Gå til innhold

Flytte til Haugalandet - hvor er det bra å bo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av sild, heroin og bedehus, velger jeg definitivt SILD. Kan ikke si hvor mye jeg gleder meg til å komme til kysten etter å ha bodd på flate, kjedelige Østlandet noen år. Ok, noe bra her også da.

Ja, det er jeg som har kjøpt meg tomt v/sjøen.(lenger oppe).

Gleder meg både til ramsalt dialekt, fersk krabbe og reker, og mildere vintrer. Og meg bekjent så bor det folk som ikke er heroinvrak eller bedehusgjester der borte. også.

Anonym poster: 934d86a4fc44f5c7f18f671852c60b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada. Det der med stoffmissbruk er ikke noe du ser så veldig mye til med mindre du oppsøker det. Man ser mer av det om man studerer i Bergen og må være på Høyden av og til, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, det at Jack og jeg er de som er på den kinokvelden er ikke tilfeldig?

Nei, det er planlagt til minste deltalj!

Hæ?

Anonym poster: b156aacdc0ca875edf408f12ff28d9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Takk for svar folkens! Jo, ska bli godt å komma him igjen, men jammen ikkje lett å veta kor ein skal slå seg ner... ;)

Overrasket over Rossabø skole. Har alltid syntes at det feltet ved siden av 'Hemmingstad gård' ser så koselig. Brakahaug; er det noe særlig med småbarn der nå? Ser for meg at de som bygde der på begynnelsen av 90-tallet begynner å få voksne barn nå?

Vet det er en gammel post, men følte jeg bare måtte legge til noe

Jeg ELSKET årene jeg hadde på Rossabø 1.-6. klasse og bodde på "feltet ved siden av Hemmingstad gård" aka Porshaugen. Utrolig inkluderende klassemiljø og godt og trygt nabolag. Flyttet nordover til Solvang etter halvgått 6. klasse, hvor jeg byttet til Solvang skole og senere Haraldsvang ung.skole. De to sistnevnte var et helvete fra ende til annen. Mistrivdes sterkt og ble regelrett utestengt fra dag en. Da jeg skulle begynne på vgs "rømte jeg byen" og fikk 3 fantastiske år på vgs med en utrolig god klasse. Uansett Rossabø is da shiet - hvertfall er det min erfaring :-)

Anonymous poster hash: 527f6...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

På 3.9.2012 den 15.27, Gjest Arvid78 skrev:

 

Jeg er selv fra haugalandet og vet godt vi ikke snakker fint der

 

Her er det bare sild, heroin og bedehus

 

Og fotobokser (om man er på feil side av brua😂)

Anonymkode: 1c90b...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...