Gå til innhold

Hva kan jeg bruke kål til?


Mynona

Anbefalte innlegg

Jeg har en del kål til overs etter fårikål-laging. Noen tips til hva jeg kan lage med kål i?

Har tenkt på kålstuing, men noen andre tips? Kål er jo så billig og, så her kan man jo spare penger på ukesbudsjettet med en kålmiddag i uka kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Vårruller som nevnt over her er veldig kjekt. Har masse i fryseren slik at jeg kan ta opp å steke om jeg ikke er så ivrig på å lage mat en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råkostsalat!. Sammen med gulrøtter rasper jeg kål og blander med rømme, litt majones, salt, pepper og littegrann sukker etter behov. Kanskje litt sitronsaft også. Godt på knekkebrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks med smørdampet kål til. Nam. :)

Blir det noe ala nykål eller? Det spiser jeg med smør og salt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek den i smør med chili og hvitløk, pluss evt litt sprøstekt bacon. Veldig godt som tilbehør til stekt kjøtt osv. Kålen som er i butikkene nå trenger litt lenger steketid enn sommerkålen, men blir veldig god bare den får nok salt og pepper.. Kan evt også blande inn frisk spinat eller ruccola. Bare fantasien som setter grenser. Tilsett en liten skvett vann eller vin for å få litt mer væske i panna, og litt mer futt og fart.. ;)

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her må jeg følge med! Som singel er det alltid et evig problem å få brukt opp hele kålhodet.

Noen som har en god oppskrift på coleslaw?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å lage mye reinskav. Da skjærer vi kål i strimler og hiver det oppi en gryte med skavet reinkjøtt (omtrent like stor mengde kål og kjøtt), litt smør, salt og pepper. Mot slutten bruker jeg å ha litt vann oppi, så det ikke skal bli tørt. Serveres med kokte poteter. Det er kjempegodt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble kålstuing i går! Får se hva det blir i dag 1,5 kg kål holder lenge til singelhusholdning :€

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Kålstuing? Jeg eeelsker kålstuing :-D

Edit: too late, fikk ikke med meg den siste posten din, Mynona.

Bra valg btw ;)

Endret av Håhinglå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Oi gammel tråd! Men dette var spennende! 

Noen som hat fler gode kål tips? :)

Jeg synes det smaker kjempe digg men har ikke noe spesiell oppskrift på et kål måltid. 

 

Anonymkode: 9a67e...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...