Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Consita skrev:

70 % av jobbene blir aldri lyst ut. Dere må lage deren skikkelig gode Linkedin profiler og bruke alt dere har av nettverk og venner. Når det kommer til å få jobb kan man ikke være bakoverlent.  Les relevante artikler og del på Linkedin slik at dere hele tiden er høyt i feeden.  Bli med i grupper slike som Attraktive jobbsøkere. Jobbsøking er faktisk en heltidsjobb..

Hva legger du i ''skikkelig gode Linkedin profiler'' da? 
Synes det er vanskelig å vite hva mer jeg kan legge inn.. Kan jo ikke lyve på meg noe mer erfaring heller.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.7.2017 den 17.22, Consita skrev:

70 % av jobbene blir aldri lyst ut. Dere må lage deren skikkelig gode Linkedin profiler og bruke alt dere har av nettverk og venner. Når det kommer til å få jobb kan man ikke være bakoverlent.  Les relevante artikler og del på Linkedin slik at dere hele tiden er høyt i feeden.  Bli med i grupper slike som Attraktive jobbsøkere. Jobbsøking er faktisk en heltidsjobb..

Jeg har en god linkedin profil, har flere som har vurdert den og sagt hva jeg bør gjøre, hele nettverket mitt vet jeg søker jobb og if følge dem holder de utkikk, men alt det hjelper ikke når de er i helt andre bransjer enn det jeg har utdanning i. Jeg vet veldig godt selv at det er en heltidsjobb i seg selv å søke jobb, men når man jobber 100% ved siden av kan man ikke gjøre det på heltid. Du må kombinere det med jobben du har. Når jeg nå blir arbeidsledig igjen så kan jeg bruke hele dagen min på dette. 

Skal sjekke ut den gruppen du nevner, kan være verdt et forsøk! :)

Anonymkode: cc5da...07f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart går vikariatet mitt ut og da er det på'n igjen med søking..

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Student som søker jobber. Burde jeg legge ved karakterutskrift selv om de ikke spesifikt ber om det i utlysningen? Eller ber de om den om de vil ha den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre enn meg som ikke bruker linkedin? Føler meg ikke komfortabel med å utlevere cv'en min til alle og enhver. Har facebook, men der har jeg mer kontroll på mitt eget innhold og for meg er utdanning, erfaring og jobbønsker mer privat enn fest og turbilder. 
Jeg "snoker" selv på folk selv i mitt perifere nettverk over en lav sko og jeg er derfor veldig bevisst på min digitale profil og muligheten folk har til å bruke data om meg fra ulike kilder til å sette sammen en profil over hvem jeg er. 

Anonymkode: 2548d...e4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har sendt åpen søknad med hell? 😀 hvordan la du opp den åpne søknaden? Hva la du vekt på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri fått jobb til det jeg er utdannet som, har jobbet med noe annet i åresvis ( derfor vet jeg at jeg duger ) i en ledende stilling, men det gikk ikke ( etter mange år ) da jeg hadde "feil" utdannelse.

Nå søker jeg på det jeg er utdannet som, og får til og med søknaden i retur ( har jeg opplevd ) ser andre jobbe med det de er utdannet til så jeg begynner å lure på hva som er gale med meg, og hvorfor jeg aldri er god nok.

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, hobbykokken skrev:

Noen her som har sendt åpen søknad med hell? 😀 hvordan la du opp den åpne søknaden? Hva la du vekt på 

Ja, dette var en konkret bedrift jeg ville jobbe hos. Oppsøkte dem først på en teknologimesse som var i byen jeg er bosatt i. Fortalte dem min bakgrunn samt at jeg har lyst til å jobbe hos dem. Fikk mail til rekruteringsansvarlig på denne messen, som jeg senere sendte åpen jobbsøknad til hvor jeg refererte til dem jeg hadde snakket med på messen. Jeg la vekt på min lærevilje og motivasjon til å jobbe akkuratt hos denne bedriften i jobbsøknaden. Tok ca 3 mnd før de trengte noen men da valgte de meg, jeg hadde middels- med erfaring og middels+ karakterer når jeg søkte. 

Anonymkode: f4289...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre enn meg som ikke bruker linkedin? Føler meg ikke komfortabel med å utlevere cv'en min til alle og enhver. Har facebook, men der har jeg mer kontroll på mitt eget innhold og for meg er utdanning, erfaring og jobbønsker mer privat enn fest og turbilder. 
Jeg "snoker" selv på folk selv i mitt perifere nettverk over en lav sko og jeg er derfor veldig bevisst på min digitale profil og muligheten folk har til å bruke data om meg fra ulike kilder til å sette sammen en profil over hvem jeg er. 

Anonymkode: 2548d...e4b

Jeg er enig, men det har litt med hvilke bransje du søker til og vil ha kontakt med. Vi som søker jobber i privatmarkedet ser fordeler med Linkedin (handel/konsulent virksomhet/salg/kundeservice/kontor o.s.v) 

Anonymkode: 23d87...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/24/2017 den 22.55, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre her som har gått lenge, og da mener jeg over ett år som arbeidssøker? Jeg driver og søker jobber igjen, før det gikk jeg i 1,5 år uten å få noe napp. Så fikk jeg en midlertidig jobb, som har vart i 10 mnd, nå er denne snart ferdig og jeg har søkt jobber siden april uten hell. I dag skulle jeg skrive en søknad men det endte at jeg satt og grein ved kjøkkenbordet og alle stillingsutlysningene. :sukk: 

Det er tungt, jeg prøver å være positiv men samtidig så vet jeg hvor hardt det var å få denne midlertidige stillingen, og nå som jeg har søkt i flere måneder uten noen ting tenker jeg, at dette blir som sist. Jeg vil aller helst unngå å gå på NAV men jeg må jo det om jeg ikke finner noe snart

Anonymkode: cc5da...07f

Prøv 5 år du ;)

Anonymkode: b628a...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det er sagt, hvordan kan jeg føckings få meg jobb? Har søkt nesten overalt i Bergen

Anonymkode: b628a...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter det er sagt, hvordan kan jeg føckings få meg jobb? Har søkt nesten overalt i Bergen

Anonymkode: b628a...4c5

Hvilke jobber søker du på da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge etter søknadsfristen burde jeg vente før jeg ringer og hører hvordan det går med ansettelsesprosessen hvis jeg ikke har hørt noe? På en annen jobb jeg søkte fikk jeg Mail med avslag dagen etter søknadsfristen, men på denne søknaden står det fortsatt "under behandling" i Webcruiter.

