Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Eneri skrev:

Wow!! Gratulerer!!!  Jeg ble helt kvalm av skrekk da jeg leste om gruppeintervju og dramatisering!! Kan ikke forestille meg en slik prøvelse (men så er jeg økonom så ser ikke heeelt at slikt vil være aktuelt for den type stillinger jeg kunne søkt på :-) )  

Lykke til i drømmejobben!

Ja jeg var ikke så høy i hatten selv. Jeg skalv synlig, umulig og skjule. Men fikk bare tilbakemeldinger på at jeg hadde en gjennomført karakter 😂 De skulle bare vist at det var meg og ikkr karakteren.

og dramatisering var heller ikke aktuelt for min stilling- sånn som jeg kan de for meg det da! Haha

Tusen takk for det..! Jeg er helt overlykkelig. Har brukt flere ferier på å reise til utlandet og dårligere strøk og jobbet som frivillig, men nå har jeg fått den jobben i Norge, og betalt!! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.6.2017 den 17.07, Kragebein skrev:

Intervjuet mitt på fredag gikk ikke veldig bra. Jeg måtte fylle ut en ganske lang personlighetstest på forhånd. De sa at jeg ikke scoret så bra på den, men at jeg gjorde et veldig mye bedre inntrykk etter svarene på intervjuet. Jeg fikk derimot et ganske sterkt inntrykk av at de søker etter noen andre enn meg. Skulle høre mer innen mandag, enten med avslag eller innkalling til andregangsintervju.

Ellers har jeg fått to avslag i dag, og fått tilsendt ny personlighetstest fra et annet firma. Den er fra en jobb jeg har mer lyst på enn de fleste andre jobbene jeg har søkt på, så da får jeg bare krysse fingrene.

Jeg ble oppringt angående dette intervjuet i dag - jeg fikk avslag på jobben, men de hadde en annen stilling i firmaet som de jeg var på intervju med tenkte at jeg ville være perfekt til. Fikk tilsendt kontaktinformasjon til lederen for den avdelingen, og ble oppfordret til å sende litt informasjon om meg selv, mens de skulle videreformidle at de likte meg godt på intervjuet. Jeg er enig med de at jeg ville passet mye bedre i den stillingen, og det er i lignende gate som den jobben jeg var på intervju for i går.

Så nå er jeg kjempespent!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kragebein skrev:

Jeg ble oppringt angående dette intervjuet i dag - jeg fikk avslag på jobben, men de hadde en annen stilling i firmaet som de jeg var på intervju med tenkte at jeg ville være perfekt til. Fikk tilsendt kontaktinformasjon til lederen for den avdelingen, og ble oppfordret til å sende litt informasjon om meg selv, mens de skulle videreformidle at de likte meg godt på intervjuet. Jeg er enig med de at jeg ville passet mye bedre i den stillingen, og det er i lignende gate som den jobben jeg var på intervju for i går.

Så nå er jeg kjempespent!

Krysser fingra for deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått melding om at jeg mister dagpenger fordi jeg ikke har deltatt på noe jobbsøkerkurs. Hadde jeg bare fått noe informasjon om kurset så hadde jo det vært flott. Jeg er per nå så lei av Nav Arendal at jeg kommer til å dukke opp på kontoret og kjefte på både den ene og den andre. Vi snakker om fattigdom i Norge, den nedre grensen av en inntekt og hva man må ha for å kunne leve et "ok" liv. Prøv 9(!)mnd uten en eneste krone på kontoen, bønner og ris finansiert av farmor. 

(beklager, måtte bare få det ut) 

Men det positive er jo at jeg har fått jobbintervju. Dette har jeg massiv erfaring med, både som leder og vanlig medarbeider.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dillyduzit skrev:

Nå har jeg fått melding om at jeg mister dagpenger fordi jeg ikke har deltatt på noe jobbsøkerkurs. Hadde jeg bare fått noe informasjon om kurset så hadde jo det vært flott. Jeg er per nå så lei av Nav Arendal at jeg kommer til å dukke opp på kontoret og kjefte på både den ene og den andre. Vi snakker om fattigdom i Norge, den nedre grensen av en inntekt og hva man må ha for å kunne leve et "ok" liv. Prøv 9(!)mnd uten en eneste krone på kontoen, bønner og ris finansiert av farmor. 

(beklager, måtte bare få det ut) 

Men det positive er jo at jeg har fått jobbintervju. Dette har jeg massiv erfaring med, både som leder og vanlig medarbeider.

Høres jævlig ut. NAV er så enveiskjør det at man kan bli kvalm. Har så mange eksempler selv der. Håper det ordner seg, må jo være en misforståelse av noe slag! 

 

Lykke til med det intervjuet, tvi tvi! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imorgen skal jeg på intervju. En helt ny bransje som jeg driver å utdanner meg innen..

 Altså bransjen er ny for meg:). Jeg er kjempe nervøs! Har lest alt på hjemmesiden deres og prøvd å Google litt.. men føler jeg mangler siste finishen på forberedelse.. noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.6.2017 den 13.21, dillyduzit skrev:

Nå har jeg fått melding om at jeg mister dagpenger fordi jeg ikke har deltatt på noe jobbsøkerkurs. Hadde jeg bare fått noe informasjon om kurset så hadde jo det vært flott. Jeg er per nå så lei av Nav Arendal at jeg kommer til å dukke opp på kontoret og kjefte på både den ene og den andre. Vi snakker om fattigdom i Norge, den nedre grensen av en inntekt og hva man må ha for å kunne leve et "ok" liv. Prøv 9(!)mnd uten en eneste krone på kontoen, bønner og ris finansiert av farmor.

Klag fort som fy! Kan de dokumentere at du har fått denne informasjonen?

