Gå til innhold

SkappelGenseren - samletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tusen takk for svaret, jeg forstår veldig godt hva du mener, men jeg får det rett og slett ikke til i praksis.. Garnet kommer over fletta når jeg snur strikkepinnene og der ser ikke pent ut :sjokkert:

http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=14&sort=2&thumbnails=on

Sånn gjør du det, bare at det er de to siste maskene på pinnen du strikker sammen.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da gjør du noe feil, men vanskelig å si hva det er når man ikke ser det...

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kan du ikke heller ta den med på en garnbutikk i morgen?

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurest. Når man rekker opp er det utrolig lett å miste masker og da er du enda verre stilt...

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, spør her jeg :)

Er ferdig med skappel-genseren min nå, men har ikke montert den. Dette er første gangen jeg strikker en genser, så jeg aaaaner ikke hvordan jeg skal montere den. På bruksanvisningen står det bare at jeg skal montere den på vranga. Skal jeg sy med symaskin? Blir det pent? (jeg har symaskin) Skal jeg da sy rett eller sikk sakk? Eller må jeg ta det for hånd for at det skal bli pent?

Hjælp! :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man syr ikke strikkearbeid med symaskin, man syr for hånd. Gå inn på garnstudio og se på video der.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, har gjort det nå. Men når jeg snur pinnen så kommer jo garnet over og det blir helt feil føler jeg

Hvordan gjør du det på kantene av genseren da? :) Har du strikka den første masken rett?

Når du sier 'flette' så regner jeg med at det er avfellingskanten du mener, at det ser ut som en kjede med masker bortover? For å få en maken kant som det så tar jeg første maske løst av rett og slett :) og så fører jeg garnet til baksiden av arbeidet mellom den masken jeg tok løs av og maske nr 2. Da krysser det ikke 'fletta' :)

Skal se om jeg finner en video :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk* Finnes det ikke snarveier her i livet? :P Dette kommer til å ta tid. Får vel kvinne meg opp til et arbeid her. :daane:

Endret av Cindi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gjort det nå. Men når jeg snur pinnen så kommer jo garnet over og det blir helt feil føler jeg

Se her er to måter å gjøre det på, den første gir en litt fastere kant og den bruker jeg gjerne der jeg skal plukke opp masker eller sy i etterpå. Den andre gir en løsere kant som jeg bruker langs kant på sjal f.eks :)

De gjør det litt annerledes på videoene enn jeg pleier (og prøvde å beskrive i sted), men bare følg videoen :)

Kantmasker i glattstrikk - http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=168

Kantmasker som kjedemasker - http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php?id=169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*sukk* Finnes det ikke snarveier her i livet? :P Dette kommer til å ta tid. Får vel kvinne meg opp til et arbeid her. :daane:

:fnise: men bare tenk så lekker den kommer til å bli når genseren er sydd sammen og fiks ferdig! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: men bare tenk så lekker den kommer til å bli når genseren er sydd sammen og fiks ferdig! :danse:

Ja, det er det som har holdt motet oppe mens jeg har strikket. Jeg har aldri strikket noe større enn en babylue før, så dette var et prosjekt for meg. 4 dager my ass :gjeiper:

Også har jeg ikke sagt noe til mamma, for jeg skulle være nonchalant og bare møte opp i min nystrikkede genser (hun tror jeg er helt håpløs på alt kvinnelig, haha!). Akkurat nå vil jeg ringe mamma og si "halloooooo, kan du montere? Fikse takk!"

(nei, jeg er dessverre ikke 15. Haha! Nærmer meg 30, men kjenner fremdeles behovet for å late som om jeg ikke fikser ting fordi det tar for lang tid, og la mamma overta av og til. :P )

Genseren burde bli lekker. :P (sånn bortsett fra halsområdet, som ser litt... eh... ja. uferdig ut.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det som har holdt motet oppe mens jeg har strikket. Jeg har aldri strikket noe større enn en babylue før, så dette var et prosjekt for meg. 4 dager my ass :gjeiper:

Også har jeg ikke sagt noe til mamma, for jeg skulle være nonchalant og bare møte opp i min nystrikkede genser (hun tror jeg er helt håpløs på alt kvinnelig, haha!). Akkurat nå vil jeg ringe mamma og si "halloooooo, kan du montere? Fikse takk!"

(nei, jeg er dessverre ikke 15. Haha! Nærmer meg 30, men kjenner fremdeles behovet for å late som om jeg ikke fikser ting fordi det tar for lang tid, og la mamma overta av og til. :P )

Genseren burde bli lekker. :P (sånn bortsett fra halsområdet, som ser litt... eh... ja. uferdig ut.)

Tøff du er som kaster deg på å strikke genser da, det må jeg si! Om det er noen trøst så går mammaen min hjem til mamma (altså bestemor) for å få hjelp med monteringen ennå ;)

Og halsområdet hører jeg flere fikser litt på ved å hekle over kanten rett og slett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...