Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

13 timer siden, hobbykokken skrev:

Det er så stillingstørke.... blir gal!! Hvor finner dere ledige jobber? Jeg bruker Finn og nav, samt de kommunene jeg vil jobbe i sine hjemmesider. 

https://www.jucan.no/ Helt toppers side!

Anonymkode: 727ee...7ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er nesten ferdig med min bachelor (ett semester igjen!) og har begynt å søke jobber allerede nå da jeg bor i utlandet og søker jobb i Norge. Jeg regner med det kan ta litt tid å få jobb.. mange sv fagene jeg har tatt er relevante for stillingene jeg søker på, og jeg har gode resultater (A i alle fagene til nå). Jeg lurer på om det kan lønne seg å nevne karakterer i jobbsøknaden, eller om dette er noe jeg heller bør nevne på eventuelle intervjuer? 

Hva tror dere? Dette er første gang jeg søker fast fulltidsjobb og jeg vil gjerne høre andres erfaringer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pinecone skrev:

Hei! Jeg er nesten ferdig med min bachelor (ett semester igjen!) og har begynt å søke jobber allerede nå da jeg bor i utlandet og søker jobb i Norge. Jeg regner med det kan ta litt tid å få jobb.. mange sv fagene jeg har tatt er relevante for stillingene jeg søker på, og jeg har gode resultater (A i alle fagene til nå). Jeg lurer på om det kan lønne seg å nevne karakterer i jobbsøknaden, eller om dette er noe jeg heller bør nevne på eventuelle intervjuer? 

Hva tror dere? Dette er første gang jeg søker fast fulltidsjobb og jeg vil gjerne høre andres erfaringer :) 

Du legger ved karakterutskrift? Men du kan gjerne nevne det i en søknad også. Viser at du har kontroll på faget.

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pinecone skrev:

Hei! Jeg er nesten ferdig med min bachelor (ett semester igjen!) og har begynt å søke jobber allerede nå da jeg bor i utlandet og søker jobb i Norge. Jeg regner med det kan ta litt tid å få jobb.. mange sv fagene jeg har tatt er relevante for stillingene jeg søker på, og jeg har gode resultater (A i alle fagene til nå). Jeg lurer på om det kan lønne seg å nevne karakterer i jobbsøknaden, eller om dette er noe jeg heller bør nevne på eventuelle intervjuer? 

Hva tror dere? Dette er første gang jeg søker fast fulltidsjobb og jeg vil gjerne høre andres erfaringer :) 

Det kan være lurt å ta med prestasjoner og bra ting du har utrettet i søknaden. Manglet du yrkesprestasjoner siden du har studert syns jeg selv det er helt innafor å ta med akademiske prestasjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: tilbake i denne tråden IGJEN. Midlertidig stilling som ikke blir fornyet, men har klart å karre meg til en liten (40%) stilling et annet sted men som kun varer i 3 mnd. Så da er jeg på jobbjakt igjen! 

Anonymkode: cc5da...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/20/2017 den 9.14, debattanten skrev:

Det kan være lurt å ta med prestasjoner og bra ting du har utrettet i søknaden. Manglet du yrkesprestasjoner siden du har studert syns jeg selv det er helt innafor å ta med akademiske prestasjoner. 

Takk for svar! Jeg har yrkeserfaring som er relevant for de jobbene jeg søker, men det er deltidsstillinger og sommerjobber. Jeg skriver hvorfor disse stillingene er relevante for de ulike jobbene i søknadene. Bør jeg likevel legge ved karakterutskrift? Eventuelt beskrive noen av de relevante fagene og karakterene i søknaden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2017 den 2.17, Pinecone skrev:

Takk for svar! Jeg har yrkeserfaring som er relevant for de jobbene jeg søker, men det er deltidsstillinger og sommerjobber. Jeg skriver hvorfor disse stillingene er relevante for de ulike jobbene i søknadene. Bør jeg likevel legge ved karakterutskrift? Eventuelt beskrive noen av de relevante fagene og karakterene i søknaden? 

Jeg ville ikke lagt ved noe selv, det ville jeg evt tatt med om det ble bedt om. 

Jeg ville på noe vis bakt inn i søknaden at jeg har meget gode resultater/karakterer i fagene det gjelder uten å bli spesifikk. Vanskelig å si akkurat hva du skal gjøre, eller bør gjøre. Føl litt på det selv og se hva som du selv føler er riktig for deg og søknaden. 

Blir nok bra uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har gått lenge, og da mener jeg over ett år som arbeidssøker? Jeg driver og søker jobber igjen, før det gikk jeg i 1,5 år uten å få noe napp. Så fikk jeg en midlertidig jobb, som har vart i 10 mnd, nå er denne snart ferdig og jeg har søkt jobber siden april uten hell. I dag skulle jeg skrive en søknad men det endte at jeg satt og grein ved kjøkkenbordet og alle stillingsutlysningene. :sukk: 

Det er tungt, jeg prøver å være positiv men samtidig så vet jeg hvor hardt det var å få denne midlertidige stillingen, og nå som jeg har søkt i flere måneder uten noen ting tenker jeg, at dette blir som sist. Jeg vil aller helst unngå å gå på NAV men jeg må jo det om jeg ikke finner noe snart

