Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

De gangene jeg har fått jobb så har det stort sett vært rekrutteringsbyråer, så jeg har god erfaring med dem, @n0mdeplume, i hvert fall i forhold til å få jobber.

Nå har ingen av dem ført til fast jobb for min del, så den delen av spm ditt kan jeg ikke svare på, så sånn sett ble det kanskje klønete at jeg svarte siden du ikke fikk helt svar på det du spurte om, sånn egentlig.

Jeg er som deg. Har ikke hatt fast jobb noen gang. Jeg tror det har vært én eller to ganger jeg ikke har fått jobb via vikarbyråer, men fordi jeg har gått på disse evinnelige kursene til NAV. Ingen av de jobbene jeg har hatt har ført til noe mer enn vikariater av forskjellig varighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har god erfaring med bemanningsbyrå i Oslo, men ikke i de andre byene. Jeg har mastergrad, men fikk tilbud om tilkallingsstilling på ufaglært callsenter 2 timer unna der jeg bodde.

Anonymkode: ae768...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, @Polly Ester :) Er du i jobb nå? 

Selv om drømmen og målet er en fast jobb så er det jo selvfølgelig bedre med et vikariat enn å sitte hjemme. Hadde liksom ikke trodd det skulle bli sånn etter 459 år på skolebenken ;) 

Har noen en formening om hvilke rekrutterings/bemanningsbyråer som anbefales? Dette gjelder for Trondheim. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er arb.søker igjen nå etter et vikariat som gikk ut i november i fjor. 

De jeg har hatt best kontakt med her - Drammen - er Bjørg Fjell, det er der jeg har fått flest jobber. De første jobbene jeg fikk da jeg ble arb.søker for lenge, lenge, lenge siden var via Manpower, men det lengste oppdraget jeg har hatt var via Adecco. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Polly Ester skrev:

Nei, jeg er arb.søker igjen nå etter et vikariat som gikk ut i november i fjor. 

De jeg har hatt best kontakt med her - Drammen - er Bjørg Fjell, det er der jeg har fått flest jobber. De første jobbene jeg fikk da jeg ble arb.søker for lenge, lenge, lenge siden var via Manpower, men det lengste oppdraget jeg har hatt var via Adecco. 

Ok, takk for tips :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jobb - hadde min første dag i går! :laugh: Og fantastisk å skrive under kontrakten, og se at årslønnen er høyere enn man trodde - det betyr at leilighetskjøp ikke lenger er tre år unna, men kanskje 1,5 år! 

Anonymkode: 3c458...2ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk jobb - hadde min første dag i går! :laugh: Og fantastisk å skrive under kontrakten, og se at årslønnen er høyere enn man trodde - det betyr at leilighetskjøp ikke lenger er tre år unna, men kanskje 1,5 år! 

Anonymkode: 3c458...2ee

Gratulerer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, n0mdeplume skrev:

Da er jeg arbeidsledig, etter å ha stått i en jobb i flere år som har gjort meg syk. Kjenner det er tøft å være arbeidssøker igjen, og jeg er veldig bekymret for den framtidige økonomien siden jeg frykter det også denne gangen vil ta lang tid å finne arbeid.

Har noen av dere gode erfaringer med å bruke rekrutteringsbyrå/bemanningsbyrå? Jeg er i 30-årene og har aldri hatt fast jobb, kun vikariat eller midlertidige stillinger. Jeg lengter virkelig etter noe fast slik jeg kan få mer trygghet i hverdagen. Jeg kan lite om rekrutteringsbyrå/bemanningsbyrå, men fører disse ofte til fast jobb? 

Hvilken bransje er det du har jobbet innen da?

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bransje er det du har jobbet innen da?

Har hovedsaklig erfaring innen administrasjon og media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda et av mine vikariater holder på å gå ut, uten mulighet for forlengelse. Nå har jeg brukt 1,5 time på å skrive en god søknad til en jobb jeg virkelig har lyst på, hvor jeg får frem personligheten min godt. De skriver spesifikt i utlysningen at de ønsker personer som kan bli værende i minst 1-2 år, og det passer utmerket for meg. 

Søknadsfristen er ikke før 31.01 og de skriver på nettsidene at man kan forvente svar 3-4 uker etter fristen har gått ut, så dessverre har jeg noen lange uker med venting foran meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kragebein skrev:

Enda et av mine vikariater holder på å gå ut, uten mulighet for forlengelse. Nå har jeg brukt 1,5 time på å skrive en god søknad til en jobb jeg virkelig har lyst på, hvor jeg får frem personligheten min godt. De skriver spesifikt i utlysningen at de ønsker personer som kan bli værende i minst 1-2 år, og det passer utmerket for meg. 

Søknadsfristen er ikke før 31.01 og de skriver på nettsidene at man kan forvente svar 3-4 uker etter fristen har gått ut, så dessverre har jeg noen lange uker med venting foran meg. 