Anonymkode: eef4c...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg bare si hvor mye jeg hater dette å søke på stillinger som krever alt dette, i tillegg til søknadstekst? Jeg skriver jo vanligvis om alt dette i søknaden fra før :daane:

CixyfMtlT1GDyZ9iwR-nRA.png

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2017 den 20.42, Kragebein skrev:

Kan jeg bare si hvor mye jeg hater dette å søke på stillinger som krever alt dette, i tillegg til søknadstekst? Jeg skriver jo vanligvis om alt dette i søknaden fra før :daane:

CixyfMtlT1GDyZ9iwR-nRA.png

Hahaha... du har ikke SETT noe enda :P Du har ikke søkt på stilling hor Friska eller hva det heter.. rengjøringsfirma.. omg.. jeg fikk 10 av de mest omfattende intervjuspørsmålene noen gang. jeg måtte søren meg skrive på word for  så å lime inn, dette var et skjema jo :P.. elektronisk. og likevel fikk jeg ikke jobben. surt. 

Anonymkode: c5fe4...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bachelor i markedsføring og logistikkledelse. og satser nå på en annen bransje å jobbe i: nemlig rekrutteringsbransjen. gjerne in-house. for jeg har enkelte fag som er relevante og ikke minst personligheten og motivasjonen. hver bedrift har sin unike måte å jobbe med rekruttering. det gjelder bare å havne på riktig firma som gir meg muligheten til å vise hva jeg kan.. og det er ikke bare bare. har kommet inn på nesten alle intervjuene på de rekrutteringsstillingene jeg har søkt på, fikk ett tilbud så langt som jeg måtte takke nei til fordi de var altfor små osv.. 

Jeg har en godt oppdatert Linked-in profil. Tenker å skrive mer av egne innlegg etter hvert. Jeg har meldt meg inn på Attraktive Jobbsøkere ;) Får jo mange henvendelser ellers men alle er salgsjobber og jeg orker ikke mer telefonsalg. Det holder. 

Anonymkode: c5fe4...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har bachelor i markedsføring og logistikkledelse. og satser nå på en annen bransje å jobbe i: nemlig rekrutteringsbransjen. gjerne in-house. for jeg har enkelte fag som er relevante og ikke minst personligheten og motivasjonen. hver bedrift har sin unike måte å jobbe med rekruttering. det gjelder bare å havne på riktig firma som gir meg muligheten til å vise hva jeg kan.. og det er ikke bare bare. har kommet inn på nesten alle intervjuene på de rekrutteringsstillingene jeg har søkt på, fikk ett tilbud så langt som jeg måtte takke nei til fordi de var altfor små osv.. 

Jeg har en godt oppdatert Linked-in profil. Tenker å skrive mer av egne innlegg etter hvert. Jeg har meldt meg inn på Attraktive Jobbsøkere ;) Får jo mange henvendelser ellers men alle er salgsjobber og jeg orker ikke mer telefonsalg. Det holder. 

Anonymkode: c5fe4...4ff

Meg igjen. søker også assisterende butikksjef stillinger. Er egentlig åpen for godt betalte yrker som ikke baserer seg på no bonus. 

Anonymkode: c5fe4...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha... du har ikke SETT noe enda :P Du har ikke søkt på stilling hor Friska eller hva det heter.. rengjøringsfirma.. omg.. jeg fikk 10 av de mest omfattende intervjuspørsmålene noen gang. jeg måtte søren meg skrive på word for  så å lime inn, dette var et skjema jo :P.. elektronisk. og likevel fikk jeg ikke jobben. surt. 

Anonymkode: c5fe4...4ff

Å gud... Det verste er at jeg tipper de ikke engang leser gjennom alt, at de har så mange spørsmål mest for å kutte ned på mengden folk som gidder å søke :ler:

Endret av Kragebein
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kragebein skrev:

Å gud... Det verste er at jeg tipper de ikke engang leser gjennom alt, at de har så mange spørsmål mest for å kutte ned på mengden folk som gidder å søke :ler:

Jahh sikkert :P hehe. Slik min nåværende situasjon er nå forresten, så har jeg valgt å være arbeidsledig i ca 6 måneder siden forrige salgsjobb gjorde meg helt utbrendt.. så jeg er veldig klar for å komme ut i jobb igjen etter god, velfortjent fri :)  Men jeg aner ikke om jeg bør "ta hva som helst så lenge det ikke er tlf/dørsalg" og fortsette å søke etter det jeg ønsker.. 

Noen som har forslag til greie stillinger man kan søke på? 

Anonymkode: c5fe4...4ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt på en hundre prosent stilling nå, hvor jeg har oppgitt at jeg maks kan jobbe åtti prosent. Tar master innenfor fagområdet jobben ligger under  (masteren og avhandlingen jeg skriver er veldig aktuell) så håper for Guds skyld de ser bort fra at jeg maks kan jobbe åtti frem til jeg er ferdig i mai neste år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...