Gå til innhold

Hva er den største feilen/tabben du har gjort på jobb?


Gjest _Blomsten_

Anbefalte innlegg

Det verste jeg kan huske å ha gjort, var den gang jeg jobbet på et informasjonssenter for turister på Island og sendte en stakkars utlending på sykkel opp å det islandske høylandet, med beskjed om at "jada, de selger dagligvarer på Hveravellir" - som er den eneste turisthytten på den ca 300 km lange strekningen stakkaren skulle ut på og hvor det var ingenting å få kjøpt... Jeg regner med at han som jobbet der oppe ga ham mat, men så pinlig, stakkars mann.. Jeg var bare så sikker på at det var butikk der, det falt meg ikke engang inn å sjekke!

Det er sikkert 15 år siden, men jeg har fremdeles dårlig samvittighet og skulle ønske jeg kunne bedt han om unnskyldning.. :(<br /><br /> Anonym poster: 34697ef5325882977f4a763e5b7b3f0f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andre dagen i ny jobb, på et ganske stort kontor. Jeg var ung, sjenert og veldig opptatt av å gjøre jobben min perfekt og raskt.

Jeg holdt på å lage til en konvolutt som skulle med det daglige budet vi brukte. Sto inne på pakkerommet, og hørte at budet kom. Klistret igjen, og satte fullt firsprang for å rekke budet. Litt ukjent med plasseringen av diverse, rundet jeg et hjørne i feil vinkel. Der sto vann-automaten og den tålte ikke påkjenningen av 60 kg Dolce i full fart. Vann-automaten veltet.

Litt bortenfor sto hovedserveren (datamaskinen) som styrte all virksomhet på kontoret. Dvs. at når vi jobbet på våre PC'er, jobbet vi alle egentlig på den store serveren. Alt ble lagret der, og ikke på de enkelte PC'ene. Dette var en "gammeldags" datamaskin, med diger skjerm som står oppå flere harddisker. Det sto også endel ekstra lagringsdisker og elektroniske "dingser" der. Alle rikelig utstyrt med luftehull/ventilasjonsåpninger.

Jeg traff vann-automaten i såpass stor fart at beholderen havnet omtrent midt oppe på bordet der serveren sto. Beholderen sprakk og vannet fosset ut.

Det spraket og smalt. Strømmen gikk i hele etasjen. 39 mennesker satt uten forbindelse med noe som helst på PC'ene sine. Alt arbeid/kundemapper var borte.

Hele server-systemet måtte byttes ut. (Heldigvis ble alt som lå på serverne reddet av et spesialfirma i løpet av noen dager.)

Jeg ble hetende "Kanonkula", "Den flyvende bergenser", "Server-Dødaren". Den nye serveren ble plassert på annet rom, langt unna både vann-automaten - og langt unna meg.

Anonym poster: 0a04c95545168b8d2fb1e1b6276348d3

Når du nevner nicket ditt, er det kanskje litt dumt å huke av anonym-knappen?

Anonym poster: fab783d7087fe9d8d9e00b4a4ba31c73

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel den gangen jeg jobbet på en bensinstasjon der de fikk inn varer på min vakt, og det falt meg ikke inn at en del av tingene kunne være frysevarer... Etter varelevering gikk det i ett med kunder og klargjøring til stenging, og jeg var den eneste på jobb, så jeg rakk ikke rydde inn alt av nye varer. Neste dag kom jeg på jobb og så at det var smelta frysevarer på lageret... Så jeg, eh, la det i fryseren og sa ingenting :sjenert:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke gjort noen sånne kjempe tabber, men mange sånne små pinlige ting.

Klarte en gang på sykehjem når jeg skulle hente en tralle med matvarer inn til kjøkkenet og dytte tralla hardt inn i en dørkant slik at hele brettet med egg datt i gulvet og knuste. Ufattelig vanskelig å tørke opp egg fant jeg ut. Dessuten ble det ikke noe egg på de gamle så jeg fikk litt dårlig samvittighet.

En gang på cafe var det en milelang kø og jeg var alene i kassa da alle de andre på mystisk vis forsvant og soft is maskinen gikk amok og det var soft is over alt som ikke stoppet. Ikke min skyld, men jeg ble ufattelig stressa da som 16 år og nervøs.

Klart å gå meg vill i skogen med en autist. (Vi fant veien til slutt men jeg ble litt småstressa).

Klarte å utløse brannalarmen i en matbutikk når jeg skulle ta ut brød fra stekeovnen.

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på en travstall hvor de hadde hingst selv. En dag mistet jeg denne hingsten da han ble rebelsk og tauet jeg holdt i røk ved karabineren. Jeg fant ham igjen hos en hoppe, jeg ba til guder at han ikke hadde satt føll på henne, sa i fra til de på stallen, og Etterhvert kom det Dyrlege og tok drektighetskontroll for å se om hoppa skulle ha baby, og det skulle hun..! Føllet var ikke planlagt, men hoppa kunne bære det frem hvis jeg gikk med på å kjøpe det når det var gammelt nok, ellers ville eier utføre abort på henne. Ønsker ingen en abort så jeg gikk med på å kjøpe føllet som ville komme ca 8måneder senere, og være 6mnd når det ble tatt fra moren.

