandag og tirsdag og halve dagen i går, og det betyr at kroppen min er litt ødelagt i dag kjenner jeg. Vondt i ryggen og en del kynnere og ligamentsmerter. Men jeg har heldigvis sykmeldingsdag i dag og i morgen, så da får jeg slappet av litt. 

Etter at jeg hadde levert Lillesnupp i barnehagen i dag, fikk jeg fylt bensin å så dratt til Europris og kjøpt litt juleting. Alle i rekka her (rekkehus) har pyntet så fint utenfor inngangen sin, så vi måtte ha et eller annet vi også. Så da ble det en nisse med lykt. Etterpå dro jeg til senteret og fant en kjole. Er deilig å bruke kjole og ikke bare joggebukse når man går hjemme. Blir litt sliten av å ha på bukse som strammer over magen. 

Da jeg kom hjem igjen kom de med spisestuebordet og stolene våre. Så i kveld blir det å skru sammen alt sammen. Og i går fikk vi dørene til garderobeskapet på soverommet, så nå endelig er alt av møbler i hus. Eller...nei. VI mangler stellbord, garderobe og seng til Lillesnupp, men det får vi se om vi får kommet oss på IKEA og kjøpe tilhelgen :) Men det er ufattelig deilig å ha alt det andre i hus og på plass :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig og koselig helg her i heimen :hjerte: VI har kost oss ute i mildvær og blåst, fått på plass det fiine spisebordet vårt, bakt pepperkaker med svigermor og hatt de første middagsgjestene i nyhuset. Kost oss fra start til slutt :)

I morgen er det jobb igjen og time til jordmor. Må høre med henne hva hun tenker om at jeg har så mye kynnere og ligamentsmerter. Jeg får kynnere bare jeg reiser meg opp og går litt. Magen er nesten konstant hard og stram. I tillegg får jeg ligamentsmerter som sitter ganske lenge i, og de er så vonde at jeg må krøke meg sammen for å få puste. Men jeg kan ikke se for meg at enda større sykmelding er løsningen heller, for nå hadde jeg sykmeldingsdag både torsdag og fredag og det hjalp ikke på. Men jeg er nok ikke flink til å ta ting med ro når jeg har muligheten... :rodme: Tenker for mye på at jeg går opp i vekt og bruker fritiden på å gå tur og gjøre ting slik at jeg ikke sitter for mye i ro. Ja, jeg vet....man skal gå opp i vekt, men jeg har et litt anstrengt forhold til det. Har ikke lagt på meg så mye heller. Så langt er det 7kg opp, og snittet på denne tiden er 8.5k g. Så jeg er der jeg skal. Men matlysten er på topp, men jeg begrenser meg så langt det lar seg gjøre. 

Eller er det fortsatt mye liv og røre i magen, spesielt på kveldstid. Når klokka er 20.30 begynner det for fullt. Og det har vel med at det er da jeg har tid til å roe ned for dagen. Men all form for bevegelse er hjertelig velkommen, selv om det til tider kjennes ut som om jeg kommer til å tisse på meg :ler: Lurer til tider på hvordan hun ligger inni magen, for det er bevegelse over alt på en og samme tid. Aktiv unge....

Nå skal jeg få heklet en eller to bestemorruter til. Har bare 6 ruter igjen før jeg kan begynne å montere sammen teppet! Blir så bra når det er ferdig. Har jo tross alt "bare" brukt nesten 3 år på det :ler: Ble aldri noe teppe til Lillesnupp ettersom hun ble født for tidlig. Men nå endelig blir det et hjemmeheklet teppe som skal brukes i vogga og vogna :)

Og i dag er det bare 100 dager igjen til terminen :ohmy:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer med usammenhengende søvn i natt. Aner ikke hvorfor jeg ikke fikk til å sove, men sovnet jo selvfølgelig godt en times tid før jeg måtte opp. Og i dag måtte jeg opp 05:20 :Gjesp: 

Tidligvakt på jobb og telefonen sto ikke stille. Endte opp med at vi var 1 1/2 voksen. Den halve er da meg ettersom jeg bare jobber halve dager. Men vi fikk heldigvis hjelp, så vi fikk da dagen til å gå opp. Blir bare to voksne i morgen også, og jeg kjenner at det virkelig ikke er optimalt når jeg nå er 50% sykmeldt. Det blir litt for mange tunge løft og brå bevegelser, men det er desverre ikke så mye å gjøre med når man ikke har folk å ta av.

