Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også, har så lyst til å slippe jubelen helt løs. Gleder meg til jeg kan det.

Jeg har på følelsen at det vil bli en jente. Det tror mormoren min også. Hva tror du at du får? :)

Vi tror vi får gutt, hihi. Jeg har som regel alltid rett på hva mine søsken har fått, så tar sikkert feil med min egen. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal følge deg her også jeg !! :) Så håper jeg lykkespira mi også sitter om ikke så altforlenge, så kan vi babyskravle etterhvert :ler:

Masse lykke til med ul og alt som kommer i nærmeste fremtid!

Må spira klamre seg godt fast !

Spennende å se om det blir gutt eller jente ja, eller tvillinger? :lur:

Ønsker dere å vite kjønnet på forhånd? :)

Fin innledning på dagboka di også, koselig å bli litt bedre "kjent" med deg Pyntestøv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for graviditetsdagbok og junibaby på vei! :strix:

Skal bli morsomt å følge deg videre! :jepp:

Jeg har også en bokanbefaling, denne. Veldig spennende bok hvis man vil vite ALT om hva som skjer under graviditeten. :jepp:

Weee, elsker gravidbøker, spesielt detaljerte beskrivelser av hva som skjer i magen min:) Tusen takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få deg ticker pyntestøv :D syns det er så koselig å følge sånne tickere :D

Ja, lover å skaffe meg en i morgen :) Tips tilbake: babyverden.no sin app:)

Vi tror vi får gutt, hihi. Jeg har som regel alltid rett på hva mine søsken har fått, så tar sikkert feil med min egen. Haha.

Hadde vært hysterisk om jeg fikk gutt og du jente :ler:

Skal følge deg her også jeg !! :) Så håper jeg lykkespira mi også sitter om ikke så altforlenge, så kan vi babyskravle etterhvert :ler:

Masse lykke til med ul og alt som kommer i nærmeste fremtid!

Må spira klamre seg godt fast !

Spennende å se om det blir gutt eller jente ja, eller tvillinger? :lur:

Ønsker dere å vite kjønnet på forhånd? :)

Fin innledning på dagboka di også, koselig å bli litt bedre "kjent" med deg Pyntestøv :)

Ja, blir en spennende, og litt skummel tid fremover. Gleder meg til du kommer over i våres rekker :)

Men, titt gjerne innom for litt vanlig snakking også altså :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger deg gjerne videre, for vi har termin lik dato foreløpig :) Jeg har en gutt på 20 måneder fra før, så har vært gjennom det en gang tidligere, men allikevel er dette skikkelig spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger deg gjerne videre, for vi har termin lik dato foreløpig :) Jeg har en gutt på 20 måneder fra før, så har vært gjennom det en gang tidligere, men allikevel er dette skikkelig spennende :)

03.06.13? Så utrolig artig. Skrev noen ord nettopp i din dagbok, helt utrolig at du ble gravid, men kjempeartig at det gikk! Gratulerer igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+2

Måtte for moroskyld ta en test i morges og den er temmelig sterk, ikke sant? Er litt redd for en svak test da det kan bety at lykkespiren holder på å glippe, men h*n klamrer seg godt fast enda, for det murrer GODT i magen i dag ja.

Stikkingen er mye sjeldnere nå, men har noe som ligner mensensmerter, og tidvis også litt som luftsmerter (bare langt nede i magen). Kan også få illinger og strekkfølelser nedover lysken.

Er optimistisk, men syns tiden går aaalt for sakte nå :unsure:

post-62501-0-01867400-1348469713_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelse: 08.09.2012

Hjertet begynner å slå: 30.09.2012 eller 03.10.2012 (får ulike svar her)

Embryoet beveger seg: 27.10.2012

Embryoperioden er over, spiren er nå et foster: 03.11.2012

Indre organer er nå ferdig formet: 03.11.2012

Du er nå i 2.trimester: 17.11.2012

Risikoen for spontanabort avtar: 17.11.2012

Kvalmen avtar for de fleste: 24.11.2012

Fosterets hjerteslag kan høres med doppler: 28.11.2012

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 01.12.2012

Fosteret svelger og tisser: 15.12.12

Ordinær ultralyd: 22.12.2012

Mange kjenner nå bevegelser fra barnet: 30.12.2012

Du er nå halvveis i svangerskapet: 12.01.2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12.01.2013