Morsom liten krabat og den beste "feilen" jeg har gjort, åh, folk og sjefer var ikke blide, så slikt gjorde jeg ikke igjen :)<br /><br /> Anonym poster: 3e7afe30ee563cf233dae343a8c93b60

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil i kassa. Jeg var kjent for å ha feil i kassa. Var alltid minusfeil, så det gikk i kundens favør. Ente opp med at jeg ikke gadd å si fra hver gang jeg hadde feil og så tok jeg heller bare en oppsamling inn i mellom. Vi hadde egne kasser som vi hadde ansvar for. Og kassasystemet var så gammelt at vi måtte telle opp veksel i hodet.

Overbooket noe som absolutt ikke måtte overbookes. Gikk bra

Booket feil.

Ringt feil.

Sendt ting feil.

Gitt feil pristilbud.

Tatt feil betaling.

Sendt folk til feil sted.

Sagt feil når jeg skulle svare på telefon. En gang leste jeg ordet sex på en nettavis når jeg skulle svare på telefonen og i stedet for å si "Arbeidsplass, goddag!" Sa jeg bare helt åndsfraværende: "...sex.." Haha. :ler:

Gitt feile opplysninger.

Falt av en stol mens kunder såg på.

Falt ned en trapp og landet på min egen koffert mens kunder såg på.

Kastet opp foran kunder.

Ropt opp helt feil ting. Feks "Vi søker Erik Hansen" ble til: "...eh, jeg glemte hva jeg skulle si.."

Og masse annet. Gjorde feil hver dag :biggrin:

Anonym poster: c19e1c3f00ad2b237e66aa3809c76c1e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet i en resepsjon hvor jeg bl. annet hadde ansvaret for posten. En dag skulle jeg sende et rekommandert brev, for dette var verdifullt og hastet voldsomt. To dager senere kommer noen ansatte løpende til meg og spør hvor det rekommanderte brevet er hen. Jo, det hadde jeg sendt, sa jeg. Postmannen kom og hentet det, han. Neste dag sto de samme ansatte og ropte i telefonen til Postens kundeservice i timevis, for han som skulle motta dette verdifulle brevet var rasende. Men Posten hadde aldri registrert noe brev.

En uke etter at brevet skulle ha kommet fram, fant jeg det på bakrommet. Jeg hadde nemlig lagt det på "et lurt sted" så det skulle ligge trygt. Det var jo så satans verdifullt... Kjempelurt.

Da jeg jobbet i en lampeforretning klarte jeg å knuse en lampe til 8.000 kroner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg nettopp hadde starta der jeg jobber nå, 17 og skulle bli 18 år, uten jobbaerfaring utenom praksisjobbing fra skolen, å skulle da ta oppgjøret alene for 2 eller 3 gang. Gammal kasse, som er vanskelig og bruke og enda vanskeligere å ta oppgjøret på. Med talldysleksi, så ble det over 2000,- i minus, ringte sjefen dritnervøs og trodde jeg skulle begynne og grine, å måtte stå der alene og telle alt omigjen..

Misforstått noe med oppgjøret i kassa, skrev ned noe greier til hu som skulle stenge den kvelden, å hu hadde trykket vekk 2000.- pga hu trodde det var feil, når det ikke var der.. Sjefa var lite blid dagen etter nei..

Vi har toast som vi varmer, å hadde lagt klar tallerken til denne toasten, skulle ut og servere, å kommer frem til kunden å ser at det ikke ligger mat på tallerkenen :smilorange: Hehee, smilte og gikk tilbake bak disken for og faktisk legge den etterlengtede maten på tallerkenen og flau og ut til kunden :takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja herre!

Første kveldskift alene, å etter å vært alene på jobb en 1.5 times tid, så følte jeg meg skikkelig dårlig, svimmel og kvalm. Det endte med at jeg svimte av bak disken, 2 kunder kom bak disken til meg å fikk meg oppå en stol, tok eplejuice utav kjøleskapet vårt og trøstet meg :sjenert:

Sjefen ringt rett etter, å jeg forklarte hva som hadde skjedd. En stk stressa sjef kom løpende toppen 10 min senere, å trodde at det hadde vært værre en det jeg hadde forklart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på apotek, og en gang klarte jeg på uforklarelig vis å rote bort mange pakker med Ritalin (narkotisk middel, og svindyrt). Skjønner ikke hvordan jeg kan ha fått det til, og ingen aner for pakkene har blitt av. Det må være den verste glippen jeg har gjort noen sinne... Huff, så flaut.

Og de trodde deg? Når en apoteker "roter bort" lettomsettelige piller med gateverdi på mangfoldige tusen så burde de klare legge sammen to og to.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de trodde deg? Når en apoteker "roter bort" lettomsettelige piller med gateverdi på mangfoldige tusen så burde de klare legge sammen to og to.