Er forresten i samme situasjon selv, ingen jobb og nesten ingen penger. Velferdsstat my ass! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervjuet gikk forholdsvis greit. De påpekte at det som var negativt med meg var at jeg var ung og hadde liten erfaring.. hadde innmari lyst til å si at jeg ikke får erfaring om arbeidsgivere Skal tenke sånn. Forberedt på et avslag 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hobbykokken skrev:

Jobbintervjuet gikk forholdsvis greit. De påpekte at det som var negativt med meg var at jeg var ung og hadde liten erfaring.. hadde innmari lyst til å si at jeg ikke får erfaring om arbeidsgivere Skal tenke sånn. Forberedt på et avslag 

Skjønner ikke hvorfor de ber på intervju og sier om alderen. Når det fremgår av CV'en hvordan gammel man er.

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor de ber på intervju og sier om alderen. Når det fremgår av CV'en hvordan gammel man er.

Anonymkode: 561c7...e0c

Enig med deg. Og det med lite erfaring er også noe som står på CV'n slik at det heller ikke burde være noe å ta opp på et intervju. La være å innkalle folk med lite erfaring hvis det er mye erfaring de vil ha. 

Jeg tror kanskje jeg ville sagt noe om det på intervjuet, @hobbykokken - spurt hvorfor jeg ble innkalt til intervju hvis de ville ha noen med mer erfaring. Og også si at for å få erfaring så må man jo begynne et sted. 

Anonymkode: f81c4...91e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Og det med lite erfaring er også noe som står på CV'n slik at det heller ikke burde være noe å ta opp på et intervju. La være å innkalle folk med lite erfaring hvis det er mye erfaring de vil ha. 

Jeg tror kanskje jeg ville sagt noe om det på intervjuet, @hobbykokken - spurt hvorfor jeg ble innkalt til intervju hvis de ville ha noen med mer erfaring. Og også si at for å få erfaring så må man jo begynne et sted. 

Anonymkode: f81c4...91e

De sa jo fine ting også, men det var visst det som trakk ned da.  Syns det er kjipt... :/ burde jo ha sagt noe om at jeg må begynne et sted for å få erfaring.. jaja. Går bare å venter på avslaget nå. Og det er kjipt, for jeg har lyst på jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hobbykokken skrev:

De sa jo fine ting også, men det var visst det som trakk ned da.  Syns det er kjipt... :/ burde jo ha sagt noe om at jeg må begynne et sted for å få erfaring.. jaja. Går bare å venter på avslaget nå. Og det er kjipt, for jeg har lyst på jobben. 

Krysser fingra for deg. :) 

Anonymkode: f81c4...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krysser fingra for deg. :) 

Anonymkode: f81c4...91e

Gjør det selv også.. men hvordan fungerer det om jeg får jobb? Da er det deres ansvar å be meg komme å signere kontrakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor de ber på intervju og sier om alderen. Når det fremgår av CV'en hvordan gammel man er.

Anonymkode: 561c7...e0c

Det snakkes jo ikke bare positivt på intervju. Hvis lite erfaring er en svakhet, så får man spm om det og muligheten til å argumentere for seg selv. Andre har sikkert andre svakheter. Jeg får f.eks. spm om hvorfor jeg har vært vinglete og gjort så mye forskjellig. Har fått jobb likevel. Folk innkalles til intervju for å testes.

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det snakkes jo ikke bare positivt på intervju. Hvis lite erfaring er en svakhet, så får man spm om det og muligheten til å argumentere for seg selv. Andre har sikkert andre svakheter. Jeg får f.eks. spm om hvorfor jeg har vært vinglete og gjort så mye forskjellig. Har fått jobb likevel. Folk innkalles til intervju for å testes.

Anonymkode: 5b84f...0b6

Jeg argumenterte ikke så masse.. jeg svarte mer at jeg har hatt sommerjobb hver sommer fra jeg var 12 år og ikke var redd for å ta i et tak.

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søkte på jobb. Har god erfaring. De skulle ha flere ansatte. Flere av mine tidligere kolegaer søkte også (vi ble oppsagt fra frie jobb)

Nå viser det seg at det er en ung dame som ansetter nye folk. Hun har glatt hoppet over kvalifikasjoner.  Hun gikk rett på sin egen bekjentskapskrets. Ansatte folk,som ikke hadde søkt engang.

Anonymkode: fb3ae...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søkte på jobb. Har god erfaring. De skulle ha flere ansatte. Flere av mine tidligere kolegaer søkte også (vi ble oppsagt fra frie jobb)

Nå viser det seg at det er en ung dame som ansetter nye folk. Hun har glatt hoppet over kvalifikasjoner.  Hun gikk rett på sin egen bekjentskapskrets. Ansatte folk,som ikke hadde søkt engang.

Anonymkode: fb3ae...cb5

Det er tragisk. Og det er sånn det er nå.

Anonymkode: 561c7...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte slutte på skolen, nav sa jeg hadde en utdannelse, men har arbeidet innen det yrket i åresvis ( men trengte skole ) brukte det som argument, var redd arbeidsledighet, de brydde seg ikke, tok alle skattepengene mine.

Nå er jeg ledig , vært det i et halvt år, har minimalt med dagpenger. De er jo med på å skyve folk ut i arbledighet.

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi krysse fingre og tær, føler det gikk bokstavelig talt ræva, men nå ligger jobbsjelen min i min tidligere sjefs hender, og heldige meg, så har han vært butikksjef for den kjeden hvor jeg har vært på intervju, og vi var en meget sammensveiset gjeng. Så.. vi kan jo håpe. 

Sorry folkens, sulten og tørst så skriveleif. 

Endret av dillyduzit
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...