Gå til innhold

Redbird mot verden


Redbird

Anbefalte innlegg

Øøøøøh, Lollipop....:klo: Mulig jeg er dum nå, men jeg klikket på nicket ditt og kom inn på din side, trykket på blogg, men der sto det noe om at "denne brukeren har ikke postet noe på bloggen sin"....:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh. :daane: Jeg hadde dødd. Har samme crushen på Jostein Gaarder jeg da. Har likt ham siden før jeg ble fjortis. :ler: Da hjelper det lite å vite at storesøsteren til en venninne hadde ham som lærer! Dobbel- :daane: og veldig misunnelig. *knegg*

Takk for link. Skal inn og titte med én gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøøøh, Lollipop.... :klo: Mulig jeg er dum nå, men jeg klikket på nicket ditt og kom inn på din side, trykket på blogg, men der sto det noe om at "denne brukeren har ikke postet noe på bloggen sin".... :vetikke:

Åh dumme meg har sikkert glemt å lagre at jeg la deg til! Jeg pleier å glemme den lagringen... Huff, skal gjøre det NU! Huff beklager... men du gjorde det riktig altså! Du får opp det når ikke du er lagt til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig god fluktplan fra sånne forferdelige opplevelser. Er selv også et offer for mobbing gjennom barndommen og her gikk det i å skrive dikt for å finne på en egen fantasiverden. Fantasiverdenen ble veldig viktig, men ikke alle har talentet til å skrive likevel, så jeg er fremdeles imponert! :klemmer:

Har forresten lagt deg til bloggen min her på KG. Har jo ingen offentlig dagbok.... :sjenert:

Me too ;) Dikt skriver jeg enda i ny og ne.

_________________

Fuglen er kjempe god på å anbefale bøker også :Nikke: Jeg holder fremdeles på med ei stor blekke som begynner å bli spennende :Nikke: Og ei venninne av min mor har lest omtalen bak på boken og vil veeeeeldig gjerne lese den! Det går ikke så fort fremover med meg da, så hun får nok ikke låne den før til neste år :ler:

Godt du fikk byttet vakt i dag søta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh dumme meg har sikkert glemt å lagre at jeg la deg til! Jeg pleier å glemme den lagringen... Huff, skal gjøre det NU! Huff beklager... men du gjorde det riktig altså! Du får opp det når ikke du er lagt til....

:tommelopp:

Me too ;) Dikt skriver jeg enda i ny og ne.

_________________

Fuglen er kjempe god på å anbefale bøker også :Nikke: Jeg holder fremdeles på med ei stor blekke som begynner å bli spennende :Nikke: Og ei venninne av min mor har lest omtalen bak på boken og vil veeeeeldig gjerne lese den! Det går ikke så fort fremover med meg da, så hun får nok ikke låne den før til neste år :ler:

Godt du fikk byttet vakt i dag søta :klem:

Hvilken blekke holder du på med nå?? :nigo: Morsomt å høre at mine anbefalinger faller i god jord da! Er bare å spørre! ;)

Jeg er heller ingen rask leser. Vel, det hender at jeg durer igjennom en bok på to, tre dager, men da skal den fenge bra! Jeg blir ellers så lett distrahert. :fnise:

Veldig glad jeg fikk byttet vakt. Et TONN er borte fra brystet mitt. For idag ihvertfall...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på med "den første" fremdeles :sjenert: Den er jo så tykk...

:ler: Nå har oppfølgeren kommet også! ;)