Fosteret begynner å høre: 02.02.2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 02.03.2013

Du er nå i 3.trimester: 09.03.2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 06.04.2013

Du regnes nå som fødeklar: 13.05.2013

Permisjonen starter: 13.05.2013

Antatt termin: 03.06.2013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt lik min den, hihi <3

Har notert det ned på iPhonekalenderen min sånn at jeg får oppdatering :)

Endret av airam90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3

Ja, fantastisk liste. Gleder meg til én uke har gått nå og jeg kan si at hjertet har begynt å slå. Det blir slik en fin tanke. Tenker på tidlig UL i uke 10. Da bør en jo til og med se litt:)

"Plager" så langt i dag:

- Varm

- Stølhetsfølelse i magen

- Ømme, tunge bryster

- Fordøyelsestull

- Øm korsrygg

Ha en fin dag dere som titter innom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+3

Ja, fantastisk liste. Gleder meg til én uke har gått nå og jeg kan si at hjertet har begynt å slå. Det blir slik en fin tanke. Tenker på tidlig UL i uke 10. Da bør en jo til og med se litt:)

"Plager" så langt i dag:

- Varm

- Stølhetsfølelse i magen

- Ømme, tunge bryster

- Fordøyelsestull

- Øm korsrygg

Ha en fin dag dere som titter innom:)

Åååå så øm magen min har vært idag! Var litt beskymret en stund, men hadde bare pittelitt lyysebrun utflod.

Tror neppe det er noe å beskymre seg for?!

Jeg skal til legen den 4 oktober. Kan du fortelle litt om hva dere gjorde hos legen? Blodprøver osv?

Jeg kommer nok til å spørre om litt ekstra oppfølging pga jeg hadde blødning fra 5-6 dpo og har vært plaget med mellomblødninger i mange år. Håååper jeg får det :S

Håper dagen din har vært fin!! Det fortjener du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå så øm magen min har vært idag! Var litt beskymret en stund, men hadde bare pittelitt lyysebrun utflod.

Tror neppe det er noe å beskymre seg for?!

Jeg skal til legen den 4 oktober. Kan du fortelle litt om hva dere gjorde hos legen? Blodprøver osv?

Jeg kommer nok til å spørre om litt ekstra oppfølging pga jeg hadde blødning fra 5-6 dpo og har vært plaget med mellomblødninger i mange år. Håååper jeg får det :S

Håper dagen din har vært fin!! Det fortjener du :)

Brun utflod betyr ingenting, spesielt ikke når det altså er brunt og ikke friskt blod. Leste om ei hvor morkaka bare lå litt lavt de første ukene og gav blødninger, og det er ikke farlig.

Jeg gjorde lite hos legen. Tok en test som bekreftet jeg var gravid og ble dermed ført opp i registeret som gravid. Det er viktig senere i forhold til NAV og permisjon, men ikke enda. Så fikk jeg et svangerskapskort, ble veid og tok blodprøver (men det hadde med at jeg har hatt veldig lave hvite blodlegemer og dette sjekkes opp med jevne mellomrom). Så fikk jeg ny time og beskjed om at ved neste time (når jeg er i uke 8) så vil det bli søkt om fødeplass og jeg måtte tenke ut hvilke sted jeg ønsket å føde innen da :) Jeg syns du absolutt skal be om ekstra oppfølging i forhold til dine blødninger. Be legen ta HCG-prøve kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med baby i magen!:)

Er selv 11+2 dager etter 5/6 måneder med prøving. Jeg har vært på tidlig UL pga smerter i magen, først udersøkelse var allerede i uke 5, men de så ikke mye. andre undersøkelse var i uke 7 og da hørte jeg hjertet slå, de var helt utrolig!