Du vil jo høre noe før dersom du får et intervju👍😊

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 8.57, n0mdeplume skrev:

Har hovedsaklig erfaring innen administrasjon og media. 

Det er mange om disse jobbene, har du prøvd å søke litt andre ting også?😊

Anonymkode: 275e4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte 5 jobber i desember, har fått intervju til 4 av de. Fikk tilbud fra en av de, men takket nei pga tilbudet ikke var bra nok. Jeg er i full jobb pr i dag, og vil ikke bytte til en med mye dårligere arbeidsbetingelser. Er fortsatt på utkikk etter ny jobb siden jeg ikke trives der jeg er i dag.

Ettersom jeg selv rekrutterer vet jeg hva en dårlig og god søknad er. Jeg har fått høre jeg er overkvalifisert og enkelte ikke ville ansatt meg siden jeg kan bli kravstor..

Anonymkode: 398cd...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte 5 jobber i desember, har fått intervju til 4 av de. Fikk tilbud fra en av de, men takket nei pga tilbudet ikke var bra nok. Jeg er i full jobb pr i dag, og vil ikke bytte til en med mye dårligere arbeidsbetingelser. Er fortsatt på utkikk etter ny jobb siden jeg ikke trives der jeg er i dag.

Ettersom jeg selv rekrutterer vet jeg hva en dårlig og god søknad er. Jeg har fått høre jeg er overkvalifisert og enkelte ikke ville ansatt meg siden jeg kan bli kravstor..

Anonymkode: 398cd...b43

Siden du har erfaring med rekruttering, kan du jo gi oss gode tips til gode søknader 😬

Anonymkode: 561c7...e0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange om disse jobbene, har du prøvd å søke litt andre ting også?😊

Søker alt som er relevant basert på erfaring og utdanning, men det er innenfor disse to feltene jeg hovedsaklig har dette i. Søker også på stillinger som ligger i "gråsonen" der jeg er usikker på om jeg er heeeelt kvalifisert, men som jeg må prøve på likevel i håp om at det går. 

Kunne godt tenke meg å jobbe i en annen bransje så er ikke vanskelig på det, viktigste for meg er at jobben er fast. :) Søker f.eks på lagerjobber, noe som ligger litt utenfor erfaring og utdanning og syns det virker spennende, men det er jo mange om de jobbene også, dessverre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg (omsider) nettopp telefon om at jeg har fått jobb :) Er et vikariat i staten, men tjener "godt" (vet ikke hva som regnes som bra betalt, men har til salt på brødskiva ). Skjønner jeg er heldig siden det "bare" har tatt 8 mnd, men økonomisk sett hadde jeg ikke klart en måned til uten jobb, så veldig lettet!

Ønsker dere alle lykke til, så kommer jeg nok tilbake like desperat etter vikariatet er omme :P

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da fikk jeg (omsider) nettopp telefon om at jeg har fått jobb :) Er et vikariat i staten, men tjener "godt" (vet ikke hva som regnes som bra betalt, men har til salt på brødskiva ). Skjønner jeg er heldig siden det "bare" har tatt 8 mnd, men økonomisk sett hadde jeg ikke klart en måned til uten jobb, så veldig lettet!

Ønsker dere alle lykke til, så kommer jeg nok tilbake like desperat etter vikariatet er omme :P

Anonymkode: ae768...67b

Gratulerer med jobben :) 

Og takk for lykkeønskning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, jeg er ny i denne tråden og forsåvidt ny på kvinneguiden så jeg har ikke sett på hva som tidligere er blitt skrevet her. Beklager hvis dette innlegget ikke passer inn helt. Jeg er også i en jobbsøkerprosess og har gått ledig siden starten av oktober i fjor, etter 4 måneders vikariat. Før det gikk jeg ledig i omtrent 10 måneder og før det igjen har jeg hovedsakelig vært student med noen småjobber her og der og fast feriejobb. Akkurat nå kjenner jeg at jeg så smått begynner å bli nedfor og stressa, men har fortsatt overskudd til jobbsøking, venner osv. Men selvtilliten er lav. Er det flere som kjenner at jobbsøking er som å stå og stampe i myra? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg er også ny her. Fortsatt fem måneder til jeg er ferdig med mastergraden, men har begynt prosessen med nettverksbygging. Jeg aner ikke om det er lett eller vanskelig å finne noe i denne bransjen eller hva jeg kan forvente. Jeg har bachelor og master med veldig gode karakterer, og litt erfaring her og der, men har søkt på en del butikkjobber tidligere som jeg ikke fikk. Her i UK har derimot alt gått min vei, jeg har fått jobb på universitetet, jeg har mange kontakter og folk som vil hjelpe meg og har fått mange muligheter. Vet ikke om det bare er flaks eller om jeg begynner å få talent for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere av dere som er på jobbfokus-kurs med NAV i Bergen nå? 

Anonymkode: 304b8...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...