Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest Wanda Maximoff
3 minutter siden, Nikee skrev:

Håper det ordner seg for deg også :blomst: 

Takk, det samme :):) Hovedsakelig så skulle jeg ønsket meg jobb i butikk, men men, vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Wanda Maximoff skrev:

Takk, det samme :):) Hovedsakelig så skulle jeg ønsket meg jobb i butikk, men men, vi får se :)

Det er veldig koselig å jobbe i butikk, trives godt med det :jepp: Men der er det høy konkurranse om dagen også. Jeg har bestemt meg for å ta en pause meg all jobbsøking, jeg kjenner jeg er for sliten og klarer ikke å skrive en god søknad lenger. Så jeg tar to uker uten noe jobbgreier så begynner jeg igjen etter det. Avslagene ble litt for deprimerende denne gangen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
1 minutt siden, Nikee skrev:

Det er veldig koselig å jobbe i butikk, trives godt med det :jepp: Men der er det høy konkurranse om dagen også. Jeg har bestemt meg for å ta en pause meg all jobbsøking, jeg kjenner jeg er for sliten og klarer ikke å skrive en god søknad lenger. Så jeg tar to uker uten noe jobbgreier så begynner jeg igjen etter det. Avslagene ble litt for deprimerende denne gangen :sjenert:

Ja, det er det nok. :) Folk ønsker seg jo jobb ved siden av studiene for å ha litt og leve av så ja, kan forestille meg at det er et skikkelig pressområde. 

Men men, noen ganger så må man bare ta seg en pause og fokusere på noe annet, så kommer man sterkere tilbake etterpå. :) Ikke ta avslagene så hardt, neste gang så går det vet du ;)

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Ja, det er det nok. :) Folk ønsker seg jo jobb ved siden av studiene for å ha litt og leve av så ja, kan forestille meg at det er et skikkelig pressområde. 

Men men, noen ganger så må man bare ta seg en pause og fokusere på noe annet, så kommer man sterkere tilbake etterpå. :) Ikke ta avslagene så hardt, neste gang så går det vet du ;)

Mange studenter og andre håpefulle i konkurranse ja :jepp: Ja jeg har tatt pauser før og det hjelper litt å få ting på avstand. Tok det litt tungt denne gangen da jeg virkelig følte jeg hadde gjort det bra, i alle fall på den ene men så nei. Ikke noe flaks denne gangen heller. Så får samle tankene og kreftene og gi det et par dager fri så krysser jeg fingrene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips var hele min verdn snudd opp ned :bolledeig:Jeg har fått jobb!! :daane: Kun ut året, men med mulighet med forlengelse Endelig endelig :grine: 

Endret av Nikee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nikee skrev:

Og vips var hele min verdn snudd opp ned :bolledeig:Jeg har fått jobb!! :daane: Kun ut året, men med mulighet med forlengelse og jeg har jobb der uansett fra april av. Endelig endelig :grine: 

Gratulerer! :D Må si jeg ble virkelig glad på dine vegne nå! Har fulgt med i denne tråden en stund og har lagt merke til hvor tøft det har vært for deg med jobbsøkingen. Lykke til i den nye jobben!! :-D 

Anonymkode: ca094...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! :D Må si jeg ble virkelig glad på dine vegne nå! Har fulgt med i denne tråden en stund og har lagt merke til hvor tøft det har vært for deg med jobbsøkingen. Lykke til i den nye jobben!! :-D 

Anonymkode: ca094...bd0

Tusen takk :klem::blomst: Det har virkelig vært tøft, det har det :sjenert: Samtidig er jeg glad jeg har hatt denne tråden for å lette litt på trykket, og finne andre i samme situasjon. Jeg tror det ikke ennå :fnise: Venter litt på å våkne, eller høre at det har blitt gjort en feil... *bank i bordet* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
26 minutter siden, Nikee skrev:

Og vips var hele min verdn snudd opp ned :bolledeig:Jeg har fått jobb!! :daane: Kun ut året, men med mulighet med forlengelse og jeg har jobb der uansett fra april av. Endelig endelig :grine: 

Gratulerer masse!! Dette har du virkelig fortjent! Hvordan fikk du jobben? 

Jeg har vært optimistisk de to siste ukene, pga tiltaket jeg var heldig å bli tatt opp i. Så lenge varte den følelsen. I går ble jeg skuffet når jeg fikk beskjed om å fortsette med å søke på annonserte stillinger. Hva skal det være godt for? Når jeg konkurrerer med 300-500 andre, det vil alltid være noen som er bedre enn meg. Alltid!!! Kjenner angsten bygger seg opp i meg. Går snart i kjelleren igjen. "Neida, ikke ta det personlig!" sier alle. Jeg er så lei det utsagnet!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Gratulerer masse!! Dette har du virkelig fortjent! Hvordan fikk du jobben? 

Jeg har vært optimistisk de to siste ukene, pga tiltaket jeg var heldig å bli tatt opp i. Så lenge varte den følelsen. I går ble jeg skuffet når jeg fikk beskjed om å fortsette med å søke på annonserte stillinger. Hva skal det være godt for? Når jeg konkurrerer med 300-500 andre, det vil alltid være noen som er bedre enn meg. Alltid!!! Kjenner angsten bygger seg opp i meg. Går snart i kjelleren igjen. "Neida, ikke ta det personlig!" sier alle. Jeg er så lei det utsagnet!!!! 

Tusen takk :klem: Jeg har jobbet der i sommer, begynte tidlig i sesongen. Og jeg ble lagt merke til :hoppe: Og fikk nå tilbud om kontrakt ut året med mulighet for forlengelse. Jeg er så sinnsykt lettet, jeg hadde gitt opp feltet mitt (akseptert at det kun ble sommerjobber der) og nesten gitt opp på jobbsøking. Hadde jo bestemt meg for en ny pause der, og så skjer dette. :grine: Jeg begynte nesten å grine av lettelse i dag. 