Hvordan har du det ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok to nye tester i morges, bare for å sjekke om HCG-nivåene mine stiger og det ser slik ut. Tok en BT på mandag og da var streken sterk, men ikke like sterk som kontrollstreken. I dag var strekene like sterke og EL-testen var rekordpositiv, hehe.

Så, da kan jeg vel gå ut fra at alt er i skjønneste orden for nå?

Vurderer å ta en CB digital igjen til helga. Noen flere som tester sin HCG-produksjon på den måten?

post-62501-0-32257800-1348643854_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med baby i magen! :)

Er selv 11+2 dager etter 5/6 måneder med prøving. Jeg har vært på tidlig UL pga smerter i magen, først udersøkelse var allerede i uke 5, men de så ikke mye. andre undersøkelse var i uke 7 og da hørte jeg hjertet slå, de var helt utrolig!

Hvordan har du det ellers?

Åhhh, så heldig du er. Snart de magiske 12 ukene!! :) En forsiktig gratulerer!

Jeg føler meg bra. Har mye mensmurringer i magen, veldig øm korsrygg og tunge, ømme pupper som bare vokser, men er veldig glad for at jeg føler "noe er på gang".

Jeg vurderer tidlig UL i uke 10, men kanskje jeg burde ha en i uke 7 også, hihi. Fikk du bilder og alt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er vel mye mer avslappet enn før, mtp at noe skal gå galt, etter at jeg tok UL. Men er så klart fortsatt under de risikofylte 12 ukene.

Ømme pupper og kvalme er de to verste tingene hos meg, men kvalmen ser ut til å gi seg, takk og lov :)

Ja, jeg fikk bilde, ikke mye å se, men fostret var 7 cm da :)

I hvilket sykehus øsnker du å føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Jeg er vel mye mer avslappet enn før, mtp at noe skal gå galt, etter at jeg tok UL. Men er så klart fortsatt under de risikofylte 12 ukene.

Ømme pupper og kvalme er de to verste tingene hos meg, men kvalmen ser ut til å gi seg, takk og lov :)

Ja, jeg fikk bilde, ikke mye å se, men fostret var 7 cm da :)

I hvilket sykehus øsnker du å føde?

Heldigvis sluppet unna kvalmen, enn så lenge (bank i bordet). Min mamma var aldri kvalm, i alle sine tre svangerskap, så håper dette er arvelig, hehe.

Leste et sted (dagbladet) at de frarådet tidlig UL for gøy. Huff, det fikk meg til å tenke, samtidig som jeg ikke orker å gå i tolv uker uten å vite. Jeg har lest at sjansen øker til 95 % om hjertet slår og det er et stort hopp fra 10-15% sjanse for at det går galt de første 12 ukene. Hmmhmmhmm. Hvor gjorde du det?

Jeg kommer til å søke Ullevål. Tror jeg. Hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis sluppet unna kvalmen, enn så lenge (bank i bordet). Min mamma var aldri kvalm, i alle sine tre svangerskap, så håper dette er arvelig, hehe.

Leste et sted (dagbladet) at de frarådet tidlig UL for gøy. Huff, det fikk meg til å tenke, samtidig som jeg ikke orker å gå i tolv uker uten å vite. Jeg har lest at sjansen øker til 95 % om hjertet slår og det er et stort hopp fra 10-15% sjanse for at det går galt de første 12 ukene. Hmmhmmhmm. Hvor gjorde du det?

Jeg kommer til å søke Ullevål. Tror jeg. Hva med deg? :)

Heldig du er som slapp unna kvalme, for det er noe dritt! Ja, det er ikke så bra med tidlig UL har jeg også lest, men jeg var redd for at fostret var utenfor livmoren og måtte sjekke at alt var i orden, heldigvis var det det. Gjorde det på Ullevål. Jeg har søkt A-hus som første prioritet, selv om jeg bor i Oslo. Jeg har positiv erfaring fra det sykehuset. Jeg fikk min andre sønn, 8år, der :) Dette er nemlig mitt tredje svangerskap :)

Skulle egentlig føde på Ullevål, men de sa at det var fullt i siste liten, altså få timer før ungen skulle komme til verden, derfor er jeg ikke så begeistret over det sykehuset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...