Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan gikk det idag?

Jeg tror det gikk bra altså! Ene var "vanlig" intervju, mens det andre var gruppeintervju. Har jeg faktisk aldri vært med på før, men var en god erfaring enten jeg får jobben eller ikke :)

Skal få svar i løpet av denne/neste uke (hoho blir sikkert neste :fnise: ), så får vi se! Uansett søkt noen jobber til i dag ;)

Har du søkt noen nye siden sist? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har søkt på et par jobber den siste måneden. Har bare vedlagt cv der og skrevet at jeg fikk bestått meget på fagprøven. Idag fikk jeg kompetansebeviset i posten så tenkte jeg skulle ettersende det. Sender jeg bare mailen på ny, med cv, søknad og kompetansebevis, eller sender jeg kun kompetansebeviset og henviser til tidligere søknad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det gikk bra altså! Ene var "vanlig" intervju, mens det andre var gruppeintervju. Har jeg faktisk aldri vært med på før, men var en god erfaring enten jeg får jobben eller ikke :)

Skal få svar i løpet av denne/neste uke (hoho blir sikkert neste :fnise: ), så får vi se! Uansett søkt noen jobber til i dag ;)

Har du søkt noen nye siden sist? :)

Så bra da! Bare å krysse fingerne da!!

Jeg har ikke sendt så mange søknader denne uka men jeg har et par jeg skal sende før helgen.

Skal på et nytt intervju imorgen. Jeg søkte på 2 stillinger på samme sted. Den ene fikk jeg innkalling til (imorgen) og den andre fikk jeg avslag på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da! Bare å krysse fingerne da!!

Jeg har ikke sendt så mange søknader denne uka men jeg har et par jeg skal sende før helgen.

Skal på et nytt intervju imorgen. Jeg søkte på 2 stillinger på samme sted. Den ene fikk jeg innkalling til (imorgen) og den andre fikk jeg avslag på.

Takk, jeg også!

Masse lykke til!! :) Spent på å høre altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, jeg også!

Masse lykke til!! :) Spent på å høre altså!

Takk! Tror det gikk greit men fikk liksom en litt mer ja-følelse på det forrige intervjuet. Håper de ikke la merke til at jeg kom 2 min for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Tror det gikk greit men fikk liksom en litt mer ja-følelse på det forrige intervjuet. Håper de ikke la merke til at jeg kom 2 min for seint.

Så bra!

Hihi, neida ;) Og om de gjorde det, så får vi håpe deg og personligheten veide positivt opp mot det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det gikk bra altså! Ene var "vanlig" intervju, mens det andre var gruppeintervju. Har jeg faktisk aldri vært med på før, men var en god erfaring enten jeg får jobben eller ikke :)

Skal få svar i løpet av denne/neste uke (hoho blir sikkert neste :fnise: ), så får vi se! Uansett søkt noen jobber til i dag ;)

Har du søkt noen nye siden sist? :)

Oooh, kan du fortelle om gruppeintervju og hva slags jobb det var for? Aldri vært borte i!!

Anonym poster: 520937be2e5ceda8007d41635266d87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i dag til en telefon med avslag på en jobb jeg var på intervju for i forrige uke :( Men jeg nekter å gi opp! Sittet i hele dag og skrevet to jobbsøknader som nå er sendt, krysser fingrene så hardt jeg kan :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har fått jobb på hotell ved hjelp av en åpen søknad, og hvem bør man skrive åpen søknad til hotellsjefen eller sjefen ved den avdelinga man ønsker å jobbe?

Anonym poster: 52f2676c57b4cb129ada0937e75d2ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på drømmejobben i dag! Brukte 3 dager og 2 hjelpere på å skrive søknaden og byttet ut bildet på CV'n min så nå krysser jeg fingrene!!! Ellers får jeg bare masse mailer med "du fikk dessverre ikke jobben denne gangen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooh, kan du fortelle om gruppeintervju og hva slags jobb det var for? Aldri vært borte i!!