Ja, den er bra tykk og tung å starte på. Jeg skal innrømme at jeg ennå ikke har fullført den selv. :blush: Jeg er som sagt VELDIG lett distrahert! :ler: Det dukker jo opp nye titler hos meg nesten daglig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppfølger :daane: ... Jeg har tre andre jeg ikke har lest som jeg kjøpte samtidig med "den Første", så jeg går ikke tom enda. Gleder meg villt til å lese de nye til Jan Erik Fjell, må bare komme meg i en bokhandel av anselig størrelse. Her på landet kan man knapt kalle bokhandelen for en bokhandel, jeg vil kjenne duften av en ekte bokhandel med hundrevis av bøker. Du er heldig som vet hva nytt som kommer *misunnelig der* Men utrolig glad for at jeg har deg som kan hjelpe meg med å finne nye bøker :hoppe: Jeg har vokst opp med maaange bøker, og har alt begynt å lese for Lita. Kan aldri begynne for tidlig vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppfølger :daane: ... Jeg har tre andre jeg ikke har lest som jeg kjøpte samtidig med "den Første", så jeg går ikke tom enda. Gleder meg villt til å lese de nye til Jan Erik Fjell, må bare komme meg i en bokhandel av anselig størrelse. Her på landet kan man knapt kalle bokhandelen for en bokhandel, jeg vil kjenne duften av en ekte bokhandel med hundrevis av bøker. Du er heldig som vet hva nytt som kommer *misunnelig der* Men utrolig glad for at jeg har deg som kan hjelpe meg med å finne nye bøker :hoppe: Jeg har vokst opp med maaange bøker, og har alt begynt å lese for Lita. Kan aldri begynne for tidlig vet du ;)

Jepp, en oppfølger. :fnise: Men den er fremdeles bare på engelsk da, så du har litt tid på deg om du vil lese den på norsk også. ;)

Åååå, den nye til Fjell er kjempebra!!! :tommelsmil:

Nå har ikke jeg sånn DIIIIGER bokhandel med masse bøker da, den er ganske liten og søt. ;) Men heldigvis får jeg alltid skryt for at den er så utrolig velfyllt (les: stappa) med bøker i alle sjangre!! :ler:

Si meg hvilken kategori du liker og jeg skal fortelle deg hva du skal lese! :fnise: Jeg er grei å ha der ikke sant?? ;)

Å lese for bebisen er kjempebra. :Nikke: Jeg ble lest for fra jeg var baby og det har jo vist seg å være lønnsomt! ;) "Barnas beste" og "Den store prinsesseboka" og slikt. Morsomt for mor og barn det! :Nikke:

_________________________________________________________

Ååååååå, SINNA!!!! Sjefen til Manden er en skikkelig DRITT!!! Ringte han nå og han fortalte at han hadde fått kjeft for noe som i utgangspunktet ikke var hans skyld! Om man går tilbake til "rota" av problemet så er det faktisk SJEFEN hans som har bedt han om å gjøre ting på en spesifikk måte, som har forårsaket problemet!!!

Drittsekken har heller NULL respekt for at Manden har det drittøft nå og faktisk ikke klarer å være 100% tilstede. Litt "slækk" kan man vel be om?? Nå sitter han på jobb lenger enn vanlig bare for å klare å komme a jour og han burde strengt tatt ikke være på jobb i det hele tatt!

DRITTSJEF!! :kjefte: Hadde jeg hatt telefonnummeret hans hadde jeg ringt sporenstreks og sagt han et par sannhetens ord om RESPEKT og FORSTÅELSE!

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe sjefen :kjefte:

--------

Du er absolutt den beste til å anbefale bøker fuglen :jepp:

Barnas Beste står alt klar i bokhyllen, sammen med Pippi og Emil. Til jul ønsker vi oss Den store Ruffenboken og geitekillingen som kunne telle til ti ( noen av mine barndomsfavoritter)

Liten stappfull bokhandel er også bra :Nikke: , i den her er det knapt bøker, litt leker og en haug med kontorutstyr.

Må prøve og besøke din butikk en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A hadde mange bøker allerede før hun var født. :fnise: Nå går det mest i pekebøker da, og bøker som lager lyd (er sååå lei :roll: ), men jeg gleder meg til at hun forstår seg på litt mer skikkelige bøker. :jepp:

Bæsj, for en dritt! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt inspirert av å lese her om alle de bra bøkene som finnes!! Hadde jeg bare hatt tid til å lese dem alle sammen... Dan Brown er en av mine favoritter, har lest ALT! Syntes forøvrig ikke noe særlig om filmen av DaVinci-koden - Tom Hanks passer ikke inn i mitt bilde av Robert Langdon! :fnise: Jeg leser og skriver også helst på engelsk, synes språket klinger finere! Har ikke lagt ut noe på nett jeg da, men... Kanskje i framtiden? :)

