Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Tilma skrev:

Har søkt på flere jobber siste måneden. 

Nåå har jeg fått innkallelse på GRUPPEINTERVJU. Noen som har erfaringer med dette? 

Jeg gruer meg noe helt utrolig.. samtidig som jeg virkelig ønsker denne jobben.. denne jobben har vært min drømmejobb, og som nyutdannet hadde jeg denne jobben her som "mål" når vi skulle lage oss 5års plan.. det er nå 7år siden , men endelig har jeg vertfall blitt kalt inn på intervju.. 

 

men har aldri vært på det før, kun vanlig.

 

Det er en skikkelig uting synes jeg. Har aldri vært på det selv, men kjenner flere som har vært det. Som om jobbintervju alene ikke er ille nok så skal de ha gruppeintervju!! De jeg kjenner som har vært på det synes det var forferdelig ukomfortabelt, unntatt hun ene venninnen min som er usedvanlig utadvendt av natur. Hun fikk jobben. De andre fikk ikke jobbene de søkte på. Nå var jeg veldig negativ her, men jeg synes slike gruppeintervju er tullete. Det kan jo gå bra for deg selvfølgelig, men jeg skjønner at du gruer deg! Du må jo bare dra når det er snakk om drømmejobben. Masse lykke til :) 

Anonymkode: 05be0...be9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en skikkelig uting synes jeg. Har aldri vært på det selv, men kjenner flere som har vært det. Som om jobbintervju alene ikke er ille nok så skal de ha gruppeintervju!! De jeg kjenner som har vært på det synes det var forferdelig ukomfortabelt, unntatt hun ene venninnen min som er usedvanlig utadvendt av natur. Hun fikk jobben. De andre fikk ikke jobbene de søkte på. Nå var jeg veldig negativ her, men jeg synes slike gruppeintervju er tullete. Det kan jo gå bra for deg selvfølgelig, men jeg skjønner at du gruer deg! Du må jo bare dra når det er snakk om drømmejobben. Masse lykke til :) 

Anonymkode: 05be0...be9

Kan er det jeg også tenker ..eller jeg tenker mer

"Åå fy faaaen i h*****e, det her blir j******g, og jeg kommer til og døø så hardt"

ikke veit jeg hvor mange, eneste jeg betoner at det varer i 2.5time, noe som i seg selv er helt forferdelig skummelt..

for det er jo som du sier, ille nok med intervju aleine.

så hadde håpet noen hadde erfaring! Haha

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer :nordvesta: hvor mange søknader sendte du ut før du fikk intervju? :) jeg lurer på om jeg har sendt mange eller få, bare fått et par avslag mens resten har jeg ikke hørt et pip fra.

Er veldig enig i at det er dårlig av arbeidsgivere ikke å gi noen form for tilbakemelding! Søkte på en jobb i mars jeg fortsatt ikke har hørt noe fra.. Skikkelig dårlig synes jeg. Skjønner jo at jeg ikke får jobben, men dette var offentlig stilling og de er vel strengt tatt pålagt å sende avslag til alle søkere.

Anonymkode: fcc0c...307

Tusen takk :rodmer: Jeg har faktisk ikke sendt ut så voldsomt mange søknader. 20-25 kanskje? Men dette er den første jeg har hørt fra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tilma skrev:

Kan er det jeg også tenker ..eller jeg tenker mer

"Åå fy faaaen i h*****e, det her blir j******g, og jeg kommer til og døø så hardt"

ikke veit jeg hvor mange, eneste jeg betoner at det varer i 2.5time, noe som i seg selv er helt forferdelig skummelt..

for det er jo som du sier, ille nok med intervju aleine.

så hadde håpet noen hadde erfaring! Haha

 

Gruppeintervju og varighet på 2,5 timer. Det høres ut som et mareritt. Men dette fikser du! :)

Anonymkode: 1aab3...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gruppeintervju og varighet på 2,5 timer. Det høres ut som et mareritt. Men dette fikser du! :)

