Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, så spennende! Kan jeg også få se? Det er heeeelt lov til å si nei altså! :)

Null stress, du er herved lagt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg passert 14 uker og magen har gjort sport av å vokse seg svær på et alt for tidlig tidspunkt. 

Formen er fin. Jeg er fortsatt mye sliten, men i går klarte jeg å ta 25 min på crosstraineren, og planen er å ta 35 min i dag. Har jordmortime og to uker og ønsker ikke å knekke sammen i krampegråt over baderomsvekta, noe det er fare for med min store appetitt. Ellers merker jeg graviditeten mest på at jeg er så fryktelig hormonell, sulten (men, veldig mye som virkelig ikke frister av mat), noe vondt i korsrygg/haleben (bekken) og at jeg må være ytterst forsiktig med å snu meg i senga, gjøre brå bevegelser eller lignende for da røsker det godt til i ligamentbåndene. Tidvis har jeg også kjempedigge knivstikk i underlivet, som gjerne kan være i mange minutter av gangen. Da koser jeg meg....

Neida. Jeg er glad for å være gravid, så misforstå meg rett og jeg er jo i veldig bra form. Har hatt noen kynnere i det siste, men de er bare plagsomme, ikke vonde. Alt i alt - jeg er heldig. 

Hadde noen fryktelige timer på søndag hvor jeg ikke fant hjertelyden med doppleren. Prøvde i 10 minutter og gav til slutt opp og lot katastrofetankene strømme fritt på. Prøvde igjen noen timer senere og fant selvfølgelig med én gang. Så nå legger jeg den bort og venter heller på ultralyd om litt under fem uker (29.desember). Når jeg går så til grader i kjelleren så er doppleren lite verdt for min del.

Torsdag da dere :hoppendeglad: . Denne uka bare flyr. Jeg har offisielt startet nedtellingen til jul. Det er jo under én måned igjen a' gitt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også startet nedtellingen nå - det er jo UNDER fire uker igjen, noe som kvalifiserer for vill fråtsing i julerelatert kos og hygge! :nigo:

Uff, jeg skjønner godt at du fikk litt katastrofefølelse der en stund ja! *grøss* Sikkert lurt å legge den vekk. Og, som andregangsfødende er det tross alt ikke så lenge til du sikkert kjenner de første sparkene! Jeg må innrømme at det er ca ni tusen ganger koseligere enn jeg hadde trodd. Godt å høre at du er i god form også, selv om vi ikke driver med den slags målestokker her inne ("andre er mer uheldige enn meg, så jeg kan ikke klage") - klaging er alltid lov!


Snart helg! WOOP WOOP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også startet nedtellingen nå - det er jo UNDER fire uker igjen, noe som kvalifiserer for vill fråtsing i julerelatert kos og hygge! :nigo:

Uff, jeg skjønner godt at du fikk litt katastrofefølelse der en stund ja! *grøss* Sikkert lurt å legge den vekk. Og, som andregangsfødende er det tross alt ikke så lenge til du sikkert kjenner de første sparkene! Jeg må innrømme at det er ca ni tusen ganger koseligere enn jeg hadde trodd. Godt å høre at du er i god form også, selv om vi ikke driver med den slags målestokker her inne ("andre er mer uheldige enn meg, så jeg kan ikke klage") - klaging er alltid lov!


Snart helg! WOOP WOOP!

Sist gang kjente jeg med sikkerhet spark i uke 20.... :cry3:Kjente noe som trolig var bevegelse før det, men hadde morkaka foran og ekstra polstring på magen så det var vanskelig å vite. Håper det ikke tar like lang tid denne gangen altså :kjefte:

 

Er du like glad i jula som meg? Pepperkaker, klementiner, julemat, riskrem, sjokoladeeeeee, gaver, pynt, juletre, snø, julemusikk, julefilmer...... :hjerte: Hvis det stemmer så inviterer jeg deg herved til klubben: Jula er best, ingen protest! Det er egentlig høy rødvinsføring, men denne jula blir det julebrus (rød).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang kjente jeg med sikkerhet spark i uke 20.... :cry3:Kjente noe som trolig var bevegelse før det, men hadde morkaka foran og ekstra polstring på magen så det var vanskelig å vite. Håper det ikke tar like lang tid denne gangen altså :kjefte:

 

Er du like glad i jula som meg? Pepperkaker, klementiner, julemat, riskrem, sjokoladeeeeee, gaver, pynt, juletre, snø, julemusikk, julefilmer...... :hjerte: Hvis det stemmer så inviterer jeg deg herved til klubben: Jula er best, ingen protest! Det er egentlig høy rødvinsføring, men denne jula blir det julebrus (rød).

 

Jeg kjente heller ikke med sikkerhet spark før uke 20 ... Også morkake foran og ekstra polstring :/ Men så fikk jeg noen fine uker hvor jeg kjente MASSE! Og nå - ikke så mye igjen. Hun har tydeligvis flyttet seg så jeg ikke skal oppleve gleden ved spark ,... :kjefte::fnise:

 

OM jeg er glad i jula! Åh, JUL! Det er en sååå bra tid for meg! Jeg elsker alt med jul, ALT! Elsker å handle gaver, pakke inn gaver, høre på julemusikk (sjekk ut "That's Christmas to me" med Pentatonix!), snuse på granbar, tenne julelys, advent, ha lys ute, snø, julemat, klementiner, julefilmer ... ALT! Jeg vil være med i klubben, og selvfølgelig er julebrusen rød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente heller ikke med sikkerhet spark før uke 20 ... Også morkake foran og ekstra polstring :/ Men så fikk jeg noen fine uker hvor jeg kjente MASSE! Og nå - ikke så mye igjen. Hun har tydeligvis flyttet seg så jeg ikke skal oppleve gleden ved spark ,... :kjefte::fnise:

 

OM jeg er glad i jula! Åh, JUL! Det er en sååå bra tid for meg! Jeg elsker alt med jul, ALT! Elsker å handle gaver, pakke inn gaver, høre på julemusikk (sjekk ut "That's Christmas to me" med Pentatonix!), snuse på granbar, tenne julelys, advent, ha lys ute, snø, julemat, klementiner, julefilmer ... ALT! Jeg vil være med i klubben, og selvfølgelig er julebrusen rød!