(Ellers ble jeg kjempefan av Lars Saabye Christensen da jeg leste Halvbroren! Toppen av norsk litteratur!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipe sjefen :kjefte:

--------

Du er absolutt den beste til å anbefale bøker fuglen :jepp:

Barnas Beste står alt klar i bokhyllen, sammen med Pippi og Emil. Til jul ønsker vi oss Den store Ruffenboken og geitekillingen som kunne telle til ti ( noen av mine barndomsfavoritter)

Liten stappfull bokhandel er også bra , i den her er det knapt bøker, litt leker og en haug med kontorutstyr.

Må prøve og besøke din butikk en gang!

Du er søt da.. :rodmer: Stas å høre at jeg begynner å få reale sjøbein innenfor yrket mitt! :fnise:

Husker ennå min samling av Barnas Beste. Tror de står i mammas bokhylle ennå! Svarte var de, med forskjellig tema i hver bok. Fine bøkene! Tror alle vuggevisene kom fra de også og vuggeviser måtte synges hver kveld, i en spesifikk rekkefølge. :fnise:

Geitekillingen! Åh, den husker jeg! Tror jeg sier den replikken "Nå telte han deg åååå!" den dag idag! :ler:

Bare å komme på besøk! Kos det. :hjerte:

A hadde mange bøker allerede før hun var født. Nå går det mest i pekebøker da, og bøker som lager lyd (er sååå lei ), men jeg gleder meg til at hun forstår seg på litt mer skikkelige bøker. :jepp:

Bæsj, for en dritt! :kjefte:

Åh, bøker som lager lyd. :daane: Vi har en bok nå, en sånn "pop-up" bok for litt større jenter (i alderen hvor prinsesser og prinser og rosa er tingen) og den er helt EKSTREM!!! :ler: For det første så er det store pop-up elementer. Men i tillegg er det mye lyd! På ene siden popper opp et slått med fanfare-musikk og trommer og i det hele tatt og på en annen er det en ballsal som dukker opp og da med VOLDSOM musikk! (og ikke akkurat ball-musikk...mer....foxtrot/swing-musikk...som strengt tatt ikke hører hjemme i en ballsal! :skratte: )

Det er så hysterisk morsomt å se på intetanende kunder som plukker opp boka, titter nysgjerrig på forsiden (for det er en fin bok), åpner den - gjør STORE SKREMTE ØYNE - og smeller den igjen.....og later som IIIINGENTING. :skratte:

Det blir nok veldig stas når dere kan lese sammen - samtidig :hjerte: Heldige du.....! :rodmer:

--------------

Ja, sjefen var en skikkelig bæsj!! Men så skjedde det noe rart. Sjefen over han igjen kom inn til Manden da han var alene igjen på kontoret og slo av en prat. Litt løst om det problemet som hadde oppstått, men han forsto situasjonen og var ikke sint. Så brått spurte han om hvordan ting hadde gått for oss.....jeg tror han skjønte at Mandens utblåsning var pga det. Han pleier nemlig ikke å bli sint sånn.

Stakkars Manden...TRE ganger i dag har han fått spørsmål om hvordan det har gått med oss. I bilen før han dro fra jobben klarte han knapt å puste rolig og han skalv....det ER virkelig tøft, når du må fortelle noen om dette. En ting er å tenke på det og snakke om det oss imellom, det er verre når du skal snakke med kollegaer og prøve å holde deg rolig.

Aiai...nå rabler jeg i vei. Uff....

Anyways. Fikk ordnet meg fri imorgen også. Da har jeg brukt en full egenmeldingsperiode ihvertfall, Bedre det, enn å risikere å få en skikkelig knekk på minst gunstige tidspunkt!