Etter jobb var jeg hos jordmor. Alt står bra til med lille :babyjente:. FIkk en sniktitt på henne i dag også ettersom jeg ligger litt høyt på symfysmålet. Da ville jordmor se med ultralyden om det bare er jeg som bærer :babyjente: høyt eller om hun faktisk er stor ift hvor langt jeg har kommet. Men :babyjente: er akkurat slik hun skal, så da er det bare jeg som bærer høyt. Men alltid like kjekt å se på den lille, og nå ble det ganske fine 3D-bilder også :)

Da vi kom hjem i dag fikk vi oss en overraskelse av at det lå en inkassovarsel fra parkeringsselskapet som leies i borettslaget her. Hverken jeg eller kjære skjønner noen ting. Vi (eller jeg. Var på min bil) har fått en inkasso på en bot som visstnok skal ha blitt skrevet ut 1.november. Men jeg har ikke fått noen bot på bilruta, ikke fått noen regning/purring i postkassa og jeg har heller ikke stått noen andre steder enn på min egen parkeringsplass som er merket med husnummer og som jeg har betalt for siden i oktober. Dette er andre gangen dette selskapet lager krøll og trøbbel etter at vi kjøpte her. Den første bota som elektrikeren feilaktig fikk, ble heldigvis slettet, så blir spennende å se hva de sier om denne inkassoen. Har de bevis på at jeg har parkert feil, så skal jeg selvfølgelig betale. Men jeg betaler da ikke for en bot jeg ikke hverken har fått eller sett og ikke skjønner hvorfor jeg har fått. Man bruker så mye tid på unødvendige ting :sukk: 

NÅ er det håndballkamp på tv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada...enda en uke har gått og jeg rekker ikke å følge med på dagene. Men da har man det vel egentlig bare veldig bra 😊 

på jobb har det vært mye sykdom både blant barn og voksne, og jeg er glad at jeg hadde sykmeldingsdag på fredag slik at jeg fikk tatt meg litt igjen. Men fredagen gikk jo selvfølgelig ikke til å slappe av, men jeg fikk gjort litt andre ting. Jeg er helt håpløs på å slappe av når jeg har mulighet, for alltid er det jo et eller annet jeg "må" gjøre. Fredag fikk jeg blitt med lillesnupp på liciafeiring i barnehagen, postet julegaver, handlet for to uker, støvsugd og vasket gulven, gått tur i det nydelige været og sovet en times tid før jeg hentet lillesnupp i barnehagen igjen. 

Lørdag fikk vi satt sammen klesskap og oppbevaringen til lekene til lillesnupp. Deilig å få litt orden på rommet hennes. Og det ble skikkelig jenterom med rosa fronter på skapet og rosa lekekasser 😀  stellebordet er også kjøpt inn, men ikke satt sammen enda. Har forhåpentligvis enda litt tid før :babyjente: kommer. 

I dag sov vi lenge. Måtte inn og vekke lillesnupp 9.30. Hun er en skikkelig soveunge. Deilig for oss når det er helg 😀 etter en sen frokost kom vi oss til slutt ut i det fine og kalde vinterværet. Fikk utforsket turområdene/skogen litt. Etter. At lillesnupp hadde sovet en dupp dro vi på kjøpesenteret for å finnne ny jakke til henne. Hun har nå brukt vindfleecen fra Polarn O pyret et halvt år for mye :ler: hun elsker jakken, men nå er den så liten at den går knapt under navelen. Men på polarn o pyret hadde de bare den type jakke i hennes størrelse i hvit med grå bjørner på. Falt ikke helt i smak hos noen av oss. Så da endte vi opp med å lete rundt på alle butikkene etter ny jakke som ikke er alt for tykk. Fant en grisefin jakke på KappAhl i merket Hampton Republic som vi fikk 30% rabatt på, og det må man si seg fornøyd med 😀

lette etter en jakke til meg også, men det er helt håpløst. Så jeg må nok bare bruke en av vårjakkene mine som er litt for stor og ha Ullgenser under nå som det blir kaldere. 

 

nå er det håndballkamp og litt sen middag 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk...i natt og i dag har jeg virkelig følt meg gravid; krampe i leggen, halsbrannen har kommet for fullt, sover lite og urolig, ligamentsmerter og :babyjente: har vært aktiv hele natta og dagen. Er så mye turning inni den magen i dag at det er helt utrolig. Fikk sovet litt etter jobb i dag ettersom jeg var hjemme kl 12. Men var ganske trøtt i tryne da jeg måtte stå opp og hente Lillesnupp i bhg. 

