Gå til innhold

Erfaringer fra Shopbop?


tuppa

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Jeg vurderer å bestille en klokke av Michael Kors på shopbop.com, men har aldri bestilt fra utlandet før. Med en skranten studentøkonomi, er jeg naturligvis bekymret for å gå på en smell ang. toll/mva/frakt :P

Er det noen her som har erfaring med bestilling på shopbop, og har noen erfaringer å dele? :)

Dersom dere har, bruker dere customs and duties deposit-alternativet, som visstnok skal være kostnadene av toll/mva+ekspresspost til Norge? Er det noen som har plutselig måtte betalt "dobbelt opp" med avgifter når den gikk gjennom den norske tollen? Jeg er så usikker på om jeg skal velge den - som forøvrig er en forutbestemt pris, eller om jeg skal fortolle den når den kommer til Norge - så jeg vet jeg ikke ender opp med å betale unødvendig høye summer.

Takk til den som leser dette, og som eventuelt skulle finne på å svare!! Ville vært til stor hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å bestille med duties depositum alternativer, da sparer du også fortollingsprisen på 245 kroner. Det er alltid billigere med prebetalte toll alternativer på sider som net a porter, shopbob, outnet, gilt osv. Da betaler du hva som står på ordren og aldri mer når du mottar pakken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny klokke du kommer sikkert til å elske den! :)

Ja alt som blir solgt på shopbob er 100% ekte, har selv kjøpt marc by marc jacobs veske og mulberry clutch derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var betryggende! Hvor lang var leveringstiden på deg? Brukte du express/customs and duties-deposit alternativet?

Jeg er så spent! Håper inderlig jeg blir fornøyd med den, litt tungvindt med retur til statene. Men det er jo da en Michael Kors kronograf, hvordan kan jeg IKKE bli fornøyd? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke, men det gikk ganske kjapt for å være fra statene. Det er henholdsvis to og tre år siden jeg bestilte derfra da, og da hadde de ikke engang det duties-deposit alternativet. Men har absolutt bra erfaring med det fra andre nettsider.

Du blir garantert fornøyd. De klokkene er nydelige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte veske i sommer. Fikk den levert på døra tre dager etterpå.

Jeg betalte toll på forhånd slik at fikk ordnet det med en gang.

Anonym poster: a55fc4f31fc728852d6bfcd57c619d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulberrygal: Ser på sporingen at pakken er beregnet ankomst i morgen! Herlighet som jeg gleder meg!! :) Hvis dette går raskt og plettfritt, så skal man ikke se bort ifra at jeg blir stamkunde hos shopbop! Gode nyheter for garderoben min, verre med lommeboka..

AnonymBruker: Håper min også kommer på døra, det hadde vært topp! Jeg betalte også depositumet, og ser at det er UPS som leverer. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke går på noen toll/avgiftssmell, for de betaler pakken min inn i landet for det depositumet jeg har gitt. Og det er ekstra reassuring at andre har gode erfaringer med shopbop og depositum på toll/mva! :) For jeg syns nesten det var for godt til å være sant når det i tillegg var ekstressending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulberrygal: Ser på sporingen at pakken er beregnet ankomst i morgen! Herlighet som jeg gleder meg!! :) Hvis dette går raskt og plettfritt, så skal man ikke se bort ifra at jeg blir stamkunde hos shopbop! Gode nyheter for garderoben min, verre med lommeboka..

AnonymBruker: Håper min også kommer på døra, det hadde vært topp! Jeg betalte også depositumet, og ser at det er UPS som leverer. Jeg er rimelig sikker på at jeg ikke går på noen toll/avgiftssmell, for de betaler pakken min inn i landet for det depositumet jeg har gitt. Og det er ekstra reassuring at andre har gode erfaringer med shopbop og depositum på toll/mva! :) For jeg syns nesten det var for godt til å være sant når det i tillegg var ekstressending.

UPS leverer rett til døra! Gjorde det da jeg bestilte i sommer.

Anonym poster: a55fc4f31fc728852d6bfcd57c619d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine klokker, men regn med 4-5ukers leveringstid.

Beregnet ankomst i morgen :) Den er allerede i Tyskland! Bestilte den for rett over et døgn siden. Imponerende!

Endret av tuppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregnet ankomst i morgen :) Den er allerede i Tyskland! Bestilte den for rett over et døgn siden. Imponerende!

Oi, da har de lagt om på ting:) kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempefine klokker, men regn med 4-5ukers leveringstid.

Mener du Shopbop generelt? Når bestilte du fra dem sist? Jeg har bestilt fra dem de siste to årene og det har alltid kommet innen to dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var kjempefin! Og du sparer endel penger versus de overprisede norske sidene som klokker.no osv. Bestilte meg selv Marc by Marc Jacobsen klokke til 800 kr fra Gilt for noe dager siden inkludert frakt og toll. De har også førberegnet toll på siden så det er veldig greit. Den koster vist mellom 2600-3000 i norske nettbutikker, helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er ingen tvil om at man sparer en saftig sum av å bestille fra amerikanske nettsider. Det eneste jeg syns er litt skummelt er usikkerheten om varene er auteniske. Men jeg sammenligna med prisene på Michael Kors sin nettside og las alt som var av info, jeg er ganske sikker på at det er ekte vare :) Hvor bestilte du MBMJ klokka di? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en side som heter gilt.com de kjører forskjellige dagstilbud fra forskjellige motehus (mest amerikanske). Enten det er sample sales, før sesong stikkprøver, eller rester fra salgene til enda mer rabatterte priser. De fleste varene er rundt halv pris.

Det var en klokke som hadde ordinærprisen 249 dollar som hadde giltprisen 119 dollar. Hadde en 30% ny medlemkupong som gjorde slik at klokken kostet 83 dollar + 19 dollar i frakt + 30 dollar i duties deposit alternativet. Så det ble rundt 800 for en klokke som koster minst det tredobbelte i norske butikker.

Det er nettopp at de er årpnet opp for vanlige medlemmer, før måtte man ha spesielle invitasjoner da det var ganske eksklusivt. Anbefalles.

http://www.dinside.no/899846/gjor-et-kupp-paa-luksusvarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Shopbop - bestilte blant annet en MBMJ laptopcase derfra; fikk den på døren (i Oslo) etter 2 dager. Ei venninne fikk også sine ting på døra etter 2-3 dager (hun bor ikke i Oslo, but still!). De er supre! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...