Gå til innhold

Brukarar med nynorsk som hovudmål lyt skrive nynorsk


Rskre

Anbefalte innlegg

Det er ikkje lett å forstå bokmål. Veit du kvifor det ikkje er lett? Det er fordi heile språket er fantasi. Det er funne opp. Det er ikkje ekte norsk. Det er hele poenget mitt. Det er derfor det er så lett å latterleggjere heile språket. Det er eit fantasi-språk med fantasi-ord.

Hvis du mener det er lett å lage fantasiord i bokmål så få høre! Dette er en utfordring du har laget til deg selv. Å finne på nynorskord var lett og enkelt, det har jeg bevist alt. Klarer du det ikke så understreker det jo bare poenget mitt, nynorsk er et fantasispråk med fantasiord. ;)

Anonym poster: 6c901750852a0dfb5a5c61cf933dd3be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har for dårleg fantasi dessverre... Hadde aldri kome opp med dei du har funne opp på nynorsk heller, har aldri vore god på slikt, det krev eit fantasinivå som eg ikkje har... Men det er vel alltids nokon som klarar det :)

Poenget mitt er at Knud Knudsen konstruerte bokmål nett slik Ivar Aasen konstruerte nynorsk, og dermed er også bokmål eit fantasispråk dersom nynorsk er det. Begge deler er like konstruert. Historia fortel kvifor dette kjendest nødvendig for nordmenn då. At det vart berre to ulike retningar skal vi vere glade for :) Det kunne ha blitt mange fleire.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk da på hvor vondt vi som taler norsk får i hodene våre hver gang noen skriver på nynorsk i stedet for på norsk! For øvrig, er ikke du kommunist (bokmål for det som på nynorsk kalles "sosialist")? I så fall kan du bare kutte ut nynorsken, for det er ultranasjonalisme. Hvis du er en kommunist så tror du på at nasjonalitet bare er en sosial konstruksjon som ikke er viktig eller betyr noe. Om du får barn så har hverken hudfargen eller språket de vil prate noe å si. Heller ikke har det noe å si om du prater russisk, finsk, svensk eller norsk. Når du likevel er så envis at du hele tiden skriver på nynorsk så er det fordi du har patriotiske, ultranasjonalistiske holdninger overfor nynorsken. Det er holdninger som ikke er forenlige med kommunismen. Tenkt på det noen gang? Nå ha du i alle fall noe å tenke på.

Anonym poster: 6c901750852a0dfb5a5c61cf933dd3be

Det eg fekk vondt i nynorskaugo av å sjå, var ordet "bestige", som eg hadde utheva. Det la du tydelegvis ikkje merke til. Men ord som byrjar med be- skal som hovudregel ikkje nyttast på nynorsk. Difor skreiv eg at eg fekk vondt i augo. Resten av teksten var stort sett berre rør.

Nynorsk er ikkje "ultranasjonalisme" - det er eit norsk skriftspråk på lik linje med bokmål.

Dessutan har du misforstått heile greia med både kommunisme og nasjonalisme. Det er ingen partier som støttar målsaka meir enn dei mest radikale, så det å skrie nynorsk og å vera kommunist er ikkje motsetningar, heller tvert om. Nett som dei sosialistiske/kommunistiske partia støttar nasjonalt sjølvstyre (er motstandarar av t.d EU og EØS), og dermed har det ein kan kalle patriotiske haldningar på det området. Nasjonalitet er ikkje meir konstruert enn alt anna sosialt/kulturelt. Klart språk og kultur er viktig. Det er ingen kommunistar/sosialistar som påstår det ikkje er det. Igjen - du veit ikkje kva du pratar om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette var eit ekstremt historielaust og kunnskapslaust utsegn.

Eg har diskutert med deg fleire gonger, og har i grunnen alltid trudd du har fått med deg kva eg skriv, i alle fall svarar du på innlegga mine, så noko må du jo få med deg ;)

Eg trur ikkje det finnest noko som kan kallas eit autentisk norsk språk (ikkje for andre språk heller), fordi språk er under utvikling heile tida.

Men dette med autentisk norsk var nok heilt sikkert mykje av drivkrafta for Aasen, mtp at norrønt vart brukt som ein slags "fasit" for kva ord som måtte lukast ut (i hovudsak dansk/tysk-påverka ord). Då norrønt språk byrja å døy ut, hadde landet vore igjennom svartedauden og kome i union med Danmark og Sverige, men noko av det som påverka språket mest, var sannsynlegvis den stadig aukande handelen med Tyskland, fordi det vart naudsynt at nordmenn og tyskarar forstod kvarandre, og dermed byrja me å bruke fleire tyske ord (stort sett ord som byrjar med an- eller be-, eller sluttar på -het). For Aasen må dette ha vore eit slags "skille" - der norsk utan tysk påverking var "autentisk norsk", og nynorsken eit slags forsøk på å finne tilbake til dette. Sjølv om det sjølvsagt berre er eit del av nynorskens historie og kva ein ynskja å oppnå med det nye skriftspråket. Og norrønt i 800 var heilt sikkert annerleis enn norrønt i 1200 ;)

Eg er einig med TS i at fleire burde skrive nynorsk, men eg er ikkje einig i metodane hans for å oppnå det.

hehe! Busted! Nei, mener vel helst fagstoff, og mer formelt skrevne tekster a la debattinnlegg i avisa, artikler o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en tvinges til å skrive nynorsk? Er det ikke nok å kunne skrive enten nynorsk eller bokmål, hvorfor skal en kunne begge deler?

