Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg har vært arbeidsledig i snart to år. Kun et par små vikariater på 3 uker om sommeren. Har nå fått et nytt vikariat med varighet på et par mnd. Er gjennom bemanningsbyrå.

Men, jeg har litt bismak på helle greia. Stas å ha noe å gå til og få litt inntekt, men jeg tror jeg har mistet trua på meg selv fullstendig. Gruer meg veldig til å begynne...arbeidsoppgavene består i ordremottak, bestilling osv. Er redd jeg ikke skal skjønne dataprogrammet, varene de selger (er tekniske greier), at jeg rett og slett ikke får til jobben. Den som kan dette er jo ikke der...regner med de har full forståelse for dette men jeg gruer meg allikevel. Er kvalm og uggen...

Noen andre som har blitt kastet inn i et vikariat de ikke føler seg vel med?

Anonymkode: 91a37...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22. januar 2016 at 21.57, frksølekopp skrev:

Jeg er tillkallingvikar ved sykdom o.l. Jeg trives syyykt godt og vil gjerne ha en 100% stilling selvom det ser meget mørkt ut :( Jeg vet aldri når og hvor mye jeg skal jobbe og det sliter veldig. Men vet at det er en som har sluttet i en annen butikk i samme kjede. Er det veeeeldig frekt av meg å spørre om den er besatt? Selvom jeg ikke har sett noen utlysninger eller ei hørt noe. 

Denne var besatt dessverre, men min nåværende sjef ga meg et lite tips om at et vikariat på hovedkontoret vil bli åpent :D de har ikke utlyst stillingen enda. Jeg tenker å være så frekk(?) å ringe personen som har ansvar for ansettelse å si jeg er SYKT interessert :D Har noen råd hvordan jeg kan gå frem? Hva jeg eventuelt kan si? 

Sjefen min ville eeeeegentlig ikke tipse siden da "mister" de meg, men hu forstår jo at jeg trenger 100%. Noen som har erfaring utover dette? Mtp jobben min egentlig er tillkallingsvikar i butikken - må de ansette en annen? Har fått noen vakter i sommer, og oppstarten på andre stillingen var apri tror jeg, hva skjer da? Har jo lyst til å komme tilbake til den jobben dersom det ikke blir langvarig på HK.

Endret av frksølekopp
La til flere spørsmål :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med å få svar på to intervju i neste uke. Den ene jobben har jeg nesten så og si fått, ut fra hva hun sa på slutten av intervjuet, men håper mest på den andre. Blir uansett veldig glad hvis jeg har fått meg jobb innen enden av neste uke. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så kjedelig at vikarbyråene presenterer flere folk. Har det alltid vært sånt? Da faller jeg nesten alltid ut pga lite arbeidserfaring.

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte ut flere søknader i kveld, blant annet til noen sommerjobber. Bare for å få noe annet i erfaringsdelen. Men kjenner jeg egentlig har gitt opp. Når jeg skriver søknadene så bare orker jeg ikke å engasjere meg. Søknadene ser greie ut, men jeg føler de lyser av at jeg er lei og har gitt opp. Nå sender jeg dem bare ut fordi jeg ikke får en jobb om jeg ikke søker aktivt, men ja, jeg har egentlig gitt opp og mistet håpet :sjenert: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Har søkt på en sommerjobb jeg har skikkelig lyst på! Har en god del av kvalifikasjonene, men aner ikke om de kommer til å synes jeg passer. Får bare vente og se. Trenger virkelig en jobb i sommer, men jeg greier ikke å få meg til å selge mobilabonnement i gata liksom -.- jeg har absoutt null å bidra med i den typen sommerjobber som det ser ut til å være mest av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søkte på jobb forrige uke og forventet ikke noe svar tilbake, men så plutselig så spurte de om jeg kunne komme på et jobb intervju på mandag. Svarte ja til at jeg kunne komme, men fikk ikke svar tilbake. Antar at de har fått mailen min som svar. Håper ikke at jeg kommer der og sier at jeg skal på intervju, men det visste de ikke noe om. Hadde vært pinlig.