Anonymkode: 1aab3...b8a

Haha ja jeg kan ikke akuratt si jeg gleder meg. Så det blir spennende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke jobben :grine:SÅ lei meg nå. Det her minner meg litt om dating egentlig.. avvist IGJEN! Fikk tilbakemelding av HR-dama at jeg hadde best kvalifikasjoner, men jeg fremstod som sjenert, med dårlig selvtillit og begrunnet ikke godt nok hvorfor de skulle ansette meg. Rett på sak der, selv om det var veldig greit å få en tilbakemelding. Det som er litt kjipt er at hun HR-dama har et verv i samme forening som meg, noe jeg føler er litt dumt. Hun har også intervjuet meg i en annen stilling (disse jobbene er internt der jeg jobber nå) og jeg føler hun ikke liker meg. Da blir det veldig vanskelig. Så vurderer å finne meg en jobb et annet sted egentlig. Men er så vanskelig akkurat nå her i Oslo! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, CaraCaraMia skrev:

Jeg fikk ikke jobben :grine:SÅ lei meg nå. Det her minner meg litt om dating egentlig.. avvist IGJEN! Fikk tilbakemelding av HR-dama at jeg hadde best kvalifikasjoner, men jeg fremstod som sjenert, med dårlig selvtillit og begrunnet ikke godt nok hvorfor de skulle ansette meg. Rett på sak der, selv om det var veldig greit å få en tilbakemelding. Det som er litt kjipt er at hun HR-dama har et verv i samme forening som meg, noe jeg føler er litt dumt. Hun har også intervjuet meg i en annen stilling (disse jobbene er internt der jeg jobber nå) og jeg føler hun ikke liker meg. Da blir det veldig vanskelig. Så vurderer å finne meg en jobb et annet sted egentlig. Men er så vanskelig akkurat nå her i Oslo! 

:blomst: 

Anonymkode: 1aab3...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, CaraCaraMia skrev:

Jeg fikk ikke jobben :grine:SÅ lei meg nå. Det her minner meg litt om dating egentlig.. avvist IGJEN! Fikk tilbakemelding av HR-dama at jeg hadde best kvalifikasjoner, men jeg fremstod som sjenert, med dårlig selvtillit og begrunnet ikke godt nok hvorfor de skulle ansette meg. Rett på sak der, selv om det var veldig greit å få en tilbakemelding. Det som er litt kjipt er at hun HR-dama har et verv i samme forening som meg, noe jeg føler er litt dumt. Hun har også intervjuet meg i en annen stilling (disse jobbene er internt der jeg jobber nå) og jeg føler hun ikke liker meg. Da blir det veldig vanskelig. Så vurderer å finne meg en jobb et annet sted egentlig. Men er så vanskelig akkurat nå her i Oslo! 

Leit å høre du ikke fikk jobben. Aldri morro med slike beskjeder. Rekner med jeg får samme beskjed selv til uka. 

ja Oslo er ikke lett ifht jobbmarkedet fortiden, den kjenner jeg selv til.

håper det blir bedre for deg videre og ved neste intervjuer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervjuet mitt på fredag gikk ikke veldig bra. Jeg måtte fylle ut en ganske lang personlighetstest på forhånd. De sa at jeg ikke scoret så bra på den, men at jeg gjorde et veldig mye bedre inntrykk etter svarene på intervjuet. Jeg fikk derimot et ganske sterkt inntrykk av at de søker etter noen andre enn meg. Skulle høre mer innen mandag, enten med avslag eller innkalling til andregangsintervju.

Ellers har jeg fått to avslag i dag, og fått tilsendt ny personlighetstest fra et annet firma. Den er fra en jobb jeg har mer lyst på enn de fleste andre jobbene jeg har søkt på, så da får jeg bare krysse fingrene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kragebein skrev:

Intervjuet mitt på fredag gikk ikke veldig bra. Jeg måtte fylle ut en ganske lang personlighetstest på forhånd. De sa at jeg ikke scoret så bra på den, men at jeg gjorde et veldig mye bedre inntrykk etter svarene på intervjuet. Jeg fikk derimot et ganske sterkt inntrykk av at de søker etter noen andre enn meg. Skulle høre mer innen mandag, enten med avslag eller innkalling til andregangsintervju.

Ellers har jeg fått to avslag i dag, og fått tilsendt ny personlighetstest fra et annet firma. Den er fra en jobb jeg har mer lyst på enn de fleste andre jobbene jeg har søkt på, så da får jeg bare krysse fingrene.

Krysser fingra for deg jeg også. 

Hva er disse personlighetstestene? Hva svarer man på der? Og hva slags jobber får man sånne på intervju?
Jeg har ikke vært på mange intervjuer for faste jobber, jeg har stort sett jobbet vikariater, og jeg har ikke vært borti sånne tester. 

