Gå til innhold

Hva er den største feilen/tabben du har gjort på jobb?


Gjest _Blomsten_

Anbefalte innlegg

Denne er flau:

En sommer jobbet jeg som vikar for en butikkjede i byen jeg bor i. En dag ble jeg oppringt om å komme å jobbe for en butikk på vestsiden av byen. Jeg var ikke så godt kjent i denne bydelen så jeg endte faktisk opp med å dukke opp på feil butikk. Det verste av alt var at jeg ble godt mottatt av de ansatte, satt i kassen i en times tid før det ble oppdaget at jeg var på feil sted! Da ble jeg kjørt av en de ansatte til den butikken jeg skulle jobbe i. Sjefen i den andre butikken var naturlig nok irritert!

Endret av esk1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg hadde begynt og jobbe på en ny skole, og som alltids så er det ikke lov for elever og være inne på lærer-rommet. Og jeg fikk beskjed om og jage ut elever som prøvde og snike seg inn. Og da jeg skulle ta pause så jeg en "elev" som satt der.

Meg: Du vet at her bare er for lærere?

Han: Ja, jeg er lærer.

.., :daane:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,huff...når jeg åpnet denne tråden kom jeg ikke på en eneste tabbe jeg har gjort på jobb. Men etterhvert som jeg scrollet nedover kom jeg på den ene etter den andre hendelsen...

Here it goes, i mine tidligere jobber;

Skulle hjelpe en kollega med å flytte et podie fullt av dyre, knuselige varer. "Vi gjør bare sånn...!" Sa jeg , og dro i platen øverst. Den plata lå selvfølgelig løs oppå, og alt som var utstilt raste rett i gulvet. Trenger jeg å nevne at det var dyre ting, som det i tillegg var lang leveringstid på?

Et ektepar hadde handlet et par varer hos meg, og skulle betale med ikke mindre enn tre gavekort. Da jeg skulle dra igjennom det siste gavekortet datt det ned i sprekken mellom kassa og terminalen. Alle tre gjorde ivrige forsøk på å fiske frem kortet, i mens jeg fortvilte. For det fantes ingen returknapp på kassen. De to andre gavekortene var allerede trukket, men så lenge jeg ikke fikk trukket det tredje gavekortet ville jeg ikke kunne slå ut salget.

Etter noe som virket som en evighet klarte jeg endelig å fiske frem kortet, ved å bruke et A4 ark brettet i to...

Har ved et par anledninger solgt utstillingsmodeller som måtte demonteres før salg. Da har det hendt mer enn én gang at jeg har glemt å legge ved den superviktige mutteren eller en annen viktig del for at det skal fungere. Ekstra dårlig samvittighet da når kunden er langveisfarende...

Har gått rett inn i en vegg med et brett fullt av drikkeglass.

Har mistet en 10 liters kartong med appelsinjuice på gulvet- som sprakk...

Har gitt ut feilinformasjon til gjester.

Sendt kunder i feil retning.

Tatt for mye/for lite betalt.

Kastet opp i utslagsvasken på bakrommet.

Svart telefonen ved å presentere mitt forrrige arbeidssted.

...Og sikkert mye mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Hahah! (Vet det er en gammel tråd, men den er så underholdende)

Jeg har akkurat begynt i ny sommerjobb i butikk og føler jeg allerede har prestrert å gjøre mange småfeil (heldigvis lett å fikse opp i). Godt å se at jeg ikke er den eneste som gjør feil🙈

En kunde kom frustrert tilbake til butikken da hun oppdaget at  løsvektnøttene hennes kom på nærmere 200kr, når de egentlig kostet rundt 30. I alt stresset hadde jeg nok hatt andre varer på vekta mens jeg veide varen. Det løste seg heldigvis fint, men det var utrolig pinlig! 

Anonymkode: 66ffc...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at flere har gjort tabber! 

Tok imot dollar og skulle gi tilbake i kr, så bomma jeg litt på kursen kan du si.... Turisten var veldig fornøyd da 💰💰💰💰💰

:fnise:

Det var forresten ikke det værste, det var da jeg skulle servere kjøttkaker til 50 turister og tok feil av tyttebærsyltetøy og bringebærsyltetøy. Det er sånne små bokser, de er jo klin like, hvertfall når man er stressa og må skynde seg. 

Endret av kvinneguide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i matbutikk og inn kom det 2 "gutter", som skulle kjøpe seg snus, jeg var litt i tvil over hvor gammel de kunne være, så først spurte jeg han ene om legitimasjon.... Han hadde fylt 18 for et par uker siden. Så kom nestemann og skulle betale: Har du legitimasjon, sier jeg.... Han gir meg bankkortet sitt, og ops da... Han var visst født i 1968....... (44 år på daværende tidspunkt!) Far og sønn på handletur :P Han tok det heldigvis med et smil :)

Feilmedsinerte en beboer gang... Det var langt ifra noe kjekt, det var heldigvis ikke noen "farlige" medisiner, men vedkommende sov godt neste dag..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vet det er en gammel tråd, men man gjør jo stadig vekk store eller små tabber på jobb. 

 

Noen av mine: 

 

Forsov meg til åpningen av butikken... Den dagen sjefen skulle gifte seg. Hun tok det heldigvis veldig fint da, og jeg forsover meg nesten aldri ellers. 

Utløste alarmen midt i beste handletid. 

Glemte at jeg skulle jobbe for en. Sjefen ringte meg og samtalen foregikk slik: 

 

Sjef: "Hei, hva gjør du på?"

Meg: "Jeg drikker vin og koser med hunden" 

Sjef: "NN, sier du skulle jobbe for henne i dag. Stemmer det?"

Meg: "Oi, faen! Det stemmer sikkert. Men nå har jeg jo drukket litt da, skal jeg fortsatt komme?"

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ny i jobben og ikke helt kjent med systemet. Skulle skrive ut en liste over alle salg for måneden, og ettersom sjefen nettopp hadde forklart meg hvordan var det litt flaut å si at det hadde gått litt for fort i svingene for meg. Tastet på et valg og alle salg kom opp. "Da fant jeg ut av det!" tenkte jeg lettet, og trykket på et symbol som lignet en utskrift. "Er du sikker" spurte systemet meg pent, og jeg bekreftet... og vipps slettet jeg alle salg for hele måneden. 

Betydelige summer, så man kan trygt si at jeg sørget for høy stressfaktor i hele organisasjonen. :rodme:

Det løste seg ved ganske mange timers arbeid, og ved at alle nøstet opp og fikk alt registrert på ny, og fikk mye trøst og mange historier om tabber mine kolleger har gjort. Ertes ennå litt for denne tabben, men det går greit. Jeg ler selv nå. :)  Var egentlig fint å oppleve hvor støttende alle var da det gikk så galt. Flott sjef, flotte kolleger! Og jeg har siden tenkt meg litt ekstra om når systemet spør om jeg er sikker på at jeg vil gjøre slik eller slik. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Jeg driver en nettbutikk, der kunden har mulighet for å hente varene hjem til meg hvis vedkommende bor i nærheten. 

Hun hadde bestilt julekuler med navn på... Og når jeg hadde laget de ferdig, sendte jeg henne sms med at julekukene hennes var klar til henting 🙈🙈🙈 Hun tok det heldigvis med godt humør 👍😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...