Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Dere som er har en utdannelse og som er arbeidsledige, hvilken utdannelse har dere?

Jeg har 2 år økonomiutdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, dillyduzit skrev:

Haha, dette er litt komisk. Vi er i  nøyaktig samme båt med tanke på sted og vurderingen av sted ang flytting. Vi får håpe en av oss (eller begge to) får jobb i dette gudsforlatte fylket. 

Jeg og samboeren min flyttet fra Kristiansand fordi det var umulig å få jobber der. Håper du er heldigere enn det vi var :) 

Anonymkode: 74384...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Høstduft skrev:

Dere som er har en utdannelse og som er arbeidsledige, hvilken utdannelse har dere?

Jeg har 2 år økonomiutdannelse.

Er ikke arbeidsledig men prøver å søke meg til noe mer relevant som ikke bare innebærer salg, men også administrasjon, ansvar for SoMe, prosjektledelse o.l. Har master i markedskommunikasjon. Ble ferdig i fjor. 

Anonymkode: 23d87...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren min flyttet fra Kristiansand fordi det var umulig å få jobber der. Håper du er heldigere enn det vi var :) 

Anonymkode: 74384...9b1

Hvor gikk ferden? Fornøyd med valget om å flytte fra det blide Sørlandet? (Jaggu mye sikringer her også) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 13.38, debattanten skrev:

Bor i Aust-Agder og søker jobber i fra Kr.sand til Arendal. Landets sørgeligste jobbmarked. Vurderer å flytte, selv om det blir veldig vanskelig og er siste utvei. Vurderer Vestfold. Mye større arbeidsmarked og kortere vei mellom flere store områder. 

Hei, jeg mener å huske at du var aktiv i denne tråden i fjor (?), og at du da til slutt endte opp med en selgerjobb. Hva skjedde siden du nå er på arbeidsmarkedet igjen?

Var det et vikariat? Jeg har selv et vikariat nå, men de er ennå usikker på om de trenger flere folk når kontrakten min går ut. 

Anonymkode: 1a8c4...5a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på intervju for en stund sia. Har prøvd å ringe for å høre hvordan det går, men de tar ikke tlf.. Sendte en SMS og spurte... Argh klarer ikke vente!! Håper de svarer snart!

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy flate, så vanskelig det er å skrive en god søknadstekst! Brukt mange dager, og klarer ikke få meg selv fornøyd!

Anonymkode: ae768...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2017 den 16.42, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg mener å huske at du var aktiv i denne tråden i fjor (?), og at du da til slutt endte opp med en selgerjobb. Hva skjedde siden du nå er på arbeidsmarkedet igjen?

Var det et vikariat? Jeg har selv et vikariat nå, men de er ennå usikker på om de trenger flere folk når kontrakten min går ut. 

Anonymkode: 1a8c4...5a9

Jo, stemmer det. Det gikk ikke rett og slett, passet ikke meg og jeg passet ikke arbeidsgiver. Selgerjobber er jo litt spesielle av og til og jeg var villig til å gjøre mitt beste for å få en jobb så prøvde, men feilet :P

Så nå er jeg på leiting igjen og det er jo vanskelig. Har du vikariat og er usikker ville jeg søkt andre jobber i hvert fall :P I det minste på det du føler er interessant og kanskje mer sikkert enn hva du har :) 

Endret av debattanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællæ. Ny her i denne tråden, jeg da... begynte å søke jobber for rundt 1 mnd siden... har foreløpig bare søkt via finn. Men er det noe mer man kan gjøre? har registrert meg på jobbzone også. Og har bedt om et møte med nav for å få meg inn på et jobbkurs. Jeg har null utdanning (kun fullført videregående), null jobberfaring og er 25 år... Heh... så jeg er vel nesten sjanseløs :fart2:

Håper å få jobb fra høsten av (fom august) for da begynner småen i bhg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skyblue skrev:

Hællæ. Ny her i denne tråden, jeg da... begynte å søke jobber for rundt 1 mnd siden... har foreløpig bare søkt via finn. Men er det noe mer man kan gjøre? har registrert meg på jobbzone også. Og har bedt om et møte med nav for å få meg inn på et jobbkurs. Jeg har null utdanning (kun fullført videregående), null jobberfaring og er 25 år... Heh... så jeg er vel nesten sjanseløs :fart2:

Håper å få jobb fra høsten av (fom august) for da begynner småen i bhg :)

Hva har du gjort i seks år etter vgs?

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2017 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Hva har du gjort i seks år etter vgs?

Anonymkode: 561c7...e0c

De to første åra etter vgs tok jeg opp matte for å bestå den siden jeg strøk på eksamen. Failet 3 ganger før jeg besto, så brukte ca 2 år på det. Søkte jo jobber samtidig, men fikk aldri jobb og fikk deretter innvilget aap (fordi jeg er tunghørt og mange arbeidsgivere ser på dette som et problem) i 2013-2014 gikk jeg på jobbkurs og jobbet praksis for å skaffe meg litt erfaring. Jobbet noen mnd i butikk og noen mnd på sykehjem og i hjemmetjenesten. Så har jo litt erfaring derfra. I 2015, da jeg ikke kom inn på høyskolen, begynte jeg å studere på nettet, NKI sine nettstudier. Er ferdig i juni i år :) Er da interiørkonsulent, skulle egentlig studere videre til interiørarkitekt på kunsthøyskolen i Oslo, men vil ikke jobbe med det likevel... så jah. Jeg ble også gravid i 2015 og hadde mammapermisjon fra okt 2015-juni 2016. Men har hatt ungen hjemme til nå (skal være det fram til høsten) da er hun 2 år når hun begynner i bhg :) Så siden hun skal begynne i bhg og jeg prøver å finne ut hva jeg vil studere meg videre til, tenkte jeg at det å jobbe litt først en stund kan hjelpe meg å finne ut hva jeg vil studere igjen etter hvert.