Anonym poster: d857ef55c27b862eafdb2b62dd344f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil aldri glemme den gangen jeg leste disse linjene for første gang:

Songdis, syng om den harm som Pelevs-sonen Akilles

nørte så meint, til tungsom naud for akaiane hine,

harmen som sende til Nåheim ned så mange og djerve

hærmann-sjeler og lagde til rov for hundar og fuglar

kjempene sjølve på vigvollen att, slik Zevs ville ha det.

Jeg skjønte fint lite av det, men jeg var fullstendig fjetret og klarte ikke å legge boka fra meg. I dag er Homers Iliaden i Eirik Vandviks oversettelse en av mine absolutte yndlingsbøker.

Så skriv nynorsk dere som har dialekter som gjør at det faller naturlig for dere. Dessverre er det mange av dere - inkludert kona mi - som aldri lærte det ordentlig og som derfor må skrive bokmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne sett flere innlegg på nynorsk!

Har selv hatt nynorsk kun som sidemål, og behersker ikke språket godt nok til å skrive det til hverdags - men hadde jeg gjort det skulle jeg nok skrevet alle innleggene på nynorsk.

Nynorsk er rett og slett en vakker målform!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det for de aller, aller fleste som sliter med å lese nynorsk handler om vilje og latskap. Ja, det er selvfølgelig mer anstrengende å lese en målform man ikke er vant til, men det krever ikke mye ekstra innsats å få det til, og det går overraskende fort å venne seg til det.

Jeg har aldri hatt undervisning i nynorsk, kommer fra Finnmark og har generelt liten kjennskap til nynorsk. Jeg har likevel ingen problemer med å verken lese eller å forstå nynorsk, og jeg nekter å tro at så mange nordmenn finner det SÅ vanskelig. Mange har nok faktisk bare godt av å bli utfordret på det språklige, og som Vampen nevner - det gjør oss sterkere i språk. Man kan gjerne argumentere for at man burde bruke flere timer på realfag i den norske skole, men da syns jeg ikke de timene skal stjeles fra språkfag. Om man skulle fjerne sidemål fra skolen burde det baseres på resultater fra forskning, ikke fjortisers (i alle aldre) evinnelige mas om at det er så vanskelig og stygt. Matte er tydeligvis også vanskelig for nordmenn, så kanskje vi skal kutte ut det også?

Nynorsk er nydelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Eg vert irritert av å sjå kor få brukarar her inne som tek i bruk hovudmålet sitt. Nektar å tru at samtlege brukarar kjem frå det sentrale austlandsområdet.

jeg syns det er flott. nynorsk burde utryddes. Er vanskelig nok for utlendinger å lære norsk om de ikke skal måtte bli forvirra av nynorsken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kvifor det? Bokmål er berre stivna dansk. Opphavleg skreiv og snakka nordmenn eit språk som låg nærare nynorsk.

det gjorde vi ikke. det språket lignet islandsk
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Men har du vore utanfor bygjerdet i Oslo og vitja skyldingar og kjenningar i nynorskkommuner? Store delar av folket taler faktisk dialektar som ligg tett opp mot nynorsk (også i Trøndelag og Nord-Noreg).

so? man trenger ikke skrive slik man snakker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

og funny nok, så går verden fremover. fortiden er nix viktig. språk er noe som utvikler seg.

Det er da tull! VÅr historie er viktig for oss , det er identiteten vår som vi må ta vare på og huske .

Anonym poster: 7690bc4cd5f00ac0b3d959427a4f3be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, men islendingene bruker noen nynorske ord, somf.eks "Eg elska.."

Det er vel heller målfolket som anvender en del islandske/norrøne ord.

Dessuden, hvis jeg ikke misoppfattet alt under mine to islandsopphold, udtaler islendingene ordet "eg" som ordet "jeg" på bokmål....

Er norrønt mere autentisk end urnordisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie

Er norrønt mere autentisk end urnordisk?

Veldig sånn off-topic her, og dette var vel dessuten muligens ikke hva du mente å diskutere, men jeg synes bare at hele den der greia med 'autentisitet', som mange tydeligvis er opptatt av, er veldig fascinerende. For hvorfor er såkalt 'autentisk' språk liksom bedre enn annet språk? Språket er jo slik som det er, og for det meste handler det om at det hele tiden gjennomgår forandringer pga. kontakt med andre språk, samt fonologiske og grammatiske endringer som gjerne skjer over tid i naturlige språk, og som mange språkbrukere tydeligvis blir fryktelig rasende over, hehe. Og i det siste er det jo kj-/sj-sammenfallet som folk er i harnisk over. Vel, dem om det.

Endret av Ludovie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverre ; alt for mykje på internett (verdsveven) er skrive på bokmål , difor skriv eg automatisk på bpkmål sjøl og . Men målforma som ligg mitt hjarte nærmast er sjølvsagt NYNORSK :)

Nynorsk i dag er ikkje konservativt og vanskeleg , det blir tillatt og skrive heilt forståeleg . Så om folk skriv det ein kan kalla radikal nynorsk , s¨å forstår dei som VIL forstå . Det er akkurat som med dialekter det , den som vil forstå , forstår :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...