Jeg er veldig ærlig og redelig, og dette er heldigvis sjefen veldig klar over. Hvis ikke hadde jeg nok muligens fått sparken! Kunne aldri i verden ha funnet på å gjort noe slikt, jeg risikerer ikke jobb og senere karriere for møkkete penger fra gata når jeg tjener rene, fine penger :)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort noen veldig alvorlige feil, men i min første jobb var det en gang en kunde som ringte sjefen fordi stringtrusa mi hadde syntes da jeg bøyde meg. Jeg jobbet med servering, så forstår jo at det ikke var noe særlig å "få i maten" - men det var ikke så stas for en sjenert 16-åring å ta den samtalen med verdens kleineste sjef heller :sjenert:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var veldig ung jobbet jeg en kort periode på en butikk som solgte DVD-er. Jeg klarte selvfølgelig å selge en DVD uten plata i. Vi oppbevarte platene et annet sted enn coveret. :fnise: Uff. Heldigvis kom dama tilbake. Det var jævlig flaut.

Den der har jeg gjort også på første dag i ny jobb.

Anonym poster: 0fd60365ce863674d1439b2ccd3ab50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde problemer med noen vannrør i kjelleren der jeg jobba, jeg skulle være "flink" å fikse dette og skrudde røret opp på en eller annen måte.. og vannet fossa ut og oversvømte hele kjelleren mens jeg skreik og plasket i vannet mens det fosset ut..

Jeg jobbet engang i bakeri, var den første uka jeg jobbet der, jeg solgte ustekte brød og smørbrød til kundene, jeg visste ikke jeg skulle steke dem før jeg solgte dem.. fikk sparken etter 4 dager..

Så krasja jeg firmabilen til sjefen, kjørte ned stakittgjærde rundt uteområdet på jobben mens sjefen så det.. FLAUT! Han sto heldigvis bare å lo av det hele..

En annen mann jeg jobbet for kjørte forbi meg en dag jeg var på vei til jobb, det var speilglatt ute. han jeg jobbet for stoppet bilen og spurte om jeg ville sitte på, før jeg fikk svart så tryna jeg på isen og sklei under bilen hans og ut på andre siden.. jeg hørte bare latterbrølet hans i bilen mens jeg lå på isen dritflau..

Jeg ble også grådig hakket på av noen utlendinger som jobbet sammen med meg, de prøvde å skvise meg ut av jobben, aner ikke hvorfor men slik var det. engang fikk jeg så veldig nokk at jeg begynte å gråte og stormet ut av bygningen illsint! så kom den store sjefen av firmaet kjørende forbi meg og rullet opp vinduet og spurte "men hva er gale?" jeg snudde meg og så på han og så hvor utrolig ung og fin mann han var! mens jeg sto der rød og hoven i øynene og full av snue etter forkjølelsen + grininga..og så ut som en snørrunge. da begynte jeg å grine enda mer, kombinasjonen av min flause og at han brydde seg om meg bare fikk det til å flomme over.. da så han bare rart på meg og sa " slutt å grin da, du er voksen nokk til å handle slik på en annen måte en grining, så..hold opp nå...slutt med det det..."

Da ble jeg enda flauere og bare løp min vei. Jeg er enda flau over den episoden.. Og jeg sluttet dagen etterpå..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet engang i bakeri, var den første uka jeg jobbet der, jeg solgte ustekte brød og smørbrød til kundene, jeg visste ikke jeg skulle steke dem før jeg solgte dem.. fikk sparken etter 4 dager..

Men fikk du ikke opplæring?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen mann jeg jobbet for kjørte forbi meg en dag jeg var på vei til jobb, det var speilglatt ute. han jeg jobbet for stoppet bilen og spurte om jeg ville sitte på, før jeg fikk svart så tryna jeg på isen og sklei under bilen hans og ut på andre siden.. jeg hørte bare latterbrølet hans i bilen mens jeg lå på isen dritflau..

Herregud, nå lo jeg godt! :rulle:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blandt annet tatt imot en 50€ seddel i stedet for en 500-lapp, merka det ikke før lenge etter at kunden hadde gått.. Butikken tapte ca 150 kr på det :P Og så var det en mann som skulle ta ut hundre kroner, kortterminalen virka ikke første gang så vi måtte prøve igjen og da glemte jeg å slå inn at det skulle trekkes hundre kroner ekstra på kortet hans, men jeg ga han de likevel uten å tenke meg om.. Der gikk butikken nok en gang 100 kr i minus :P Ellers er det småfeil som å blande "antallsvarer" og "vektvarer", feks å ta betalt for en kakemann når kunden kjøper 6 stykk.

Anonym poster: f2ffeed860e1f8ea0402e2f0ce4524c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fikk du ikke opplæring?

Tydeligvis ikke nokk opplæring, jeg var 15 år da dette skjedde og hadde ingen peiling på å steke brød :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Den der har jeg gjort også på første dag i ny jobb.

Anonym poster: 0fd60365ce863674d1439b2ccd3ab50a

Uff! Det er så flaut. Men heldigvis ikke en skikkelig ille tabbe, ut fra hva jeg forstår etter å ha lest i denne tråden. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...