Anonym poster: 520937be2e5ceda8007d41635266d87a

Var for en lekebutikk :)

Vi var 5 stykker. Startet med at vi skulle skrive en sang, så skulle vi lage et rollespill.

Underveis var det et mini-intervju en og en.

Varte i cirka en time :) Ganske annerledes, ja, og absolutt ikke like nervepirrende som et "vanlig" intervju!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg søkte på drømmejobben i dag! Brukte 3 dager og 2 hjelpere på å skrive søknaden og byttet ut bildet på CV'n min så nå krysser jeg fingrene!!! Ellers får jeg bare masse mailer med "du fikk dessverre ikke jobben denne gangen".

Lykke til.

Ellers så synes jeg generelt at arbeidsgivere burde bli flinkere til å gi beskjed selv om det bare er for å si at jobben ikke ble din. Heller det enn at de sier "du hører fra oss", også går du der og venter uten at det kommer så mye som et pip.

Anonym poster: 52f2676c57b4cb129ada0937e75d2ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger også jobb:( Jobbet bare 3 dager i forrige måned så er veldig manko på penger...Har søkt jobb på hotell og håper jeg er heldig..Ellers blir det bare butikk jobber jeg er kvalifisert til. Har lyst til å prøve meg innenfor utdanningen min men vil helst vente til jeg har gjort masteren..Orker liksom ikke å lære masse nytt for å så ta masteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hørt noe etter intervjuet jeg var på forrige tirsdag. Håper de ikke har ombestemt seg og at jeg fortsatt blir kalt inn til 2.interjvu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen som har erfaring med å levere åpne søknader til f.eks butikker som ikke har utlyst ledige stillinger? Skriver dere en standard søknad eller tilpasser dere til hver bedrift?

Lurer på om jeg skal manne meg opp til å gå en runde og levere søknader i f.eks klesbutikker o.l :sjenert: er så få slike stillinger utlyst på finn og nav på mitt bosted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shake-shake

Uff, en gang jeg skulle på intervju så himlet hun som skulle intervjue meg med øynene når hun så meg. Skjønte jo at løpet var kjørt, men jeg ville gjerne få snakket for meg. Jeg er ikke vakker å se på nei, men hvorfor skal det gjøre noe f.eks i en kundesenterjobb? Jeg er så lei av dette. Jeg har regninger å betale jeg og

Vær glad du ikke fikk den jobben og måtte jobbe for den kjerringa. Noen folk er ikke gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Noen som har erfaring med å levere åpne søknader til f.eks butikker som ikke har utlyst ledige stillinger? Skriver dere en standard søknad eller tilpasser dere til hver bedrift?

Lurer på om jeg skal manne meg opp til å gå en runde og levere søknader i f.eks klesbutikker o.l :sjenert: er så få slike stillinger utlyst på finn og nav på mitt bosted.

Jeg ville tilpasset den litt ihvertfall. Skriv navnet på butikken på søknaden og ikke skriv at du er lidenskapelig opptatt av både sko, klær og vesker osv for da ser man så lett at den er levert til alle typer butikker. Jeg jobber selv i butikk og søknader som man ser på lang vei at er levert til femti forskjellige butikker blir ikke favoritter. Du må få frem at du har lyst til å jobbe i akkurat DEN butikken.

Altså det er ikke snakk om at du trenger å skrive helt nye søknader, men fiks gjerne et par småting som for eksempel å skriv inn navnet på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tilpasset den litt ihvertfall. Skriv navnet på butikken på søknaden og ikke skriv at du er lidenskapelig opptatt av både sko, klær og vesker osv for da ser man så lett at den er levert til alle typer butikker. Jeg jobber selv i butikk og søknader som man ser på lang vei at er levert til femti forskjellige butikker blir ikke favoritter. Du må få frem at du har lyst til å jobbe i akkurat DEN butikken.

Altså det er ikke snakk om at du trenger å skrive helt nye søknader, men fiks gjerne et par småting som for eksempel å skriv inn navnet på butikken.

Ja, men det høres bra ut da har jeg ikke tenkt helt feil. Takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...