Fy søren altså. Følte meg så snytt. Alle andre kjente noe og ikke jeg (i forrige termingruppe). Antar jeg kanskje kjenner det i uke 17-18 denne gangen. Har hatt noe som kan minne om bevegelse, men tror egentlig det bare er luft fordi det er bare et lite "plopps" der og et lite "plopps" her :ler:

Greia er at jeg har nettopp funnet ut at den Hamarjulebrusen er dritgod. Den som smaker champagnebrus. Altså, det strider mot alle prinsipper for julebrusen skal være RØD! Så, jeg smugdrikker den i skjul (samboer mobber meg for at jeg liker den syntetiske bringebærbrusen best) og er skikkelig sur over at han har rett :ler: Men, den smaker jo ikke jul da. Den smaker som en bedre villa farris. Så, her blir det storinnkjøp av rød julebrus og høyt konsum. Sånt som babyer setter pris på vettu, være med på julefesten.

Det er første advent på søndag. Noen juleplaner?

Advent og jul! :strix::nisse:  :rodmer: 

 

 

 

Jaaaaa.... det er det som er perfekt med å ha UL i romjula. To ting å glede seg til - kan det bli bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What?! 14 uker allerede :hakeslepp: Så kult! Snart OUL da. Tenker du gleder deg :nigo: 

Ps:slenger meg inn i juleklubben. Jeg elsker jul :hoppe: Faktisk ferdig med 90% av gavene alt. Bare fire uker igjen :strix: 

Endret av Sjela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrus!  Advent! Mat! Sjokolade! Pentatonix! (Har julealbum på spotify) Paaakkeeeeeer! Glede!

What?! 14 uker allerede :hakeslepp: Så kult! Snart OUL da. Tenker du gleder deg :nigo: 

Ps:slenger meg inn i juleklubben. Jeg elsker jul :hoppe: Faktisk ferdig med 90% av gavene alt. Bare fire uker igjen :strix: 

Jeg ELSKER jul! I dag lagde jeg meg gløgg på kontoret :ler: Spiste mandariner og drakk gløgg! God stemning :nigo: 

 

Elsker juleentusiasmen jenter! Vi kan alle bli venner :danse: :nisse:

KG - trenger flere juleemiconer!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg også på med juleentusiasmen! Og i dag er det jo 1 advent :tree::nissevink:
Jeg syns din graviditet går så fort pyntestøv! 14 uker alt :ohmy: Og nå som julen begynner går det jo fort til du skal på OUL :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg også på med juleentusiasmen! Og i dag er det jo 1 advent :tree::nissevink:
Jeg syns din graviditet går så fort pyntestøv! 14 uker alt :ohmy: Og nå som julen begynner går det jo fort til du skal på OUL :biggrin:

Bra noen syns den går fort for selv syns jeg at dette arter seg som en elefantgraviditet :filer:

Men ja, fire uker til ordinær ultralyd!! :hoppe:

 

1. Søndag i advent! :hjerte: Håper du har hatt en fin helg!

Helga har vært helt super, men glemte å kjøpe lys til adventslysestakene så det må gjøres neste helg. Skuffa over meg Monicaen i meg, som virkelig har vært slepphendt med kontrollen :sur: :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Helga har vært helt super, men glemte å kjøpe lys til adventslysestakene så det må gjøres neste helg. Skuffa over meg Monicaen i meg, som virkelig har vært slepphendt med kontrollen :sur: :fnise:

 

 

:ohmy::ohmy::ohmy: Slepphendt er ordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ohmy::ohmy::ohmy: Slepphendt er ordet!

Det er jeg forsåvidt også som gravid! Jeg mister alt mulig ut av hendene. I forrige graviditet holdt jeg på å miste en stortå da jeg mistet en svær kjøkkenkniv. Det er farlig å være gravid.

Gurimalla, 15 uker imorgen allerede! Moro moro!! Har du fått dato for OUL enda? 

Jeg har helt glemt å sjekke appen. Det gjør jeg jo ved hver ukesskifte. 15 uker ja. Plutselig så begynner tiden å gå litt fortere igjen. Håper det fortsetter sånn :)

Skal 29 desember, det er tirsdagen i romjula og rett under fire uker til! Samme som sist jeg var gravid, så da har jeg to ting å glede meg til: jul ooooog ultralyd :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede er den lille 100 gram og omtrent 12 cm i full lengde. Han/hun vokser jo gørrfort med tanke på at det tross alt er 25 uker igjen.

Forøvrig har jeg kjent noen små dult/pokes i symfyseområdet/lenger ned. Veldig mistenkelig. Det kommer kun innimellom her og der, så jeg lurer veldig på om jeg allerede kjenner liv eller om det er tarmer/pulsen/noe annet. Det startet for ca. en uke siden. Dette med fiskehale og sommerfugleslag stemte aldri på meg i første svangerskap, men da kjente jeg heller ingenting før i uke 20 siden jeg var førstegangsfødende, med morkaka foran og polstring på magen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri skjønt fiskehale og sommerfugl, lette små dult og pokes derimot! Det er så kooooselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...