Anonymkode: cc5da...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre her som har gått lenge, og da mener jeg over ett år som arbeidssøker? Jeg driver og søker jobber igjen, før det gikk jeg i 1,5 år uten å få noe napp. Så fikk jeg en midlertidig jobb, som har vart i 10 mnd, nå er denne snart ferdig og jeg har søkt jobber siden april uten hell. I dag skulle jeg skrive en søknad men det endte at jeg satt og grein ved kjøkkenbordet og alle stillingsutlysningene. :sukk: 

Det er tungt, jeg prøver å være positiv men samtidig så vet jeg hvor hardt det var å få denne midlertidige stillingen, og nå som jeg har søkt i flere måneder uten noen ting tenker jeg, at dette blir som sist. Jeg vil aller helst unngå å gå på NAV men jeg må jo det om jeg ikke finner noe snart

Anonymkode: cc5da...07f

Kjenner meg igjen. Jeg gikk nærmere 2 år uten napp. Jobber selv i et midlertidig vikariat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jolene skrev:

Kjenner meg igjen. Jeg gikk nærmere 2 år uten napp. Jobber selv i et midlertidig vikariat...

Det er så innmari vanskelig, og det har ikke blitt lettere siden sist... Har du et lengre vikariat eller er det også under ett år? 

Anonymkode: cc5da...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen andre her som har gått lenge, og da mener jeg over ett år som arbeidssøker? Jeg driver og søker jobber igjen, før det gikk jeg i 1,5 år uten å få noe napp. Så fikk jeg en midlertidig jobb, som har vart i 10 mnd, nå er denne snart ferdig og jeg har søkt jobber siden april uten hell. I dag skulle jeg skrive en søknad men det endte at jeg satt og grein ved kjøkkenbordet og alle stillingsutlysningene. :sukk: 

Det er tungt, jeg prøver å være positiv men samtidig så vet jeg hvor hardt det var å få denne midlertidige stillingen, og nå som jeg har søkt i flere måneder uten noen ting tenker jeg, at dette blir som sist. Jeg vil aller helst unngå å gå på NAV men jeg må jo det om jeg ikke finner noe snart

Anonymkode: cc5da...07f

Du er absolutt ikke alene, jeg er også i et vikariat nå. Håper jeg får kontrakt når vikariatet er over, men vet ikke. Jeg begynte å søke jobber for et par-tre mnd siden.

Jeg har ikke mye utdanning, har ikke noen bachelor eller master... så føler at jeg stiller litt lengre bak i køen enn mange andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene. Nå må det snart komme noe relevant! Vil slå meg til ro i en jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp søkt jobb hos Oslo Bar & Bowling i Torggata. Lurer på hvor mange søkere de får.. har søkt jevnt på jobber i 8 måneder nå, uten napp. Er student. 

Anonymkode: 0b723...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har drømmejobben i  nav kommet ut.. 100 prosent fast. Jeg er ikke ferdig utdannet før neste vår.. og kan ikke jobbe mer enn seksti før det.. Men den er som skreddersydd til meg... burde jeg søke og oppgi at jeg ikke kan jobbe mer enn seksti første ti mnd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp søkt jobb hos Oslo Bar & Bowling i Torggata. Lurer på hvor mange søkere de får.. har søkt jevnt på jobber i 8 måneder nå, uten napp. Er student. 

Anonymkode: 0b723...e1a

Har du noe erfaring fra tidligere jobber? 
Hvor gammel er du? :) 

Anonymkode: c2760...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hobbykokken skrev:

Nå har drømmejobben i  nav kommet ut.. 100 prosent fast. Jeg er ikke ferdig utdannet før neste vår.. og kan ikke jobbe mer enn seksti før det.. Men den er som skreddersydd til meg... burde jeg søke og oppgi at jeg ikke kan jobbe mer enn seksti første ti mnd??

Kommer an på hvor i landet det er og hvor mange kvalifisert det sannsynligvis er. I Oslo er det ingen vits, men på et mindre sted kan det være det.

Anonymkode: 5b84f...0b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7/27/2017 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor i landet det er og hvor mange kvalifisert det sannsynligvis er. I Oslo er det ingen vits, men på et mindre sted kan det være det.

Anonymkode: 5b84f...0b6

Jeg søkte jeg. Bor på et mellomstort sted 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal søke en jobb internt der jeg jobber nå, som jeg også søkte på i fjor. Har meget relevant erfaring både fra Norge og utlandet. Men tror dere det er negativt at jeg søker samme stilling en gang til? Eller viser det at jeg er veldig keen? Må sikkert begrunne hvorfor jeg søker der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hobbykokken skrev:

Jeg søkte jeg. Bor på et mellomstort sted 😁

Lykke til! 😊

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 % av jobbene blir aldri lyst ut. Dere må lage deren skikkelig gode Linkedin profiler og bruke alt dere har av nettverk og venner. Når det kommer til å få jobb kan man ikke være bakoverlent.  Les relevante artikler og del på Linkedin slik at dere hele tiden er høyt i feeden.  Bli med i grupper slike som Attraktive jobbsøkere. Jobbsøking er faktisk en heltidsjobb..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...