Gå til innhold

Legeerklæring for ikke å bruke bilbeltet?


Thalassos

Anbefalte innlegg

Jeg ville ihvertfall nektet å sitte på med fyren eller hatt ham med i bilen hvis jeg kjørte selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med pute?

Første jeg også tenkte på. Må da være mye bedre å bruke pute enn å være for lav for setebelte.

Endret av kaffemor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hans problem, jeg kommer ikke til å sette meg inn i en bil med en passasjer eller sjåfør som kjører uten belte. når folk er SÅ tjukke i hodet, så gjør de seg best på en buss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lærte jeg noe nytt idag også.

Visste ikke at det var mulig å få en legeærklaring for å ikke bruke bilbelte ...

Og håper fyren som blir nevt av TS flyr igjennom frontruta, da kan han tenke over hvor idiotisk han er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en enkel regel, skal du sitte på med meg må du bruke bilbelte. Hadde ikke brydd meg om den legeerkæringen, hadde han ikke hatt på bilbelte (uansett årsak) hadde han ikke fått sittet på med meg. Men når han kjører selv får han vel bare droppe det da, lite du kan gjøre da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må bare få legeerklæring, men jeg håper han kjører fint og aldri treffer noen galninger i trafikken for han vil dø. Og det gjelder når farten er høy så vel som lav.

Idiot! og lykke til, til ham....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det merkeligeste jeg har hørt. Det høres jo nesten ut som om han tror at legeerklæringen er en garanti mot å bli skadet i trafikken. Synes jeg ser ham på akutten etter ulykken, hvor han blar fram papirene og hyler "Jammen jeg hadde jo legeerklæring!"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om før.

Så om jeg er med i en trafikkulykke kan det hende det blir en dødsulykke jeg må tenke på resten av livet pga idioter som det her? Skjønner ikke hvorfor det skal gå an å få kjøre uten bilbelte - da bør man jo heller si at de ikke kan kjøre bil..Jeg kjører heller aldri uten bilbelte så dette synes jeg er helt på trynet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du for lav til å kjøre bil, spør du meg...

Når jeg var barn, så fantes det sånne for å feste på beltet sånn at det ble kortere og ikke skulle skjære halsen av barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Når vi først er inne på bilbeltebruk og ulykker må jeg bare minne folk på å stramme beltet godt etter det er tatt på. Spesielt om man har dunjakker og andre jakker med luft i. Ellers fungerer ikke beltet optimalt. Samtidig lurt å fjerne ting i lommene på jakka slik at beltet ikke presser på de. Ekstra og unødvendig trykk i toraks under en kræsj er ikke noe særlig..

Sånn utenom det så er det helt tåpelig at han faktisk tok jeg bryet med å dra til legen for å få legeerklæring isteden for å bare ta på beltet. Det tar fem sekunder så er det gjort. Makan.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg også tenkte på. Må da være mye bedre å bruke pute enn å være for lav for setebelte.

Det er jo en fordel å nå ned til pedalene også, da. Dersom man er så lav at man ikke kan bruke setebelte, vil man nok ikke nå ned til pedalene med en pute.

Anonym poster: 11f16cae11c983c12fdf83c5447b35b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en fordel å nå ned til pedalene også, da. Dersom man er så lav at man ikke kan bruke setebelte, vil man nok ikke nå ned til pedalene med en pute.

Anonym poster: 11f16cae11c983c12fdf83c5447b35b5

Ja, men da er man rett og slett for lav til å kjøre bil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 15.8.2012 den 8.26, kaprifolen skrev:

Da er du for lav til å kjøre bil, spør du meg...

Det har vel blitt vurdert av Biltilsynet regner jeg med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8/16/2012 den 8.17, kaffemor skrev:

 

Ja, men da er man rett og slett for lav til å kjøre bil.

Nix, men man trenger en spesialtilpasset bil.

Anonymkode: 62975...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Spillern skrev:

Jeg skal så dra til legen for å skaffe legeattest. Er dritt lei bilbelte.

Lykke til troll :P 

Anonymkode: 1d946...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Apekatten skrev:

Dummeste jeg har hørt, trodde ikke det var mulig å få legeerklæring på sånt :klo: 

Det er mulig, men terskelen skal være svært høy. Det blir i hovedsak innvilget i korte perioder etter operasjoner ol.

Anonymkode: 62975...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...