Gå til innhold

Hva er den største feilen/tabben du har gjort på jobb?


Gjest _Blomsten_

Anbefalte innlegg

Gjest _Blomsten_

Jeg vil gjerne høre om tabber dere har gjort på jobb, som var ubehagelige der og da, men som vi kan le av nå i ettertid. Noen som har gjort noen blemmer som har fått store konsekvenser? :)

Jeg har ikke gjort noen kjempeille ting selv, men jeg er jo ofte redd for å gjøre feil.

  • Har sendt mail til kunder som egentlig skulle til kolleger.
  • Har ved et uhell nappet ut ledningen til fryseren uten å merke det, så alt som lå der ble ødelagt (røpet meg aldri som skyldig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verste var vel den gangen jeg teipet over den infrarøde føleren under datamusa til sjefen før jeg dro hjem om kvelden.

Dagen etter ble jeg møtt av en knyttneve... Han hadde sittet 4 timer overtid for å få gjort ferdig jobben sin :)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre et problem med at jeg himler med øynene uten å merke det/mene det. Da jeg var nitten jobbet jeg på et eldresenter, og lederen fortalte hvem som skulle stelle de forskjellige beboerene. Jeg fikk i oppgave å stelle og gi kveldsmat til en av dem. Da hadde jeg visstnok himlet med øynene til sjefen min. Det resulterte i en reprimande fra sjefen, "slikt sømmer seg ikke, sånn gjør man ikke", osv. Hun trodde jo heller ikke på meg om at reaksjonen min var ufrivillig.

Hadde ingenting imot denne beboeren jeg.

Anonym poster: 3557f1270f239c7b93bd6dce0c7c73b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lærling trykket jeg hele opplaget av et magasinomslag uten utfall i griperkant. (!) Det var med andre ord ubrukelig. Alt, papir til flerfoldige tusen, måtte kastes, og jeg måtte stå overtid fredag kveld og trykke alt på ny.. Gjorde aldri den tabben igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Nå kom jeg på en ganske stor tabbe jeg gjorde en gang. Jeg og en kollega var ute å kjørte med en av jobbens biler. Vi trengte drivstoff og kom på at vi ikke visst om den gikk på diesel eller bensin. Hun mente den gikk på diesel, men vi ble enige om å sjekke instruksjonsboka for sikkerhetsskyld. Jeg slo rask opp på en side, leste orden bensin og konkluderte med at det var det vi skulle ha. Dette var selvfølgelig feil og det gikk som det måtte gå. Når vi hadde kjørt litt begynte bilen å humpe og bli helt rar og rett utenfor den amerikanske ambassaden fikk vi motorstopp. Bilen måtte på verksted minst en ukes tid, og jeg var ikke så veldig høy i hatten når vi kom tilbake til jobb. Heldigvis tok lederen vår det med ganske godt humør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg helte tre øl ned nakken på en kunde en gang. Det må nok være det flauseste tror jeg.

Slo også av hodedsikringen på restauranten ved et uhell - heldigvis om morgenen før åpningstid! Vil ikke tenke på hvor flau jeg hadde blitt om det skjedde midt under middagsrushet. Det tok litt tid å få all strømmen tilbake siden ingen av oss som var på jobb var kjente med hvordan sikringene fungerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg låste meg selv og en pasient inne da jeg jobbet som ekstravakt på en lukket psykiatrisk avdeling. Alle utgangsdører krever åpning med kort og kode, og jeg hadde lånt en annen ansatt sitt adgangskort da vi skulle til en del av bygget jeg ikke hadde tilgang til på mitt kort. Da vi skulle ut igjen hadde jeg glemt bort hele koden. Vi haddde ikke telefon med, og det viste seg at vi var utenfor området hvor sikkerhets/voldsalarmen virker - for den prøvde vi ut. Både pasienten og jeg var ganske stresset da! Men gjennom godt teamwork og utallige systematiske prøve- og feilkode-trykkinger landet vi til slutt på riktig kode og fikk låst oss selv ut igjen :) Lykke og high-five! Lite gjennomtenkt, veldig flaut og helt klart flere brudd på sikkerthetsrutiner på posten. Så. Nye retningslinjer for dummies er kommet opp nå.. Hufff...

Anonym poster: 6d575c2f645a888b98c5fad8c177c4a0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre et problem med at jeg himler med øynene uten å merke det/mene det. Da jeg var nitten jobbet jeg på et eldresenter, og lederen fortalte hvem som skulle stelle de forskjellige beboerene. Jeg fikk i oppgave å stelle og gi kveldsmat til en av dem. Da hadde jeg visstnok himlet med øynene til sjefen min. Det resulterte i en reprimande fra sjefen, "slikt sømmer seg ikke, sånn gjør man ikke", osv. Hun trodde jo heller ikke på meg om at reaksjonen min var ufrivillig.

Hadde ingenting imot denne beboeren jeg.

Anonym poster: 3557f1270f239c7b93bd6dce0c7c73b2

Haha! Jeg har også ansikt som viser alt jeg tenker på....Umulig å skjule skuffelse/løgn osv...!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på apotek, og en gang klarte jeg på uforklarelig vis å rote bort mange pakker med Ritalin (narkotisk middel, og svindyrt). Skjønner ikke hvordan jeg kan ha fått det til, og ingen aner for pakkene har blitt av. Det må være den verste glippen jeg har gjort noen sinne... Huff, så flaut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på treningssenter, og der har vi en trapp som går opp til salen i 2.etg.

