Gå til innhold

SkappelGenseren - samletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på med voksen oppskriften som er kjempefin, men er det noen her som kan si meg hvor mange masker jeg trenger for å lage genser til en gutt på 4år og en gutt på 7år?? For/bakstykke og armer.. Hvor mye skal jeg øke antall masker på armene etterhvert som jeg strikker?? Og hvilken pinnestr trenger jeg??

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Holder på med voksen oppskriften som er kjempefin, men er det noen her som kan si meg hvor mange masker jeg trenger for å lage genser til en gutt på 4år og en gutt på 7år?? For/bakstykke og armer.. Hvor mye skal jeg øke antall masker på armene etterhvert som jeg strikker?? Og hvilken pinnestr trenger jeg??

Takk :)

Bruk denne som utgangspunkt, det gjorde jeg da jeg strikket en som skulle passet til ca 1 år. Brukte pinne 5. Da jeg kjøpte garn hadde de en slik genser i butikken som var strikket etter oppskriften på pinne 5 og den ville nok passet til en fireåring.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet til halsen på min skappel genser, men sliter litt med avfellinga. Har felt av 14 masker i midten, strikka videre, snaudd pinnen, strikka tilbake til halsen og nå sitter jeg fast. Finnes det en veldig detaljert oppskrift et sted eller en video som viser hele prosessen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet til halsen på min skappel genser, men sliter litt med avfellinga. Har felt av 14 masker i midten, strikka videre, snaudd pinnen, strikka tilbake til halsen og nå sitter jeg fast. Finnes det en veldig detaljert oppskrift et sted eller en video som viser hele prosessen ?

Snu arbeidet igjen og gå tilbake to masker. Så strikker du disse to sammen, snur og strikker tilbake.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snu arbeidet igjen og gå tilbake to masker. Så strikker du disse to sammen, snur og strikker tilbake.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Snu arbeidet igjen og gå tilbake to masker. Så strikker du disse to sammen, snur og strikker tilbake.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Men da vil jo garnet gå over der jeg har felt av (fletta) og den blir jo ikke rett og fin..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da vil jo garnet gå over der jeg har felt av (fletta) og den blir jo ikke rett og fin..?

Hæ? De to siste maskene på pinnen strikker du sammen. Så snur du. Blir ikke noe garn som ligger over noe annet da.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale dere å ikke ha denne genseren hengende på en kleshenger i skapet, fordi den da kan bli strukket og miste fasongen. Har sett et eksempel på en garnbutikk, en skapellgenser hadde hengt på en henger i noen uker og så ikke ut. Min genser blir strikket med soft alpakka og mini alpakka, om jeg husker rett... Kostet ca. 1400.

Og selvfølgelig er det bestemor som strikker. Jeg er like god på håndverk som en blind høne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei okei, så jeg skal strikke de sammen og ikke felle av? hmm

Når du strikker de sammen faller du jo av...

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare anbefale dere å ikke ha denne genseren hengende på en kleshenger i skapet, fordi den da kan bli strukket og miste fasongen. Har sett et eksempel på en garnbutikk, en skapellgenser hadde hengt på en henger i noen uker og så ikke ut. Min genser blir strikket med soft alpakka og mini alpakka, om jeg husker rett... Kostet ca. 1400.

Og selvfølgelig er det bestemor som strikker. Jeg er like god på håndverk som en blind høne.

Kostet garnene 1400?

Anonym poster: 93d58bbaceed1346eb89d30dde1ce010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kostet garnene 1400?

Anonym poster: 93d58bbaceed1346eb89d30dde1ce010

Tror prisene varierer, men tror garnet jeg plukket ut var i litt dyreste laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja,1400 hørtes litt mye ut. Betalte kun 700 til nå i alpakka garn..

Ja, jeg trodde også prisen lå rundt 700.

Tror prisene varierer, men tror garnet jeg plukket ut var i litt dyreste laget...

Haha, jeg tror det! :fnise: Men kvaliteten er kanskje deretter, jeg vet ikke.

Anonym poster: 93d58bbaceed1346eb89d30dde1ce010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trodde også prisen lå rundt 700.

Haha, jeg tror det! :fnise: Men kvaliteten er kanskje deretter, jeg vet ikke.

Anonym poster: 93d58bbaceed1346eb89d30dde1ce010

Jepp, men den som bestemor hadde laget fra før av var utrolig god i stoffet og kjempefin, så jeg valgte samme garn selv om prisen var noe høy :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ingenting jeg :(

Igjen, du har strikket for langt. Snu pinnen igjen og strikk tilbake de to siste maskene nærmest halsen. Strikk så disse to sammen igjen og snu. Strikk vanlig mot der ermet skal være. Når du så strikker mot ermet igjen gjør du det samme. Strikk vanlig hele veien, så strikker du de to siste maskene sammen, snur og strikker vanlig ut pinnen igjen. Dette skal du altså gjøre 4 ganger.

Anonym poster: 6f32ad3016afe2607aacc47326c8397d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret, jeg forstår veldig godt hva du mener, men jeg får det rett og slett ikke til i praksis.. Garnet kommer over fletta når jeg snur strikkepinnene og der ser ikke pent ut :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...