En fantastisk kollega som stiller opp. TAKK HØYERE MAKTER for sånne. :Nikke:

Manden skal også prøve å dra hjem ved lunsj, rundt 11. Så skal vi gå oss en tur og bare være oss. :hjerte:

Men Belle! Har du fått tittet på siden...? :rolleyes::ninja::blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt inspirert av å lese her om alle de bra bøkene som finnes!! Hadde jeg bare hatt tid til å lese dem alle sammen... Dan Brown er en av mine favoritter, har lest ALT! Syntes forøvrig ikke noe særlig om filmen av DaVinci-koden - Tom Hanks passer ikke inn i mitt bilde av Robert Langdon! :fnise: Jeg leser og skriver også helst på engelsk, synes språket klinger finere! Har ikke lagt ut noe på nett jeg da, men... Kanskje i framtiden? :)

(Ellers ble jeg kjempefan av Lars Saabye Christensen da jeg leste Halvbroren! Toppen av norsk litteratur!)

Dan Brown er også mine øverste HELT! :jepp: Går og gleeeeeder meg til neste!!! Og spesielt til filmatiseringen av "The lost symbol"! Den har å bli bra!

Jeg liker Tom Hanks jeg da og prøvde å ikke å henge meg så mye opp i om han passet til rollen, han gjorde nå en bra jobb. :Nikke: Men "Angels and demons"! HERREGUD tidenes DÅRLIGSTE filmadapsjon av en bok!!!!! Grøss og gru.....

Gøy å høre at det er flere som liker å skrive på engelsk! :tommelsmil: Som du sier, klinger best på det språket ja. :Nikke:

Kollegaen min er også fan av S. Christensen. Personlig har jeg ikke klart den type litteratur. Kan være fordi den er norsk. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, er så treig. :daane: Fikk ikke mulighet til å lese før jeg gikk fra jobb, og så var det ''full rulle'' med en lur, middag og å kjøre mannen på bussen. Men nå har jeg lest 4 kapittel av Addiction og holy moly, du skriver jo dødsbra! Gleeeder meg til å lese resten av historien. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, er så treig. :daane: Fikk ikke mulighet til å lese før jeg gikk fra jobb, og så var det ''full rulle'' med en lur, middag og å kjøre mannen på bussen. Men nå har jeg lest 4 kapittel av Addiction og holy moly, du skriver jo dødsbra! Gleeeder meg til å lese resten av historien. :hoppe:

WÆÆÆÆÆÆH! :daane: Syns du??? Halp, jeg rødmer her! :ler: Tusen takk!!

Den har jeg faktisk i bokform i bokhylla mi også. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WÆÆÆÆÆÆH! :daane: Syns du??? Halp, jeg rødmer her! :ler: Tusen takk!!

Den har jeg faktisk i bokform i bokhylla mi også. :fnise:

Ja, virkelig. :jepp: Leste et par kapittel til på sengen og i natt drømte jeg om deg. Du var visst Ashlyn. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Takk :klem: tilbake til deg fine du!

Ja, virkelig. :jepp: Leste et par kapittel til på sengen og i natt drømte jeg om deg. Du var visst Ashlyn. :hoho:

:ler: Ja det kan jeg godt være! :lur::fnise:

---------------------------------------------------------------

Kaldt ute idag..! Kl 09 var det bare 2 grader her oppe i høyden. Manden ba meg instendig i går om å gå tur idag, før frokost og før tv og pc. Så det gjorde jeg. Gjør stort sett alltid som Manden sier. :Nikke:

Det var egentlig godt. Jeg liker å gå tur når det er bitende kaldt og jeg kan pakke meg godt inn. Nesten så jeg gleder meg til vinteren, med glitrende snø og 15 minus. :fnise:

Gikk ikke lange turen, men det var godt med frisk luft mot huden. Det er tydelig jeg ikke tenker på andre enn meg selv for tiden, for vanligvis ville jeg ALDRI gått ut uten et gram sminke (jeg er altfor selvbevisst), men idag gjorde jeg det. :nigo: Så får alle andre tenke hva de vil om meg! Det var uansett ikke så mange ute her oppe, så tidlig. :ler:

Nå må jeg igjen prøve å finne noe jeg orker å spise...:sukk: Har liksom ikke noe form for matlyst....!

Åh, som jeg trenger noe som kan...dra meg opp av denne grøfta. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med tur i kulden inntullet i gode varme klær :Nikke: Liker slik skarp høstluft, spesielt i skumringen.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...