Gå til innhold

Aprilis hverdag


Aprilis

Anbefalte innlegg

Gjest pysepusen

Klart du skal få lov til det :jepp::velkommen:

Så spennende at vi har termin nesten samtidig :jepp: Jeg synes det er helt merkelig å skrive/snakke om dette. Føler ikke at det er noe i magen, så det er litt uvirkelig :fnise:

Det er uvirkelig til å begynne med :) Men vips så sitter du med svæææær mage og en baby som flytter seg fra side til side :hjerte: *gleder meg til sparkene kommer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uvirkelig til å begynne med :) Men vips så sitter du med svæææær mage og en baby som flytter seg fra side til side :hjerte: *gleder meg til sparkene kommer*

Ja.det er nok uvirkelig til å begynne med. Å så er det i tilleggså vanskelig å holde det hemmelig også,for man tenker jo nesten ikke på noe annet. Så må passe på å ikke forsnakke seg! Gleder meg til magen begynner å vokse og at jeg kjenner liv,da blir det nok mer virkelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på besøk hos en kollega,veldig koselig. Er på vei hjem nå, og når jeg kommer hjem skal jeg titte litt rundt på nettet etter kaffemaskin. Kom plutselig på at det har jeg jo egentlig ønsket meg lenge,men kjære har en ganske så avansert en fra før som jeg ikke orker å bruke,men kjære bruker den litt innimellom. Og ettersom jeg vet hvor glad han egentlig er i den,så har jeg ikke villet kjøpe en annen og enklere. Men nå viser det seg at kjære vil selge den og faktisk kunne tenke seg en mindre og. enklere :-) så da kan vi kjøpe det i 30-årsgave til meg :ler: men så er det vel bare å spare til masse babyutstyr og hus etterhvert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ja.det er nok uvirkelig til å begynne med. Å så er det i tilleggså vanskelig å holde det hemmelig også,for man tenker jo nesten ikke på noe annet. Så må passe på å ikke forsnakke seg! Gleder meg til magen begynner å vokse og at jeg kjenner liv,da blir det nok mer virkelig :-)

Jeg er skikkelig dårlig på å holde det hemmelig. Vi har fortalt det til mine foreldre og besteforeldre. Nå er jeg jo også sykemeldt fra jobb, så når kollegaer tar kontakt på FB/telefon så klarer jeg ikke lyve, jeg altså :fnise: Jaja, hadde de sett meg in real life med mage (allerede liksom?!?) så hadde de jo gjettet det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig dårlig på å holde det hemmelig. Vi har fortalt det til mine foreldre og besteforeldre. Nå er jeg jo også sykemeldt fra jobb, så når kollegaer tar kontakt på FB/telefon så klarer jeg ikke lyve, jeg altså :fnise: Jaja, hadde de sett meg in real life med mage (allerede liksom?!?) så hadde de jo gjettet det uansett.

Vi har tenkt til at våre nærmeste skal få vite det i jula. Da skal de få bilde av den lille samt at noen skal få litt garn + oppskrift med spørsmål om de har lyst til å strikke noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pysepusen

Vi har tenkt til at våre nærmeste skal få vite det i jula. Da skal de få bilde av den lille samt at noen skal få litt garn + oppskrift med spørsmål om de har lyst til å strikke noe :ler:

Så koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i natt med skikkelig vondt i magen. Kom meg på do, og mens jeg sitter der slår kvalmen også inn på nytt. Kjenner at hele kroppen knyter seg og at lyder og lys forsvinner. Roper på kjære om at han må komme, for jeg er redd at jeg skal besvime (for det minnet veldig om da han besvimte på do en gang og slo hodet noe jævlig i dørkarmen). Får han til å gå på kjøkkenet å hente vann til meg, og i mellomtiden får jeg krabbet meg ned på badegulvet og lagt meg i fosterstilling. Kroppen skalv og jeg kaldsvettet så svetteperlene lå tett i tett utenpå kroppen. Men heldigvis så ga både magevondten og kvalmen seg da jeg fikk lagt meg ned på gulvet og fikk i meg litt vann. Hva som skjedde aner jeg ikke, men jeg har vært i fin form i dag, ja bortsett fra litt kvalm selvfølgelig, men det fikset jeg med en ingefærtablett.

En ekkel og skremmende opplevelse, for jeg var utrolig redd for at jeg skulle miste det lille knøttet.

På jobb har det gått bra i dag. Var bare det ene barnet jeg jobber med som var der, men da fikk jeg vært litt mer sammen med de andre barna på basen også, og det er et savn merker jeg.

Etter jobb dro jeg for å se etter litt nye klær til bursdagen, men ingen ting av det som er i butikkene nå passer meg. Alt skal jo liksom være to nummer for stort, og det passer rett og slett ikke fasongen min. Og i alle fall ikke nå som jeg ser bare feit ut over magen :sukk: Har lagt på meg på magen etter jeg ble gravid, men det er bare forran og ikke noe på sidene, så det er nok noe som skjer i kroppen. Men jeg føler meg bare feit og oppblåst :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det anfallet du hadde høres ikke bra ut. Bra det gikk over da! :klem: jeg liker heller ikke at klærne skal være så digre.. jeg la også på meg mye i starten.men det stod litt stille en periode da. La på meg 12 kg til sammen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det bare å stoppe å telle etter hvor gammel man er. Det er vel slik det er når man har blitt 30?

