Gå til innhold

Prøvelykke


Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Etter to måneder med prøving, og loggføring i prøvedrømming, har det skjedd: jeg er gravid!! :bolledeig:

Jeg er i dag bare 4+0 på vei, med termin omtrent 03.06.13, men jeg drister meg likevel til å starte opp en dagbok her. Er så redd for å miste lykkespiren, men min mormor sier om og om igjen til meg: "selvfølgelig går dette helt fint". Jeg velger å høre på henne jeg. I går googlet jeg også statistikk over spontanabort, og der fremkom det at i min aldersgruppe (under tredve) så er sjansen omtrent 10,1 % i det første trimesteret. Det er høyt, og det skjer med andre ord mange, men det overskygger ikke det faktum at det er 89,9 % sjanse for at det går bra, altså nesten 9/10-dels sjanse. Jeg liker det tallet bedre :biggrin: .

Mine gravid"plager" (er jo ikke plager, det er jo det som forteller meg at jeg er gravid):

  • Vonde, ømme pupper.
  • Trøtt, trøttere, trøttest. Vil bare sove.
  • Øm korsrygg
  • Hyppige dobesøk
  • Hodepine

Kort om meg:

28 år, samboer på 34, som er veldig klar for barn. Han er rett og slett overlykkelig, og det er så godt å ha en som er 110 % ombord. Bor i Oslo. Jobber i en stor, privat bedrift, men studerer også på fritiden, selv om jeg har en master fra før av. Etter permisjon skal jeg nemlig ta PPU, og bli lektor. Har alltid ønsket å bli lærer, og det tok litt tid for meg å satse på det. Men, nå faller alle brikkene på plass: en fantatisk mann i livet som jeg elsker, og som elsker meg, barn på vei og jeg skal endelig bli det jeg alltid har ønsket. Og jo, lille nurket på bildet mitt er min herlige, skjønne dvergdachs på 16 måneder. En ekstra stor glede i livet mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi :D Velkommen! Så gøy å lese!

Hmm, stjeler noen ideer av deg jeg. Som litt info om hvem jeg er osv. Hihi, det har jeg jo helt glemt.

Hurra for termin 3 juni da(frem til UL sier noe annet, hihi).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi :D Velkommen! Så gøy å lese!

Hmm, stjeler noen ideer av deg jeg. Som litt info om hvem jeg er osv. Hihi, det har jeg jo helt glemt.

Hurra for termin 3 juni da(frem til UL sier noe annet, hihi).

Åhh, håper lille lykkespiren klamrer seg godt fast så jeg kan bli i forumet hele svangerskapet <3

Ja, husket at jeg så flere gjorde det og at det alltid er litt gøy å se hvem personen som skriver er :)

Ja, UL. Herregud. Det blir fantastisk. Har tenkt til å dra på tidlig UL i uke 9 eller 10 jeg. Skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, UL. Herregud. Det blir fantastisk. Har tenkt til å dra på tidlig UL i uke 9 eller 10 jeg. Skal du?

Kan man bestemme det selv? Trodde det var vanlig å bli kaldt inn i uke 18 jeg?!

Jeg har virkelig ikke snøring. Tror kanskje jeg vil vente til vi kan se kjønnet? Det er vel litt vanskelig å se så tidlig?

Mange spørsmål gitt, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bestemme det selv? Trodde det var vanlig å bli kaldt inn i uke 18 jeg?!

Jeg har virkelig ikke snøring. Tror kanskje jeg vil vente til vi kan se kjønnet? Det er vel litt vanskelig å se så tidlig?

Mange spørsmål gitt, hehe.

Det blir privat UL tror jeg og må betales for. Den du blir kalt inn til er gratis tipper jeg, som svangerskapskontrollene er :)

Jeg vil ha tidlig UL, uke 9-10, for å se at hjertet slår. Slår hjertet så er det nemlig desto mindre sjans for at det kan gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir privat UL tror jeg og må betales for. Den du blir kalt inn til er gratis tipper jeg, som svangerskapskontrollene er :)

Jeg vil ha tidlig UL, uke 9-10, for å se at hjertet slår. Slår hjertet så er det nemlig desto mindre sjans for at det kan gå galt.

Hmm, det må jeg tenke på. Men tror nok vi venter til vi blir kaldt inn, hihi. Spenning!

Går det galt, så går det galt tenker nå jeg unasett UL i uke 9-10. Men sjansen er jo mye større for at det går bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, det må jeg tenke på. Men tror nok vi venter til vi blir kaldt inn, hihi. Spenning!

Går det galt, så går det galt tenker nå jeg unasett UL i uke 9-10. Men sjansen er jo mye større for at det går bra! :)

For meg handler det om å få ro i sjelen. Om jeg ikke tar så tidlig om 9-10 uker, så blir det rundt 12-uker, for da kan de sjekke for downs leste jeg nå, etter en rask googlesøk. Jeg er dog enig med deg, det forandrer jo ikke utfallet, men for min del kan det gjøre meg mer rolig om undersøkelsene viser at alt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om å få ro i sjelen. Om jeg ikke tar så tidlig om 9-10 uker, så blir det rundt 12-uker, for da kan de sjekke for downs leste jeg nå, etter en rask googlesøk. Jeg er dog enig med deg, det forandrer jo ikke utfallet, men for min del kan det gjøre meg mer rolig om undersøkelsene viser at alt er bra :)

Vi vil ikke ta abort om det har downs uansett, så vi ser ikke poenget :) Men det er vår mening og jeg respektrerer sefølgelig din :) :) hihi.

