Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig å fikk meg jobb på skole nå i høst. Var på intervju i sommer og jobben ble min. 50 % årsvikariat som lærer i 1.klasse. Har nå jobbet der 1 mnd. Dette er min første jobb etter endt utdanning (Har bare jobbet i matbutikk tidligere). Kommunen skolen ligger i har nå bestemt seg for å legge ned asylmottakene og derfor blir det masseoppsigelser. Det er to barneskoler og en ungdomsskole i kommunen. For noen uker siden var det møter osv angående dette men de trodde det ikke ville ramme skolen vår. Så jeg kunne puste litt lettet ut. I dag ville rektor snakke med meg, og da var det angående dette. Jeg fikk da forhåndsvarsel vedrørende oppsigelse. Så skal i møte angående dette på mandag. Så mulig jeg mister jobben min som jeg er blitt så glad i.  Rektoren sa også at det var ei som hadde fått tilbud om 100 % stilling på den andre skolen, men hun hadde takket nei fordi hun heller ville jobbe på den skolen jeg jobber på, og hun ville ikke ha de fagene som inngikk i stillingen. Så da skal altså denne damen muligens komme og ta min stilling! Fordi det går på ansiennitet! Så hva er dette for noe tull? Er da ikke rettferdig at denne damen skal bli tilbydd MIN stilling da hun takket nei til den 100 % stillingen hun fikk tilbydd på den andre skolen?? ELLER?  Da skulle det  jo vært denne damen som måtte pakke sakene sine og stått uten jobb, ikke jeg!? 
 
Har gått og tenkt på dette i hele dag :( Blir ordentlig forbanna og stresset. Endelig hadde jeg fått meg jobben jeg har ønsket i mange år og endelig trivdes ordentlig godt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 23.9.2016 at 23.54, Sitronmelis skrev:

Jeg var så heldig å fikk meg jobb på skole nå i høst. Var på intervju i sommer og jobben ble min. 50 % årsvikariat som lærer i 1.klasse. Har nå jobbet der 1 mnd. Dette er min første jobb etter endt utdanning (Har bare jobbet i matbutikk tidligere). Kommunen skolen ligger i har nå bestemt seg for å legge ned asylmottakene og derfor blir det masseoppsigelser. Det er to barneskoler og en ungdomsskole i kommunen. For noen uker siden var det møter osv angående dette men de trodde det ikke ville ramme skolen vår. Så jeg kunne puste litt lettet ut. I dag ville rektor snakke med meg, og da var det angående dette. Jeg fikk da forhåndsvarsel vedrørende oppsigelse. Så skal i møte angående dette på mandag. Så mulig jeg mister jobben min som jeg er blitt så glad i.  Rektoren sa også at det var ei som hadde fått tilbud om 100 % stilling på den andre skolen, men hun hadde takket nei fordi hun heller ville jobbe på den skolen jeg jobber på, og hun ville ikke ha de fagene som inngikk i stillingen. Så da skal altså denne damen muligens komme og ta min stilling! Fordi det går på ansiennitet! Så hva er dette for noe tull? Er da ikke rettferdig at denne damen skal bli tilbydd MIN stilling da hun takket nei til den 100 % stillingen hun fikk tilbydd på den andre skolen?? ELLER?  Da skulle det  jo vært denne damen som måtte pakke sakene sine og stått uten jobb, ikke jeg!? 
 
Har gått og tenkt på dette i hele dag :( Blir ordentlig forbanna og stresset. Endelig hadde jeg fått meg jobben jeg har ønsket i mange år og endelig trivdes ordentlig godt i.

Er det virkelig så vanskelig å få seg jobb som lærer?

Anonymkode: 68504...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bygda er det lite å ta seg til. Får kanskje 2 ekstra vakter på bolig eller på sykehjemmet i uken. Har vært på 2 intervju forige uke. Begge gikk meget dårlig og siden dette er en liten bygd. Blir det litt sånn type, "der røk dine fremtidige sjanser også" dem der får jeg neppe komme å snakke noe mer med. Klarte ikke ytre ett eneste fornuftig ord.

 

Kjedelig å sitte hjemme, når man kan være en ressurs som aldri har hatt 1 fraværsdag. Blir bestandig frakjørt på intervju og har vær vikar i 5-6 år. Har flyttet litt på meg, så det er den største grunnen. Men er litt kjedelig når ei nyutdannet på 22 får jobben fremfor meg, fordi jeg blir så nervøs på intervju.

Anonymkode: 510cd...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig så vanskelig å få seg jobb som lærer?

Anonymkode: 68504...e6d

Spørs vel hvor i landet man bor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er nevnt flere ganger, så; det er virkelig ikke noe problem å være nervøs på intervju. Jeg var på andre siden av bordet under mange intervjuer forrige uke, hvor noen var mer tydelig nervøse enn andre. Og det er helt forståelig og viser egentlig bare at du i alle fall ikke er likegyldig til jobben..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en noen rettigheter etter at dagpengene tar slutt?

Er selv arbeidsledig, og får bare avslag på intervjuene. Jeg tenker ofte hvordan dette skal gå, om jeg bare får avslag innen dagpengene tar slutt:ohmy: 

Blir en virkelig straffet for at ingen vil ansette deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff
10 minutter siden, SøtMelon skrev:

Uff da:forvirret:

 

Er du uten jobb? Sist jeg var her så var det 2012/2013 eller en annen gang så er jo en stund siden da :) Uansett, i dag så har jeg søkt to jobber og sett meg ut den tredje. 

Endret av Wanda Maximoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søkt jobb var på intervju, så plutselig finner jeg ut i løpet av intervjuet at stemningen ikke er der og arbeidet ikke blir sånn jeg hadde forestilt meg, jeg gjør så godt jeg kan for å skjule det, men det er akkurat som jeg gjør og sier ting slik at jeg ikke blir den utvalgte. Burde jeg ikke gi full gass fått tilbud og takket nei istedenfor? Veldig synd hele greia for jeg trenger så sårt en jobb. 

Anonymkode: 87bb4...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.9.2016 den 13.02, Wanda Maximoff skrev:

Skal skrive søknad som åpen søknad til barnehager osv. Føler meg helt blank om hva jeg skal skrive. 

Jeg synes slike søknader er verst, vet liksom ikke hva jeg skal fokusere på heller når man skal skrive en åpen søknad :sjenert: Kanskje du kan kikke på barnehageutlysninger og se hva de ser etter der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff
13 minutter siden, Nikee skrev:

Jeg synes slike søknader er verst, vet liksom ikke hva jeg skal fokusere på heller når man skal skrive en åpen søknad :sjenert: Kanskje du kan kikke på barnehageutlysninger og se hva de ser etter der? 

Har sendt et par nå. Endte opp med å skrive at jeg har egen erfaring med barn og sånt. Kanskje ikke så informativt og sånt, men men. :) Takk for tipset, skal sjekke ut noen utlysninger på nav.no. Kanskje jeg finner noen der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på karrierekveld på høyskolen her, og jo de ser etter folk men de vil ha folk med erfaring...Hele karriere opplegget er jo bare reklame og pr for bedriftene rett og slett..Fikk nå gratis middag og øl i det minste :P 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Wanda Maximoff skrev:

Har sendt et par nå. Endte opp med å skrive at jeg har egen erfaring med barn og sånt. Kanskje ikke så informativt og sånt, men men. :) Takk for tipset, skal sjekke ut noen utlysninger på nav.no. Kanskje jeg finner noen der. :)

Håper det ordner seg for deg også :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...