Gruer meg egentlig litt. Har faktisk aldri vært på jobb intervju før (har hatt jobb, men den fikk jeg uten intervju), så er litt usikker på hvordan jeg skal presentere meg. De sa ikke noe om hvorvidt jeg skulle ta med meg noe, så får bare gå der uten noen ting (referanser og slikt).

Anonymkode: 0349c...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg ting! Ta med kopier av attester, og en liste over referanser. Jeg vil også anbefale at du tar med en kopi av cv'en som du skriver ned spørsmål på, og skriv ned stikkord som du kan bruke under intervjuet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å øyne ett lite håp, fikk endel svar før helgen om at søknaden min var mottatt og at de hadde fått mange søknader osv, og i dag fikk jeg en mail om jeg kunne sende telefonnummeret mitt :-D Så nå er det sendt, så håper jeg de ringer i løpet av uka :) Litt kjipt at jobben er 1 1/2 time unna, som betyr at jeg må ta tog, buss og gå ett stykke, men det gjør jeg med glede hvis jeg får ett intervju og jobb :) Nå må jeg bare vente... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to uker siden søknadsfristen på stillingen gikk ut, og over en uke siden jeg fullførte og sendte inn hjemmeoppgaven de sendte meg. De sa de skulle komme tilbake til meg med tilbakemelding på innleveringen, men jeg har ikke hørt noe, og blir gal av å vente. Jeg hater jobben min mer for hver dag som går, og er smådesperat etter å komme meg vekk.. 

Anonymkode: 2449a...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Fått enda et avslag på en søknad jeg sendte i forrige måned. Denne gangen kjente jeg to personer i bedriften. Kun de med akkurat den spisskompetansen ble innkalt til intervju. Er skikkelig ned i kjelleren nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tilbud om fast 75% stilling i hjemmetjenesten. :) Veldig fornøyd med det! Har ikke svart enda, for venter på svar fra en jobb jeg tror jeg har mer lyst på. Skal ringe i dag for å høre (tre uker siden intervjuet, skulle ta 3-4 uker) om de har kommet fram til en avgjørelse. Er så spent! Uansett ser det ut til at jobbsøkingen er over for denne gang. Ønsker jo 100% så klart, men det utlyses få stillinger der. Omtrent ingen. Men skal nok klare å få meg en høyere stilling etter hvert. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søknadsfristen gikk ut 20. og 25 januar på to jobber jeg virkelig ville ha. Ikke hørt noe. Regner med aktuelle kandidater er kalt inn.

Håper det dukker opp flere aktuelle jobber snart. Det er trått i markedet for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 29.1.2016 at 12.39, AnonymBruker skrev:

Åh, jeg hater den vente-perioden etter å ha vært på intervju! Jeg var på et intervju onsdag denne uka, og får svar på mandag om jeg får jobben. Har også fått vite at jeg kommer videre til 2. runde i en annen prosess, men har fortsatt ikke fått noen dato for neste intervju (var på intervju i forrige uke, og fikk beskjed mandag ettermidag denne uka at jeg blir anbefalt av rekrutteringsbyrået som kandidat til neste runde). Og der er det dessuten en tredje runde også. Sukk. Krysser fingrene for at de følger anbefalingene fra rekruttererne og kaller meg inn til intervju snart! Og ikke minst for at minst en av de to prosessene mine fører frem til et jobbtilbud! :)

Anonymkode: 2f917...50a

Jeg fikk dessverre ikke den ene jobben, da det i første omgang er et kort vikariat, og de (selvfølgelig) gikk for noen med erfaring som de ikke trengte å bruke så mye tid på å lære opp i jobben. :-/ Når det kommer til den andre jobben, har jeg fortsatt ikke fått noe tidspunkt for 2.gangsintervjuet. En av de som er ansvarlige for intervjuprosessen har visst vært syk, så ting tar litt tid. Håper på å høre noe denne uka, da!