Gikk opp dit og tryna midt i trappa, alle kundene så det. Flaut!

Anonym poster: 27a3f223e258f877ea43c866d68edd78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte ut et nyhetsbrev med en kampanje til 6000 potensielle kunder - og klarte å skrive feil pris på det ene av tre kampanjeprodukter. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første dag i en ny stilling så utløste jeg med et uhell den rans-alarmen så security folka kom på besøk... :sjenert:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fairydust

Da jeg var veldig ung jobbet jeg en kort periode på en butikk som solgte DVD-er. Jeg klarte selvfølgelig å selge en DVD uten plata i. Vi oppbevarte platene et annet sted enn coveret. :fnise: Uff. Heldigvis kom dama tilbake. Det var jævlig flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tente opp i en sånn fake-peis på sykehjemmet hvor jeg jobbet. Jeg trodde de kubbene som sto inni der var ekte og tok masse avispapir og la inni der og tente på. Dette var på en nattevakt og jeg tenkte jeg skulle kose meg foran peisen med en bok. Da jeg fikk fyr på papiret ringte en av beboerne og jeg gikk fra peisen og ble inne på rommet til beboeren en stund. Så hører jeg brannalarmen gå og opp bakken kom brannbilen for fulle sirener. Det hadde ikke utviklet seg til en ordentlig brann ennå, men det var en ganske kraftig røykutvikling inne på stua. Jeg husker at jeg fikk akutt diarre og gråt og bar meg. Uffameg. Men det gikk bra og ingen ble evakuert.

Anonym poster: a9a061750e8b837374cbaffc9ca9c819

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å slette en ganske stor kjøkkenordre for en kunde. Han ringte i utgangspunktet for å gjøre en liten endring. Ikke fullt så høy i hatten da jeg ringte tilbake og måtte fortelle at jeg hadde slettet den, måtte legge inn alt på nytt (manuelt såklart) og det ble en levering en uke senere pga feilen min.

Heldigvis tok han det "ok".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest badeand1

Tja, hvor skal jeg begynne.. :lete:

Typisk kjøkkenklassiker: laget salat med kylling og fetaost, og glemte å ha på fetaosten. Kom ikke på det før leeenge etterpå. Var selvsagt redd for at kjøkkensjefen skulle bli sur, men h*n sa bare "å, men herregud - dét er da ingenting!" - heldigvis.. Det har for øvrig også skjedd at jeg har glemt å koke skalldyrene som skulle oppi pastaen, så det ble varm pasta med kalde skalldyr (men ingen klaget, merkelig nok), jeg har kasta en diger haug med frukt og bær til flere tusen kroner. Disse skulle kjøkkensjefen bruke til en stor fest eller noe samme kveld (da var h*n sint, aiaiaiai).. Da burde du ikke satt dem på oppvasktralla da, hvis de var så viktige! :glare:

Jeg har også servert i selskap hvor det har gått litt fort i svingene; gikk fra kjøkkenet før oppleggingen var ferdig, og måtte følgelig gå etter med poteter og saus.. Kleint! Jeg har selvsagt også knust såpass mye glass og tallerkener opp gjennom årene at den samlede verdien orker jeg ikke tenke på engang..

I butikkøyemed har jeg satt byttelapper på ting og glemt å skrive at tingene var på tilbud, og dét ved flere anledninger. Dette skjer spesielt hvis det er noen dager siden sist jeg var på jobb. Heldigvis har vi en sånn bok der alle tilbudsgreiene (fra flere år tilbake også) står, but still.

Jeg har stått for verre ting også, og den desidert verste tabben er såpass ille at jeg ikke er spesielt lysten på å offentliggjøre den, av hensyn til arbeidsstedet.. :bond:

Du må jo ikke skrive sånt! Jeg blir så altfor nysgjerrig. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg solgte et akvarium for 10.000kr. Det kostet egentlig 18.000kr.

- Jeg slo til en kunde med albuen (med uhell såklart)

- Jeg hostet, også plutselig så prompet jeg så det nesten rista i veggene. Jeg viste ikke om jeg skulle le eller grine, men kunden begynte heldigvis å le hysterisk, klappet meg på ryggen og sa "sånt skjer ;) ".

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tente opp i en sånn fake-peis på sykehjemmet hvor jeg jobbet. Jeg trodde de kubbene som sto inni der var ekte og tok masse avispapir og la inni der og tente på. Dette var på en nattevakt og jeg tenkte jeg skulle kose meg foran peisen med en bok. Da jeg fikk fyr på papiret ringte en av beboerne og jeg gikk fra peisen og ble inne på rommet til beboeren en stund. Så hører jeg brannalarmen gå og opp bakken kom brannbilen for fulle sirener. Det hadde ikke utviklet seg til en ordentlig brann ennå, men det var en ganske kraftig røykutvikling inne på stua. Jeg husker at jeg fikk akutt diarre og gråt og bar meg. Uffameg. Men det gikk bra og ingen ble evakuert.

Anonym poster: a9a061750e8b837374cbaffc9ca9c819

Haha fy faen :hoho: :hoho:<br /><br /> Anonym poster: c19e1c3f00ad2b237e66aa3809c76c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...