Anonymkode: f81c4...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hvorfor må jeg være så elendig på intervjuer? Jeg bare sitter og venter på et avslag. :(

Anonymkode: 9f669...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krysser fingra for deg jeg også. 

Hva er disse personlighetstestene? Hva svarer man på der? Og hva slags jobber får man sånne på intervju?
Jeg har ikke vært på mange intervjuer for faste jobber, jeg har stort sett jobbet vikariater, og jeg har ikke vært borti sånne tester. 

Anonymkode: f81c4...91e

Takk! Dette har vært jobber innen elektrokjeder. De bruker testene hovedsakelig til å sile ut antall søknader de trenger å se gjennom manuelt. Der jeg var på intervju hadde de fått litt over 100 søknader, men bare 70-og noe hadde svart på testene. Så de er gjerne ikke helt avgjørende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå.. har søkt på en stilling hvor jeg fikk til svar at de skulle ta kontakt i løpet av denne uken. Går å refresher epostinnboksen og sjekker telefonen hvert andre minutt.  Det er en jobb jeg har skikkelig lyst på. Når de sender mail å sier at jeg vil bli kontaktet i løpet av denne uka så må vel det bety intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SiriR

Jeg fikk endelig jobb etter å ha sendt ca 60 søknader 🎉🎉😀 Så fantastisk å endelig få 100% relevant arbeid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SiriR skrev:

Jeg fikk endelig jobb etter å ha sendt ca 60 søknader 🎉🎉😀 Så fantastisk å endelig få 100% relevant arbeid! 

Så deilig, gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/2/2017 den 23.00, CaraCaraMia skrev:

Jeg fikk ikke jobben :grine:SÅ lei meg nå. Det her minner meg litt om dating egentlig.. avvist IGJEN! Fikk tilbakemelding av HR-dama at jeg hadde best kvalifikasjoner, men jeg fremstod som sjenert, med dårlig selvtillit og begrunnet ikke godt nok hvorfor de skulle ansette meg. Rett på sak der, selv om det var veldig greit å få en tilbakemelding. Det som er litt kjipt er at hun HR-dama har et verv i samme forening som meg, noe jeg føler er litt dumt. Hun har også intervjuet meg i en annen stilling (disse jobbene er internt der jeg jobber nå) og jeg føler hun ikke liker meg. Da blir det veldig vanskelig. Så vurderer å finne meg en jobb et annet sted egentlig. Men er så vanskelig akkurat nå her i Oslo! 

Altså.. en ting er å gi noen et avslag. Men, hvis det er sånn at du er sjenert og ikke har den beste selvtilliten, hvordan skal det gjøre det bedre for deg at du får beskjed om at du fremstår slik samtidig som de gir deg et avslag?

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest SiriR
1 time siden, Kragebein skrev:

Så deilig, gratulerer!

Tusen takk! 😄 Det så mørkt ut en stund men til slutt ordnet det seg 😊 jeg kjørte til første og andregangsintervjuet og det var 2 ferger hver vei og hver vei tar 3,5 timer å kjøre! 😥😥 Det var heldigvis verdt det 😀

Endret av SiriR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SiriR skrev:

Tusen takk! 😄 Det så mørkt ut en stund men til slutt ordnet det seg 😊 jeg kjørte til første og andregangsintervjuet og det var 2 ferger hver vei og hver vei tar 3,5 timer å kjøre! 😥😥 Det var heldigvis verdt det 😀

Artig! Skal igjennom noen timer i bil og ferger selv på intervju snart, håper jeg er like heldig som deg! 

Gratulerer! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SiriR
11 timer siden, debattanten skrev:

Artig! Skal igjennom noen timer i bil og ferger selv på intervju snart, håper jeg er like heldig som deg! 

Gratulerer! :)

Tusen takk! 😊 Lykke til! Krysser fingrene for deg! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, hobbykokken skrev:

Altså.. en ting er å gi noen et avslag. Men, hvis det er sånn at du er sjenert og ikke har den beste selvtilliten, hvordan skal det gjøre det bedre for deg at du får beskjed om at du fremstår slik samtidig som de gir deg et avslag?

 

Er derfor jeg tror hun HR-dama ikke liker meg. Og tenk om hun er involvert i prosessen om jeg søker enda en stilling internt? Da kan hun jo f.eks kommentere "men det  her sa du jo i forrige intervju også, hvorfor sa du det" og gjøre meg enda mer usikker. Nå har jeg fått litt mer ansvar i jobben jeg har nå, så det er hvertfall positivt på cv-en min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...