 

Ellers kom jeg over en noe spesiell formulering i en stillingsannonse i går:

Sitat

Oppdraget kan passe for en ressurs med mindre erfaring innen (...).  Vi ser hovedsakelig etter en Junior ressurs, men kan også vurdere ressurser innenfor andre kategorier.

Er det bare jeg som ikke blir fristet av å søke på en jobb hvor de søker en ressurs, og ikke en person? Greit nok at vi er ressurser for bedriften, men synes det var litt spesielt å skrive det i stillingsutlysningen. :P

Anonymkode: 2f917...50a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yey, da fikk jeg tilbudt 100 % fast stilling!  Så da har jeg takket nei til den på 75 %. Veldig glad, spesielt fordi dette er en jobb jeg virkelig vil ha, ikke en jeg tar fordi jeg må ha jobb. :)

Masse lykke til videre med jobbsøking dere andre. :) Må være veldig trasig å ha mange års utdanning også er det så vanskelig å få jobb!  Det er vel en av få direkte fordeler med å utdanne seg som sykepleier. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Ellers kom jeg over en noe spesiell formulering i en stillingsannonse i går:

Er det bare jeg som ikke blir fristet av å søke på en jobb hvor de søker en ressurs, og ikke en person? Greit nok at vi er ressurser for bedriften, men synes det var litt spesielt å skrive det i stillingsutlysningen. :P

Anonymkode: 2f917...50a

Helt enig! Og de som har mange åpenbare skrivefeil i utlysningen :P verger meg nesten :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mens jeg venter på svar fra intervju for 2 uker siden på en veldig relevant jobb fikk jeg nå telefon i fra en annen jobb jeg har søkt på. Intervju til denne uka! Så nå er jeg i ilden om dagen! :) Dette var på en ikke-relevant jobb, men jeg prøver å dreie meg over på salg/kundekonsulent/distriktsansvarlig hos forskjellige bedrifter, da helst noe innen teknologi. Så nå har jeg fått intervju basert på mer eller mindre mine personlige egenskaper og "salgsevner" i søknaden vil jeg tro. 

Moro :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, debattanten skrev:

Mens jeg venter på svar fra intervju for 2 uker siden på en veldig relevant jobb fikk jeg nå telefon i fra en annen jobb jeg har søkt på. Intervju til denne uka! Så nå er jeg i ilden om dagen! :) Dette var på en ikke-relevant jobb, men jeg prøver å dreie meg over på salg/kundekonsulent/distriktsansvarlig hos forskjellige bedrifter, da helst noe innen teknologi. Så nå har jeg fått intervju basert på mer eller mindre mine personlige egenskaper og "salgsevner" i søknaden vil jeg tro. 

Moro :)

Liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, debattanten skrev:

Mens jeg venter på svar fra intervju for 2 uker siden på en veldig relevant jobb fikk jeg nå telefon i fra en annen jobb jeg har søkt på. Intervju til denne uka! Så nå er jeg i ilden om dagen! :) Dette var på en ikke-relevant jobb, men jeg prøver å dreie meg over på salg/kundekonsulent/distriktsansvarlig hos forskjellige bedrifter, da helst noe innen teknologi. Så nå har jeg fått intervju basert på mer eller mindre mine personlige egenskaper og "salgsevner" i søknaden vil jeg tro. 

Moro :)

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på utkikk etter en jobb jeg kan ha i tillegg til den jeg allerede har. har en fast helgestilling i kommunen og jobber ellers som vikar. har søkt på en annen vikarjobb og blitt innkalt til intervju :-) håper intervjuet går bra for jobben er veldig relevant for det jeg studerer! det er mange år siden jeg har vært på intervju og jeg har kun vært på to intervjuer (men fikk begge stillingene). kjenner jeg er litt nervøs, men satser på at det går bra! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...