Hadde i alle fall en fin bursdag i går; fikk krone på jobben, kaffemaskin av kjære å så var vi ute å spiste + kino etterpå.

I dag har ikke dagen vært såå bra. Veldig trøtt da jeg våknet i dag og det fristet ikke med kaffe fra en splitter ny kaffemaskin en gang. Men kom meg avgårde til jobb og der viser det seg at det mest sannsynlig er to barn som har fått røde hunder. Ringte legekontoret med en gang for å høre hva jeg gjør,og hun i den andre enden lovte meg at legen skulle ringe meg senere utover dagen. Har ikke hørt en dritt! Merker at jeg er litt stresset. Mest sannsynlig er jeg ikke smittet og er immun, men skulle jeg være smittet, så er det bare et alternativ: abort.

Så jeg må ringe legekontoret igjen i morgen og se om jeg får snakket med legen eller rett og slett bestille en legetime, sånn at jeg kan ta en blodprøve og finne ut om jeg er immun.

Skummelt! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en litt bedre dag i dag :jepp: Fikk time til legen, så nå har jeg tatt blodprøve for å sjekke om jeg fortsatt er immun mot røde hunder. Jeg synes det er så skummelt og slitsomt å være bekymret for det lille knøttet i magen når det gjelder slike ting. Mest sannsynlig så er man jo immun mot slike sykdommer og mest sannsynlig går det bra med den lille frem til fødsel, men man vet jo aldri ettersom det er noen små prosent sjanse for at det skal skje noe.

Men...prøv å tenk positivt Aprilis :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan skje om du blir smittet? :klem:

Håper alt går bra iallefall! :kose:

Hvis jeg blir smittet av røde hunder i løpet av de tre første månedene, så bør man (og man blir oppfordret til å)ta abort ettersom barnet mest sannsynlig kan bli blind, døv, hjertefeil og/ eller psykisk utviklingshemmet.

Men det vil nok gå bra :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full fart i hele dag. Er mye å ordne når man skal ha bursdagsselskap. Nå er det en del som har meldt avbud i siste liten pga forkjølelse og sykdom. Men noen har stukket innom nå i ettermiddag med gave og for å slå av en liten prat. Det er jo veldig koselig. Og jeg skjønner folk veldig godt at de ikke orker å være med på fest når de er syke og slappe.

Jeg skulle egentlig legge meg ned og få noen minutter på øyet før folket kommer, men ettersom vi fikk besøk i sted så ble ting vi skulle få gjort utsatt en times tid. Men kjære er supersnill og gjør det meste og sender meg i sofaen for å hvile.

Og hvile trengs kjenner jeg. Trøttheten er over meg som et monster. Trodde ikke det gikk an å bli så sliten og utafor sin egen kropp uten å være syk jeg. Men så feil kan man ta.

Men nå skal jeg se om jeg rekker en halv times tid på øyet før jeg må gjøre meg klar for fest og fanteri :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde det veldig koselig i går. Vi ble ikke så mange, men den "harde kjernen" var i alle fall samlet. Fikk mye fint og bare ting jeg hadde ønsket meg :nigo:

Dagen i dag har ikke vært så bra. Føler meg snytt for en fyllefest rett og slett. Ble sent i natt, så jeg var ganske så sliten og trøtt da jeg måtte opp halv ti. Men jeg har sovet fra 12-16 i ettermiddag! Og formen føles litt bedre nå. Lurer på hvordan det skal gå fremover, når man er så trøtt, sliten og uvel nå.

Fikk forresten brev fra ABC-klinikken i går med svar om at jeg har fått fødeplass :nigo: Så jeg skal på første konsultasjon der 7.januar. Så nå gleder vi oss masse til første ultralyd om litt over to uker å så første konsultasjon på ABC i januar :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:gravid: = :spy:

Jeg trodde faktisk ikke at jeg kom til å bli en av de som måtte være hjemme fra jobb pga kvalme i svangerskapet. Jeg kaster ikke opp, men jeg har kvalmen helt opp i svelget og magen vrenger seg. Morgenkvalme er oppskrytt, her er det kvalme 24 timer i døgnet nå. Eneste som hjelper litt er å sove, spise litt eller å ligge helt i ro. Føler meg bare teit og udugelig som er hjemme fra jobb, men når jeg brekker meg og nesten kaster opp bare jeg går fra sofaen til doen, så tror jeg ikke jeg har så mye på jobb å gjøre. Håper bare det går over snart. Skal til legen på onsdag uansett, så får høre hva hun sier. Kanskje jeg kan få gradert sykmelding hvis ikke kvalmen går over til da.

Kjedelig å være hjemme også! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Føler med deg! Her er jeg fullt sykemeldt pga. kvalme og oppkast. Kan ikke huske sist jeg ikke var kvalm :sjenert: De som kaller det morgenkvalme kan bare gå å legge seg! Man har faktisk ikke så mye på jobb og gjøre når man er så dårlig.

Håper du finner noe som kan fungere litt mot kvalmen :)

Og god bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...