Ååårh jeg føler så med deg @AnonGangerTo det der er så frustrerende! Det utsagnet kan folk ta et sted solen aldri skinner :sukk: jeg krysser alt jeg har for deg, virkelig! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
12 minutter siden, Nikee skrev:

Tusen takk :klem: Jeg har jobbet der i sommer, begynte tidlig i sesongen. Og jeg ble lagt merke til :hoppe: Og fikk nå tilbud om kontrakt ut året med mulighet for forlengelse. Jeg er så sinnsykt lettet, jeg hadde gitt opp feltet mitt (akseptert at det kun ble sommerjobber der) og nesten gitt opp på jobbsøking. Hadde jo bestemt meg for en ny pause der, og så skjer dette. :grine: Jeg begynte nesten å grine av lettelse i dag. 

Ååårh jeg føler så med deg @AnonGangerTo det der er så frustrerende! Det utsagnet kan folk ta et sted solen aldri skinner :sukk: jeg krysser alt jeg har for deg, virkelig! 

 

Tusen takk for oppmuntringen Nikee. Jeg innser at det ikke er meningen at jeg skal få meg jobb. Bør egentlig bare gi opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
2 timer siden, Nikee skrev:

Og vips var hele min verdn snudd opp ned :bolledeig:Jeg har fått jobb!! :daane: Kun ut året, men med mulighet med forlengelse og jeg har jobb der uansett fra april av. Endelig endelig :grine: 

O-M-G! Gratulerer! 

2 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Alltid!!! Kjenner angsten bygger seg opp i meg. Går snart i kjelleren igjen. "Neida, ikke ta det personlig!" sier alle. Jeg er så lei det utsagnet!!!! 

Uff. En klem til deg. Husker selv hvor destruktivt det er å gå hjeme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser en stillingsannonse, og ett av kravene er at søkeren har "livserfaring".... 

Hva vil det si? At de foretrekker noen som har gjennomgått mye dritt og har lært av det, eller er det en penere måte å si at de driver med aldersdiskriminering ovenfor de av oss som enda ikke har pushet 40? 

Det er så mye rare krav hos enkelte at jeg fatter ikke hvordan ting går gjennom sensuren før stillingsannonser blir publisert. 

Men det positive er at det endelig har tatt seg opp litt her nå i forhold til stillinger som er relevante for meg. 
Jeg begynner å få hastverk nå. I en av deltidsstillingene jeg har har de ansatt 2-3 nye personer. Det betyr flere som vil ha samme oppdragene som jeg vil ha, og selvfølgelig mindre jobb på meg. 
Etter jeg takket ja til et fast oppdrag hver måned har det blitt lagt inn sperre på meg for enkelte oppdrag fikk jeg vite. Jeg får ikke lov til å promotere konkurrerende produkter. 
Men å promotere både Freia, Nidar, og Nøttefabrikken (for eksempel), DET får jeg gjøre! :klaske: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det min tur til å søke jobb!

Søkt en god stund og var så heldig å få intervju i morgen etter at jeg gikk innom butikken :)

Ønsker bare noe ved siden av studiene, men vi får se! Spent :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sagt opp for andre gang på 2 år... Men er nå klar til å søke jobb utenfor fylket (Rogaland), jeg er lei av å ikke få napp på noen jobber. Har vært så heldig at jeg har hatt en deltissjobb, men de måtte også nedbemanne. Har søkt på fulltidsjobber i godt over ett år, men det er lite i Rogaland. Så jeg satser på å finne en jobb et annet sted, selv om det blir mye styr, da må mannen få seg en ny jobb der vi evt flytter og huset må selges eller leies ut om vi ikke får solgt. Mye styr, men alt er greit om jeg bare får en fornuftig betalt fulltidsjobb.

Er det flere som vurderer å flytte på seg pga jobben?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tvist skrev:

--snip--

Er det flere som vurderer å flytte på seg pga jobben?

Tok den beslutningen i fjor. Visste at folk helst ville ha ny jobb i nærheten av der de bor, så jeg søkte i en annen del av landet da jeg fikk muligheten til å flytte hjemover.

Landet veldig bra jobb i løpet av noen måneder. Kjøpte ny leilighet på nytt sted, solgte leilighet utenfor Stavanger, og flyttet.

Regn med at oljelønninger ikke er standard noe steder som ikke er i oljå.

Anonymkode: c1cef...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt jobb på arbeidsplassen min. Kom inn til intervju og det gikk bra. Skulle få svar denne uka. Har hørt at en har blitt kalt inn til andregangsintervju, men jeg har ikke hørt noe. Ser ut som at det ikke blir meg denne gangen...

Anonymkode: 63312...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tar denne anonymt.

Jeg har fremdeles ikke jobb og har ingen penger :(

Livet suger...

Anonymkode: 00f68...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne anonymt.

Jeg har fremdeles ikke jobb og har ingen penger :(

Livet suger...

Anonymkode: 00f68...a86

Hvor lenge har du vært arbeidsledig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tvist skrev:

Hvor lenge har du vært arbeidsledig?

Flere år.

Anonymkode: 00f68...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet når dere tenker: YES! Denne jobben skal jeg søke på! 

Så begynner du å skrive søknaden, leser over og det er bare noe av det kjedeligste du noen gang har produsert. Jippi! Ellers gikk søknadsfristen ut for en jobb jeg virkelig ville ha, men enda ikke hørt noe. Fristen gikk ut på søndag, men jeg sitter med mine tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...