Der har du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

For ikke lenge siden deltok jeg selv i denne tråden, og plutselig endret det seg! Jeg er nå ansatt som rekrutteringsrådgiver, og var så heldig at jeg møtte på ledere som satset på person - og ikke utdannelsen. Det er jeg evig takknemmelig for! Og ikke minst, er jeg så glad for å være i en posisjon hvor jeg kan hjelpe andre ut i jobb.

Jeg ser at dere er umotiverte, og lei - men gi ikke opp! Kontakt rekrutterere direkte, innenfor den bransjen du ønsker å jobbe i! Hjelp dem å finne DEG, for de sitter dag ut og dag inn å leter etter deg allerede!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
5 timer siden, jegerenenhjørning skrev:

Hei dere!

For ikke lenge siden deltok jeg selv i denne tråden, og plutselig endret det seg! Jeg er nå ansatt som rekrutteringsrådgiver, og var så heldig at jeg møtte på ledere som satset på person - og ikke utdannelsen. Det er jeg evig takknemmelig for! Og ikke minst, er jeg så glad for å være i en posisjon hvor jeg kan hjelpe andre ut i jobb.

Jeg ser at dere er umotiverte, og lei - men gi ikke opp! Kontakt rekrutterere direkte, innenfor den bransjen du ønsker å jobbe i! Hjelp dem å finne DEG, for de sitter dag ut og dag inn å leter etter deg allerede!

Det er ingen som ser etter meg. Nå har jeg oppsøkt alle rekrutterere i Rogaland og alle finner på unnskyldninger på å ikke sende min CV til relevante arbeidsgivere. 

Rekrutteringsbransjen er et råttent system som kun jobber for seg selv for å skaffe deres venner/bekjente jobb. Det er bare et tidsspørsmål før du er hjernevasket, så nei, jeg tror ikke på det du skriver.

Endret av AnonGangerTo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Det er ingen som ser etter meg. Nå har jeg oppsøkt alle rekrutterere i Rogaland og alle finner på unnskyldninger på å ikke sende min CV til relevante arbeidsgivere. 

Rekrutteringsbransjen er et råttent system som kun jobber for seg selv for å skaffe deres venner/bekjente jobb. Det er bare et tidsspørsmål før du er hjernevasket, så nei, jeg tror ikke på det du skriver.

oooog hvorfor skal noen gidde å tro deg når du selv ikke gidder å tro på andre? Kan du ikke heller gratulere brukeren og være glad på brukerens vegne isteden for å beskylde for å lyve og være sur for at det ikke er du som fikk jobb?

Anonymkode: b6f3e...8d5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, jegerenenhjørning skrev:

Hei dere!

For ikke lenge siden deltok jeg selv i denne tråden, og plutselig endret det seg! Jeg er nå ansatt som rekrutteringsrådgiver, og var så heldig at jeg møtte på ledere som satset på person - og ikke utdannelsen. Det er jeg evig takknemmelig for! Og ikke minst, er jeg så glad for å være i en posisjon hvor jeg kan hjelpe andre ut i jobb.

Jeg ser at dere er umotiverte, og lei - men gi ikke opp! Kontakt rekrutterere direkte, innenfor den bransjen du ønsker å jobbe i! Hjelp dem å finne DEG, for de sitter dag ut og dag inn å leter etter deg allerede!

Gratulerer. :kristin:  Slik er det når man har tro på seg selv og tro på andre. Bra gjort.

Anonymkode: b6f3e...8d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter å lese her, blir direkte redd og ikke få jobb,

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutter å lese her, blir direkte redd og ikke få jobb,

Anonymkode: 07f33...905

Skjønner jeg godt når det er noen her som må stadig spre usanne rykter om at folk bare ansetter venner og bekjente og at alle er korrupte. Og som nekter å innse at problemet kanskje er at de brukeren søker hos ikke vil ansette vedkommende men andre. 

Anonymkode: b6f3e...8d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner jeg godt når det er noen her som må stadig spre usanne rykter om at folk bare ansetter venner og bekjente og at alle er korrupte. Og som nekter å innse at problemet kanskje er at de brukeren søker hos ikke vil ansette vedkommende men andre. 

Anonymkode: b6f3e...8d5

Men hvordan kan de vite det, de kjenner ikke vedkommende.

 

Anonymkode: 07f33...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan de vite det, de kjenner ikke vedkommende.

 

Anonymkode: 07f33...905

søknad

Anonymkode: b6f3e...8d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

søknad

Anonymkode: b6f3e...8d5

Jeg ønsker deg en fin dag:) takk for svar!

Anonymkode: 07f33...905

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...