Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Føler med deg! Her er jeg fullt sykemeldt pga. kvalme og oppkast. Kan ikke huske sist jeg ikke var kvalm :sjenert: De som kaller det morgenkvalme kan bare gå å legge seg! Man har faktisk ikke så mye på jobb og gjøre når man er så dårlig.

Håper du finner noe som kan fungere litt mot kvalmen :)

Og god bedring :)

Nei, man har ikke så mye på jobb å gjøre når det er slik. Men jeg synes det er så vanskelig; er man virkelig så dårlig at man skal være hjemme eller skal jeg dra på jobb? Men når jeg har de to-tre minuttene med fri fra kvalmen, så vet jeg at jeg bør være hjemme når kvalmen er der.

Akkurat nå er jeg ikke så kvalm, men det varer nok ikke så lenge. Tipper det kommer tilbake om ikke så mange minuttene. Må snart ringe til jobben også for å si at jeg ikke kommer i morgen. Er så dumt at man må ringe så tidlig, for man vet jo ikke hvordan fomen i morgen er. Men nå har jeg vært kvalm og uggen siden torsdag, så regner ikke med at formen er noe bedre i morgen heller.

God bedring til deg også Pysepusen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt et par timer nå hvor kvalmen har vært helt borte, men nå kom den tilbake for fullt :ler: At det går an!

Har sendt kjære til urtelegen for å kjøpe ingefærte til meg. Har god erfaring med at ingefær hjelper mot kvalmen, men ingefærtablettene jeg har er så svære at jeg får ikke til å svelge de ned når jeg er kvalm :ler:

Det eneste jeg har lyst på til middag i dag er pølse eller medisterkaker med kålrabbistappe og poteter :skratte: Hvor ofte har jeg lyst på akkurat det liksom. Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hehe, jeg har hatt spagetti, grillpølser og ketchup i dag. Toåringen var i ekstase :fnise: Kålrabistappe fikk jeg også lyst på nå ;)

Herlig at du får noen timer uten kvalme da :tommesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Fjordland-middag i dag; pinnekjøtt, kålrabistappe og pølse. Potetene smake ikke godt, så de droppa jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God bedring med kvalmen :)

Takk :)

Uff det er kjipt å være så kvalm. :klem: håper det går over snart!

Ja, det er ikke noe deilig. Men det kan se ut som om det gir seg litt.Men skal ikke si noe før jeg våkner i morgen. Skal være hjemme fra jobb i morgen også, så får hvile og ta det med ro slik at jeg kanskje er klar for jobb igjen på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke slite deg ut nå :klem:

Skal prøve å ikke gjøre det :) Formen er mye, mye bedre i dag :jepp: Men så er det i full gang igjen i morgen da. Er nok ikke hjemme før 18:30 i morgen og på torsdag er jeg ikke hjemme før nesten 21 igjen! Så det spørs om jeg er helt utslitt igjen på fredag :ler:

Men i dag har jeg nesten ikke noe symptomer, så da er man jo litt bekymret for det igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det da. Du kan vel evt bruke egenmelding hvis du skulle bli kvalm igjen? Eller har du vært borte for mange dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til legen på første kontroll i dag. Skal høre med henne om det er mulig å jobbe litt kortere dager...1-2timer kortere. Men ikke sikkert hun vil. Er på jobb i dag og kvalmen er her for fullt og jeg er kjempetrøtt. Men jeg får ikke til å sove om natta. I natt sovnet jeg rundt kl 3 og var oppe igjen kl. 6.30. Så litt kortere dager hadde vært greit slik at jeg faktisk får gjort den jobbenjeg skal ordentlig.

Må vel fortelle sjefen min om dette snart også, i alle fall hvis jeg blir litt sykmeldt. Men nå må jeg ut å jobbe litt før legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det gikk fint hos legen i dag :)

Litt bortkasta synes jeg. Fikk ikke noe særlig info. Fikk bare helsekortet og beskjed om at jeg skulle på kontroll i løpet av svangerskapet. Men når og hvor fikk jeg ikke noe ordentlig svar på,så da tar jeg det med jordmor på ABC etter jul. Ble sykmeldt 20% da,slik at jeg kan jobbe litt kortere dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lite informasjon, er ikke alle som er like service innstilte i yrket sitt..

Legen jeg har, har vært super før. Men nå er det ett eller annet som har skjedd. Hun så veldig sliten og lei ut, men det skal jo ikke gå utover pasientene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk brev fra Ullevåll i dag, og jeg har fått time til ordinær ultralyd i februar :nigo: Så nå må bare knøttet klore seg fast, for nå er løpet lagt opp: Tidlig ultralyd om to uker, første besøk og kontroll på ABC 5.januar og ordinær ultralyd i begynnelsen av februar :jepp:

Formen har vært ganske så bra i dag, men kjenner det litt nå i kveld ettersom arbeidsdagen har vært 11.5timer. Men i morgen er jeg ferdig kl. 13:30 ettersom jeg ikke fikk gått da jeg skulle i dag.

Akkurat nå er humøret på topp og jeg er bare glad og ikke såå bekymret for knøttet. Det tror jeg er første dagen etter at jeg fant ut at jeg er gravid.

Måtte også fortelle sjefen i dag at jeg er gravid, og hun tok det veldig bra. Tror hun bare er glad at jeg ikke har termin før sommerferien nærmer seg og at jeg nå ikke er en del av grunnbemanningen. Da er det lettere å få kabalen til å gå opp :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslitt...det er vel det man kan kalle meg akkurat nå. trodde jeg skulle kjenne noe i dag tidlig, men da var jeg i god form etter en lang arbeidsdag i går. Men da jeg dro fra jobb (senere enn jeg skulle selvfølgelig. Mye vits i å være sykmeldt 20% når man ikke får gått når man skal) kjente jeg at jeg begynte å bli sliten.Tenkte jeg skulle droppe trening og heller gå meg en tur, men jeg kom meg til senteret og satte i gang. Men det var utrolig tungt! Hadde null energi og i løpet av den timen/halvannen jeg var der så måtte jeg tisse tre ganger! Hallo! Noe som skjer med kroppen da eller?

Ramlet meg ut av senteret, kom meg på butikken og fikk kjøpt mat og snop til meg selv, subbet meg opp bakkene hjem med en svintung bag + bærepose og inn i leiligheten. Har fått i meg to brødskiver med smørbar laks, og himmel hvor godt det var. Nå skal jeg få ryddet kjøkkenet som ikke er rydda på to dager :rodme: og etterpå blir det dusjen og så sofaen, tv og begynne å hekle babayteppe :hjerte:

Er forresten enke i kveld også, veldig synd på meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka di er så søt om dagen. :hjerte:

Er det ikke så at den værste kvalmen gir seg etter uke 12 eller så?

Jeg aner ikke for jeg var ikke kvalm en eneste dag da jeg var gravid. (unnskyld :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka di er så søt om dagen. :hjerte:

Er det ikke så at den værste kvalmen gir seg etter uke 12 eller så?

Jeg aner ikke for jeg var ikke kvalm en eneste dag da jeg var gravid. (unnskyld :sjenert: )

Vet ikke jeg. Her har nesten alle symptomer forsvunnet og vært borte i 4 fire dager nå. Så kjenner at jeg er litt bekymret. Er jo egentlig glad for at jeg ikke er kvalm,men sånn bittelitt kvalm eller vondt i magen kunne jeg godt ha, bare for å "være sikker " på at det fortsatt er liv. Men jeg får vel bare vente å se om noen av symptomene kommer tilbake eller vente til vi skal på ultralyd om halvannen uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...