Lillesnupp er så herlig om dagen. Blitt en skikkelig kosejente. Finner frem dyna si, setter seg i fanget mitt og krøller seg sammen og inntil meg med dyna si over og bare kooser :hjerte: 

da kjære kom hjem i dag gikk han opp i andre etasje en kjapp tur. Lillesnupp skulle opp for å se hva han gjorde, men kom ikke langt før hun mest sannsynlig mista balansen. Hørte i alle fall bare et brak, stillhet og plutselig og endelig gråting. Mest sannsynlig har hun bare slått foten sin. Så sånn ut ut i fra såret på foten og måten hun lå da jeg kom bort. Men vi følger litt ekstra med nå etter at hun la seg, for hun ble veldig sutrete og trøtt. 

Nå skal jeg få heklet siste bestemorruten å så begynne å feste alle trådene før jeg skal montere babyteppe :hjerte:

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å endelig finne frem til dagboken din! Dere har akkurat flyttet til nytt hus? Spenstig med en toåring, graviditet og flytting på en gang, men dere er helt i boks til jul? Det må jo være deilig. Legger merke til at du også følger med på håndballen - det gjør jeg også (og i kveld blir det sååå spennende!!!!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig å endelig finne frem til dagboken din! Dere har akkurat flyttet til nytt hus? Spenstig med en toåring, graviditet og flytting på en gang, men dere er helt i boks til jul? Det må jo være deilig. Legger merke til at du også følger med på håndballen - det gjør jeg også (og i kveld blir det sååå spennende!!!!). 

Ble så spennende med håndballkampen i dag at jeg må gjøre noe annet samtidig :ler: 

jeg og kjære har bodd i leilighet i oslo siden vi møttes for 11-år siden. Funket fint å bo i 4.etg uten heis med ett barn, men med to barn kunne det ha blitt litt heavy. Men planen var egentlig at vi bare skulle kikka hva som fantes av rekkehus i Oslo og omegn å så kanskje flytte etterhvert etter at :babyjente: hadde kommet til verden. Vi hadde også gitt opp boligmarkedet litt ettersom rekkehusene gikk for 1million over takst FØR visning! Men så dro vi på visning på dette rekkehuset, som ligger 30 min fra oslo, og vi falt pladask begge to samtidig som det var godt innenfor budsjett. Så...da vi hadde vunnet budrunden var det bare å sette i gang prosessen med å selge :ohmy: Blir sliten bare av tanken :ler: 

Men nå er vi i hus og det meste er på plass. Må få på plass litt i kjelleren og få ryddet ut av en del pappesker med uteklær og babyklær, men de eskene står lagret i boden, så de ser vi ikke :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å både finne et hus dere begge faller pladask for og som er innenfor prisgrensen! Alt man har stuet vekk i bod og loft og kjeller - det finnes egentlig ikke tenker jeg. Så det trenger man ikke stresse med å rydde bort! :fnise: Håper dere får en kjempefin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å både finne et hus dere begge faller pladask for og som er innenfor prisgrensen! Alt man har stuet vekk i bod og loft og kjeller - det finnes egentlig ikke tenker jeg. Så det trenger man ikke stresse med å rydde bort! :fnise: Håper dere får en kjempefin lørdag!

Da er vi enige om at ute av syne, ute av sinn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh...lørdag og helg. Det er deilig til tross for at man bare jobber 50%. Sov til 8.30, da hørte jeg at lillesnupp var våken. Kom oss opp, spist frokost og ble enige om at vi skulle få kjøpt de siste julegavene i dag. Hverken jeg eller kjære har hatt noen særlige ønsker til jul i år ettersom vi nettopp har flyttet og kjøpt det vi har trengt. Så begge vet hva den andre får i gave i år, men det er vel bedre å få noe man ønsker seg enn noe man ikke trenger/ønsker seg.

Da vi kom hjem fikk jeg ånden over meg og gikk løs på alle pappeskene med barneklær. Måtte sortere de etter størrelse og hva vi skal beholde og ikke. Har arvet mye klær, og mye av det har vi ikke brukt og kommer ikke til å bruke. Jeg bruker ikke arveklær jeg ikke liker bare for å være snill. Men det var deilig å få sortert alt tøyet. Nå er det bare å få vasket det vi skal bruke først. Bitte, bitte små klær i størrelse 44 og oppover :hjerte: 

Ellers har vi ikke gjort stort. I morgen skal vi få satt opp stellebordet, og da er vel neste steg å begynne å tenke på fødebagen om noen uker. Når den er pakket og klar kan jo ting bare skje. Jeg er glad at fødebagen var klar i uke 34 sist. Da var det bare å ta den med da vannet gikk i uke 36 :) 

Nå er det avslapning, en alkoholfri øl og sofa resten av kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...