Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jobber deltid i en restaurant, men ble ferdig med utdanningen nylig, så driver og søker relevante jobber. Jeg er så skikkelig lei av deltidsjobben min som kun er kveld, og drømmer om en kl. 7/8-15/16-jobb heltid. Jeg har kun jobbet i deltidsjobben siden juli (sluttet å motta penger fra Lånekassen da), og trengte deltidsjobb. Håper jeg får ny jobb snart, selvom det er kjipt å si opp allerede. 

Anonymkode: 149ca...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterer meg over at det tar så himla lang tid å svare, når man ikke har mer enn et par-tre kandidater man vurderer. Jeg var på 2. gangsintervju for 2 uker siden, og da jeg "maste" på rekrutteringsdamen sa hun at de var veldig positive til meg, men de hadde en kabal de måtte få til å gå opp, og de vurderte en annen kandidat i tillegg. Altså, bestem dere da, jeg trenger svar så jeg kan planlegge fremover. 

Anonymkode: 2449a...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2017 den 10.37, AnonymBruker skrev:

I feel you.. etter å ha vært arbeidssøker siden august har jeg så langt erfart at ekstremt mye handler om flaks og timing. I lang tid hørte jeg ingenting, så fikk jeg plutselig flere intervjuer på samme tid. Hva har du master i? Og hvilke jobbsider sjekker du?

Anonymkode: 03815...060

Jeg har master i et ganske smalt fag, så må enten søke på doktorgrad eller søke på stillinger som krever "generell" master. Bruker NAV og jobbnorge, noen ganger jucan.

Jeg kjenner liksom ingen motivasjon til å gjøre noe for tiden, orker ikke trene engang. Dagene går med til jobbsøking og netflix, ikke alltid jeg går utenfor døra engang. Står på stedet hvil og føler livet raser forbi meg.

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker siden 2. gangsintervjuet, og framleis ikke noe svar. Purret på rekrutteringsbyrået som fungerer som mellommann, og det sto visstnok mellom meg og en annen. Mistenker at de har gitt tilbud til den andre, og at de holder meg på gress til han har akseptert/takket nei. 

Anonymkode: 2449a...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på en offentlig stilling hvor det stod tydelig i annonsen at vi skulle få tilbakemelding innen to uker. Nå har det vel gått snart 1,5 måned. Skjønner jo at jeg ikke kommer til å få den jobben, men irriterende å ikke få tilbakemelding når en har blitt lovet nettopp det. Får vel et brev i posten om 2 - 3 måneder...

Anonymkode: 3c458...2ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke til et eneste intervju engang jeg... :( Og 1. januar er kontrakten min ute, og det er sannsynligvis ikke mer å hente der. 

Anonymkode: 38faf...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lange måtte dere vente for svar fra 1. intervju til innkalling til 2. intervju? 

Fikk beskjed at jeg skulle få svar om 3-4 dager, nå har det snart gått en uke :(

Anonymkode: 92b12...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det bra på 2.gangsintervju, de skulle ta en kjapp avgjørelse, sa de, nå har det gått snart to uker. Teller på knappene om jeg skal ringe eller ikke. Utrolig kjedelig å vente. 

Vurderer å ta noe utdanning på deltid fra januar, det kan man visst og fortsatt få dagpenger. Har inntrykk av at de som oppdaterer seg faglig lettere får jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Jeg gjorde det bra på 2.gangsintervju, de skulle ta en kjapp avgjørelse, sa de, nå har det gått snart to uker. Teller på knappene om jeg skal ringe eller ikke. Utrolig kjedelig å vente. 

Vurderer å ta noe utdanning på deltid fra januar, det kan man visst og fortsatt få dagpenger. Har inntrykk av at de som oppdaterer seg faglig lettere får jobb. 

Jeg ville ringt å spørre :) bare si at du ikke vil mase, men du ikke har hørt noe enda og bare spent på avgjørelsen deres :) 

Anonymkode: 92b12...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det avslag igjen. Jeg synes det er passe idiotisk at man kommer på to intervjuer når de vet at en ikke er aktuell. Har nesten lyst å fakturere de for tapt arbeidstid (tok fri) og reise når man har blitt holdt for narr på den måten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som bruker aktivitetsplanen  på nav siden? Den kom ut 4.desember. Har ikke logget meg på pga man må godkjenne de bruker opplysningene videre. Man kan og ha kontakt der med veilederen.  Der må man skrive inn jobber man søker på, interjuer og plan videre. For oss på dagpenger altså. Min jobb gikk konkurs derfor er jeg på dagpenger nå. Er umulig å få seg noe fast. Gått 10 år nå i forskjellige vikariater.

Anonymkode: 23e80...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har søkt mange jobber, vært på mange intervjuer men ingenting blir noe av- Jeg er gravid og da er det håpløst å få jobb i min erfaring. Har mange måneder igjen til permisjon men ingen vil gi meg sjansen. Veldig tøft

Anonymkode: cf00d...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMSIDER fått et intervju til et vikariat. Jeg er så desperat at jeg nesten kommer til å hive meg etter intervjueren :fnise:

Anonymkode: ae768...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Er det noen som bruker aktivitetsplanen  på nav siden? Den kom ut 4.desember. Har ikke logget meg på pga man må godkjenne de bruker opplysningene videre. Man kan og ha kontakt der med veilederen.  Der må man skrive inn jobber man søker på, interjuer og plan videre. For oss på dagpenger altså. Min jobb gikk konkurs derfor er jeg på dagpenger nå. Er umulig å få seg noe fast. Gått 10 år nå i forskjellige vikariater.

Anonymkode: 23e80...d38

Dytter tråden. Noen som vet?

Anonymkode: 23e80...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Intervju på fredag.. et vikariat i nav. Skal holde presentasjon. Som jeg ikke er trygg på i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, hobbykokken skrev:

 

Intervju på fredag.. et vikariat i nav. Skal holde presentasjon. Som jeg ikke er trygg på i det hele tatt.

Oi, så spennende, hvilken avdeling eller med hva er det innen?

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi, så spennende, hvilken avdeling eller med hva er det innen?

Anonymkode: 275e4...ff0

Innenfor ungdomsoppfølging. Håper så!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, hobbykokken skrev:

Innenfor ungdomsoppfølging. Håper så!! 

Sosialtjenesten eller nav stat? :)

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎12‎.‎2017 den 14.52, Xmir skrev:

Da ble det avslag igjen. Jeg synes det er passe idiotisk at man kommer på to intervjuer når de vet at en ikke er aktuell. Har nesten lyst å fakturere de for tapt arbeidstid (tok fri) og reise når man har blitt holdt for narr på den måten.

Du var på annengangs intervju også? Da har du jo vært aktuell, de gidder ikke holde to intervjuer dersom de har bestemt seg?

Anonymkode: 275e4...ff0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...