Blir spennendes å følge med når du har vært på UL :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil ikke ta abort om det har downs uansett, så vi ser ikke poenget :) Men det er vår mening og jeg respektrerer sefølgelig din :) :) hihi.

Blir spennendes å følge med når du har vært på UL :D

Jeg vet ikke hva jeg vil. Kjæresten sier at om vi, rent hypotetisk, kunne finne det ut på forhånd (før de tolv ukene), så ville han ønske abort. Dette var noe han bestemte seg for etter å ha hørt talsmannen for downsforeningen i Norge si at det er så utrolig hardt og anbefalte ingen å få barn med downs. Det blir et helt annet liv, for alle parter.

Men, sjansen for at det skal skje, med friske egg i tyveårsalderen, er forsvinnende liten. Så, for min del handler det ikke om å se etter downs, men å se hjertet slå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg vil. Kjæresten sier at om vi, rent hypotetisk, kunne finne det ut på forhånd (før de tolv ukene), så ville han ønske abort. Dette var noe han bestemte seg for etter å ha hørt talsmannen for downsforeningen i Norge si at det er så utrolig hardt og anbefalte ingen å få barn med downs. Det blir et helt annet liv, for alle parter.

Men, sjansen for at det skal skje, med friske egg i tyveårsalderen, er forsvinnende liten. Så, for min del handler det ikke om å se etter downs, men å se hjertet slå :)

Mhm :)

Vi har alle ulike meninger, men jeg håper og tror at barnet vårt er friskt :) Hihi.

Har lyst å springe i butikker å kjøpe babyklær allerede jeg!

Hva tror du det blir? Gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm :)

Vi har alle ulike meninger, men jeg håper og tror at barnet vårt er friskt :) Hihi.

Har lyst å springe i butikker å kjøpe babyklær allerede jeg!

Hva tror du det blir? Gutt eller jente?

Jeg også, har så lyst til å slippe jubelen helt løs. Gleder meg til jeg kan det.

Jeg har på følelsen at det vil bli en jente. Det tror mormoren min også. Hva tror du at du får? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅåååÅÅÅÅååå ENDELIG!!!! Jeg visste det snart ville komme :D:D :D :D :D GRATULERER !! :D ÅååÅÅ Nå ble jg skikkelig glad på dine vegne her :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅåååÅÅÅÅååå ENDELIG!!!! Jeg visste det snart ville komme :D:D :D :D :D GRATULERER !! :D ÅååÅÅ Nå ble jg skikkelig glad på dine vegne her :D :D

Ja, to måneder prøving og der satt lykkespiren. Jeg er så utrolig lykkelig. Og redd. Tusen takk for gratulasjoner :)

Hvor i Norge bor du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, to måneder prøving og der satt lykkespiren. Jeg er så utrolig lykkelig. Og redd. Tusen takk for gratulasjoner :)

Hvor i Norge bor du forresten?

Åå det kan jeg tenke meg :D husk å tenke positivt nå! :D ÅÅh.. Du må komme til mammanett da! I mai/juni gruppa der :D Der er jeg, og vi har det såå koselig der :P hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det kan jeg tenke meg :D husk å tenke positivt nå! :D ÅÅh.. Du må komme til mammanett da! I mai/juni gruppa der :D Der er jeg, og vi har det såå koselig der :P hehehe

Åkei!! Jeg kommer over :) Er det sånn at dere skal treffes og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei!! Jeg kommer over :) Er det sånn at dere skal treffes og alt?

Det har det ikke vært noe snakk om enda, men det hadde jo vært artig å fått til det etterhvert! VI snakker liksom om alle symptomer, cravings, egen skravletråd hvor alle bare...ja..skravler :P og spm tråd osv :D Egen liten gravid boble der inne :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil anbegale deg å kjøpe denne boken!

Det er en svangerskapsdagbok, hvor du kan skrive litt sånn uke for uke.. Hva du føler før ul, hvilke tanker du har. Det er navnlister der, bildeplass, hva tenker pappa nå, hvordan reagerte du på positiv test, Også følger du frem til fødselen, og da kan du skrive fødeslshistorie, og du får tips underveis og.. ja vanskelig forklart, men vil ABSOLUTT anbefale den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbegale deg å kjøpe denne boken!

Det er en svangerskapsdagbok, hvor du kan skrive litt sånn uke for uke.. Hva du føler før ul, hvilke tanker du har. Det er navnlister der, bildeplass, hva tenker pappa nå, hvordan reagerte du på positiv test, Også følger du frem til fødselen, og da kan du skrive fødeslshistorie, og du får tips underveis og.. ja vanskelig forklart, men vil ABSOLUTT anbefale den! :)

Gjett hvem som skal i bokhandeleren i morgen ;) Takk for tips!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som skal i bokhandeleren i morgen ;) Takk for tips!! :)

Ja, den er superfin! :D Også herlig forside også, sånn lilla strikk rundt boken :) den er kjempe fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for graviditetsdagbok og junibaby på vei! :strix:

Skal bli morsomt å følge deg videre! :jepp:

Jeg har også en bokanbefaling, denne. Veldig spennende bok hvis man vil vite ALT om hva som skjer under graviditeten. :jepp:

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...